مشکلات افغانستان به چند تویت ترامپ حل نمی گردد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۰    ۱۳۹۸/۶/۱۷ کد خبر: 160106 منبع: پرینت

نفس های که با تویت های ترامپ به کار افتاده است با تویت های دیگری ترامپ از کار خواهد افتاد!
شبکه های عنکبوتی تیم دولت ساز از تویت های ترامپ مبنی بر اینکه رییس تیم را در کمپ دیوید در پیش پای ملا برادر قربانی نکرده است و گفتگو ها را با گروه طالبان لغو کرده است به وجد آمده اند، رقص و پایکوبی دارند، آنهایی که تا روز گذشته ترامپ را هدف گرفته بودند نوشته های امروزی شان به جای بسم الله با نام و توصیف ترامپ آغاز گردیده است و به جای آیه های قرآن از تویت های ترامپ نقل و قول می کنند بی خبر از اینکه تویت های ترامپ متوجه مذاکرات و نتیجه مذاکرات نیست بلکه یک عکس العمل آنی در مورد تلفات سربازان آمریکایی است که در حمله های اخیر گروهی تروریستی طالبان کشته شده بودند که ترامپ به پاس خون سربازان آمریکایی جلسه مخفی میان ارگ ، طالبان و ترامپ را در کمپ دیوید لغو کرده است.

ترامپ هیچگاه نگفته است که نتیجه مذاکرات را لغو کرده است و همین اکنون مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا در فاکس نیوز تاکید کرد که این به طالبان ارتباط دارد که باید حملات تروریستی علیه آمریکایی ها و مردم افغانستان را متوقف کنند ، یعنی راه مذاکره را با طالبان باز گذاشته اند.

سوال این است که به برکت حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی طالبان امروز یک نیروی حقیقی در داخل افغانستان هستند که حیثیت برادران ناراضی و اپوزیسیون سیاسی را دارند چه کسی و یا کسانی می توانند با طالبان مقابله کنند؟

آمریکایی ها و ناتو ۱۸ سال تلاش کردند نتیجه اش همین است که هر روز بدتر از روزهای گذشته گردید، روزانه از ۲۰۰ نفر تا ۵۰۰ نفر قربانی می شوند آیا سیاست مداران فاسد افغانستان که در حلقه قراردادی های مافیای قرار دارند توان مقابله و جنگ با طالبان را دارند؟
آیا آمریکا و ناتو بازهم سالانه میلیارد ها دالر پول مالیات دهندگان خود را در خدمت یک اداره کاملاً فاسد و بریده از مردم افغانستان قرار می دهند؟

مشکل این است که در افغانستان اراده و فرهنگ سرکوب طالبان وجود ندارد مگر همین چند روز قبل ۹۳۵ نفر را که همه قاتل و جنایت کار بودند از زندان ها رها نکردند؟ حتی گفته می شود که یکی از حمله کنندگان انتحاری در شش درک به نام عبدالرحمن احمدزی اخرا از زندان رها شده است.
مشکلات افغانستان به چند تویت ترامپ حل نمی گردد آن های که با تویت های ترامپ نفس می کشند با تویت های دیگری ایشان نفس می دهند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه با متوقف شدن مذاکرات صلح، خشونت و کشتار و حملات هوایی افزایش پیدا خواهند کرد ، وتنهاه مردم افغانستان به کام مرگ خواهند رفت ، در این چند مدت فشار کشورهای همسایه بر طالبان افزایش پیدا کرده بود جهت عدم مذاکرات با ایلات متحده ، خانواده های رهبران طالبان در کشور های همسایه زندگی لوکس دارند و انان اصلا به فکر مردم نیستند، کشور های همسایه دشمن ، طالبان را وادار به خشونت کردند و انسان های زیادی را به کشتند دادند و این روند کشتار باعث شد مذاکرات متوقف بگردد و کشور های دشمن همسایه خوش حال شدند، وای بر حال رهبران خاین پشتون که جوانان پشتون را با سیاست های غلط خود به کشتن دادند ، مردم کابل باید منتظره انفجاره بزرگی در کابل باشند چرا که طالبان میخواهند از طریق کشتار و قتل وخشونت امریکا را وادار به مذاکره مجدد کند ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   ملت منسجم شوید و طالب را از زمین محو کنید.

>>>   قفاق كاري يك مولوي توسط يك ملا در بين مسجد همه را شوكه كرد.

>>>   مشکل کشوری به نام افغانستان در این است که وقتی کسی مثل غنی قدرت را در انحصار میگیرد بدون توجه به سن و سال خود و بدون توجه به زمان و مکان و نسل آگاه و جوان خواب های ۴۰ سال پیشتر خود را در قالب برنامه های دولتی میخواهد به تحقق برساند.

در حالیکه تحقق خواب های غنی حد اقل ۴۰ سال زمان نیاز دارد و آنهم در صورتیکه شرایط به گونه خطی در یک موسم گوارا بدون رعد و برق و برف و باران به پیش برود و همه در خدمت اهداف ارباب ارگ بلی قربان گفته کمر دو تا دارند. و با این همه حال بد شانسی غنی در این است که حد اکثر ۵ تا ۱۰ سال دیگر فرصت حیات خواهد داشت و آنگاه صد سال دیگر نیاز است تا یک موجودی مثل خودش پیدا شود و خواب های نا تمامش را تمام کند.

در حالیکه اگر تقسیم کار و برنامه های منسجم و دوامدار ۵ ساله و ۱۰ ساله با در نظر داشت توانایی های مالی و فنی وجود داشته باشد و به استعداد ها صلاحیت با مسوولیت تفویض شود غنی پیش از مرگش شاهد تحولات چشمگیر خواهد بود که هم خواب های نا تمام شهزاده و بعد شاه خیال پرداز را تکمیل کند و هم خواب های هالیوودی خودش را.
پس به کمپانی نه به غنی بپیوندید و به همه رای دهید به جز غنی و تیم تابوت سازش.

>>>   راستش این است که قضیه ای افغانستان بسیار مغلق وپیچیده بوده افکار خام وناتمام افغانها وسیاسیون افغان بجای خود عقل کشور های بزرگ جهان وحتی غربی های که از عمق مسایل ما بی اطلاع اند حیران ساخته است خبرنگاران امریکای با وجود این که میدانند کشورشان خود طالب هارا ساخته واز طریق اجنت های خلیجی ونوکر خاصش پاکستان تمویل وتسلیح مینمایند با این همه ازوزیر خارجه ای خود سوال میکنند شما چرا تروریست هارا در کمدیوید ملاقات مینماید؟!!! مگر انها از مذاکره ای ده ماهه ای دولت شان با طالب واعطای امتیاز وحتی وعده ای اقتدار کابل به انها خبر نبودند؟!!!وروس وچین هم که از قدرت های بزرگ وذی نفوس در قضیه ای افغانستان اند در تمام امور این کشور تجاهل مینمایندوپاکستانی ها هم که طالب دست پرورده ای ایشان اند تا دیروز خواب اقتدار کابل را در سر داشتند از اعلان اخیر ترامپ دست وپاچه شدند ازین معلوم است که بسیار زود است تا درمورد اینده وحال افغانستان قضاوت وامیدواری نمود انا لله وانا الیه راجعون
قاضی فضل الله سابق مشاور ارشد وزارت تعلیم

>>>   می گویند خلیل زاد اصل توافقنامه امریکا با طالبان را صرف به ترامپ نشان داده واصل آن یا کاپی آنرا دراختیارش قرارنداده است

>>>   چرا غنى ميخواست مخفيانه با طالب ها در كمپ ديويد بدن اطلاع رسانى به مردم ديدار كند؟

>>>   Khurasani
باید ریشه طالبان مزدور از شمال کنده شود تمام استانهای شمال دریک اقدام مردانه و متحدانه حملات ملی و مردمی شانرا در هر جاییکه طالب اوغان است شروع نمایند رژیم خاین و فاشیستی قومی ارگ هرگز طالبان را سرکوب نمیکند پس باید خود مردم دست بکار شوند و ریشه ترورستان اوغان را در شمال بخشکانند. دیگر هیج راهی وجود ندارد باید ترورستان اوغان از شمال نابود شوند.

>>>   Heravi
دقیقاً باید این نسل کثیف در هر نقطه شمال نابود شود زخم سرطان است طالبان مزدور پاکستانی ها
ملت مهربان مظلوم ما انشاالله که آگاه شدن چهره های این پست ها را بشناسید تحت عنوان اسلام مردم مسلمان ما را قتل عام کردن به دستور باداران خویش پاکستانی طالبان یکجا در افغانستان قتل عام می کنند نفرین خدا بر سری این فاشیست ها افراطی قبیله مزدور

>>>   Farid
امریکایی ها در سرزمین ما نه جنگ رابردند و نه برای دولت سازی کار سازنده و ماندگار کردند.برنامه های آنها را نگاه نادرست و محاسبات خیالی خودشان و استفادۀ افزاری وابستگان محلی شان از امکانات و نیروی شان بر باد داد. چنان می نماید که آنها در منطقۀ ما نه برنامه ی سازنده برای ماندن دارند ونه حالِ رفتن و کوچیدن.مردم به ویژه جوانان و زنان،رسانه ها و نیرو های سیاسی وطندوست باید به آغازی دیگری پس از پایان آنها بیاندیشند.آغازی بدون تاریک اندیشان و گذشته پرستان .آغازی دیگری که به امروز نگاه کند و به پیش برود نه به" تداوم" گذشته ی ناکام.

>>>   Arianfar
جنگ اسرار پنهانی هم دارد. امریکایی ها پیوسته یورانیم و برخی دیگر معادن نادر ما را طی این سال ها برده و می برند.
همچنین بخش بزرگی از هزینه پروژه افغانستان را که بالغ بر یک تریلیون دالر می شود از شیوخ جاهل عربی گرفتند. بر اساس قرار داد سال1980عربستان تعهد سپرده بود، نیمی از مصارفی را که امریکا در افغانستان می نماید، بپردازد.
مگر امریکایی ها دیوانه اند که با هزینه خود صد هزار سپاهی را به افغانستان بیاورند؟
دستمزد ماهاناه یک سرباز امریکایی در افغانستان ماهانه7000دالر و یک افسر امریکای 70000دالر بود و است.
در واقع امریکایی ها مصارف شان را به گونه مصنوعی فوق العاده بالا نشان داده، هر چه سلاح کهنه و تاریخ گذشته داشتند، در افغانستان استعمال کردند. در پایان کار هم نیم کل مصارف را که چندین برابر مصارف واقعی بود، از عرب ها گرفتند.
از سوی دیگر کنترل قاچاق مواد مخدر ما هم در دست امریکا و انگلیس است. فراموش نباید کرد که بازرگانی مواد مخدر در جهان سالانه به ده ها میلیاردها دالر می رسد که کمتر از نفت نیست.

>>>   Bakhshi Bakhshi Zafari
شبكه ي حقاني در خدمت غنيست

>>>   سوء استفاده خلیل زاد، احمدزی، کرزی و عمران خان از امکانات دولتی چند کشور برای هیولای پشتونیزم
در چند ماه اخیر، چند چهره ی سیاسی پشتون به شمول اشرف غنی احمدزی، حامد کرزی، عمران خان، زلمی خلیل زاد و طالبان، در مذاکرات پنهان خود و با سوء استفاده از امکانات حکومتی سه کشور به علاوه قطر، قصد داشتند مسیر حرکت جمعی این کشورها را با سیاست هیولای پشتونیزم عیار کنند. هیولایی که در دل خود طالب و کوچی و داعش می زاید.
#کابل_پرس

>>>   حالا که صلح با طالب نشد،همو مسئله ۱۰۰۰ طالب خودکفان که از زندان رها شده بودن چطو میشه ؟ مردم منتظر ۱۰۰۰ خودکفان دیگر باشن یاچطو ؟

>>>   ترامپ یکشخص شرابی دیوانه است

>>>   Mahdi
از نتیجه‌ی نظر سنجی‌‌ای که تلویزیون طلوع به راه انداخته بود، چنین دریافتم که ٪۷۶ اشتراك كنندگان، اقدام ترامپ در قطع مذاکرات با طالبان را، عمل درست دانسته اند.
همچنین، نظرسنجیِ راديو آزادى نشان داد كه حدود ٪؜٦٤ اشتراك كنندگان نمى خواهند اين مذاكرات از سر گرفته شود.
نتيجه‌ی منطقی هر دو نظر سنجی این خواهد بود که ٪۷۰ اشتراک کنندگان در این دو نظر سنجی، خواهان ادامه‌ی جنگ با طالبان هستند. اما اگر همین نتیجه را به گونه‌ی سوال مطرح کنیم: آیا می خواهید جنگ ادامه پیدا کند؛ به یقین فیصدی اندکی جواب آری خواهند داد. این تناقض را چگونه حل می کنید؟ به نظر شما اِشکال در كجاست؟

>>>   سياست دونالد ترامپ برخلاف پشتونيت يعنى افغانيت قاطعانه در قاطعيت نيست مانند استقامت دايمى ودوامدار پشتونيت يعنى افغانيت در تابستان و خزان زمستان و بهار.
دونالد ترامپ قاطعانه ترين قاطعيت دوامدار در انعطاف پذيرى (لاشتيکى ) دارد به عباره ديگر دونالد ترامپ قاطعيت قاطعانه در ناقاطعيت دوامدار در انديشه و عمل دارد.. بنابروى برای بشریت خطرناک است ، چون ترامپ غیرقابل پیش بینی است. يعنى سراش اعتبار و اعتماد نيست بويژه که انتخابات رياست جمهورى ايالات متحده امريکا پيشرو است.
انتخابات رياست جمهورى افغانستان و کى رييس جمهور مى شود خوب آشکار و معلوم و عيان است در اين کشور فقط و فقط "افغانتبار" "انتخاب" (بخوان انتصاب) مى شود حتى نيمه-افغان (دورگه) انتصاب نمى شود چه خواهى "افغان شده"!!!
غير پشتونان اصلن تا يک افغان در ستان ماست رييس جمهور شدن شان فقط در هواست.
....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است