کشته شوید تا نام و نشان قبیله زنده بماند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۶    ۱۳۹۸/۶/۱۱ کد خبر: 160013 منبع: پرینت

وقایع دو سه روز اخیر، از کشک رباط‌سنگی هرات گرفته تا قندوز و بغلان و بدخشان، تداوم سیاست‌های دشمن‌پرورانه‌ای است که اصل استراتژی صاحبان قدرت را در این سرزمین به نمایش می‌گذارد.

آنچه این استراتژی را قوت می‌بخشد و آن را به منصه‌ی ایجاد می‌رساند، عنصر تباری است! در استراتژی کلان قبیله، دشمن هم‌تبار دوست شمرده می‌شود و دوست غیر هم‌تبار دشمن! همان است که طالب بازآفرینی می‌گردد، به میدان آورده می‌شود و برایش فرصت تبارز مهیا می‌گردد تا بکشد و کشته شود و باشد که نام و نشان قبیله زنده بماند!
در غیر این صورت، اگر اراده‌یی برای نابودی پدیده‌یی به نام طالب وجود داشته باشد، در ظرف مدت چند هفته فرش آن جمع می‌گردد.

دوستی از زبان دهقان‌زاده‌ی بی‌سواد و برهنه‌پا در کشک هرات روایت می‌کرد که در واویلای قتل چندین انسان بی‌گناه، فریاد می‌کشد که این قتل‌ها عامل قومی دارد و نه چیزی دیگر! این‌که عده‌یی از لمپن‌های دیگر اقوام که در رأس امور قرار دارند و سر شان را به اصطلاح به زیر برف و به‌خاطر منافع شخصی خود، سکوت اختیار می‌کنند، اصل قضیه را تغییر نمی‌دهد. باشد که نسل نو حداقل بداند که برای چه کشته می‌شود! و باشد که پیش از قتل عام، فکری به‌حال خود کند! پروردگار بر هیچ قومی تغییر نمی‌آورد؛ مگر آن‌که خود دست به‌کار شود و تغییر را ایجاد کند!

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قبیله
قندوز
نظرات بینندگان:

>>>   وظیفه نفاق افگنی خودرا خب انجام میدهید، دشمن تا زیر ریش تان رسید ولی شما سر هوش نه آمدید و مصروف ریختن زهر تعصب تان علیه یک قوم مشخص هستید. کمی شرم کنید با این سفسطه گوی ها خود چندین بار کشور را به بحران بردید و هنوز که هنوز است همه چیز را قومی میسازید.

>>>   اینطرف ستانکزی و غنی احمدزی و آنطرف ستانکزی و هیبت شیطان
هر دو طرف شاگردان شیطان و شما فرزندان دلیر میهن در میانه جنگ شیطان ها خودرا ضایع نکنید

>>>   اگر برادر پرستی کثیف کرزی وجود نمیداشت و همفکران فاشیست آن منافع خلق پشتون را با منافع طالبان در نمی آمیخت اصلا دیگر نه طالبی وجود نمیداشت و نه هم ابن قدر جاهلیت، وحشی گری و قتل و کشتار به نام الله!!

>>>   شما حسینی ها و سایر متعصبین به مراتب مخربتر و وحشی تر از طالب هستید، چون دنبوره شما فقط یک ساز بلد است نفاق افگنی و تبلیغ سو علیه قوم پشتون. و با این سفسطه گویی های ....تان کشور را همیشه به بحران برده اید. و میمان پشتون قوم است که زبان زد همه دنیا و شهزاده آسیا گفته میشود و به دهن هر متعصب نمی توانید از نام نامی شان کم کنید. ولی قوم های دیگر ساکن کشور ما نیز کم از پشتون نیستند و همه گل های یک بوستان هستند چشم بخیل کور.

>>>   ننگ بر تو ضد امام حسین علیه السلام مطمین باش جایگاهت در مغز جهنم است سخنی با تو ندارم جز به وقت جنگ حق و باطل دولت مهدی علیه السلام تو یزیدی باش من هم حسینی خواهم ماند.
نامه تمام.

>>>   جناب حسيني صاحب و ساير اقوام شريف كشور اعم از تاجك هزاره پشتون و ازبك و غيره !
شما باور كامل داشته باشيد كه دشمن كشور ما پاكستان است اگر قبول نداريد برويد تاريخ را مطالعه كنيد كدام كشور يك قسمت خاك ما را اشغال كرده ؟ خط ديورند كجاست؟
اين را همه ما ميدانيم كه طالبان را پاكستان بوجود اورد و طالبان نوكر پاكستان اند پس همه چيز روشن است . ما مخالف هيچ يك از اقوام كشور نيستيم از همين جهت حكومت مردمي و مردم سالاري را بنا نهاديم تا هر شخص بتواند خود را كانديد رياست جمهوري كند و دل مردم را بدست اورده قدرت را تصاحب كند و برادر وار زندگي كنيم. ما بعد از شكست عمومي طالبها سيزده هزار اسير جنگي شان را از پنجشير رها ساختيم تا برادري بين اقوام بوجود ايد و جنگ ما بخاطر ازادي كشور بود نه قومي. ولي يكتعداد متعصبين از قوم پشتون باز هم قوم بازي را شروع كردند در حاليكه خود در راس قدرت بودند طالب را رشد دادند تا دوباره بجنگد و پاكستان هم ديد كه دولت افغانستان بي كفايت است دوباره طالب را اكمال كرد و گپ به اينجا رسيد. ما مجبور شديم دوباره بلند شويم و اينك محترم احمد مسعود حفظه الله را بيعت نموده استاده ايم و اغوش ما به تمام اقوام برادر كه عليه طالب و طالب پروري اند باز است. ما طالب را يك قوم نميدانيم بلكه يك گروه وطن فروش ميدانيم كه وابسته به اين كشور نبوده در اختيار بيگانه ها قرار دارند.
وسلام
عبد المتين بدخش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است