نابخردی عامل اصیلِ تبهکاری
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۸/۶/۱۶ کد خبر: 160081 منبع: پرینت

تجاوزِ امریکا و غرب در پوشُشِ نظامِ سرمایه داری بر سرزمینِ پر از احساس و عاطفه ی خراسان/اوغانستان همه ارزش های احساسی و عاطفی مردمِ ما را لگدمال کرده است.

این تجاوز، پول را جانشینِ احساس و عاطفه کرده و همه چیزی انسانی ما را مبدل به میدانِ پول بازی و و پول شویی کرده است. ای کاش مردمِ ما در حدی می شدند که با استفاده از نظامِ سرمایه و پول، خردورزی و عقلانیت را هم در ردیف و قطارِ احساس و عاطفه جا می دادند و پول را نه در سرمایه داری ذخیره می کردند که در زمینه آزادی و آبادانی سرزمین و مردم جا می زدند.

می بایست از کشورهای همسایه آن سوی پارِ دریای آمو می آموختند و سرزمین خود را آباد و آزاد می کردند. شوربختانه که خرد در این خطه جایگاهِ درست و سازگاری ندارد و خویشتنِ خویش را همیشه آواره، سرگردان و در حینِ نابودی دیده و حس کرده است.
چون تجاوز خردمندان را دشمنِ خود می بینند و انسان های پر از احساس و عاطفه را نابودکننده خودشان می بیند و می شمارد، مزدوران شان همان انسان های نابخرد و قلدر و زورگوی اند که با دریافتِ پول و امکانات دست یافته شان همیشه به دولِ باداران شان می رقصند.

شوربختانه هیچ گاهی خردمندی روزِ خوش و نیک و شادی را در تاریخ این سرزمین ندیده است. خیام که خود ریاضی دان، منجم، فیلسوف و اندیشمندی تاریخی دورانِ خود بود و برای اولین بار ناسا را تحتِ عنوانِ "رصدخانه جلالی" بنیان گذاشت، گفته بود:
حکیم عمر خیام:
چون چرخ به کامِ یک خردمند نگشت
خواهی تو فلک هفت شمر خواهی هشت
چون باید مرد و آرزوها همه هشت
چه مور خورد به گور و چه گرگ به دشت

کامبیز پویا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
باخبردی
تبهکاری
نظرات بینندگان:

>>>   شفاخانه هاي شخصي مردم را چور كردند باييد بسته شوند و شفاخانه هاي دولتي مجهز شوند تا مردم فقير بازهم مثل دولت هاي سابق به تداوي معياري و مجاني دسترسي پيدا كنند و تجارت سر خون مريض و جان مريض بند شود.

>>>   اقای پویا!مگر قبل از امدن امریکاییها ما مردمان بسیار با عاطفه وبا احساسی بودیم؟
از قرنها بدینسو بیرق جهالت ما بالاست.
اگر کسانی هم داشتیم ملاهای احمق تکفیر شان کردند ومادر عوض دفاع ازین بزرگان نعره ننه کبیررا بلندکردیم. وای بر ما.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است