انتقال پنجاه جت امریکایی از خلیج به بگرام و شنیدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۲    ۱۳۹۸/۶/۱۷ کد خبر: 160103 منبع: راه مدنیت پرینت

به‌دنبال لغو گفتگوهای صلح با طالبان از سوی دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، به گزارش منابعی از کاخ سفید، رییس‌جمهور ترامپ به ادارات امریکا هدایت داده که حملات بالای گروه طالبان در افغانستان تشدید یابد و به‌همین منظور قرار است ۵۰ جت جنگی جدید امریکا از خلیج به پایگاه بگرام و شنیدند انتقال شوند.

به گفته این منابع، طالبان نیز پس از این هدایت، از قطر ممنوع‌الخروج اعلان شده و اجازه بیرون رفتن سران گروه طالبان از قطر به اساس خواست امریکا تا مدت نامعلوم توسط دولت قطر سلب شده است.

این منابع می‌گویند در این هدایت همچنین آمده که پاکستان تحت فشار قرار گیرد تا از حمایت گروه طالبان دست بردارد یا منتظر تدابیر جدید امریکا باشد. به همین منظور، به لوی درستیز امریکا گفته شده تا آماد‌گی حمله بالای برخی از مناطق پاکستان را داشته باشد.

بااین حال، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، دیدار با رهبران گروه طالبان در کمپ دیوید را لغو و گفتگوهای صلح میان امریکا و سران گروه طالبان را متوقف کرده است.

کنگره امریکا طی چند روز گذشته با ابراز نگرانی، از زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا خواسته تا با حضور در جلسه علنی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، در مورد توافق صلح این کشور با گروه طالبان جزییات ارایه کند.
زلمی‌خلیلزاد نیز از سوی وزارت امور خارجه امریکا به این کشور فراخوانده شده و او شب گذشته قطر را به مقصد امریکا ترک کرده است. آقای خلیلزاد قرار است نتیجه نه ماه جلسه خود را به آقای ترمپ گزارش بدهد.

روزنامه راه مدنیت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جت آمریکایی
شیندند
بگرام
نظرات بینندگان:

>>>   ترامپ گفته است که بنام مسلمان در کره زمین دیگر نمی خواهم باقی بماند ترامپ گفته است که همرای مسلمانان بعد از این من کار دارم

>>>   ترامپ گفته است که بنام مسلمان در کره زمین دیگر نمی خواهم باقی بماند ترامپ گفته است که همرای مسلمانان بعد از این من کار دارم

>>>   خلیل زاد و غنی و کرزی فاشیست و قوم پرستانی اند که منافع ملی افغانستان را به برورستان طالب میدهند و امریکا و اروپا را به پاکستان میفروشند. امریکا و اروپا را 18 سال فریب دادند.

>>>   خليل زاد را بايد محاكمه نمايند كه چرا پول هاي گزاف مصرف كرده و طالبان را قناعت به صلح داده نتوانست .

>>>   زلمي خليلزاد مذاكرات را خراب كرد عوض كه رهبران احزاب مخالف طالبان را در جريان روند مذاكرات قرار دهد پس پسك قومي را طالبان شروع كرد كه بعيد از يك شخصيت كه خود را تكنوكرات مينامد ميباشد.

>>>   سلام آمریکا دیگر هم در میدانهای جنگ خوار و ذلیل شده هم در میدان گفتگو خود نماینده آمریکا در گفتگو
با بی بی سی اعلان کرد که آمریکایها در میدانهای جنگ
شکست خورده اند و روی به طرف مذاکره آورده اند اگر امریکایها جنگ را برنده میشدند هیچ وقت وارد مذاکره نمیشدند بیست سال شده از آمدن آمریکاییها طالب وداعش ضعیف نشدند که هیچ هرروز قدرتمندتر
میشوند این طیاره ها را تا حالا چندبار نمایشی داخل افغانستان آوردند و بیرون کردند حالا دیگر مردم افغانستان میدانند که امریکا همگیش لاف و پف کلان بلد است دیگر هیچ همین حالا اگر اردوی ملی و خود نیروهای نظامی افغانستان نباشد امریکایها توان یک ماه
جنگیدن روبه رو را با طالب و داعش ندارد خدا سرشان رحم کرده که اردوی ملی و امنیت ملی افغانستان امنیتشان را گرفته اگر خیلی وقت پیش فرار
کرده بودند خلاصه دیگر طیاره و سلاحهای مدرن شما در افغانستان آنتن نمیدهد...
بی خبر

>>>   قفاق كاري يك مولوي توسط يك ملا در بين مسجد ارگ همه را شوكه كرد.

>>>   اگر امریکا واقعا علیه طالبان ترورست ادم کش جاسوسان پاکستان جنگ را شدت دهد گفته میتوانم که در ظرف کمتر از یک هفته طالبان را تار و مار میکند ولوکه در هر جای از خاک پاکستان چنانی که در زمان اشغال در یک شبانه روز بساط طالبان را در کشور ما از بین برد جاهای بودو باش رهبران بلند پایه طالبان در خاک پاکستان از دید سی ای هی نا شناخته شده و بدون تثبیت نیست امریکا میتواند توسط طیارات بیسرنشین در هر جا و مغاره کوها پنهان شوند در همانجا بسراغ شان برسند طالبان در مقابل امریکا پشه هم نیست امریکا خود نخواسته که طالبان کاملا محو گردند ورنه مانند ملا منصور واری از بین برده میشوند تعداد از سران طالبان که منحیث نمایندگان طالبان در قطر جهت مذاکره و تفاهم از پاکستان رفته بودند حال در قطر زیر نظر نظامیان امریکا قرار دارند بجز از محدوده تعین شده دور تر رفته نمیتوانند انها در قطر زندانی و بدسترس امریکا قرار دارند هر انچه خواسته باشند بالای انها اجرا کرده میتوانند متباقی شان که در کویته و پشتون خواه هستند گرفتاری و یا از بین بردند انها هم برای امریکا چندان محال نیست تا انها را مجازات کند و یا از بین ببرد شرط کار اینست که امریکا به نابودی طالبان ترورست تصمیم قاطع و جدی بگیرد در غیر ان دم بازی طالبان در بازی کردن است .

>>>   ریاست امنیت ملی غرض محو ونابودی ترورستان درافغانستان ودرتمام جهان امروز یک عملیات موفقانه را براه انداخت که دران دوصد تن افسر وسرباز پانزده تانک هانوی وده ها رنجر سهم داشتند ، این عملیات زیر نام (پلنگ کش)ساعت ده پیش ازر ظهر امروز در وزیر اکبرخان براه انداخته شد که دران منسوبین همیشه بیدار امنیت به یک خانه هجوم برده وبعد از شکستاندن دروازه ها یک شاگردصنف پنجم مکتب را که شاید با ترورست ها ارتتباط داشت ازخانه بیرون کشیده درپیشروی پدر ومادرش اورا تیر باران کردند،
این عملیات که بدون همکار ی نیروهای حمایت قاطع ونیروهای هئوائی طور مستقلانه صورت گرفت برای منسبوبین همیشه بیدار امنیت ملی ومردم ملکی آسیبلی نرسیده است
ریاست امنیت ملی درنظرذدارد تا با این عمیات های بزرگ تمام ترورست هارا از جهان محو سازد

>>>   در ریاست امنیت ناملی بیشتر از 80 فیصد پرسونل همیشه بیدار از یک ودو ولایت هستند ، این اداره ملی نیست ،

>>>   ریشه طالب نخشکد جنگ پایان نمی یابد.
ریشه طالب در استراتژی نظامی پاکستان است.
این ملا یا آن ملا فرقی ندارد پاکستان برای پیشبرد اهداف خود نوکر های ثابتی دارد که گاه به یک رنگ و گاه به رنگ دیگر وارد بازی میسازد.
سرحد با پاکستان را باید به ارتفاع ۵ متر با دو دیواری موازی و ۱ متر فاصله بین دو دیوار و وسط دو دیوار سیم خاردار از آخر خواهان تا تقاطع مرز ایران چنان محکم و کانکریتی باید بست که دیگر هیچ اجیر و نوکر و هیچ وطن فروش و خائن به ناموس وطن نتواند به خاک پاک وطن قدم بگذارد و آشوب آفریند.

>>>   چرا غنى ميخواست مخفيانه با طالب ها در كمپ ديويد بدن اطلاع رسانى به مردم ديدار كند؟

>>>   Khurasani
باید ریشه طالبان مزدور از شمال کنده شود تمام استانهای شمال دریک اقدام مردانه و متحدانه حملات ملی و مردمی شانرا در هر جاییکه طالب اوغان است شروع نمایند رژیم خاین و فاشیستی قومی ارگ هرگز طالبان را سرکوب نمیکند پس باید خود مردم دست بکار شوند و ریشه ترورستان اوغان را در شمال بخشکانند. دیگر هیج راهی وجود ندارد باید ترورستان اوغان از شمال نابود شوند.

>>>   Heravi
دقیقاً باید این نسل کثیف در هر نقطه شمال نابود شود زخم سرطان است طالبان مزدور پاکستانی ها
ملت مهربان مظلوم ما انشاالله که آگاه شدن چهره های این پست ها را بشناسید تحت عنوان اسلام مردم مسلمان ما را قتل عام کردن به دستور باداران خویش پاکستانی طالبان یکجا در افغانستان قتل عام می کنند نفرین خدا بر سری این فاشیست ها افراطی قبیله مزدور

>>>   Farid
امریکایی ها در سرزمین ما نه جنگ رابردند و نه برای دولت سازی کار سازنده و ماندگار کردند.برنامه های آنها را نگاه نادرست و محاسبات خیالی خودشان و استفادۀ افزاری وابستگان محلی شان از امکانات و نیروی شان بر باد داد. چنان می نماید که آنها در منطقۀ ما نه برنامه ی سازنده برای ماندن دارند ونه حالِ رفتن و کوچیدن.مردم به ویژه جوانان و زنان،رسانه ها و نیرو های سیاسی وطندوست باید به آغازی دیگری پس از پایان آنها بیاندیشند.آغازی بدون تاریک اندیشان و گذشته پرستان .آغازی دیگری که به امروز نگاه کند و به پیش برود نه به" تداوم" گذشته ی ناکام.

>>>   اگر امریکا واقعا قصد گوشمالی طالبان را دارد
پس باید سرچشمه آن را در اسلام آباد
و ارگ کابل بخشکاند .

>>>   سوء استفاده خلیل زاد، احمدزی، کرزی و عمران خان از امکانات دولتی چند کشور برای هیولای پشتونیزم
در چند ماه اخیر، چند چهره ی سیاسی پشتون به شمول اشرف غنی احمدزی، حامد کرزی، عمران خان، زلمی خلیل زاد و طالبان، در مذاکرات پنهان خود و با سوء استفاده از امکانات حکومتی سه کشور به علاوه قطر، قصد داشتند مسیر حرکت جمعی این کشورها را با سیاست هیولای پشتونیزم عیار کنند. هیولایی که در دل خود طالب و کوچی و داعش می زاید.
#کابل_پرس

>>>   حالا که صلح با طالب نشد،همو مسئله ۱۰۰۰ طالب خودکفان که از زندان رها شده بودن چطو میشه ؟ مردم منتظر ۱۰۰۰ خودکفان دیگر باشن یاچطو ؟

>>>   همچنان مومنین به امریکا مامور اند که بتی از ترامب ساخته اورا سجده کنند

>>>   ضرورت به نيروي خارجي و جيت نيست. يك رييس جمهور از قوم ازبك يا تاجك يا هزاره را سر كار بياورند و سلاح دي دي ار شده نيرو هاي مقاومت را برگردانند و قدرت خلع شده مقاومت را دوباره برايش بدهند طالب خودش از ترس ميدان را رها ميكند. فعلا طالب ميداند كه رييس جمهور متعصب انها را نميزند و قوم پرستي نموده از زندان ها ازاد ميسازد اين خودش باعث روحيه براي طالب و شكست روحيه براي پوليس و اردوي افغانستان شده.

>>>   نيرو هاي مقاومت باييد دوباره مسلح شوند و اينبار طالب را براي هميش نابود كنند تا كشور از مصيبت و بد بختي اين گروه وطنفروش و غلام اجنبي رهايي يابد.

>>>   اگر امریکا واقعا طالب نمی خواهد اعاشه شان را قطع کند خودش به پاکستان برمیگردد
نیازی به کشتن چند ملیون نفر نیست چند ملیون نفر را حمایت کنید و بگویید که بزنید این وحشی های که ما پرورش دادیم
دیگر کار تمام است و بازی تمام فلم هالیودی شما در افغانستان هم به پایان می رسد

>>>   چقه بد شد ملا برادر شاید در فکر این بود که در مسکو دختران نازک و سفید را دیدن کردیم در امریکا در کمپ دیوید ازو کده شاید بهتر و نازکتر دختران خدمت نمایند و چشمچرانی کنیم مګر ترامپ این طور لګد مارش کردند که دهانشان از خاک پر شد سهیل شاهین ملا برادر ملا فاضل ملا خیر خواه وغیره ریش های خود را چرب کرده بودند مګر نشد قسمت نبود دیګه میترسم که پاکستان باز ملا برادر را دستګیر خواهد کرد و در ګردن و کمرش زنجیر ها بسته خواهد کرد مثل سګ جنګی واری شک هم نیست اینها غلامان بیګانګان هستند هرچه اونا بکنند اینها اختیار ندارند.
امری خانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است