این واقعیت ها را به غنی گوشزد کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۷    ۱۳۹۸/۶/۱۷ کد خبر: 160105 منبع: پرینت

فایده مذاکرات آمریکا با طالبان فقط در این بود که غنی با پوست و استخوان تجربه کرد که وقتی بحث منافع آمریکا باشد، نه او پشیزی ارزش دارد و نه دولتش. فقط این تجربه تلخ بود که غنی را بعد از سال‌ها وادار کرد که نام گروه طالبان را به روشنی در بیانیه‌های «محکومیت شدید» خود بعد از هر حمله انتحاری ذکر کند و بپذیرد که این گروه عامل این جنایات ضدبشری هستند.

امیدوارم این تجربه به غنی و تیمش نشان داده باشد که وقتی حمایت مردم را نداشته باشند، روی حمایت بزرگترین قدرت غربی که به کمک آن به قدرت رسیده هم، نمی‌توانند حساب کنند. هنوز هم فرصت هست که خود حکومت افغانستان از موضع قدرت با طالبان مذاکره کند و این زمانی به دست می‌آید که رهبران حکومت بپذیرند که طالبان دشمن هستند و باید از تمام امکانات نظامی، سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک خود برای وارد کردن حداکثر فشار بر آن‌ها استفاده کند.

تجربه مذاکره خلیلزاد و طالبان و ترس این‌که تمام دستاوردهای دو دهه گذشته فدا شود، بیشتر مردم افغانستان را به شدت نگران کرد. حالا اگر حکومت در برخورد خود با طالبان قوی و مسلکی عمل کند، مطمئنا بخش بزرگی از عموم هم از حکومت حمایت خواهند کرد.

امنیت و صلح با امتیازدهی به گروهی که به تعریف پیمان‌های بین‌المللی که افغانستان هم امضا کرده، یک گروه تروریستی است، و فدا کردن ارزش‌های انسانی در برابر این گروه به دست نمی‌آید. کرامت انسانی جامعه بالاتر از این است که یوغ بردگی یک گروه ضدانسانی و ضدمدنی را به این دلیل بپذیرد که آن گروه از قتل‌عام و کشتار آن‌ها دست بردارد.

امیدوارم چهار تا هوشیاری که در اطراف غنی جمع شده‌اند (به جای کلان‌کاری‌های رسانه‌ای) این واقعیت‌ها را به او گوشزد کنند.

عزیز حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
کلان ها
نظرات بینندگان:

>>>   غنی یکی از سخنگویان پر طمطراق طالبان بود و طالبان را به قتل و آدم کشی تشویق می‌کرد . غنی که پایه اجتماعی در وطن خود ندارد میخواهد که طالبان را متحد وبرای خود اردو تشکیل دهد.
احمد مسکینیار

>>>   غنی اگر آدم است استعفا میدهد و با راه اندازی یک انتخابات شفاف ملت را در مسیر درست قرار میدهد.

>>>   من برایش گوشـــزدکردم او گفت : وقتی عزیز حکیمی اینقدر را می فهمد آیا من که در سطح جهان متفکر دوم هستم نمی فهمم ؟؟ من گفتم صد فیصثد می فهمی ، او گفت: برای عزیز حکیمی گوشزد کنید اینقدر هوشیار هستی خودرا کاندید بساز ورای بگیر بعد اجراات کن ،

>>>   زور كاكاس كه هنگور ده تاكاس .
مظاكرات صلح خاطرنشان داد كه طالبان جلسه مخفيهانه گرفته مردم را بازي ميداده اند

>>>   قفاق كاري يك مولوي توسط يك ملا در بين مسجد ارگ همه را شوكه كرد.

>>>   سلام به همه خواننده های گرامی. امریکا توسط عمال آش به افغانستان داخل شد وتوسط نوکر های حلقه بگوش آش اداره می شود . غنی فاشیست از جمله نوکر نوکران امریکا وسخن گوی طالبان بود . تاسف من از فراموش کاران تاریخ نه چندان دور است.

>>>   غنی مزدور فاشیست و شریر است
خلیل زاد نوکراست و مزدگیراست
غنی و کرزی و سیا خلیل زاد
به طالب نوکران بی نظیر ان

>>>   اینرا هم به اشرف غنی گوش زد کنید:
ریاست امنیت ناملی یک اداره ملی نیست این ریاست صرف مربوط یک دو ولایت است

>>>   اقای حکیمی!
-مگر غنی واطرافیانش برابر شما درک ندارند؟
-دولتی که زور ندارند چگونه میتواند از موضع زور صحبت کند؟
-وقتی توانایی ندارید چگونه ممکن است بالای کسی یا گروهی فشاروارد کنید؟
عاقل

>>>   چرا غنى ميخواست مخفيانه با طالب ها در كمپ ديويد بدن اطلاع رسانى به مردم ديدار كند؟

>>>   Farid
امریکایی ها در سرزمین ما نه جنگ رابردند و نه برای دولت سازی کار سازنده و ماندگار کردند.برنامه های آنها را نگاه نادرست و محاسبات خیالی خودشان و استفادۀ افزاری وابستگان محلی شان از امکانات و نیروی شان بر باد داد. چنان می نماید که آنها در منطقۀ ما نه برنامه ی سازنده برای ماندن دارند ونه حالِ رفتن و کوچیدن.مردم به ویژه جوانان و زنان،رسانه ها و نیرو های سیاسی وطندوست باید به آغازی دیگری پس از پایان آنها بیاندیشند.آغازی بدون تاریک اندیشان و گذشته پرستان .آغازی دیگری که به امروز نگاه کند و به پیش برود نه به" تداوم" گذشته ی ناکام.

>>>   اگر امریکا واقعا قصد گوشمالی طالبان را دارد
پس باید سرچشمه آن را در اسلام آباد
و ارگ کابل بخشکاند .

>>>   Bakhshi Bakhshi Zafari
شبكه ي حقاني در خدمت غنيست

>>>   سوء استفاده خلیل زاد، احمدزی، کرزی و عمران خان از امکانات دولتی چند کشور برای هیولای پشتونیزم
در چند ماه اخیر، چند چهره ی سیاسی پشتون به شمول اشرف غنی احمدزی، حامد کرزی، عمران خان، زلمی خلیل زاد و طالبان، در مذاکرات پنهان خود و با سوء استفاده از امکانات حکومتی سه کشور به علاوه قطر، قصد داشتند مسیر حرکت جمعی این کشورها را با سیاست هیولای پشتونیزم عیار کنند. هیولایی که در دل خود طالب و کوچی و داعش می زاید.
#کابل_پرس

>>>   حالا که صلح با طالب نشد،همو مسئله ۱۰۰۰ طالب خودکفان که از زندان رها شده بودن چطو میشه ؟ مردم منتظر ۱۰۰۰ خودکفان دیگر باشن یاچطو ؟

>>>   غنی وعبدالله وکرزی وصالح وسایر اجنت ها وغلامها همه میدانندکه سرنوشتشان محتوم به مر گ وخواری وذلت است وجزتحقیر وتوهین واسارت چیزی نصیب انها نمی باشدهم از سوی ملت مردود ومترود هستند وهم ولی نعمت ها شان به دیده ای حقارت مینگرندمتاسفانه اینها همه ماننددگرها<نوع مرغ مکار>فکر مینمایند که کسی انهارا نمیشناسد واز کیف وکان شان احدی خبر ندارد درحالی که در بیرون وخارج همه چهره های کثیف و منحوس انها را میشناسند وزنجیر های غلامی در دست وپای انها از دور نمایان است وکسی نیست که از ارتباطات انها ووابستگی شان به سازمانهای استخباراتی واز عقد وقرار دادهای وطن فروشی شان اطلاع نداشته باشد البته به قول ایرانی ها اینها سران فتنه اندبسیار اند از جنس انها که به خون ملت ومعاش اسارت امرار عیاش مینمایند ولو قبر وگورشان محترق وسوزان است ولی دیگهای شان از معاش اجانب میجوشد بجز انهای که محتاج اند واز روی مجبوری از مدد معاش خارجی ها استفاده مینمایند چون دیگران وطن وسیستم حکومت ومایملک زندگی شان را به معامله گرفته اند ناچار هرانچه برای شان پرداخته میشود به قیمت خون وزندگی وحیات خویش که همه روزه در معرض خطر است یک مقدار معاش مقرر را اخذوبه ان روزگار به سر برند ولی دیگران ازین مبالغ بانکهارا مملو نموده و حسابهای بانکی رالبریز مینمایند
اینها همه اجیران دست اول هستندولی طالب واخوانش که غلام غلام ومزدور مزدور اندر نوکری در مرتبه دوم ولی در خون ریزی وقتل وقتال ووحشت در مرتبه ای اول قرار دارند
قاضی فضل الله سابق مشاور ارشد وزارت معارف

>>>   یک موضوع دیگر را هم حتمابرای غنی گوش زد کنید برایش بگوئید: روی خداره ببین اگر بیشتر ازین چیغ بزنی، چی ضرورت به چیغ زدن؟ نرم آهسته با ادب وبا استدلال حرفهایت را بگو ،چی مفادی دارد چیغ زدن؟

>>>   افغانستان، طالبان و تيم نفتي بوشطالبان و تيم شرکت نفتى امريکا درقندهار کرزى - جلالى - اشرف غنى احمد زى و خليلزاد
مشاور ارشد السگاندو شعبه شركت يونيكال”UNOCAL” (به مركزيت كاليفرنيا) در مذاكره با مقامات طالبان بر سر احداث خط لوله گاز آسياي مركزي( بود كه مي‌بايست گاز را از تركمنستان و از طريق غرب افغانستان به پاكستان برساند.
كرزي رهبر قبيله "پشتون دراني" در جنوب افغانستان بود. كرزي رابط اصلي CIA بود و روابط بسيار نزديكي با ويليام كيسي مدير سازمان اطلاعات امريکا داشت. علاوه بر اينها با سازمان اطلاعات پاکستان) روابط صميمانه‌اي داشت. رييس جمهور ايالات‌ متحده كرزي و تعدادي از برادرانش تحت حمايت CIA به ايالات‌ متحده امريکا مهاجرت كردند.
هدف واقعي سياست اقتصادى كاخ‌سفيد منابع سرشار مواد زيرزمينى ومعادن نفتى وخاکهاى نادر کشورهندوکش بود که در سالهاى دهه هشتاد ميلادى کارکنان فنى اتحاد جماهير شوروى برآورد و عکسبردارى نموده بود.
دولت ايالات‌ متحده امريکا ايجاد خط گاز از طريق يونيكال افغانستان را اولويت داد تا هدف اصلى خود را کتمان کرده باشد.هدف اصلى سياسى جنگى و راهبردى دولت ايالات‌ متحده امريکاخروج نيروهاى شوروى بود تا امريکاخود کشور هندوکش را به نام مملکت قبايل افغان تحت کنترول خود آورد
کمک دولت امريکا به سازمانهاى وگروه‌هاي "مجاهدين" مهاجر شده تحت رهبرى مستقيم و غير مستقيم و همکارى نزديک سازمان اطلاعات امريکاو سازمان اطلاعات پاکستان داشت . يعنى عملا سازمانهاى مجاهدىن اکثرا در زيربنا طي سال‌هاي دهه 1980 زير نظر و کنترول دولت امريکا و پاکستان و سازمانهاى اطلاعاتى شان بود.
در سربنا هدف مشترک دولت امريکا و پاکستان مبارزه با اتحاد شوروي بود. چين خوداش دشمن سرسخت شوروى بود وباکستان عليه هند موقف امريکا گرفت.
شرکت هاى بزرگ اقتصادى امريکا قدرت مالى و پولى را دارند و اداره دولت امريکا براى چرخش سيتم سرمايه دارى تشنه و گرسنه مواد خام و منابع سرشار معادن دست نخورده کوپارههاى 800 کليومترى هندوکش رادارد
باند چار برادر کرزى - اشرف غنى احمد زى -جلالى و خليلزاد
خليل‌زادافغاني‌الاصل به‌نام زلمي خليل‌زاد از همان آغاز تا اکنون خليل‌زاد را به‌عنوان فرستاده ويژه اعلام مي‌كنند كه هيچ اشاره‌اي به سابقه او در شركت نفتي يونيكال نمي‌كنند. خليل‌زاد تحت نظارت كونداليزا رايس مشاور امنيتي ملي درخصوص افغانستان فعاليت مي‌كرد. كونداليزا رايس عضو سابق گروه شوران بود كه در معامله گاز مشاركت فعال داشت.
خليل‌زاد كه طرفدار پشتون‌ها و فرزند يكي از كارمندان دولت محمد ظاهر، شاه سابق افغانستان است، در ضمن مشاور گروه نفتي رند هم بود كه به‌عنوان رابط بين يونيكال و دولت طالبان فعاليت مي‌كرد.
تلاش‌هاي خليل‌زاد مكمل فعاليت‌هاي براى مکيدن شريانهاى مواد خام خاک زادگاهاش بود براى کشور تابيتى خويش. وى - خليل‌زاد مريكايي از همان آغاز (1996) و يا پيشتر ازآن 1992 مذاكره‌كننده با طالبان بود و تا اکنون وى مسوول نزد امريکاست و جوابگو کشور تابيتى خوداست.
امريکا رييس جمهورساز کشور افغانتباران است. غير پشتونها هميش بازى خوردند. تاريخ نشان داد که انتقادات کرزى به رييس جمهور اوباما بر وزن اوساما و انتقادات احمد زى اوغنى به ترامپ از ديدگاه سياست انتخاباتى مانورى دونانى است که دولت و حکومت و حاکميت خود را "مستقلانه" جلوه دهند. نى همه اش فريب و شادى بازى است.امريکا کرزى را از امريکا با پراشوت به قندهار پرتاب کرد.
امريکا او غنى را در چوکى اش شرش کرد که به امريکا و ازطلبان پيش از شب حنا و پس از نکاح جدا شد. امريکا طالبان و افغانخان را طلاق نداده است.
مجاهدين مهاجر غرغر مى کردند که شوروى را شکست دادند. اکنون قادر نيستيد که يک گروهگک اسلامگراى تروريستى افتاده از جفت زهدان امريکا و سعودى عربى چطور دوستم و عطا و محقق .....
طالبان و افغانخان برادر يکديگر اند.
تا وقتيکه افغانان در ستان مااند
ايالات‌ متحده امريکا حاکمان اصلى آن اند

>>>   اگر غنی و کرزی و خلیل زاد خائن دست از حمایت مخفی طالبان بردارند و امریکا طالبان را برای دوام جنگ نگهندارد، طالبان در مدت شش ماه توسط اتحاد عمومی همه اقوام افغانستان به پاکستان عقب زده میشوند. علت جنگ طالب حمایت غنی و کرزی و امریکا بوده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است