عمل وحشیانه امنیت ملی در ننگرهار
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۶    ۱۳۹۸/۶/۱۴ کد خبر: 160065 منبع: پرینت

چه بنویسم و چگونه بتوانم بیان کنم
و چگونه توجه کنم و یا هم تقبع کنم
عمل وحشیانه دیشب قلب تپنده دولت افغانستان یعنی نیروهای امنیت ملی را درباره به قتل رسانیدن وحشیانه و بی‌رحمانه چهار فرزند تعلیم یافته و تحصیل یافته پدر ننگرهاری مارا!
بنا به گزارشات رسانه های اجتماعی دیشب قطعه ۰۲ امنیت ملی در ولایت ننگرهار در یک عمل وحشیانه چهار فرزند یک پدر را به قتل می رسانند و یک جنایت بزرگ را مرتکب می شوند.

مردم وقتی می بینند که فرزندان تحصیل یافته شان توسط نیروهای مسلح کشور شان به بهانه های مختلف کشته می شوند فقط یک چیز در فکرشان خطور می کند که او این است که دولت کابل در همکاری مستقیم با نیروهای اشغالگر امریکایی میخواهند مردم مظلوم و محکوم مارا قتل و کشتار نمایند تا مردم مجبور شوند بر گروهای تروریستی داعش بپیوندند و مردم افغانستان قربانی منافع بزرگ منطقوی آنها بگردد.

من حیرانم که کجا است مدعیان دموکراسی و حقوق بشر که پرسان کند چرا شب گذشته نیروهای ویژه امینیت ملی وحشیگری نموده و چهار فرزند تعلیم و تحصیل یافته یک خانواده را به کدام جرمی کشته اند.

سالیان متمادی است که ما می نویسیم و می گویم این امریکایان برای منافع خود اینجا آمده اند و هستن نی بخاطر برآورده شدن آرزو های زندگی مردم ما
کشتار وحشیانه غیرنظامیان در چند روز اخیر توسط طالبان در تمامی ولایت های افغانستان یک طرف و به شهادت رسانیدن چهار جوان تحصیل کرده ما در ننگرهار دیشب دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

بدون شک جنایت شب گذشته دولت کابل در ننگرهار مستقیم ربط داره با سیاست های دولت اشغالگر امریکا آنها به دولت دست نشانده خود می گویند وقتی ما نان می دهیم باید فرمان بدهیم وقتی فرمان می دهیم شما باید مردم تان را قتل عام کنید.
دولتمردان در کابل با سکوت و سازش خائنانه خود این را بر ملا می سازند که آنها چون طالبان و داعش با بی رحمی تمام مردم غیر نظامی را می کشند. بنظرمن تا به عمر این غده سرطانی بنام حکومت وحشت ملی افزوده‌ می شود قتل و کشتار مردمان مظلوم ما بیشتر می شود.

من به صفت یک فعال حقوق بشر این جنایت را محکوم نموده و این جنایت وحشیانه به شدید ترین الفاظ محکودم نموده همبستگی مردم ستمدیده و مظلوم افغانستان در چنین شرایطی بحرانی می‌خواهم و از دولت مردان و فعالین سیاسی و حقوق بشری این ار می طلبم تا با اقدام عاجل و مسوولانه خود فشار‌ را بر حامیان دولت کابل و و حامیان گروهای تروریستی بیاورم تا بیشتر از این جوانان ما قربانی نشوند.

بااحترام
داکتر انیسه پشه ای


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ننگرهار
امنیت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   اين غم را كجا ببريم از يكذرف طالب بيرحمانه مردم را ميكشد از ديگر طرف دولت. اين غم را مردم به كجا ببرند. باز دولت بازخواست و مجازات ميكند ولي طالب به كشتن مردم افتخار ميكند و مليشه خود را مجازات هم نميكند.

>>>   دلیلش اینست که این ریاست امنیت ملی نیست ، این کمپنی خصوصی امنیتی پنشیر وردک است وعملش مانند بلک واتر است ،
جناب رئیس جمهور باید این تشکیل که اعمال همانند اشرار انجام میدهد را لغو وبجای آن یک اداره جدید متشکل از همه اقوام تشکیل دهد تا بتواند جنایات ترورستان را پیش از وقوع کشف وخنثی کند ،ر

>>>   این قضیه باید ریشه یی بررسی شود.
کی راپور داد
چه راپور داد
چگونه راپور داد
کی ها راپور را تحلییل و تجزیه کردند
محل چگونه شناسایی شد
چرا از سلاح استفاده صورت گرفت
آیا در این خانه سلاح وجود داشت
آیا برخورد مسلحانه صورت گرفت
دستور عملیات را کی صادر کرد
امر غیر را در محل کی و چرا و چه وقت شارژ کرد

به این همه سوالات باید پاسخ داده شود تا بودن ملامت و سلامت معلوم شود.
ستانکزی باید به محکمه خاص معرفی شود و از خود دفاع کند.

>>>   اين حمله بجا بوده شخص كه كشته شده معاون مسلميار تروريست عضو داعش بوده

>>>   اگر حقیقت را بگوئیم اکثریت همی مردم با اشرار وداغش رابطه دارند پوهنتون ننگرهار به داغشتون تبدیل نشده بود؟؟
اگر اردوی ملی یا پولیس ملا غیبت الله را بکشند بازهم همان مردم میگویند این طالب نبود یک آدم بیطرف وملکی بود، اگر آنها بگویند بلی طالب وسردستک طالب بود اشرار فورا آنهارا تیر باران میکنند ،بنا مجبورا میگویند بیچاره هیچ کاره ئی نبود یک دهقان بود!!!

>>>   پشه ئی صاحب اکثریت مردم لوگر وردک جلال اباد با طالبان همدردی دارند وزوز ملنگ وشب پلنگ هستند ، هم درحکومت است معاش اخذ میکند وهم مخفیانه وپنهانی با داغش وطالب واشرار رابطه دارند

>>>   ملت نجیب و دردمند پشتون از خواب خرگوشی بیدار شوند. تا زمانیکه یون ها و طاقت ها و لایق ها (پدر ناخلف و پسر ناخلف)اصولی ها بنام این ملت شریف آب را آلوده و ماهی میگیرند هیجگاهی ازین مصیبت رهایی نمی یابند. تا زمانی که این به اصطلاح رهبران قبیله گروه جنایت کار را جنبش رهایی بخش بنامند چگونه توقع دارید ازین تراژیدی که نه تنها پشتون قربانی آن است دیگران نیز درین جهنم میسوزند. شما خود ملاحظه نمایید حتی بعد ازینکه در حادثه دیروز در حمام خونی که بیگناهان همه اقوام غوطه میخوردند پدر فاشسزم سلیمان لایق نیز جراحت برداشت اما تا هنوز هیچ ابلاغیه ای از طرف این رهبران فاشست در طول این سالهی جرم و جنایت برای محکومیت ایشان صادر نشده است. ای کاش در حادثه المناک دیروز به عوص دهها طفل و زن و مرد پشتون و تاجک و هزاره و غیره آرین یون و اسماعیل یون و لایق ها و اصولی ها و امثالهم کشته میشدند تا انسان این ماتمکده از شر و حشت و خشونت برای ابد رهایی می یافت.

>>>   ریاست امنیت پنشیر ووردک چی کند آن قدر جرئت ندارند که بروند ورهبران وسردستک های طالبان را زنده دستگیر کنند یا بکشند بنا برای اینکه گویا فعالیت کرده اند میروند مردم عادی را می کشند

>>>   خدایا چرا این رییس جمهورهای ما سر سپرده پاکستان ویا ایران و آمریکا و روس هستند؟ چرا نباید مثل کشورهای دیگر با غرور از شخص اول مملکت بگوییم چرا نمایندگان ما جیره خوارند؟ چرا مسئولین افغان به مانند همین کشور همسایه امان ایران برای مردمانشان دل نمی سوزانند. در ایران برای هر ایرانی در ماه پولی می دهند واین جدای کمک های دیگر است .هروقت بیمار شدند بی آنکه ریالی بدهند مداوا می شوند. کمتر کسی است که از خود خانه وماشین نداشته باشد وبا این همه باز هم برای مردم احترام قائلند و اگر در ظاهر هم شده مدیران دست کارگران را در ملاء عام می بوسند. من قریب به 15سال است در ایران هستم ومیبینم که همه جا امن است مردم با شجاعت حق خود را از مدیران طلب می کنند وحتی برای احقاق حق از آنها شکایت می کنند بی ترس و واهمه!
اما در کشور عزیزم افغانستان باید با ترس ولرز از کنار یک صاحب منصب رد بشویم چندسال پیش به اتفاق برادر کلانم وزن ایرانی وبچه هایش به افغانستان برگشتم آمده بودم که برای همیشه بمانم حتی هرچه وسایل که داشتم منجمله یخچال وتلویزیون وبخاری را هم فروختیم وبه افغانستان آمدیم واز همان اول سختی ها شروع شد. پولیس از ما رشوه می خواست آن هم در انظار عموم وبرای جا دادن ما چه سختی ها که نکشیدم یک هفته من وبرادرم را به زندان انداختند به جرم جاسوسی برای ایران!
خدا می داند هروقت به ان روزها وسختی های زندان فکر می کنم حالم خراب می شود.عاقبت مجبور شدیم هر چه در این سالها پس انداز کرده بودیم به آنها بدهیم یعنی از ما به زورگرفتند وگفتند اینها پول جاسوسی است که از اطلاعات ایران گرفته اید! که امیدوارم خرج دوا ودرمان کنند بخدا که برای برگشتن به ایران یک افغانی هم نداشتیم وخدایی شد یکی از اقوام به کمکمان آمد ومن و برادرم را از آن خاک نفرین شده فرار کردیم خنده دار است که دلیل جاسوس بودن ما پولهای ایرانی بود که همراه داشتیم وچند هزار دالار که با سختی در ایران با کار سخت بنایی وخشت زنی وهزار کار جانکاه به دست آورده بودیم.
بگذریم که دوباره در مرز به دست سربازان ایرانی بازجویی وزندانی شدیم اما به والله قسم که رفتار پولیس در افغانستان بسیار بدتر از برخورد ایرانی ها بود
برادران وخواهران عزیزم با اینکه هنوزعاشق کشورم هستم من دیگر به افغانستان بر نمی گردم حتی اگر در این جا به قول شما هموطنان مجبور به سگ شویی بشوم.در همان روزها که به زندان بودیم یکی از افراد پولیس به پسر نوجوان برادرم تجاوز کرده بود واین بچه از وقتی به ایران بر گشتیم دایم شبها کابوس می بیند ومارا جگر خون می کند.اگر عمری باقی بود این ماجرای سفر به کشورم را به رومان وداستان خواهم نوشت خودم که یاد ندارم اما یکی از دوستان که در اینحا ودر قم داستان می نویسد گفته برایم می نویسد تا مردم حقایق را بدانند. من به افغانستان رفته بودم که بمانم وبرای کشورم افتخار کسب کنم اما هیهات!من فوتبالیست بودم وسالها در شهر قم فوتبال سالنی بازی کرده بودم وعضو یکی از تیم ها ی مهاجرین بودم ومی خواستم برای کشورم ارزشمند باشم اما حالا با اینکه هنوز افغانستان ومردم مهربانش رامی ستایم اما از بازگشت وحشت دارم.خدا کند هر چه زودتر افغانستان دارای حکومتی قانون مدارباشد
اين خاك قشنگ است
ولي خاك وطن نيست
اين خانه چه زيباست
ولي خانه ي ما نيست
رحیم فروتن از شهر قم

>>>   درتمام ننگرهار داعش وطالبان جای گرفته حملات دولت هم بی جای نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است