از امام حسین چه آموخته اید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۸/۶/۱۷ کد خبر: 160099 منبع: پرینت

همه انسانیت بر حریت و آزادگی امام حسین صحه گذاشته اند.
همه انسان ها عشق به آرمان انسانی امام حسین را تایید کرده اند.
همه بزرگان علم و ادب در جهان به صداقت رفتاری و کرداری امام حسین در پیشگاه حضرت معبود ایمان دارند.
همه بشریت امام حسین را مظهر ایثار و فداکاری می داند.

و این ما هستیم که باید سر در گریبان خویش فرو برده و بیندیشیم که در این جهان وانفسای گیتی از این واقعه معنوی انسان ساز چه در سی گرفته ایم؟
شما عاشورا و امام حسین را چگونه دیدید و از ماه با فضیلت محرم چه آموختید؟

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امام حسین
عاشورا
نظرات بینندگان:

>>>   آیا کسانیکه حضرت امام حسین( ع ) را فریب دادند و ان بزرگوار را با اعضای خانواده اش از مکه و مدینه بیرون کرده تا به قتلگاه کربلا آورده به دشمنانش سپرده اند،و خود نظاره گر قتل ان بزرگوار شدند، از این همل ناجوانمردانه شان در روز آخرت چی جواب خواهند داد؟؟؟؟

>>>   یا حسین ای فرزند پیامبر ... به قومی که به جگر گوشه و خاندان پیامبر آب ندادند و مظلومانه ایشان را به شادت رساندند ماه محرم ماه عزای امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان و شهادت ایشان در برابر ظالمان بنی امیه تسلیت باد

>>>   نمیدانم که عزاداری در مسجد تکیه خانه می شود یا در روی های سرک ها و نمایش برای مردم بااحترام تر وباادب تر واحترام به مقام امام حسین (ع ) باید در یک جای که مناسب باشد از مردانگی ها شان از فداکاری های شان از شجاعت شان وجهاد که کردن بچی خاطر بوده سخن رانی شود بهتر است هم احترام بمقام امام(ع )است وهم شابد بزرگ سالان نتوانند شهر گردی بکنند اما یک تعداد هستن که فقط برای نمایش وخودنمای که اصلا از اسلام خبر ندارند درهمین روز باز در صف اول نشسته ودادازروز عاشورا میزند ، مصارف بی جا خودش دراسلام حرام است این تعداد موتر که حرکت میکند وگردش میکند آب خومصرف نمیشود باید صرفه جوی کرد وپولش دریک راه درست مدرسه یامکتب مصرف شود .
مسافرجبری

>>>   عاشورا برای انعده مسلمانان است که صرف برای اولاده پیغمبر خدا دست به دعا هستند....

>>>   این رهبران که دستهایشان به خون صد ها جوان این کشور آغوشته است، از آنها نباید انتظار داشت که کشور افغانستان را درست کند شاید نسل بعد این کار را بکند

>>>   کسانکه با کارد زدن خون خود را ریخته عزاداری میکنند . انها مسلمان نیستند ....زنده باد شیعه و سنی .

>>>   هموطنان عزیزم ،بهترین تجلیل از عاشورا که خلق الله هم نجات می یابند خلع این حکومت فاسد و غیر مشروع است ،بیایید روح حسین بن علی را شاد بسازید با روش آن حضرت که بر علیه مظالم قد علم کرده بود بپا خیزید و اشرف غنی احمدزی سر کرده ستون پنجم را با این ستون خاین ووطن فروش وجاسوس از ارگ بیرون بیندازید و این مکتب کثیف کرزی بی وطن را متوقف بسازید تا دیگر برادران ناراضی ومخا لفان سیاسی اشرف غنی احمدزی پشتیبان نداشته باشند وجنایت شان متوقف گردد،.
پاچاگل

>>>   بنام آن خدای یکتا و بی همتا ! بیبینید که تفاوت ره از کجاست تا به کجا . امام حسین (رض) و یاران با صفایش که از چشمه زلال توحید سیراب بودند ، بآنکه یزید (فزند معایه) وطرفدارانش (یزیدیان) کلمه میخواندند ، بآنها بیعت نکرد . اما امروز همان...، بکفر جهانی که در راس آن اسراءیل به رهبری انگلیس و امریکا است ، بیعت کرده اند.
نیازی از جرمنی

>>>   از نظر فقهای شیعه کارد زدن یا همان قمه زدن حرام است. کسانی که اقدام به این عمل خلاف اسلام می کنند از ما شیعیان نیستند. اینها... به دستور انگلیس و برای ید نام کردن اسلام این کار را انجام میدهند.... انگلیسی کسی است که بدنبال تفرقه در بین مسلمانان است. پیام نهضت عاشورا برای تمام مسلمانان و آزادگان حهان است. پیام عاشورا همان ایستادگی در مقابل ظالمان، استکبار حهانی و مسلمان نماهای داعشی، و در راس آنها منافقان است.

>>>   چون سطح دانش و وضعیت روحی مردم افغانستان هنوز بحدی نرسیده که مراسم های دینی مثل عاشورا را کاملا متین و شفاف برگزار کنند، هر کس بنحوی عمل میکند ولی باز هم خوب است چرا که شاید کم کم شکل بهتر بخود بگیرد

>>>   برادر ، مسئو لیت ما این است که با اتحاد وهمدلی ودرد مشترکی که داریم بیخ وبن این حکومت وحشت ملی را که بد بختی هارا هزار چند ساخته از بین ببریم و بزور این جاسوسان را از ارگ بیرون برانیم وحکومت مشروعی را پایه گذاری کنیم، خاینین ووطن فروشان را که در راس آن کرزی وتیم فاسدش می باشند محاکمه نماییم.
پاچاگل

>>>   دوستان گرامی مسولیت همه ما از نگاه اسلامی وانسانی این است که در برابر طالبان خود فروخته شده جاسوسان استخبارات بیگانه ایستادگی ومقاومت کنیم وشرارت پیشه های طالبان را که هرروز ازین ملت مسلمان خدا جو قربانی میگیرد ومساجد را با قران های داخل مسجد ونماز گذاران به اتش میکشد وتمام اعمال طالبان خلاف اسلام وارزش های اسلامی است وطالبان اسلام را بدستور باداران شان بد نام میکنند هر فرد این وطن مسولیت ایمانی واسلامی وانسانی دارد تا در نا بودی طالبان جنایت کار از اسلام بی خبر متحدانه عمل کنند وانها را نابود سازند وافراد پیرو طالبان را از هر گوشه وکنار مملکت که سر بلند کردند انها را در همان محل سرکوب نمایند تا کشور ما ازین رنج وغم که طالبان وپیروان انها برای مردم ما بوجود اورده اندازبین برده شود ومردم بدون ترس وبیم مصروف عبادات دینی وکار وبار روزمره خود گردند .

>>>   برادر عزیز ! گریه کردن به حضرت حسین...مرام او گریه کردن نبود بلکه هدف اصلی و بنیادی اش عدم اعطاعت از ستمکاران و بی دینان بود . ما هدف را کنار زدیم و بگریه ی چند روزه اکتفا کردیم . و در روز عاشورا باز به دول خائینین میرقصیم و هدف حضرت حسین را زیر پا میکنم و از غنی ، عبدالله ، دانش ، محقیق ، خلیلی ...غیره اطاعت میکنیم تا مارا بکاری بگمارند و از راه حلال و حرام صاحب پول شویم آیا هدف از قیام حضرت حسین همین بود؟ گریه بحال خود بکنید که « شما بگریه ضرورت دارید نه حضرت حسین .» وافتخار خلیلی این است که بروز عاشورا خون جمع آوری کند و بمقام باداران خود نشان بدهد که روز عاشورا را مبدل ببازار و فروشگاه خون کرده است . چرا در روز های دیگر همین کار نمیکند ؟ او از عاشورا در موقف سیاسی خود می افزاید و از عاشورا سوء استفاده میکند .و ملا ها در عاشورا لیاقت خود را در سخن رانی امتحان میکند و هر ملای که مردم را زیاد گریستاند همان ملا لایق است .و روایت های ضیف را بیان میکند که «هر کس یک قطره اشک بریزد راساً به بهشت میرود . »برادر ! کسی که خاین باشد و احکام خدا و پیغمبر را اطاعت نکند و تمام سال گریه کند به بهشت نمیرود حسین بخاطر احکام دین قیام کرد نه بخاطر گریه . اگر هدف حضرت حسین را همین ملا ها بمردم بگوید جهان گلستان میشود ومردم از یک حکومت فاسد اطاعت نمیکند واولاد شان آواره نمیشود . توجه کنید ! حکومت فاسد ، وکلا غاصب ، قضات رشوتخوار ، دستگاه دولتی و غیر دولتی غرق در فساد میباشند وبالاخره نباید از غنی ، عبالله ، دانش ، کرزی و حکومت فاسد و دروغگو اطاعت کنیم باید بپا خیزیم و قیام کنیم. در حالیکه ملا در مورد ایشان خموش اند وتنها به گریستن تشویق میکنند و حتی به این خاینین اجازه میدهد تا در روز عاشورا غداران و دروغگویان حکومت فاسد سخنرانی کند . مردم هزاره بیدار شوید به مظلومیت خود و حسین گریه کنید که امروز شما و حسین به یزید های دیگر در جنگ استید کمر همت ببندید با فاسدین مبارزه کنید .
خاموش از پاریس

>>>   حسین وعاشورا نه تنها به همه اقشار اسلامی بلکه به همه انسانهای که انسانندمربوط میشود. اینکه انسان نماهای آدم خوار وشیطان صفت درین روز به تابعیت از یزید، سک منشانه به قتل وکشتارمردم بی دفاع روی می اورد این هیچ گونه توجیه انسانی ندارد

>>>   خوشا بحال آنانیکه در راه خدا با قافله ملکوتی حسین ع بطرف شهادت رفتند ومصداق عملی عاشورا در افغانستان عملی شدواکنون رسیدگی به مجروحین وخانواده های معظم شهدا وظیفه هر مسلمانی هست ،ومیلیاردها لعنت خدا وتمام مخلوقات خدا به قاتلان این شهیدان که مثل یزید لعین صد ها انسان بی گناه را در حین انجام یک عمل ارزشی بشهادت رساندند وخودش نیز مثل سک دیوانه مردار شد. کسانی به این عمل شدیدن شرم آور دست میزنندسگی است از سگان یهود وحتی خودش نمیداند که سگی میکند.این عمل ننگین وجدا شرم آور از کسانی جز مزدوران یهود از کسی دیگر سر نمی زند.

>>>   قیام حضرت حسین رضی الله عنه پیامهای بس بزرگ و ارزنده دارد؛ حضرت حسین رضی الله عنه به مسلمانان درس عزت، استقامت، شهامت و آزدگی داد.
الکوزی محمد نوید

>>>   در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشت خو را نکشند
پایان زندگی هر کسی به مرگ اوست
جز مرد حق که مرگش آغاز دفتر اوست

>>>   آقای خسروی واقعاً که مطلب پر محتوا و جالبی را نشر کردید. خدا کند که همه از این روز درس بگیرند

>>>   متأسفانه امروزه نگاههای عرفی و عام به حادثه کربلا یک نگاه احساساتی بوده و صرفاً آن را یک واقعه غم‌انگیز می‌دانند، درحالی که اگر کمی عمیقانه و عالمانه به واقعه کربلا بنگریم، متوجه می‌شویم که پشت پردۀ این واقعه اسراری بزرگ و آموزنده نهفته است. حادثه کربلا در کنار همۀ صحنه‌های غمناک و خونین خود، مجموعه ای از واقعات با شکوه و عظیم، در تاریخ اسلام و حتی درتاریخ بشریت را در خود جای داده است.
امام حسین رضی‌الله‌عنه در آن صحرای گرم و با تحمل سختیها، برای نسلهای بعد از خود پیام عزت، آزادی و مردانگی را به جای گذاشت و خودش و یارانش مورد اکرام و اعزاز خداوندی قرار گرفته و مدال پرافتخار شهادت درراه خدا، از جانب پروردگار متعال برگردنشان آویخته شد.
ا -د

>>>   درود و سلام بر امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان و درود و سلام بر پیروان حضرت ابالفضل علیه السلام لشکر فاطمیون مدافع حرم حضرت زینب کبری و حزب الله که با غیرت از حریم حرم آل الله محافظت میکنند خداوند شهدای لشکر فاطمیون را با شهدای کربلا محشور نماید دوستان ندای هل من ناصر ابا عبدالله هنوز به گوش میرسد پس خوش بر مدافعینی که با غیرت حسبنی به مبارزه با داعش خونخوار نا مسلمان رفتند تا حریم اهل بیت حفظ شود
مجاهدین مدافع حرم حضرت زینب س سلامتان میرسانند

>>>   در این روز بسیار واقعات بزرګ رخ داده و یزید لعنتی این فرشته ها را به شهادت رساندن. که باقی مانده یزید تا فعلا از این کارهای یزیدیت خود را انجام میدهد ...

>>>   بلی واقعاُ خون بر شمشیر پیروز شد و یکصد و پنجاه سال بعد از حادثه کربلا، خداوند به حکمرانی دولت اموی ها خاتمه داد و خلافت به دست عباسیان رسید.

>>>   همان چند سال اول بعد از قیام امام حسین علیه السلام با روشنگری امام سجاد و زینب کبری علیهم السلام حکومت آل ابی سفیان نابود شد و بعد از یزید که از فرط شرابخواری به درد معده مبتلا شد و هلاک شد، معاویه پسرش بالای منبر رفت وگفت ما خاندان بنی سفیان خلافت را از خاندان پیامبر غصب کرده ایم و پدرم یزید که من ننگم می آید نام او را ببرم و پدر بزرگم معاویه و جدم ابوسفیان به خاندان پیامبر ظلم کردند و من نمیخواهم راه آنها را ادامه دهم ای مردم خلیفه بر حق شما امام علی ابن حسین علیه السلام سجاد است سپس مروان بن حکم که پیامبر او و پدرش را ملعون خوانده بودند بالای منبر رفت و گفت او دیوانه شده است و حکومت بنی امیه را ما بدست میگیریم.....!
>>>   متاسفانه امروز داعش و تکفیریهای ظالم از نسل یزید حاکم شده است و جنایات را تکرار میکند اما خوی این ظالمان از جدشان یزید است خداوند لشکر حق را یاری کند تا این ها از زمین محو شوند و این لکه ننگ از دامان امت اسلام پاک شود ابا عبدالله الحسین علیه السلام به همه مسلمانان جهان درس مقاومت عزت و آزادگی و توحید و مبارزه با کفر و ظلم و هوس پرستی دادند و همه مسلمین آزاده جهان نسبت به ایشان مدیون هستند ما در قلبمان حضرت امام حسین علیه السلام زنده اند و هیچ گاه ایشان را فراموش نمیکنیم خدایا از تو میخواهم بر این بنده حقیرت منت بگزاری و همانند سال قبل زیارت اربعین من کربلا بروم .

>>>   در دوره پیش از اسلام بر دهم ماه محرم عاشورانمیگفتند.
کاروان اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز دوم محرم به سرزمین مقدس کربلا فرود آمد و تا روز عاشورا در آن سرزمین بودند به لحاظ آن که حوادث مهم کربلا در روز نهم و دهم ماه محرم الحرام اتفاق افتاد این دو روز را برجسته تر نموده و به نام تاسوعا و عاشورا یعنی روز نهم و دهم محرم الحرام نامیدند.
ابن اثیر در کتاب «نهایه» میگوید: «عاشورا یک اسم اسلامی است» و ابن درید میگوید: «عاشورا یک اسم اسلامی» است و در دوره جاهلیت به این نام معروف نبود، در «مجمع البحرین» نیز آمده است: «عاشورا یک اسم اسلامی است» آنچه پیش از به شهادت رسیدن حضرت امام حسین علیه السلام بود این بود که هم پیامبر اسلام(ص) و هم حضرت علی علیه السلام شهادت امام حسین علیه السلام را در کربلا پیشگویی کرده بودند و حتی امام حسین علیه السلام نیز شهادت خود را پیشگویی کرده بود و به برخی از پیامبران پیشین هم شهادت آن حضرت وحی شده بود، ولی پیش از اسلام دهم محرم را عاشورا نمیگفتند. ولی پس از آنکه حضرت امام حسین علیه السلام در کربلا به شهادت رسید، آن روز در میان مردم به روز عاشورا معروف گردید و شیعیان علی علیه السلام آن روز را روز عزا و عزاداری قرار دادند و در مقابل آنان بنی امیه و پیروانشان آن روز را روز جشن و سرور قرار دادند و به تدریج دشمنان شیعه درباره عاشورا احادیثی ساختند تا آن روز را با فضیلت نشان بدهند در حالی که آن روز، روز غم و اندوه است و روز مصیبت و نکبت است، روزی است که بهترین انسان را کشته‏اند، جگر رسول خدا را پاره کرده‏اند و زنان و کودکان پیامبر را به اسارت برده‏اند، آیا اینگونه روز میتواند روز مبارکی باشد؟!
شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان میگوید: روز دهم ماه محرم روز شهادت امام حسین است، روز مصیبت و حزن ائمه اطهار و شیعیان آنان است و شایسته است که شیعیان در این روز مشغول کارهای دنیوی نگردند و مشغول گریه و نوحه باشند و زیارت عاشورا بخوانند.
شیخ عباس قمی به نقل از نویسنده «شفاء الصدور» میگوید: بنی امیه روز عاشورا را مبارک میدانستند: در این روز برای خود خرید میکردند و خرید را در آن روز سنّت خود کرده بودند، آنان در این روز مراسم عید بر پا میکردند، آن روز را روزه میگرفتند و در آن روز طلب حوائج را مستحب میدانستند و برای همین درباره روز عاشورا فضایل و مناقبی ساخته‏اند و حتی دعائی هم درباره آن درست کرده‏اند که اولش این است: یا قابل توبة آدم یوم عاشورا، یا رافع ادریس الی السماء یوم عاشورا، یا مسکّن السفینة یوم عاشورا یا غیاث ابراهیم من النار یوم عاشورا. اینها را ساخته‏اند. تا امر، مشتبه شود. آنان در سخنرانیهای خود میگویند: هر نبیّ وسیله و شرفی دارد و در روز عاشورا، این شرف زیاد میشود مانند خاموش کردن آتش نمرود برای ابراهیم، قرار گرفتن سفینه نوح به کوه جودی، غرق ساختن فرعون در دریا و نجات حضرت موسی از دست فرعون، نجات حضرت عیسی از دست یهودیان.
شیخ عباس قمی در ادامه میگوید: شیخ صدوق از میثم تمار نقل کرده که میثم تمّار گفت: این امت پیامبر، فرزند پیغمبر خود را میکشند و روز عاشورا را که فرزند پیغمبر را کشته‏اند، روز مبارک قرار میدهند و این کار شدنی است و خواهد شد. راوی میگوید: به میثم گفتم: چگونه آن روز را روز مبارک قرار میدهند؟ گفت: آنان در فضیلت آن حدیث وضع میکنند و میگویند: روز عاشورا روزی است که خداوند توبه آدم را پذیرفته است با اینکه توبه آدم در ذی حجه پذیرفته شده است، آنان میگویند: در عاشورا، یونس از شکم ماهی نجات یافته است، در حالی که در ذی قعده از شکم ماهی نجات یافته است، میگویند: روز عاشورا روزی است که سفینه نوح در کوه جودی قرار گرفت در حالی که روز هیجدهم ذی حجه در کوه قرار گرفت و آنان میگویند: روز عاشورا دریا برای موسی شکافته شد در حالی که در ربیع الاول شکافته شده بود

>>>   فرموده شمادرست است عاشوراومحرم تنهامربوط به شيعيان نبوده بلكه مربوط به تمام مسلمانان وحتي براي تمام آزادي خواهان درس عبرت است، درضمن جناب شمافرموديدكه شيعيان تنهالباس سياه به تن كرده وعزاداري ميكنندكاملااشتباه است بلكه دركنارعزاداري اكرازهرفرد عزادارشيعه سوال شودكه ازحادثه عاشوراجه مي آموزي؟وامام حسين جراخودونزديكان خودرافداكرد؟ مطميناجواب درست آنراخواهيدشنيد؟ و از بركت همين ماه محرم است كه بسامردمهاراه توبه رامي يابندوبسوي خداي خودرجوع ميكنند و هدايت ميشوند،زيراطرزتفكروبينش هرمردمي به خصوص شيعه امروزي مانندطرزتفكرمردم جاهل قبل ازتاريخ ومردم جاهل وبي غيرت كوفه وعرب آنزمان نيست كه بي خبرانه وازناداني مراسمي رادايركنند،بلي اين هم طبيعيست كه دربين مردم تعدادقليلي نادان هم وجودداردكه نمك ديك هم نميشودودرحاشيه اندمانندكسانيكه تيغ زني ميكنند،كه نميشودتقصيروتاوان كاراينهاراهمه شيعيان ويامذهب شيعه بدهدهمان طوريكه انتحاري بعضي سني هاتقصيرمذهب اهل سنت نيست وياذكركردن بعضي ازسني هاكه هوهوميكويندتاحديكه ازدهان شان خون هم سرميكند. علي.ا.كابل

>>>   مردم از قیام امام حسین درس شهامت و ازادگی اموختند اما بعضیها....!!! مردم از طریق مفاهیم قرانی هدایت میشوند...بعضیها از مظلومیت حسین سوء استفاده میکنند...
>>>   شهادت امام حسین یک روز پر افتخار به مسلمانان است. ویک روز شرم اور سیاه به. کسانیکه پیروی یزید هستند. وامام حسین را به شهادت رساند...

>>>   اسلام ندارد به ذات خود عیبی
هرعیبی که است در مسلمانی ماست .
اسلام شیعه وسنی ندارد اسلام عمل از قران وسنت پیغمبر را می خواهد تا زمان هامون رشید کسانی که مسلمان بودند شیعه وسنی دربین شان وجود نداشت همه شان برادر وار زندگی میکردند اسلام تقواوعمل می خواهد نه اینکه با تجلیل از ماه مبارک رمضان ویاه ماه محرم الحرام اسلام واسلامیت را خلاصه کرد درست است که ماه های پر برکت ومبارک هستند اما نمیشود که زهد و تقوا در همین دو ماه کفایت کنند وبسنده مسلمان باشد در هر ماه سال باید مسلمان دارای زهد وتقوا باشد وازمنکرات دور جوید چنانچه پیغمبر اکرم (ص) ویارانش وامام حسین ویاران با وفایش برای کسب رضای الله(ج) در تمام روز های ساحیات شان در خدمت اسلام بودند حتی جان های شرین شانرادر راه پایداری از اسلام نثار کردند اما شیعه وسنی بین شان مطرحه نبود این تفرقه شیعه وسنی را کفار وحکام جابر قدرت طلب در ممالک اسلامی بین مسلمانان رایج کرده اند وقتیکه خدایواحد ویگانه شان یکی وپیغمبر برحق شان یکی وقران شان یکی وقبله شان یکی است پس چه فرق دربین شان در اصل وجود دارد ودر فروعات که یکی دست بسته ودیگری دست باز نماز می خواند چه فرق میکند ببیند که هردو برادر شیعه وهم سنی از سالروز شهادت سردار شهیدان امام حسین واعزاداری از ان یکی دسته شان با راه اندازی ختم قرانکریم نعت خوانی ازطریق مساجد شان از خاطرات وجان نثار وشهادت امام حسین بخاطر زنده ماندن دین اسلام یاد وبود میکنند ودسته یی دیگر شان در تکایا با روضه خوانی ونحوه خوانی از این سالروز یاد اوری میکنند اگر به اصل نگریسته شود هیچ فرقی بین شیعه وسنی وجودندارد ودر فرع نماینگر ازادی مسلمانان را در اجرای مناسک دینی شانرا نمایان میکند که قیدوبندی وجود ندارد در اسلام تقوا وپرهیزگاری واقعی معیار است نه باز وبسته بودن دست در ادای نماز خواندن .

>>>   ايكاش راستى در دين خود همان قدر كه در نمايش ميگزاريم درعمل هم بگزاريم همه روز در معاملات دنيا صد قسم وقرآن ميخوريم ،درعمل هيچ ازاسلام اثرى نيست اما در مساجد وتكيه خانه ها باز در صف اول قرارمگيريم داد از أسلا م ميزنيم عمل بهتر است ازنمايش كرده
مسافرجبرى

>>>   از. زدن. کندن.کده بورین . سلاح. بگیرید. مملکت. را از داعش وطالب پاک. کنن اگر. هر. کدامش کابل را بگیرد از. پس. سر. گردن مبزنید تان چقدر زیاد. هم. استید وطندار. های هزاره. خوب. میفهمید که تروریست. هادشمن. شمایه.

>>>   قبول باشد عزاداری هایشان...

>>>   عزاداری برای مظلومیت ارباب بی کفن حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قبول باشد

>>>   تاریخ تکرار می شود اما افرادش فرق دارد باید ازعاشورا یاد گرفت تا دیگر یزیدیان ونا اهلان قدرت را در دست نگیرد.علیه ظلم باید بپا خواست چون امام حسین به آزادگان هیهات من الذله

>>>   اعظم الله اجورنا بمصا بنا بالحسین (ع) خداوند به برکت ایام عزاداری سالارشهیدان صلح وامنیت را درکشور مان برقرارکند.

>>>   همه چیز به جای خودش و عزاداری برای سالار شهیدان هم به جای خودش چرا برخی از دوستان مسائل را باهم قاطی می کنند ؟!

>>>   یا حسین ای فرزند پیامبر لعنت به قومی که به جگر گوشه و خاندان پیامبر آب ندادند و مظلومانه ایشان را به شادت رساندند ماه محرم ماه عزای امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان و شهادت ایشان در برابر ظالمان بنی امیه تسلیت باد

>>>   اشرف غني -حضرت حسين، نواسته خدا است . روز عاشورا هیچ حمله از طرف طالبان ویا مخا لفین صورت نگرفت دلیلش این بود که طا لبان ویا مخا لفین راستی فکر کردند که اشرف غني راس میگوید حضرت حسين، نواسته خدا است .
نبی جاغوری

>>>   امیدوارم ماه محرم باعث اتحاد و همدلی مسئولین ما شود.

>>>   ایکاش همین طور که جمع شده اید بین خود هم اتفاق داشته باشید ویکی در جان یکی دیگر نباشید هر کار درافغانستان نمایشی است فردا ندارد برای یک روز است ایکاش غم اندوه شهدا همیشه بیاد ما باشد وقتکه بدفتر ودیوان خود میرویم وجدان مارا محکمه کند که تو دیروز گریه میکردی وامروز ببین که چی میکنی خوشا بحال شهدا یک دم بسر نیزه یاشمشیر از بین رفتن اما مردما استه استه کردن شان بریده میشود نداشتن کار فشارها روحی جنگ هروزه وبی عدالتی ها درحقیقت کشتن است از طرف زمامداران مملکت چرا دور را مبینید بیاید از نزدیک خود نگاه کنیم که انها بچقدر مردانگی شهید شدند وما چقدر بنامردی مردی میکشیم اما نی فرداکه رفتیم همان خرک وهمان درک همه فراموش میشود .
مسافرجبری

>>>   اگر اشرف غنی حضرت امام حسین رضی الله عنه را نواسه خدا گفته باشد این هم یک مشرک مطلق است

>>>   اشرف غنی حتی بیشتر از برادران شیعه به امام حسین احترام وعشق دارد که آنرا نواسه خدا خطاب کردند که حتما نیت شان نواسه پیامبر بوده

>>>   رییس جمحور افغابستان اقای محمد اشرف غنی....از زبان متفکری خود،فرزند علی (ع) ونواسی محمد (ص) را برای مسلمانهای دنیا پیام داد، که امام حسین (ع) مه میگیم که نواسه خدا هست. چرا که پیروان حضرت مسیح (ع )عیسی مسیح را فرزند خدا میداند، من حضرت امام حسین را نواسه خدا میدانم. باز نگو که نمیفهمیم.

>>>   ای غنی مارا مسخره می کند یا خودش را؟ کل حرف هایش دروغ است. تسبیح اش هم ریا کارانه است. حالا تمام دروغ پردازان عادت کرده اند تسبیج بچرخانند. این ملت گوسفند صفت بی دانش. وای به حال ما!
نبی هراتی

>>>   از سخنان بی معنی وبهوده پرهیز نماید
تشکر از شما

>>>   غنی بیچاره زیاد گناه ندارد. او ای چیزا ره زیاد نموفامه. خواسته ابرویش را درست کند، بدبخت چشمش را کور کرد. به جهالتش می بخشم. وی سیاستمدار است و به ای چیزا اعتقاد ندارد. زورکی چیزی را خوانده. وطن دارا زیاد ماکم نگیرید وی اگر چیزای درست بگوید باز هم مهم نیست زیرا به اونا عقیده ندارد. بعضیا چیزایی برایش نوشته می کند و او به خاطر دل مردم و نه از عقیده و برای رضای خدا می خواند.
آگاه

>>>   ما هم بر امام حسين عليه السلام عزاداري ميكنيم هم أشك معرفت ميريزيم از سر محبت به ايشان و ناراحتي از أوج مصيبت ايشان و هم از ايشان درس آزادگي مردانگي وفا أدب إيمان نماز تقوا بندگي ميگيريم و سعي ميكنيم در روزگار خود حسيني باشيم نه يزيدي اما خوب است بدانيد در تاريخ أنبياء و أوليا ميباشد كه بيشتر پيامبران از حضرت آدم تا خاتم بر أباعبدالله الحسين گريستند و خود حضرت رسول و أميرالمؤمنين علي عليه السلام حضرت خانم فاطمة زهرا عليها سلام حضرت خديجه رضي الله عنها و امام حسن عليه السلام امام سجاد و بقيه أئمة طاهرين بر امام حسين عليه السلام گريستند و كسي كه بر امام حسين عليه السلام أشك نريخته نميتواند در اين مورد سخن بگويد چون گروه بر امام حسين عليه السلام موجب صافي قلب و طهارت دل و ازدياد إيمان و توبه است

>>>   ریختن خون امام حسین مظلومیت امام حسین نبود . امام حسین با ریختن خونش مکتب را اعمار کرد بنام آزاده . قبل از روز عاشورا امام حسین به مردم خطاب کرد و گفت (اگر مسلمان هم نباشی آزاده باش ) زیر بار ظلم هرگز زندگی مکن .

>>>   حسین وعاشورا نه تنها به همه اقشار اسلامی بلکه به همه انسانهای که انسانندمربوط میشود. اینکه انسان نماهای آدم خوار وشیطان صفت درین روز به تابعیت از یزید، سک منشانه به قتل وکشتارمردم بی دفاع روی می اورد این هیچ گونه توجیه انسانی ندارد

>>>   خوشا بحال آنانیکه در راه خدا با قافله ملکوتی حسین ع بطرف شهادت رفتند ومصداق عملی عاشورا در افغانستان عملی شدواکنون رسیدگی به مجروحین وخانواده های معظم شهدا وظیفه هر مسلمانی هست ،ومیلیاردها لعنت خدا وتمام مخلوقات خدا به قاتلان این شهیدان که مثل یزید لعین صد ها انسان بی گناه را در حین انجام یک عمل ارزشی بشهادت رساندند وخودش نیز مثل سک دیوانه مردار شد. کسانی به این عمل شدیدن شرم آور دست میزنندسگی است از سگان یهود وحتی خودش نمیداند که سگی میکند.این عمل ننگین وجدا شرم آور از کسانی جز مزدوران یهود از کسی دیگر سر نمی زند.

>>>   قیام حضرت حسین رضی الله عنه پیامهای بس بزرگ و ارزنده دارد؛ حضرت حسین رضی الله عنه به مسلمانان درس عزت، استقامت، شهامت و آزدگی داد.
الکوزی محمد نوید

>>>   در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشت خو را نکشند
پایان زندگی هر کسی به مرگ اوست
جز مرد حق که مرگش آغاز دفتر اوست

>>>   آقای خسروی واقعاً که مطلب پر محتوا و جالبی را نشر کردید. خدا کند که همه از این روز درس بگیرند

>>>   متأسفانه امروزه نگاههای عرفی و عام به حادثه کربلا یک نگاه احساساتی بوده و صرفاً آن را یک واقعه غم‌انگیز می‌دانند، درحالی که اگر کمی عمیقانه و عالمانه به واقعه کربلا بنگریم، متوجه می‌شویم که پشت پردۀ این واقعه اسراری بزرگ و آموزنده نهفته است. حادثه کربلا در کنار همۀ صحنه‌های غمناک و خونین خود، مجموعه ای از واقعات با شکوه و عظیم، در تاریخ اسلام و حتی درتاریخ بشریت را در خود جای داده است.
امام حسین رضی‌الله‌عنه در آن صحرای گرم و با تحمل سختیها، برای نسلهای بعد از خود پیام عزت، آزادی و مردانگی را به جای گذاشت و خودش و یارانش مورد اکرام و اعزاز خداوندی قرار گرفته و مدال پرافتخار شهادت درراه خدا، از جانب پروردگار متعال برگردنشان آویخته شد.
ا -د

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم

در روز دهم ماه محرم سال ۱۴۳۳ هجری قمری در شهر های کابل و مزار، انفجارات مرموزی صورت گرفت که در آن تعداد زیادی از هموطنان بی دفاع ما در خون های شان غلطیدیده و خانواده ها بر بساط غم عزیزان شان نشانده شدند.

شورای رهبری امارت اسلامی در همان لحظات اول، این واقعات را بشدت رد و محکوم نمود و روز گذشته نیز در تاریخ ۱۴۳۳۱ ۱۴ در همین موضوع نشست فوق العاده تشکیل داده و در این نشست در مورد این واقعات بحث های بسیار مهمی صورت گرفت و این را یک دسیسه از طرف دشمن شکست خورده قرار داده و بر این تاکید شد که ملت بیدار و هوشیار ما باید با زیرکی تمام به اینگونه کردار های غیر انسانی دشمن متوجه گردیده و به هیچ کسی اجازه ندهد که برای رسیدن به اهداف شوم خویش در کشور ما بنام مذهب ، قوم ، سمت و زبان، ملت یک مشت و متفق ما را دوچار اختلاف و پراکندگی کند .

در این نشست از تمام اطراف و جناح های سیاسی و مذهبی خواسته شد که در هنگام اینگونه فاجعه های ملی ، منافع کشور و ملت را بر منافع شخصی و تنظیمی شان مقدم شمار کنند و برای بدست آوردن اهداف سیاسی شان ، باید چنان اظهاراتی نکنندکه در مقابل وحدت ملی کشور و مردم ما ، بمعنای پاشیدن تیل بر آتش افروخته شده از طرف دشمن باشد .

همچنان در این نشست گفته شد ، در این لحظات حساس که دشمن در حالت فرار از کشور است ، می خواهد که طبق عادت همیشگی خود ، دست به واقعات تاسف آوری همچون واقعات روز عاشورا بزند و با این کار تلاش نماید که در میان ملت یک مشت ما تخم اختلاف کاشته و آنان را دست وگریبان هم دیگر کند ، زیراکه دشمن در تمام دسیسه های دیگر خویش کاملا ناکام گشته و حال می خواهد که از همین حربه ها کار گرفته و بدین ترتیب انتقام تمام شکست ها و ناکامی های خویش را از ملت بی چارۀ ما بگیرد ؛ اما ملت هوشیار و متفق ما هیچ گاه فریب اینگونه دسیسه های دشمن را نخواهد خورد و روحیه اش را از دست نخواهد داد و این پلان دشمن را همانند دیگر دسیسه ها و مکرهایش خنثی و بی اثر خواهد نمود .

در پایان این نشست و بحث های مهم در مورد واقعات مذکور ، اعلامیه بشکل نکات ذیل صادر گردید :
1 – شوری رهبری امارت اسلامی به تمام افراد زیان دیده در این واقعات، مراتب تعزیت و غمشریکی خویش را تقدیم نموده و بار دیگر اینگونه واقعات را بشدت محکوم می نماید .

2 – امارت اسلامی اینگونه واقعات را کار و دسیسه دشمنان اسلام و افغانستان می داند و از تمام هموطنان می خواهد که برای جلوگیری از اینگونه واقعات، مسئولیت ملی خویش را انجام داده و با همدیگر همکار شوند زیراکه اینگونه اعمال شوم دشمن بر علیه تمام ملت و بر ضد و زیان افغانستان عزیز می باشد .

3 – امارت اسلامی بطور خصوصی از علماء و بزرگان اهل تشیع می خواهد که در این مورد بسیار متوجه باشند و مردم خویش را در این مورد آگاه کنند که این به هیچ وجه موضوع دشمنی میان سنی و شیعه نیست ؛ آنان باید هیچ گاه به سخنان بی مسئولیت بعضی از اجیران داخلی گوش فرا ندهند کسانی که در تلاش اند تا برای حفظ منافع خویش و خوشحال نمودن اقایان و باداران خارجی شان ، این موضوع را رنگ اختلاف داخلی و مذهبی دهند .

4 – امارت اسلامی به تمام مجاهدین خویش هدایت می دهد که در ضمن انجام دادن دیگر وظایف گمارده شدۀ شان ، برای جلوگیری از اینگونه واقعات نا هنجار ، کاملا متوجه باشند و تا حد توان خویش تلاش نمایند تا عاملین اینگونه واقعات را پیدا نموده و آنان را بسزای اعمال شان برسانند.

شورای رهبری امارت اسلامی افغانستان
>>>   به اثر اعمال جنایتکاران طالبان که هر روز مردم بی دفاع و بی سلاح کشور ما را قتل عام میکنند وسر های شانرا از بدن شان حیوان صفتانه جدامیکنند ومسلمانان این وطن را صف بسته کرده تیرباران میکنند این عمل طالبان کمتر از یزید ویزیدیان نست ایکاش طالبان همانطوریکه می نویسند اختلاف بنام مذهب وقوم وسمت وزبان را ندارند عمل شان همان گونه میبود در زمان اشغال شان اگر بین پشتون وقوم دیگری دعوی ومشکلی وجود میداشت در حالیکه صد فید برایشان ثابت می بود که پشتون (افغان)ملامت است ولی پشتو زبان را حق بجانب میدانستد وجانب مقابل انرا تهدید وتوهین وتحقیر وحتی زندانی میکردند واکنون که بدستور ای اس ای وهمکاری مسقیم انها دزدانه در کوشه وکنار وطن ما راه گیری وتخریبکاری وجنایت میکنند تا اکنون چندین تن از مردم هزاره دری زبان مارا اختطاف کرده اند وتعداد شانرا کشته وسربریدند وتعداد دیگر شان هنوز سرنوشت شان معلوم نیست جرم انها نزد طالبان فقط زبان انها است که مخالف با زبان طالبان است صفایی دادن دراینمورد فایده نداردچیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ودر حادثه قندوز عمل ضد اسلامی وانسانی را که طالبان انجام دادند دشمنی این گروه را بامردم مخالف زبان شانرا بخصوص تاکیک وهزاره وازبیک راواضح واشکارا نموده است .

>>>   درود و سلام بر امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان و درود و سلام بر پیروان حضرت ابالفضل علیه السلام لشکر فاطمیون مدافع حرم حضرت زینب کبری و حزب الله که با غیرت از حریم حرم آل الله محافظت میکنند خداوند شهدای لشکر فاطمیون را با شهدای کربلا محشور نماید دوستان ندای هل من ناصر ابا عبدالله هنوز به گوش میرسد پس خوش بر مدافعینی که با غیرت حسبنی به مبارزه با داعش خونخوار نا مسلمان رفتند تا حریم اهل بیت حفظ شود
مجاهدین مدافع حرم حضرت زینب س سلامتان میرسانند

>>>   در این روز بسیار واقعات بزرګ رخ داده و یزید لعنتی این فرشته ها را به شهادت رساندن. که باقی مانده یزید تا فعلا از این کارهای یزیدیت خود را انجام میدهد ...

>>>   حسین وعاشورا نه تنها به همه اقشار اسلامی بلکه به همه انسانهای که انسانندمربوط میشود. اینکه انسان نماهای آدم خوار وشیطان صفت درین روز به تابعیت از یزید، سک منشانه به قتل وکشتارمردم بی دفاع روی می اورد این هیچ گونه توجیه انسانی ندارد

>>>   خوشا بحال آنانیکه در راه خدا با قافله ملکوتی حسین ع بطرف شهادت رفتند ومصداق عملی عاشورا در افغانستان عملی شدواکنون رسیدگی به مجروحین وخانواده های معظم شهدا وظیفه هر مسلمانی هست ،ومیلیاردها لعنت خدا وتمام مخلوقات خدا به قاتلان این شهیدان که مثل یزید لعین صد ها انسان بی گناه را در حین انجام یک عمل ارزشی بشهادت رساندند وخودش نیز مثل سک دیوانه مردار شد. کسانی به این عمل شدیدن شرم آور دست میزنندسگی است از سگان یهود وحتی خودش نمیداند که سگی میکند.این عمل ننگین وجدا شرم آور از کسانی جز مزدوران یهود از کسی دیگر سر نمی زند.

>>>   قیام حضرت حسین رضی الله عنه پیامهای بس بزرگ و ارزنده دارد؛ حضرت حسین رضی الله عنه به مسلمانان درس عزت، استقامت، شهامت و آزدگی داد.
الکوزی محمد نوید

>>>   در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشت خو را نکشند
پایان زندگی هر کسی به مرگ اوست
جز مرد حق که مرگش آغاز دفتر اوست

>>>   آقای خسروی واقعاً که مطلب پر محتوا و جالبی را نشر کردید. خدا کند که همه از این روز درس بگیرند

>>>   متأسفانه امروزه نگاههای عرفی و عام به حادثه کربلا یک نگاه احساساتی بوده و صرفاً آن را یک واقعه غم‌انگیز می‌دانند، درحالی که اگر کمی عمیقانه و عالمانه به واقعه کربلا بنگریم، متوجه می‌شویم که پشت پردۀ این واقعه اسراری بزرگ و آموزنده نهفته است. حادثه کربلا در کنار همۀ صحنه‌های غمناک و خونین خود، مجموعه ای از واقعات با شکوه و عظیم، در تاریخ اسلام و حتی درتاریخ بشریت را در خود جای داده است.
امام حسین رضی‌الله‌عنه در آن صحرای گرم و با تحمل سختیها، برای نسلهای بعد از خود پیام عزت، آزادی و مردانگی را به جای گذاشت و خودش و یارانش مورد اکرام و اعزاز خداوندی قرار گرفته و مدال پرافتخار شهادت درراه خدا، از جانب پروردگار متعال برگردنشان آویخته شد.
ا -د

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم

در روز دهم ماه محرم سال ۱۴۳۳ هجری قمری در شهر های کابل و مزار، انفجارات مرموزی صورت گرفت که در آن تعداد زیادی از هموطنان بی دفاع ما در خون های شان غلطیدیده و خانواده ها بر بساط غم عزیزان شان نشانده شدند.

شورای رهبری امارت اسلامی در همان لحظات اول، این واقعات را بشدت رد و محکوم نمود و روز گذشته نیز در تاریخ ۱۴۳۳۱ ۱۴ در همین موضوع نشست فوق العاده تشکیل داده و در این نشست در مورد این واقعات بحث های بسیار مهمی صورت گرفت و این را یک دسیسه از طرف دشمن شکست خورده قرار داده و بر این تاکید شد که ملت بیدار و هوشیار ما باید با زیرکی تمام به اینگونه کردار های غیر انسانی دشمن متوجه گردیده و به هیچ کسی اجازه ندهد که برای رسیدن به اهداف شوم خویش در کشور ما بنام مذهب ، قوم ، سمت و زبان، ملت یک مشت و متفق ما را دوچار اختلاف و پراکندگی کند .

در این نشست از تمام اطراف و جناح های سیاسی و مذهبی خواسته شد که در هنگام اینگونه فاجعه های ملی ، منافع کشور و ملت را بر منافع شخصی و تنظیمی شان مقدم شمار کنند و برای بدست آوردن اهداف سیاسی شان ، باید چنان اظهاراتی نکنندکه در مقابل وحدت ملی کشور و مردم ما ، بمعنای پاشیدن تیل بر آتش افروخته شده از طرف دشمن باشد .

همچنان در این نشست گفته شد ، در این لحظات حساس که دشمن در حالت فرار از کشور است ، می خواهد که طبق عادت همیشگی خود ، دست به واقعات تاسف آوری همچون واقعات روز عاشورا بزند و با این کار تلاش نماید که در میان ملت یک مشت ما تخم اختلاف کاشته و آنان را دست وگریبان هم دیگر کند ، زیراکه دشمن در تمام دسیسه های دیگر خویش کاملا ناکام گشته و حال می خواهد که از همین حربه ها کار گرفته و بدین ترتیب انتقام تمام شکست ها و ناکامی های خویش را از ملت بی چارۀ ما بگیرد ؛ اما ملت هوشیار و متفق ما هیچ گاه فریب اینگونه دسیسه های دشمن را نخواهد خورد و روحیه اش را از دست نخواهد داد و این پلان دشمن را همانند دیگر دسیسه ها و مکرهایش خنثی و بی اثر خواهد نمود .

در پایان این نشست و بحث های مهم در مورد واقعات مذکور ، اعلامیه بشکل نکات ذیل صادر گردید :
1 – شوری رهبری امارت اسلامی به تمام افراد زیان دیده در این واقعات، مراتب تعزیت و غمشریکی خویش را تقدیم نموده و بار دیگر اینگونه واقعات را بشدت محکوم می نماید .

2 – امارت اسلامی اینگونه واقعات را کار و دسیسه دشمنان اسلام و افغانستان می داند و از تمام هموطنان می خواهد که برای جلوگیری از اینگونه واقعات، مسئولیت ملی خویش را انجام داده و با همدیگر همکار شوند زیراکه اینگونه اعمال شوم دشمن بر علیه تمام ملت و بر ضد و زیان افغانستان عزیز می باشد .

3 – امارت اسلامی بطور خصوصی از علماء و بزرگان اهل تشیع می خواهد که در این مورد بسیار متوجه باشند و مردم خویش را در این مورد آگاه کنند که این به هیچ وجه موضوع دشمنی میان سنی و شیعه نیست ؛ آنان باید هیچ گاه به سخنان بی مسئولیت بعضی از اجیران داخلی گوش فرا ندهند کسانی که در تلاش اند تا برای حفظ منافع خویش و خوشحال نمودن اقایان و باداران خارجی شان ، این موضوع را رنگ اختلاف داخلی و مذهبی دهند .

4 – امارت اسلامی به تمام مجاهدین خویش هدایت می دهد که در ضمن انجام دادن دیگر وظایف گمارده شدۀ شان ، برای جلوگیری از اینگونه واقعات نا هنجار ، کاملا متوجه باشند و تا حد توان خویش تلاش نمایند تا عاملین اینگونه واقعات را پیدا نموده و آنان را بسزای اعمال شان برسانند.

شورای رهبری امارت اسلامی افغانستان
>>>   به اثر اعمال جنایتکاران طالبان که هر روز مردم بی دفاع و بی سلاح کشور ما را قتل عام میکنند وسر های شانرا از بدن شان حیوان صفتانه جدامیکنند ومسلمانان این وطن را صف بسته کرده تیرباران میکنند این عمل طالبان کمتر از یزید ویزیدیان نست ایکاش طالبان همانطوریکه می نویسند اختلاف بنام مذهب وقوم وسمت وزبان را ندارند عمل شان همان گونه میبود در زمان اشغال شان اگر بین پشتون وقوم دیگری دعوی ومشکلی وجود میداشت در حالیکه صد فید برایشان ثابت می بود که پشتون (افغان)ملامت است ولی پشتو زبان را حق بجانب میدانستد وجانب مقابل انرا تهدید وتوهین وتحقیر وحتی زندانی میکردند واکنون که بدستور ای اس ای وهمکاری مسقیم انها دزدانه در کوشه وکنار وطن ما راه گیری وتخریبکاری وجنایت میکنند تا اکنون چندین تن از مردم هزاره دری زبان مارا اختطاف کرده اند وتعداد شانرا کشته وسربریدند وتعداد دیگر شان هنوز سرنوشت شان معلوم نیست جرم انها نزد طالبان فقط زبان انها است که مخالف با زبان طالبان است صفایی دادن دراینمورد فایده نداردچیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ودر حادثه قندوز عمل ضد اسلامی وانسانی را که طالبان انجام دادند دشمنی این گروه را بامردم مخالف زبان شانرا بخصوص تاکیک وهزاره وازبیک راواضح واشکارا نموده است .

>>>   درود و سلام بر امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان و درود و سلام بر پیروان حضرت ابالفضل علیه السلام لشکر فاطمیون مدافع حرم حضرت زینب کبری و حزب الله که با غیرت از حریم حرم آل الله محافظت میکنند خداوند شهدای لشکر فاطمیون را با شهدای کربلا محشور نماید دوستان ندای هل من ناصر ابا عبدالله هنوز به گوش میرسد پس خوش بر مدافعینی که با غیرت حسبنی به مبارزه با داعش خونخوار نا مسلمان رفتند تا حریم اهل بیت حفظ شود
مجاهدین مدافع حرم حضرت زینب س سلامتان میرسانند

>>>   در این روز بسیار واقعات بزرګ رخ داده و یزید لعنتی این فرشته ها را به شهادت رساندن. که باقی مانده یزید تا فعلا از این کارهای یزیدیت خود را انجام میدهد ...

>>>   روزها بدون آب؛ خیمه های آتش گرفته،زنان و کودکان اسیر، کشته شدن طفل شش ماهه، جانبازی جوان هجده ساله، جانفشانی پیرمرد هفتادساله، جان دادن دختری سه ساله و سخنرانی آتشین زنی به نام زینب در دربار یزید؛ نشانگر یک قیام عمیق داشت؛ قیام نابرابری که در مقابل هفتاد و دو نفر؛ هزاران مسلح ایستاده بودند. قیامی که در آن سرها به نیزه شد، حنجره ها بریده شد و سر حسین نواسهٔ پیامبر اسلام از پشت گردن قطع شد؛ این قیام ساده بود، به سادگی تمام قیام های جهان اما در درون خود فلسفهٔ بزرگی داشت؛ « آزاده گی». این کلمه در رگ رگ جانبازان کربلا فوران میزد، کلمه ای که برای یک تغییر بنیادی نهادینه شد، جلوگیری از یک تحریف ساختاری در متون یک دین تعریف شده؛ مبارزه برای یک حقیقت روشنگرانه و تثبیت سرافرازی و مظلوم و معدوم نبودن.
چهارده قرن از این حادثه میگذرد، این قیام برای من یک درس آزادی است، درسی که در آن آموختم تا برای اندیشه و تئوری و آرمان ایستاد و مبارزه کرد. درسی که زیر ذلت هیچ ظلمی نباید رفت و از کشته شدن نهراسید؛ درسی که در آن گاندی قیام کرد، عمر مختار جامعه ای را متحول ساخت و مبارزان آزادی در هر کیش و مذهب و اعتقادی قهرمانان عصر خود شدند.
من درود میفرستم به تمام جانباخته گان این حادثه و این جانفشانی را پیروزی بزرگی در تاریخ بشر میدانم.
مهدی ثاقب

>>>   ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین سید الشباب اهل الجنه (سلام الله وصلوات علیه) ویاران باوفایش.من از امام حسین س درس مقاومت واینکه ظلم هرگز برپا نخواهد ماند وعاقبت نابود میشود همانگونه که یزدیان نابود شدند ونور حق طلبی وایثار هرگز خاموش نخواهدشد.امروزه مصداق ان جنایتکاران ظالم سرکردگان استکبار یعنی یزدیان زمان بمثل ترامپ وناتانیاهووعمال وهابی عربستان وحرمله های زمانند.واینکه برادران عزیز اهل سنت وجماعت که دوستداران اهل بیت عصمت وطهارت رسول مکرم اسلام ( ص )نیز همگام باشیعیان سوگوارند تجلی وحدت مسلمین هستند واینهم از برکت خون امام حسین ع است//
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   همين حالا از سرك دهم قلعه فتح الله ميگذشتم، گروهي از كاروان بايسكل ها كه بيرق دولت مجاهدين را نصب كرده بودند و نوجوانان و كودكاني بين سنين هشت ساله تا هفده ساله بودند با تهديد چوب بزرگي كه در دست داشتند موترم را توقف دادند و سپس بعد از قهر و غضب گذاشتند كه بروم؛ بيست متر جلوتر غرفه عزاداران حسيني بود كه پياله شربت در دست كنار سرك ايستاده و به مردم شربت ميدادند، توقف كردم، شربت را گرفتم و تفاوت دو نوع عزاداري را از نزديك ديدم؛ صداي فير در ميان نوحه هاي يا حسين به گوش ميرسد؛ چقدر خوب بود كه كاروان هجده سنبله به جاي گلوله و قهر و مانور ؛ مهر و صميميت و شوله زرد به مردم اهدا ميكردند.
مهدی ثاقب

>>>   Mohsin Zardadi
چیزی که اجماع علمای اسلام انرا تایید می کنند ولی علمای شیعه با وجودی که قبول دارند و ازان کمتر سخن می گویند این است که ، امام حسین ، به عمر ابن سعد ، سه پیشنهاد کرده بود.
اول - بگذارد او ( حسین ) را که با اهل و عیالش به یک سمت نامعلوم برود و مزاحم هیچ کسی نباشد.
دوم- اورا ( حسین) را بفرستد که در سرحدات اسلام با کفار بجنگد ، تا آنکه شهید و یا غازی گردد.
سوم - زمینه ی ملاقات مستقیم اورا ( حسین ) را با یزید ، مساعد سازد.
عمر ابن سعد این پیشنهادات حسین را پذیرفت و برای مشوره به کوفه نزد عبیدالله زیاد رفت. بعداز طرح پیشنهاد های امام حسین ، با عبیدالله زیاد ، عبیدالله زیاد به عمر سعد دستور داد که ، یا اینکه حسین در همین کربلا با امیرالمومنین یزید ابن معاویه ، بیعت میکند و یا به عنوان متمرد ، کشته میشود.
وقتی که عمر ابن سعد ، جواب عبیدالله زیاد را به حسین رسانید ، حسین فهمید که کار بدون جنگ و کشته شدن امکان ندارد ، آنگاه تمام اعوان و انصار خود را جمع کرد وبرای شان جواب عبیدالله زیاد را رسانید و گفت آنچه همه میدانیم..
لذا از بین انهمه لشکری که باحسین امده بودند ، صرف 72 نفر باقی ماندند و دیگران حفظ جان را واجب دانسته و با استفاده از تاریکی شب کربلا را ترک کردند..
صحت این قضیه ثابت می کند که امام حسین هیچ خوبی ندیده بود و برای شهید شدن نیامده بود..
جنگ بر او تحمیل گردید و شهادت اش هم پیش از اینکه خواست خدا بوده باشد ، خواست عبیدالله زیاد بود..
الا لعنت الله علی القوم الظالمین !!
پ.ن
اصطلاح" امیرالمومنین یزید ابن معاویه " نقل قول مستقیم و سخن عبیدالله زیاد است..

>>>   محمدحسین فیاض
باور عموم شیعه این است که امام حسین (ع) برای انجام امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد. اما این قیام، خصوص آمادگی ایشان برای قتل‌عام و شهادت دسته‌جمعی یاران، حداقل با دو مورد از شرایط فقهی امر به معروف و نهی از منکر سازگاری ندارد.

وجوب امر به معروف و نهی از منکر موکول به شرایطی است:

1. آگاهی نهی‌کننده و تشخیص او درباره معروف و منکر.
2. احتمال تأثیر در نهی‌شونده.
3. استمرار و اصرار مخاطب بر ترک معروف یا ارتکاب منکر.
4. بر اصل نهی مفسده‌ای مترتب نباشد؛ یعنی اگر در صورت نهی، ضرری متوجه نهی‌کننده یا شخصی دیگر شود، واجب نیست.

محقق حلی، شرائع الاسلام، ج۱، ص۳۴۲-۳۴۳؛ شهید ثانی، الروضة البهیة، ج۱، ص۲۶۵؛ صاحب جواهر، جواهر الکلام، ج۲۱، صص۳۶۶- ۳۸۵ و رساله‌های مراجع تقلید.

پس مبنای فقهی قیام امام حسین (ع) چیست؟

>>>   این كشته اى فتاده به هامون، حسین توست
وین صید دست و پا زده در خون، حسین توست

تاریخ زدگی را رها کنید،نه حسین شیعه بود و نه یزید سنی
این تحریف تاریخ و انحصار حسین به مذهب فقهی خاصی؛دستاورد عصر فرمانروایان صفوی و قرار دادن یزید( فاسد ترین خلیفه اموی) در ترازوی اهل سنت حاصل قرائت افراطی و انحرافی وهابیت می باشد.
حسین و یزید هر دو فرزندان صحابه‌ی رسول خدا و پیروان دین اسلام بوده اند، فرق آنها در مراتب؛ تقوا،ایمان،عدالت،اخلاق،انسانیت و آزادگی بوده است.
کربلا؛ نقطه انتخاب عزت و ذلت،نبردگاه ظلم و عدالت و تصادم عشق و نفرت بود.
بیاییم حسین و یزید را در کانتکست زمان خودشان مورد ارزیابی و مطالعه قرار بدهیم.
حسين كيست ؟
حسين زادهٔ دودمان نبوت است،از نجبا واشراف زادگان قريش محسوب مى شود،متعلق به بنى هاشم می باشد.
مانند تمام كودكان ديگر در كانون عشق و مهر و محبت خانواده بزرگ شده است.
در كوچه هاى مدينه بازى كرده ، شوخ و شيطون بوده ، چند بار كوشش كرده است تا نماز پدر بزرگ را از نظم قعود و قيام براندازد،بسان همسالان خود در شعاع شادى و غمهاى صدراسلام بزرگ شده است.
پيروزى ها ، شكست ها ، دشوارى ها و تعصبات كور را در زادگاه اش به چشم سر ديده است .
او شاهد بوده است كه بشمول پدرش سه خليفه رسول خدا بعد از پيامبر(ص) همگی به شهادت رسيده اند، اما هيچكدام در میدان نبرد و جنگ با كافران کشته نشدند.
او ديد كه اسلام از جغرافياى محلى و بسته و بشدت قبيله يى فراتر رفت و وارد سرزمين هاى تمدن آفرین روم و پارس و بلاد خراسان شد.
در پيش چشمان او اسلام از قطره ى كوچك به اقیانوس عظیم تبديل شد و او شاهد بود كه چگونه فرش گرانبهاى مدائن را به غنیمت آوردند و پاره پاره اش كردند و هر قسمتى را يكى از اصحاب جليل القدر پیامبر خدا شادی کنان به غنيمت بردند.
حسين فنون رزمى را فراگرفت،علم آموخت،دوست و دشمن داشت، صاحب جاذبه و دافعه بود.
به همان تناسب ايكه نسل اول اصحاب رسول خدا ( ص) كم كم از جهان مى رفتند نسل دوم برازنده تر مطرح مى شدند.
در اين ميان سه چهارتن از اشراف زادگان قریش همطراز هم بودند، جسور تر..نام آور تر...و از همه مطرح تر...
یزید به درستی می دانست‌،که او همآورد حسین ابن علی ،عبدالله ابن زبیر و عبدالله ابن عمر نمی باشد،و این جوانان متهور و پرشور و فاضل و ارجمند ؛مزاحم جدی برای فرمانروایی و تثبیت اقتدار و حاکمیت او خواهند بود،لهذا تصمیم گرفت تا کار بیعت را با این جمع یکسره نماید،زیرا قطعی بود که بدون بیعت آنها خلافت او سامان نمى يابد و حكومت او قوام و قيام پيدا نمى كند.
قاصد یزید پرشتاب به مدینه رسید،از قضای روزگار هر سه را در مسجد رسول خدا یافت و پیام یزید را جهت بیعت به آنها ابلاغ نمود.

اما آنها كه يزيد را شايسته رداى خلافت و زعامت نمی دانستند،تصميم گرفتند مدينه را ترك نمايند، فردا سحرگاهان عبدالله ابن زبير با ياران وداع كرد و عازم مكه شد و حسين ابن على دل در گرو مهر و محبت اهل كوفه بست و عبدالله ابن عمر زمانیکه حسين ابن على را در آغوش گرفته بود و خدا حافظى مى نمود بشدت گريست و گفت :" .... چگونه بازدارم كسى را كه بسوى شهادت مى رود...".

حسين نه براى قيام، نه انقلاب و نه براى شهادت، بلكه براى تحقق آزادى، اجراى عدالت و لبيك به درخواست مردم كوفه به قربانگاه كربلا رفت، اما دشمن ظالم راهى جز شهادت براى او باقى نگذاشت.
حسين به شهادت رسيد تا صراط آزادى جاويدانه بماند و مسير مبارزان و مجاهدان راه حق و عدالت مستدام باشد.
اين سياست پيشه گان منافق كه باشند، كه شخصيت والا و آزاده يى مانند حسين را در تجارتخانه ى مملو از نيرنگ، پر از دروغ و سرشار از فتنه،با سياست هاى مزورانهء خود مصادره نمايند؟
انانيكه حسين را با عينك تفريط و افراط به قضاوت نشسته اند و در ميان پيروان دين محمد (ص) بذر نفاق و دشمنى مى پاشند، بيگمان همزاد يزيد اند و همباور شمر.
حسين آزاد مردى است كه اسير زندان مذهب نمى شود و هويت حسين هويت دينى و انسانى است.
حسين نداى اتحاد ،مظهر توحيد ، الگوه آزادى و قافله سالار قيام عليه نخستين نظام مستبد و ظالم و فاسد اسلامى بود.
يزيد هاى زمانه‌ی ما ادعاى حسينى دارند پس پناء بر خدا از آنانيكه در كرسى اقتدار يزيد نشسته اند.
گفتمان ما در ايام عاشورا مى بايست با اولويت هاى استراتيژيك منافع مردم ما در چارچوب كشور فلك زدهٔ خودمان استوار باشد و عاشورا را به نماد وحدت ، محبت و اتحاد تمام شهروندان كشور تبديل كنيم.
عبدالحی خراسانی

>>>   ما از حسين رض ياد گرفتيم كه سني و شيعه در وقت حضرت شان نبوده و همه به يك نام كه مسلمان ياد ميشده وجود داشته و در بين مسلمانها هم تفرقه و جنگ از همان زمان وجود داشته. از يكسو موضوع بيعت مطرح بوده از يك سو عدم قبول بيعت ، خلاصه يك گد ودي وجود داشته كه تا امروز در بين مسلمين ادامه يافته.

>>>   بجای آزادگی و حقگویی؛ بیشتر خودنمایی و ریا و خیانت یاد گرفرفتیم و بس.
حقگو

>>>   Jawad Bayat
آنچه از عاشورا آموخته‌ام
- امام حسین ع برای دفاع از باورها و حقوق خود و پیروانش قیام کرد.
- امام قصد براندازی نظام فاسد یزید را داشت و برای آن برنامه‌ریزی کرده بود.
- پس از بی‌وفایی کوفی‌ها، امام تن به خاری و ذلت نداد و خون سرخ را بر معامله‌گری ترجیح داد.
- امام و اصحاب ایشان مورد ظلم قرار گرفتند اما مظلومِ بالفطره نبودند. هر یار حسین ع آنقدر مهارت، توانایی و ایمان داشت که حریف چندین یزیدی میگردید.
- امام با خانواده و نزدیک‌ترین‌های خود به میدان آمد و نخواست تا خانواده‌اش در امان و جوانان دیگر در میدان باشند.
- حسین ع با قیام خود راه و روش سازش‌ناپذیری با فاسدان و ظالمان را برای تاریخ بعد از خود به میراث گذاشت.
- عاشورا مکتب عدالت‌خواهی، آزادگی، مقاومت، عزت و شرف است و این مکتب در هر زمانی با شور و شعور حسینی پایدار خواهد ماند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است