با روند مهاجرت در هالند آشنا شوید
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۰    ۱۳۹۸/۶/۱۲ کد خبر: 160024 منبع: پرینت

رسیدگی ویژه درون فرودگاهی:
ابتدا کارمندان پلیس مرزی هویت شما را تعیین می کنند و آن راثبت می کنند، آنها شما رابازرسی می کنند و از شما عکس بردای و انگشت نگاری خواهند کرد و تقاضای پناهندگی تان را کتبا دریافت میکنند.
بعد از معرفی و ثبت، شما را به مرکز کمپ بسته برای اقامت در نزدیکی های فرودگاه اسخیپل Schiphol می برند. در تمام زمان رسیدگی به پرونده اجازه ندارید این مرکز را ترک کنید.
به شما شش روز وقت داده می شود که استراحت کنید و خودتان را آماده کنید. این مدت زمان را دوران استراحت و آماده سازی می نامند.
بنابر درخواست خودتان میتوانید وکیل بگیرید و یا تقاضای وکیل رایگان کنید. (دفاعیات شما باید از قبل آماده باشد و فرصت آماده سازی ندارید و وکیل شما هیچ اقدامی در این زمینه نخواهد کرد. اشتباهی که بسیاری از افراد انجام میدهند. بنابر این حتما با برنامه ریزی و مشاوره صحیح اقدام کنید).
بعد از زمان آسایش و آمادگی، روند رسیدگی به تقاضای پناهندگی شما شروع میشود و تمامی مراحل در همان ساختمان صورت میگیرد.

مصاحبه کیس راه:
کارمندind در مورد هویت، ملیت و مسیر راه با شما مصاحبه خواهد کرد. در این مصاحبه در رابطه با دلیل تقاضای پناهندگی از شما سوال نخواهد شد.

مرور کیس راه:
روز بعد کارمند IND از شما سوال های زیادی درباره کیس راه با جزییات بیشتری می پرسد و کنترل میکند که آیا شما حقیقت را عنوان کردید یا خیر هرگونه اشتباه در این مصاحبه تاثیرات بسیار مخربی دارد.

مصاحبه کیس خطر(اصلی):
در این مصاحبه دلایل پناهندگی و عاملیت فرار شما به صورت کامل پرسیده خواهد شد. مترجم نیز حضور دارد. اگر شما خواستید می توانید درخواست کنید که یک کارمند از سازمان کمک به مهاجرین VWN در مصاحبه اصلی کنارتان باشد. (تاکید میکنم وکیل هیچ دخل و تصرفی در دفاعیات شما نخواهد داشت) انتهای جلسه و یا بعد از ان شما یک کپی از مصاحبه اصلی دریافت خواهید کرد.

اصلاح مصاحبه اصلی:
در این مصاحبه مطالب مصاحبه اصلی چک و اصلاح میشود و باز یک مترجم حرف های شما را برایتان ترجمه خواهد کرد. اگر در مصاحبه شما کمبودی باشد یا اشتباهی بود آن را اصلاح کرده و از طریق نامه به IND می فرستید. پروسه مرزی در اصل هشت روز طول خواهد کشید این زمان هشت روز تا حداکثر 28 روز قابل تمدید است. اگر باز هم ind زمان بیشتر برای تصمیم گیری در مورد تقاضای پناهندگی شما احتیاج داشته باشد شما را به کمپ باز منتقل خواهند کرد.

طبق قوانین هالند اگر یکی از شرایط زیر شامل حال شما شود می توانید اجازه اقامت بگیرید(قبولی):
✅پناهنده کنوانسیونی باشید،
✅شما دلیل اساسی برای ترس از حکم مرگ یا اعدام، شکنجه یا موارد غیرانسانی دیگر یا رفتاری که موجب هتک آبروی شما بشود را در کشورتان داشته باشید(حمایت فرعی)،
✅شما دلیل اساسی برای ترس دارید که قربانی خشونت تصادفی و اتفاقی از درگیری های مسلحانه در کشورتان شوید. (مواردی مثل اتباع سوریه) (اینجا است که بارها به عزیزان تاکید میکنم پناهجویان کشورهایی مثل ایران و افغانستان را با اتباع سوری مقایسه نکنید.
اینکه عده ای می گویند آیا اتباع سوری هم نیازمند دانستن قوانین هستند؟ و آیا به کیس خطر احتیاج دارند؟ صحبتی کاملا نا آگاهانه است.
چون روند رسیدگی به پرونده انها بر طبق قوانین کاملا متفاوت است)

درصورتی که رد شوید فرصت اعتراض خواهید داشت و اگر باز هم پذیرفته نشد اخراج خواهید شد. مگر اینکه با دلایل جدید پرونده تازه ای را مطرح کنید.

فرشته شیرین


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
هالند
نظرات بینندگان:

>>>   در آخر شما را دوباره به طیاره نشانده به کابل میفرستد.
زیرا دولت کابل از طرف جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است و هیچگونه تعقیب سیاسی و خطر بندی شدن و یا شکنجه برای شما وجود ندارد .
اگر در اطراف از دست طالبان و دیگر گروپ های تروریستی در امان نیستید،در شهر کابل مثل شش میلیون نفر دیگر،هیچگونه خطر نه شما را تهدید میکند و نه هم دیگر کارمندان دولتی بشمول ارکان بلند پایه دولتی.
این که یگان وقت جملات انتحاری میشود،این بالای تمام مردم عام است و بخاطر آن نمیشود که شش میلیون نفر باشندگان کابل به دیگر ممالک رفته درخواستی پناهندگی بدهند.
شما به دلیل فقر و بیکاری و بخاطر کار و پول و زندگی بهتر به این جا اًمده اید و این نمیتواند منحیث ذلیل پناهندگی قبول شود.
بنأ برای شما یک هفته وقت داده میشود تا داوطلبانه دوباره به کشور خویش برگردید،ورنه توسط پولیس گرفتار و بزور اخراج خواهید شد.

>>>   انچه از لحظه ورود شما تا پایان مراحل پناهندگی مورددقت مسولین هالندی است اینست که شما ادم مساعدیرای کاروبار اشپزخانه هستید یا کار های ساختمانی٫متباقی همه مسایل فورمولیتی وبی معنی است.
عاقل

>>>   درهنگام پناهندگی اصلا اینکه در وطن تان چه کاره بودید یا نه بودید برای کسی دلچسپ نیست٫مهم اینست که ایا به دردانها میخورید؟میتوانند ازشما کاری بگیرندویانه.
بشارت

>>>   اینکه تو درافغانستان ملای مسجدبودی یامنشی کدام ناحیه حزبی دراروپا مهم نیست.مهم انست که تکلیف کمر نداشته باشی که هرچیزرابالاوپاین کرده بتوانی.
دهلوی

>>>   تشکر از این خواهر که وقت گذاشتند و در این مورد توضع دادند.
من خودم در هالند بوده‌ام و دقیقا چنین است.

>>>   مهم اين است كه جوان و پر انرژي باشيد تا بتوانيد به صفت جوالي و يا كارگر ساختماني كار كنيد . درس و درجه تحصيل شما را كار ندارند چون تحصيلكرده و بيسواد شما اينجا حقوق مساوي دارند و كدام امتياز به با سواد داده نميشود. امتياز صرف به اشخاص قوي هيكل و جوان داده ميشود كه توان كار هاي ثقيل را داشته باشند. البته اگر سابقه مردكاري ، گلكاري، نجاري، سلماني و مستري گري داشته باشيد هم كمي كمك ميكند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است