کشوري شهيد پرور، با سياسيون "بت" پرست
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۰    ۱۳۹۸/۶/۱۰ کد خبر: 159998 منبع: پرینت

افغانستان كشوري است شهيد پرور، با سياسيون "بت" پرست، كه همه مخالف همه اند.
در اين كشور رهبر فراوان است، اما رهروان هميشه سرگردان و گم راه و پريشان.

متأسفانه در افغانستان از دير وقت يكى از شيوه هاى بد مبارزه عليه مخالفين فحش گفتن و برچسب زدن هاى نا روا به آدرس مخالفين سياسى است، كه بسيارى از سياسيون، حتى آنهاى كه سخن از حقيقت و عدالت مى زنند غالبأ با اين شيوه مى خواهند حريف خود را به ذعم خود شان حقير بسازند.

اگر آدم عليه فارسى ستيزان چيزى بنويسىد برچسپ جاسوس ايران در پيشانى خود مى خورد، اگر از منافع و ارزش هاى تاريخى و فرهنگى تُرك ها و اوزبيك چيزى بنويسد، به پانتركيسم و جاسوس بودن اوزبيكستان و تركيه متهم مى شود، اگر كارنامه هاى مثبت امان الله خان را برشمارد و دوران "سقاوى" را نقد كند به فاشيزم و مزدورى پشتون ها متهم مى سازند، اگر تاريخ و ادبيات پشتو و كتاب "پته خزانه" را به نقد بگيرد او را دشمن پشتون ها قلمداد مى كنند، اين شيوه مبارزه نابخردانه ترين و نا جوانمردانه ترين شكل مبارزه در بين سياسيون و درس خوانده ها در افغانستان است.

ده ها كتاب و صد ها مقاله و رساله نوشتند، اما تا هنوز كه هنوز است من يك پرچمى، يك خلقى، يك "ستمى" يك "شعله" يى، يك "اخوانى" را نديده ام كه از گذشته سياسى خود و يا حزب و سازمان خود نقد بى طرفانه و سالم كرده باشد، حتى در مورد رهبران شان، هر كس در اين نيم قرن اخير از خود بتى تراشيده است و او را تقدس مى كند و سال يك بار به زير پيكر بى جان او رفته و گُل مى ريزد،
تو گویى در افغانستان همه به بوديسم روى آورده باشند،

يكى از "نابغه شرق" حرف مى زند، يكى از كارمل بزرگ حرف مى زند، يكى از نجيب بزرگ حرف مى زند، يكى از بدخشى بزرگ حرف مى زند، يكى از مسعود بزرگ حرف مى زند، يكى از "عيار خراسانى" و مجيد بزرگ، سواى آن كه جوانب مثبت و منفى شخصيت و كارنامه هاى آنها را منصفانه به تصوير بكشد.

به همين خاطر كه سياستگران هيچگاه نتوانسته اند در اين كشور آفت زده يك حزب و يا تشكل سياسى فراقومى را آنطورى كه لازم است ايجاد نمايند.
به همين خاطر است كه امروز افغانستان لانه دزدان و دهشت افگنان داخلى و خارجى شده است
به همين خاطر است كه ارواح خبيثه امروز بر در و ديوار و بام جهان حاكم شده است.
مشكل در اين است كه دردمندانه در اين سال هاى اخير اين روش مبارزه و خورد و خمير ساختن نخبگان سياسى غير خودى حتى فرهنگيان غير تبارى خود به يك اپيدمى تبديل شده است، انگار در افغانستان سياستگران همه به ويروس قومگرايى و تبارى مبتلا شده باشند.

اين چه مصيبت است، اين مردم را چه شده است كه به قول معروف سوراخ دعا را گم كرده اند؟
با درود و مهر
ضيا بارى بهارى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جاسوس
فارسی ستیزان
نظرات بینندگان:

>>>   اقای بهاری!ازنظرمن کم سواد مردم سوراخ دعاراگم نکرده بلکه سرتاسروطن رامرمی باران کرده وهمه را سوراخ دعا جورکردند.دعا کردن ودعاخواندن برای فریب واغفال کودنان است.برای حل معضلات٫پیشرفت وارتقا باید عاقلانه سنجیدوعاقلانه عمل کرد.
عاقل

>>>   کشورهای سایرجهان علم پرذور هستند اما افغانستان شهید پرور است !!!
بهمین دلیل جنگ از تمام شدن نیست ،

>>>   اقای بهاری!منظور از کشور شهیدپرور وشهید چیست؟ شایدهم انهایی که ملاها ازبیسوادی واحماقت شان سواستفاده کردند ٫ با خواندن جملات عربی خودساخته احمق شان ساختند٫علیه مردم ووطنشان جنگانیدند تاکه خودشان کشته ٫زنشان بیوه وطفل شان یتیم شد.
بشارت

>>>   بــــــه پنشیری های عزیز ،
امسال ازینکه اشرار وداغش وحشی جنایات زیادی انجام دادند وخونهای زیادی جاری ساختند وصد ها فامیل رابه ماتم نشاندند لطفا شما امسال مراعات مردم رانموده ودر تجلیل روز شهید کسی را شهید وزخمی نسازید واین بالای مردم قرض باشد در سال های بعد ،آن وقت هرچه خواستید بکشید قلدریو پک گری کنید یار زنده صحبت باقی

>>>   بلی همه انهایکه درسنگردفاع ازکلینیک٫مکتب وکودکستان وطن خودکشته شدند شهید اند٫اماانهیکه درسنگرتخریب تاسیسات عام المنفعه مردند٫همه حرام مردند.
دهلوی

>>>   راست ګفتی!

>>>   پایه و اساس نظام دموکراسی را اختلافات نظر روی مسایل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور تشکیل میدهد.
افراد هم فکر و عقیده دور هم گرد می آیند و یک تشکیل سیاسی تشکیل میدهد و اهداف و مرام های خویش را از طریق وسایل ارتباط جمعی بیان میکنند.
انتخابات صورت میگیرد و مردم با خواندن اساسنامه و مرامنامه هریک ازین تشکیل ها و احزاب سیاسی،به آنها رای میدهند.
عمل و کارکرد های آنها در جریان حکومت داری از طرف مردم بررسی میشود و در صورت کارنامه های خوب دوباره انتخاب میشوند و در صورت کارنامه های ناکافی و یا بد مورد مواخذه قرار میگیرند و مردم بار دیگر به آنها رای نمیدهند.
اما در افغانستان نه دموکراسی به شکل حقیقی وجود دارد و نه هم انتخابات شفاف است.
دموکراسی شکل قومی و تنظیمی و سمتی و منطقوی و مذهبی را بحود گرفته است و کسی که در راس قدرت است نیز به شکل نمایشی چند نفر افراد بی هویت را که مردم صد فیصد متیقن هستند که امکانات موفقعیت آنها در انتخابات نیست.کاندید ریاست جمهوری میکنند و خود را برنده انتخاب میکنند و بر اریکه قدرت ادامه میدهند.
عین کار در زمان ریاست جمهوری کرزی صورت گرفت و حالا نیز در زمان ریاست جمهوری اشرف غنی صورت میگیرد.
بد بختی درین جاست که حالا در بعضی از کشور های غربی نیز این پروسه حفظ قدرت از افغانستان کاپی میگردد و با تظاهرات خود ساخته و اپوزیسیون های خود ساخته و آمار و ارقام گیری خود ساخته ،بخاطر حفظ قدرت استفاده میکنند.

>>>   Kohestani
خبر هایی از حملات لشکر وحشت قبیلوی تحت نام طالب در ولایات بغلان و قندوز حاکی از آنست که مردم محل دست به ابتکار عالی زده اند و در مقابل متجاوزین قبیله قیام نموده اند تا اینکه اشغال گران قبیله توسط جوانان شجاع اندراب و نهرین وخوست از منطقه بند دوم پلخمری عقب زده شدند فقط خطر فعلاً از طرف کرکر محسوس است که با تأسف اشغال گران ساتور بدست طالب که از حمایت بی دریغ ناقلین درمنطقه برخوردار هستند قصد حمله را دارند لیکن نیروهای ذخیره که متشکل از جوانان شجاع و آزاده شمال هستند وارد پلخمری شده اند که در این صورت امکان داخل شدن اشغال گران قبیلوی ( طالب ) به پلخمری ناممکن شده است .
خیلی دلم می خواهد که اتحاد قومی بر هم نخورد لیکن نمیشود که برادرم تیغ را بر گلویم بگزارد و من بریدن کله خود را تماشا کنم که برادری ما خراب نشود .
چاره دیگر نداریم فقط در مقابل این خشونت گری های وحشی های قبیلوی مردانه وار استادگی کرد تا برگردند به محل خود و دیگر جرأت تجاوز را در دیار ، خانه و کاشانه اقوام صلح دوست ، متمدن و بافرهنگ را از مغز های متعصب و متعفن خود دور کنند تا درسی شود به سردمداران داخلی و حامیان خارجی شان .

>>>   SH
پیشرو عزیز مردمهرگستر وباارادت رادرود.
تمام دولت ازارگ گرفته تا یک مدیر بست 3 که ازجانب غنی به وظیفه گماشته شده اند خائن وخاکفروش استند وهمچنان خاصیت ذاتی اجدادی وقبیله فاشیست شان عقبگرا ئی. ضدجامعه مدنی.ضددموکراسی وصلح می‌باشند پس وجود جاسوس دردرون دولت نه می‌تواند بااین کمیت زندگی یک کشوررا بااین اندازه به تهدید مواجه بسازد بلکه اینرا همه واقیعت بگویم وحاشیه روی نه کنیم که این دولت ازنوع عربی وپاکستانی علیه همه اقوام غیرپشتون دست به تحرکات می‌زنند انتحار می‌کنند. انسان می کشند تا باشد برای سالیان متمادی قدرت رادردست داشته باشند. در


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است