دولت ساز در کاپیسا، بوتل‌سار شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۴    ۱۳۹۸/۶/۱۴ کد خبر: 160048 منبع: پرینت

تیم انتخاباتی دولت ساز با حضور امرالله صالح، معاون نخست این تیم در گردهمایی در ولایت کاپیسا، از سوی مردم "بوتل سار" شدند.
به گزارش آوا، شماری از شرکت کنندگان در گردهمایی امروز(چهارشنبه) در کاپیسا به سمت سخنران و اعضای این تیم بوتل های آب را پرتاب کردند.

با آنکه اقبال صافی یکی از حامیان این تیم در کاپیسا مردم را به آرامش دعوت کرد و در گام دوم اخطار داد، اما پرتاب بوتل تا مختل کردن گردهمایی ادامه یافت.
در همین حال امرالله صالح، معاون اول اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به اعتراض مردم در صفحه فیسبوکش روایت دیگر دارد.
آقای صالح نوشته است: برای ایجاد شور بیشتر جوانان به آب جنگی پرداختند که حسودان آنرا میخواهند طور دیگری جلوه دهند. دموکراسی همین است که امروز با شور و هیجان در کاپیسا حماسه افرید. من از همه ای کاپیسایی ها به شمول جوانان آبی آن سپاس می نمایم.
او می گوید که بیشتر از بیست هزار زن و مرد از تمام اقوام با هم متحد کاپیسا امروز از تیم دولت ساز استقبال و حمایت کردند. شماری از زنان کاپیسا بخاطر نه گفتن به تفکر وحشت یعنی تفکر طالبانی در حالیکه کودکان شیرخوار و حتا نوزاد را در بغل داشتند در محفل آمده بودند.

ویدیویی که از گردهمایی امروز کاپیسا در شبکه های اجتماعی به طور گسترده دست به دست شده، نشان می دهد که مردم با خشم بوتل های آب را به سمت تیم دولت ساز پرتاب می کنند و اصرار سخنرانان برای توقف این کار، به جایی نمی رسد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت ساز
کاپیسا
نظرات بینندگان:

>>>   کاپیساهیان عزیز حماسه امروز تان مرا بیاد همان قیام شجاهانه تان در پایز سال ۱۳۷۵ خورشیدی درمقابل طالب که باعث ایجاد وظهور مقاومت ضد طالب شد انداخت که انوقت هم با اعتماد به نفس لشکر اشوبگر طالب راکه پشتیبانی کشور های اسلامی وغیر اسلامی داشت امروز هم حماسه جدید افریده تیم تابوت ساز را در تابوت هایش شرمسار از سرزمین عیار ان بیرون نمودید درودخدا بر شما
حبیب کوهستانی

>>>   Jawid Kohistani
با سلام به همه عزیزان :
امروز کاپیسا بودم و استم ، بخش وسیعی از ادارات دولتی به شمول مکاتب به هدایت والی و ریس معارف به گردهمایی کمپاین انتخاباتی انتقال شده بودند ، خلاف همه شعار ها و قانون انتخابات عمل کردند و اما چنان سلیی محکم جوانان را خوردند که هم رهبران تیم و هم کمپاینران ولایتی شان درس عبرت گرفتند و تیم دولت ساز باید بداند برخورد های قومی ، سلیقوی و اعتماد به معامله گران و بازیگران بی ثبات که گاه در اغوش این و گاه در اغوش ان به نرخ روز نان میخورند و فاقد بینش و ثبات سیاسی اند بهتر از این نمیشود همیشه پول و تفنگ حرف اول را نمی زند ، هزاره ، ازبک ، تاجک بشما رای نمیدهند برادران پشتون رهبران خودشان را دارند که اکنون جانشین شما می شوند ، خود تان را بشتر اذیت نکنید .

>>>   حق این غلام بچه درباری بود که با مرمی بدهنش میزدند تا پند میشد بدیگر کاسه لیسان بابای فاشیزم اوغانی. مرگ به امرالله نا صالح این فروخته شده جاسوس

>>>   هر درخت میوه دارسنگ میخورد وبا درخت بی میوه کسی سنگ پرتاب نمیکند

>>>   رزاق مامون:
اقبال کوهستانی: نان و آب ارگ برای غنی حرام شده است
شکست تمام عیار گردهم آیی تیم دولت ساز در کاپیسا
خبر ارجاع شده به گزارشنامه افغانستان بیان می دارد که گرد هم آیی تیم انتخاباتی « دولت ساز» از سوی هواداران دکترعبدالله و گلبدین حکمتیار به شدت اخلال شده و رسوایی بزرگی پیش آمده است.
برخلاف معمول، معترضان با سر دادن شعار های بسیار تند و گاه خشن، با چپلک، سنگ و بوتل های آب به سوی جایگاهی که اقبال کوهستانی و امرالله صالح نشسته بودند؛ حمله ور شدند.
خبر می گوید که اقبال کوهستانی نماینده با نفوذ کاپیسا که در سازمان دهی کمپاین برای غنی- امرالله شکست خورده و شوکه شده بود، در تماس تلفنی با انجنیر حیدر افضلی رئیس ستاد انتخاباتی دکترعبدالله در کاپیسا شکست تیم دولت ساز و پیروزی تیم ثبات و همگرایی را تبریک گفته است. اقبال کوهستانی صریح گفته است که هرچه برای مردم در موردغنی و امرالله تبلیغ می کنیم، مردم کاپیسا با خشم و غضب جواب می دهند که غنی کافر است و امرالله جاسوس!
اقبال صافی از حیدر افضلی خواسته است که فعالیت های خود را در سرزمین کاپیسا سرعت ببخشند؛ زیرا به قول وی، « از غنی گرفت خدا شده و دیگر نان و آب ارگ برایش حرام شده است».

>>>   Nadir Saikal
هركه را دردي رسد ناچار گويد واي واي !
تيّم دولت ساز آقاي غني ديروز در ولايت كاپيسا مورد حملات بوتل هاي آب از طرف حاضرين گردهمايي قرار گرفتند و مواجع به فرار شدند. در گردهمايي ديروز در ولايت كاپيسا همه مأمورين، محصلين ، شاگردان و معلمين مكاتب آن ولايت به زور و جبر آورده شده بودند و گويا در آن كسي از خيابان و يا مردمان عادي سهم نگرفته بودند. اما مردم افغانستان از سياست هاي دروغين دولت آقاي غني آنقدر خسته و تنفر پيدا كرده اند كه حتي آراكين دولت حوصله شنيدن سخنان فرمايشي و دروغين آنها را ندارند. به هر حال شركت كننده هاي اين محفل خشم و انزجار شانرا با پرتاپ بوتل هاي آب بطرف تيّم دولت ساز فرو ريختند و در جامعه تازه مدني و نيمه ديموكراسي اين نوع خشونت ها يك امر عادي ميباشد . بدون شك در حدود پنج سال قبل آقاي غني به اساس يك تقلب گسترده روي قدرت آمد و مردم حق دارند كه از وي حساب گيرند و وي را مورد خشم و عصبانيت خويش قرار بدهند. تداوم قدرت آقاي غني در پهلوي همه فاجعات در كشور ما يك فاجعه بزرگ سياسي ديگري را ببار خواهد آورد.

>>>   اقبال "صافی" شرمسار شد اشرف غنی حالا او را از دربارش می راند وعاقش می کند .
خدا خیر کند
عدالت خواه

>>>   گرچه ویدیویی صالح نشان میدهد که از جوانان در پایان میخواهد که میتوانید آب جنگی کنید، ولی اگر این ازخشم باشد که کار عاقلانه نیست و رقابت سالم را نشان نمی دهد< پاره کردن عکس رقیبان و سبوتاژ کردن کمپاین خصلت لندغرهاست.

>>>   بوتل سار مساوی است به سنگسار ههههههه
مبارک است به اقبال صافی
سنگسار شدن تیم مساوی است به سنگسار شدن اقبال صافی
هههههههههههههه

>>>   واقعانمیشود خشم خلق را نادیده انگاشت وبا ان به مقابله پرداخت در سالون لویه جرگه نیز ملت اگاه وبا دانش سخنرانی ابوجهل لعین رانا تمام گذاشتند وکرزی را نیز میخواستند به عین سرنوشت مبتلا سازند ولی بازیرکی خویش را از مهلکه نجات داد اما گروه دیروز پروای این راندارند که چه بر سرشان می اید انها تنها وظیفه های محوله را به پیش میبرند

اگر از اسمان افتند امید زندگی دارند
ولی ازطاق ابرویش<امریکا>بی افتند برنمی خیزند
صالح وعبدالله وکرزی وغنی وحکمتیاروظیفه دارند تا ملت افغان را تضعیف نموده مانند خود نوکر وغلام سازند ودرین راستاهرنوع خواری وذلت را به جان ودل میخیرند وتحمل مینمایند این گروه که دین ووطن ندارند میخواهند که سایر ملت را نیز مانند خود بسازند وفکر میکنند چند جوان مضطر وبیچاره از فرط ناداری وغربت چند دالر معاشی که میگیرندتا اخیر وبا قبول هر نوع خطر در پهلوی اینها می ایستند اما این اندیشه خام وناتمام است وقتی مردم میدانند که اینهمه دشمن دین ووطن شان اندو همراهی با اینها اخرت شات را خراب میکند به هیچ قیمت از جان ودل با اینها نیستندهمچو حادثه ای کاپیسا انهارا تنها میگذارند وبوتل های اب را نثارشان مینمایندهنوز بسیار دیر است که این نوکر های بیرونی در دل ملت جا نمایند وبا پول ودالر مردم را از عقاید دینی واحساسات ملی شان بیگانه سازند بهتر بود صالح این گرد هم ای را از پنجشیر مسقط الراسش اغاز مینمود چون میدانست که درانجا سرنوشت بدتر ازین درانتظارش بودهمچنان ارباب ها نیز به لفاظی هاوباورهای دروغ اینهادلبسته اند بیهوده مبالغ هنگفت را در اختیار انها قرار میدهند بیخبر ازین که ملت افغا نرا موقتامیتوان به اجاره گرفت اما زر خرید نمیشوند

قاضی فضل الله سابق مشاور ارشد وزارت تعلیم وتربیه

>>>   Jamaladdin Jamshidi
محترم امرالله صالح.:
درود بر کاپیسا
سپاس از کاپیسا – از سرزمین تمدن و سپاس از مردمان متدین با علم و وطندوست کاپیسا. بیشتر از بیست هزار زن و مرد از تمام اقوام با هم متحد کاپیسا امروز از تیم دولت ساز استقبال و حمایت کردند. شماری از زنان کاپیسا بخاطر نه گفتن به تفکر وحشت یعنی تفکر طالبانی در حالیکه کودکان شیرخوار و حتا نوزاد را در بغل داشتند در محفل آمده بودند. من از تک تک شان سپاس می نمایم. از ته دل سپاس می نمایم. درک و شجاعت زنان کاپیسا نماد مقاومت همیشه سبز مردم ما در برابر تحجر و وحشت است. از نماینده گان محترم و معزز مردم کاپیسا در ولسی جرگه هر یک میرداد خان نجرابی – محمد اقبال صافی – حبیب الله افغان و داکتر خدیجه الهام که همه از تیم دولت ساز با قوت و مهر حمایت کردند سپاس می نمایم. از والی صاحب سابق ولایت کاپیسا اقای ابوبکر و از نماینده گان مردم کاپیسا در شورای ولایتی هریک ملک عزیز خان تگابی – استاد محفوظ خان ساپی – رییس شورای علما مولوی صاحب میرویس خان کریمی سپاس می نمایم. شماری از رهبران و شخصیت پروان و کابل مانند اقای جیلانی رییس شورای ولایتی پروان – فوزیه ناصریار گلدره ای – محترم عرفان الله عرفان منشی ولسی جرگه و نماینده مردم کابل نیز درین همایش با شکوه تشریف داشتند. از هریک شان سپاس.
مردم ساعت ها در زیر افتاب سوزان انتظار کشیدند تا نشان دهند که از کهنه های بی برنامه خسته شده اند. محل همایش در دامنه ریگ روان بود که شعاع آفتاب را بازتاب داده و بر گرمای هوا می افزایید. مردم با حضور بی سابقه ای خویش به بی برنامه ها و ناتوان های گذشته نه گفتند. حضور ما در نفس خود حرف بود. ما همه آشنایان نا آشنا بودیم که با قلب های خود سخن میگفتیم و حضور م موج گونه ای مردم در نفس خود حرف بود و یک صحنه آرایی. برای ایجاد شور بیشتر جوانان به آب جنگی پرداختند که حسودان آنرا میخواهند طور دیگری جلوه دهند. دموکراسی همین است که امروز با شور و هیجان در کاپیسا حماسه افرید. من از همه ای کاپیسایی ها به شمول جوانان آبی آن سپاس می نمایم. خسته نباشید. ستری مشی – نبشته . کاپیسا در قلب افغانستان است و افغانستان در قلب من. یا هو.

>>>   غنی و ملاکرزی یار طالب
غلام و پاکر بادار طالب
به دروغ غنی باور نمیشه
غنی اول شد غمخوار طالب

>>>   تیم دولت ساز به رائی دادن و یا رائی ندادن ولایت کاپیسا، پنجشیر و پروان هیچ احتیاج ندارد . گوسفند چاق کن و گوسفند چران هائیکه ما قبلآ به این منظور تعین و جابجا کرده ایم .. را خداوند از نگیرد مگر آنها مرده باشند که انتخابات را از نزد تیم دولت ساز کسی برنده شود. دست تان خلاص هر چه زور، و قوت دارید دریغ نکنید. زنده باد گوسفند چاق کن و گوسفند چرانها و گوسفندی ها .

>>>   بوتل ها را باید در ک۰۰ صالح گک این دلقک چاپلوس و هویتفروش میزدنند و یک چند تا بوتل دیگر را هم روان میکردند صالح گک برود در ارگ در ک۰۰ ریس خود بزند۰

>>>   آقای صالح
قمار بزرگی زده یی
گر ببری نان و نوا
گر ببازی آبرو

>>>   کار بسیار خوب کردن سالها تجاوز از سمت بیغیرت ها شرق وجنوب شده امده در سمت شمال سقوط کرده و رفته مردهستند با غیرت هستند کا خوب کردن کار نیک کردن موفق باشید .

>>>   بهتربودکه درین گردهمآئی عوض بوتلهای آب که قیمت هربوتل آب به 60-افغانی رسیده بودازبادنجان رومی ویا تخم مرغ استفاده میشد تا شور وهیجان بیشتر می گردیدوخوب طرف استقبال قرار میگرفت ودیموکراسی نهادینه می شد.
والسلام ع-ب-کابل

>>>   کاپیسایی چیزی دیگر از بوتل زدن را هم یاد دارند؟ اینها .... و با افکار فاشیستی هیچگاه در قطار آدم و آدم روی نمیروند. ازیشان گله به کار نیست.

>>>   او امرالله خان صالح صاحب!
ما ترا يك جوان غيرتي و دانشمند خود و عمق دانش استراتيژيك خود فكر ميكرديم . اين دانش تو چي شد؟ غيرتت كجا رفت؟ بيا هنوز دير نشده برو از احمد مسعود بيعت كن و توبه كن از تسليم شدن به يك متعصب قومي توبه كن و از مردمت معذرت بخواه تا دوباره عزت يابي هنوز هم بين مردمت جا داري ولي اگر با مردمت يكجا نشوي از اين بيشتر ذليل و خوار ميشوي.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است