شماری از اشتباهات بزرگ و مهم سیاسی غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۶    ۱۳۹۸/۶/۱۶ کد خبر: 160085 منبع: پرینت

اشرف‌‌غنی در فرجامین لحظات حکومت‌اش تاوان کارکردها و سیاست‌های اشتباه خود در درزای پنج سال گذشته را می‌پردازد. در اینجا شماری از این اشتباهاتی بزرگ و مهم سیاسی او در این مدت را بر می‌شماریم.

۱- کشانیدن دامنه‌ی جنگ‌های خانمان‌سوز به شمال کشور و تقویت آن؛
۲- تداوم سیاست برادرخواندگی و مصلحت تباری با مخالفان و تروریستان؛
۳- گماشتن یک جاسوس، متعصب و منفعل در رأس مدیریتی یک نهاد مهم استخباراتی، کشفی و امنیتی کشور؛
۴- بازدارندگی جنگ، نبود قاطعیت در جنگ با مخالفان و ترورستان و اتخاذ سیاست منفعلانه‌ی جنگی و دفاعی در وزارت جنگ کشور؛
۵- تعصب‌ورزی و اولویت سیاست‌های قومی بر سیاست‌های ملی؛
۶- نهادینه‌سازی و استحکام پایگاه‌ها و لانه‌های تروریستان در قندوز، دندغوری و شهاب‌الدین؛
۷- رهایی گروهی مخالفان و ترورستان از زندان‌های کشور؛
۸- سرکوب و آتش‌گشودن به روی معترضان و راهپیمایان جنبش‌های روشنایی و رستاخیز؛

برآیند همین اشتباهات است که امروز حکومت وحدت ملی و در رأس آن اشرف‌غنی و نیروهای دفاعی کشور در وضعیت ناگوار و آشفته‌ی امنیتی و جنگی قرار گرفته اند. تلفات سنگین نیروهای دفاعی کشور، پراکنده‌گی و وسعت جبهات جنگ، انفجارات و انتحارهای پی‌هم در نقاط گوناگون کابل و ولایات رفته‌رفته در درازمدت به دستپاچگی و متلاشی‌شدن این نیروها و سازوبرگ نظامی آن‌ها خواهد انجامید.

حکومت اگر اراده و قاطعیت جنگ در یک هفته‌ی اخیر در کشور را در درازای پنج سال گذشته می‌داشت و به جای سیاست‌های خویشاوندمحور و قوم‌محور، سیاست ملی اتخاذ می‌کرد، حالا وضعیت چنین نمی‌بود و ماشین جنگی مخالفان و تروریستان خیلی‌ها پیش از کار می‌افتاد و روحیه‌ی وفاق ملی نیز در کشور استحکام می‌یافت.

ما دیدیم و ملاحظه کردبم که نیروهای امنیتی و دغاعی کشور روحیه و توانایی بلند جنگی در سرکوب دشمنان و دفاع از اراضی کشور را داشته اند. آنان در درازای یک هفته چندین والی و ولسوال نامنهاد مخالفان و فرمان‌دهان خون‌آشام آنان را در جبهات و موقعیت های گوناگون کشور از پا درآورده اند.

با وجودی‌که در وضعیت کنونی از این رویکرد و تغییر جهت سیاسی هرچند نابه‌هنگام حکومت و در رأس آقای غنی حمایت می‌کنیم، امیدواریم که منش سیاسی آقای غنی نیز دیگرگون شده باشد و این سیاست‌ها و قربانی‌ها هنوز هم در محور خودکامگی، هژمونیزم قبیلوی و کارزار‌های انتخاباتی نباشد.

ما از هر سیاست صادقانه‌ی ملی برای بقای جمهوریت و نظام مردم‌سالاری و پارداری و نگهداشت ارزش‌های ۱۸ سال اخیر پشتی‌بانی می‌کنیم.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
اشتباهات
نظرات بینندگان:

>>>   معصوم استنکزی یکی از جهره های شناخته شده بقایای حزب بد نام خلق شاخته حفیظ الله لعین که در دل و قلب ضمیر اشرف غنی با مهارت خادستی اش نفوذ کرده بود هر قدریکه مردم و سیاسیون و همکاران غنی برایش گفته بودند که این شخص وابسته به چندین استخبارت بیگانگان منجمله با ای اس ای است اما اشرف غنی با جنون قومگرایی و سمت پرستی و خود خواهی خودش گوشش را کر انداخت حال که ان مهره سیاه و خاین ملی را مستعفی کرده است خیلی دیر شده کار استانکزی تمام شده خیانت خود را بحد کافی در حق کشور ملتو بنفع ترورستان طالبان که اکثریت رهبران طالبان از جمله هم حزبی خلقی خودش است و همکار به جاسوسی به ای اس ای مشترکا کار میکنند باید که ممنوع الخروج گردد و به خیانت های انجام داده اش پاسخگو باشد و جزای خیانت به ملت و کشور را ببیند بخصوص دو جنایت اخر ان که در پاکتیا و جلالاباد جوانان بیگناه را بی موجب بقتل رسانده تا مردم را علیه نظام تحریک کند و زمینه مداخل جاسوسان ای اس ای را بیشتر و بیشتر بنفع ای اس ای انجام دهند که اکنون ماشاهد چنین جنایت استانکزی پسر خاله شیرمحمد استانکزی نفر دوم هیت مذاکره کننده طالبان است.

>>>   همچنان اشتباهات دیگرش: ده کرسی پارلمان به قوم خودش(کچیها)بودن احصاییه واقعی.
سهمیه بندی امتحان کانکور یک تبعیض نژادی.
اعطای 145 چوکی های مهم کلیدی به یک قوم پشتون.
قومگرایی واضحدارند.قتالین ودهشت افگنان را اززندان ها رها کردند که بالای خون شهدا پا گذاشتن است.
وزرای تاجیک ,هزاره وازبیک را با توطیهازکرسی ها دور ویا راهی زندان نمودند که بیگناه بودند.
وزرای پشتون را که مرتکب خیانت هم شده اند به محکمه نمیکشانند.
ناامنیهارا زیاد ساختند.جنگ را به شمال خودشان انتقال دادند.منسوبین اردو وپولیس مارا قصدن به کام مرگ بردند زیادد ترین تلفات درین دوران آنهم از نسل غیر پشتون.قطعات کامندورا درفراه,غزنی وبادغیس قصدن درکمین طالبان اندختند وکشته شدند.به قطعاتی که دراطراف ها محاصره میشوند قصدن کمک نمیکنند تا گرفتار وسربریده شدند.بند آبگردان ولایات غور,بامیان,دایکندی وبادغیس را منظور نکردند. وزرای خارجه ,معارف ویک تعداد وزرایی که ازخودش نیست بنام سرپرست مانده خلاف قوانین نافذه کشور است.
بااحترام عبید الله نجرابی.

>>>   غنی را گریه می زیبد
مگر سودی نمی دارد

>>>   مردم افغانستان همه قوم پرست نيستند ولي مخالف قوم پرستان اند. اگر اشرف غني ميخواهد رهبر ملي باشد نه قومي باييد اول جنايتكاران و مسلح غير مسسوول قوم خود را مانند ، ملا تره خيل بد ماش در كابل ، جمعه خان همدرد دزد و معترض به ناموس خود پشتونها در بلخ ، قوماندان ميرويس جلاد و اختطاف چي دربغلان ، بشير چيابي دزد تاجك است ولي مربوط حزب حكمتيار در تخار ، زرداد فريادي كه افرادش گوشت انسان را در سروبي چك ميزد و امثالهم را خلع سلاح و محاكمه نماييد بعدا شروع به دزدان و قانلين ساير اقرام نماييد همه مردم افغانستان او را رهبر واقعي خود خواهند دانست. همچنان جديت در مبارزه با طالب و تروريست او را به رهبر ملي تبديل خواهد نمود. ولي طالب پرستي و قوم پرستي تا امروز او را ذليل ساخته و اگر ادامه دهد ذليل تر ميشود. چون همه پشتونها با طالب نيستند ، شما زمان مقاومت را بياد بياوريد برادران زياد پشتون در مقاومت وجود داشتند و دارند.

>>>   راجع به اشتباهات خود چیزی بگویدخوب میشوددر آن صورت یک مسلمان دزدنیستیددر غیریک آدم دروغ گو دزدآدمکش میباشد
ه ب از پنجشیر

>>>   همی آدم میتانه با هر زورمند و قانون شکن معامله کند مثلا با عطا

>>>   يكي از اشتباهات اشرف غني قومي ساختن كانكور بود كه غني را را به حيث چهره مفسد و ضد اكادميك در جهان معرفي كرد.

>>>   يكي از اشتباهات عمده اشرف غني اين بود كه طالب پرست بود به طالبان كمك كرده نيروهاي اردو و پوليس ملي و نيروهاي مقاومت را كه رژيم فعلي را ساخته اند سركوب نمود و اين باعث شد كه مردم از غني متفر شوند و اين باعث شكست و ماكامي اشرف غني شد و از اينكه پير هم شده ديگر روي مقام و قدرت را نميبيند و در جهان رو سياه و بنام ديوانه رواني و متقلب و متعصب جاهل معرفي شد.
اشتباه ديگرش اين بود كه شرك اورده و حضرت امام حسين رض را العياض باالله نواسه خدا ج معرفي كرد. كه بنام مشرك در جهان معرفي شد.
و اشتباه ديگري كه كرد در نماز جنازه سجده كرد كه اينبار هم به حيث نا فهم و جاهل به دنيا معرفي شد.

>>>   این نکاتی را که ذکر کردید، اشتباهات اشرف غنی نیست. اشرف غنی یک مزدوریست که به فرمان باداران امریکایی خود مدیریت پرورش، تجهیز، تقویه و پخش داعش را به عهده دارد و این همه اقدامات ضد مردمی و خلاف منافع ملی، عمدا و با برنامه اجرا میشوند، اشتباه نیست، خیانت است.

>>>   غنی هیچ مشکلی ندارد! غنی یگانه شخص واقعی است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است