بریتانیا در کنار اتحادیه اروپا می ماند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۸/۶/۱۳ کد خبر: 160040 منبع: پرینت

پارلمان انگلستان با اکثریت آرا به پلان بوریس جانسون "مرد مسخره" و ترامپ بریتانیا رای منفی داد.
در رای گیری نه تنها احزاب مخالف بلکه ۲۱ وکیل حزب او، حزب محافظه کار، هم علیه او رای دادند و به این ترتیب با ۳۰۱ رای در مقابل ۳۲۸ رای وی در اقلیت قرار گرفت و پلان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر بدون توافقنامه خنثا شد.

مانورهای وی از جمله رخصتی پارلمان که به یک کودتای قانونی شباهت داشت به جایی نرسید. همچنان پیام های حمایت ترامپ هم وی را نجات نداد. به این ترتیب احتمال انتخابات زودرس اجتناب ناپذیر است و امیدوارم که کوبرین رهبر حزب کارگر، چپ ترین رهبر احزاب کارگری اروپا، برنده شود.

هفته قبل شاهد یک خبر خوش دیگر بودیم. ماتیو ساوینی، رهبر "لیگ شمال"، وزیر داخله حکومت ایتالیا، نژاد پرست، ضد اروپا، ضد مهاجرین و سمبول فاشیزم که در انتخابات قبلی برنده شده بود و تصور میکرد که با استعفا از حکومت موجب انتخابات زودرس میشود و به تنهایی قدرت را در اختیار خواهد گرفت. ولی نخست وزیر، لویجی دو ماریو، رهبر حزب پوپولیست "۵ ستاره" دست به دامن حزب دموکرات، حزب چپ و سوسیال دموکرات شد. به این ترتیب ائتلاف جدید حکومت جدید را تشکیل دادند و برای فعلن ماتیو ساوینی را از صحنه خارج نمودند.

بی صبرانه روز شماری میکنم که در انتخابات نوامبر سال آینده رای دهندگآن امریکا، ترامپ "مسخره" را به کازینو ها، هوتل ها و میدانهای گلف اش بفرستد و جهان را از تنش و بحرانهای جنگ افروزانه نجات بدهند.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
بریتانیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است