گزینه دوم ترامپ پس از گفتگوهای صلح
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۰    ۱۳۹۸/۶/۱۷ کد خبر: 160107 منبع: پرینت

برخی از منابع به نقل از رسانه‌های غربی گزارش کرده‌اند که ترامپ دستور داده تا پنجاه جت جنگی امریکایی از خلیج فارس به بگرام منتقل شده و عملیات سرکوب طالبان را با شدت آغاز کنند. اگر این گزارش‌ها واقعیت داشته باشد، به این معنا است که ترامپ گزینه دوم را روی دست گرفته است.

ترامپ اخیرا گفته بود که ما می‌توانیم در ظرف یک هفته جنگ را در افغانستان ختم کنیم اما در این جنگ ده میلیون نفر کشته خواهد شد اما این کار را نمی‌کنیم و روند صلح را ادامه می‌دهیم.
حالا که او گفتگوهای صلح را لغو کرده به نظر می‌رسد که گزینه دوم را روی دست گرفته است.

امیدوارم کسانی که ادعای استقلالیت و خود مختاری افغانستان را دارند و روند صلح را به بهانه اولویت دادن به انتخابات تحت نام حفظ جمهوریت، سبوتاژ می‌کردند، قادر باشند که از کشت و خون بیشتر جلوگیری کرده بتوانند و قادر باشند که مانع گسیل جنگ افزارهای زمینی و هوایی امریکایی به کشور شوند. اگر مانع شده نتوانند، جنگ خونینی در راه خواهد بود که قربانی آن مردم افغانستان خواهند بود.

نورالله وليزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   در سال 2001 امریکا توانست، با سه هزار عسکر و چند تا طیارۀ بی 52 در ظرف دو هفته بَسته دولت طالبان را سقوط دهد و تمام آنها را تا پاکستان بدواند.
آنزمان نه ده میلیون افغان کشته شد و نه بم اتوم را پرتاب کردند.
پس ترامپ چرا حالا باید ده میلیون افغان را نابود بسازد؟

>>>   کرونولوژی جنایات طالب درافغانستان!
طالب در14 سال گذشته باعث آن شدند تاسه ونیم میلیون اطفال به مکتب نروند 80% ان به مناطق ّشتون نشی مربوط است .
طالب در14 سال گذشته در حدود 4لک نفرافراد ملکی خسارات چانی رسانیده اند که ازجمله حدود80هزار ان شهادت 120هزارمعیوبت شدید و200هزاران زخمی ها بوده اند.
طالب ریس جمهورافغانستان را که اولین مبتکر مصالحه ی ملی بود – وحشیانه به دار آویختند.
طالب شهکار دست بشر(بت های بامیان ) ازجمله ی هفت عجایب جهانرا انفجار دادند .
طالب در14سال گذشته 155خبرنگار راشهید ساخته اند.
طالب تاکنون 520 پایه های مخابراتی راحریق نموده اند
طالب تکنون 132پایه بزگ برق را منهدم ساخته اند
طالب تاکنون بیش 800باب کپمکتب را حریق نموده اند.

>>>   ترامپ می خواهد بنام مسلمان را را از کره زمین نیست ونابود کند

>>>   اگر امریکا واقعا تصمیم به نابودی طالبان ترورستان جاسوسان پاکستان دشمن مردم افغانستان و تمام جهان گرفته باشد مانند زمان اشغال کشور ما توسط نظامیان و استخبارات پاکستان بشمول ملیشای انکشور بزیر نام طالبان وقتیکه طبق فیصله ملل متحد امریکا دست بیک سلسله حملات هوایی زد بساط انها را در کمتر از ۲۴ ساعت برد و رهبران طالبان با پوشیدن چادری زنانه خود را به پاکستان رساندند و پاکستان قبل از شروع عملیات هواهی امریکا نظامیان گیر مانده شانرا در ولایت کندز با چندین پرواز از چرخ بال ها متعلق به پاکستان از کندوز کشیدند و به پاکستان انتقال دادند حال هم اگر امریکا جدی قصد ختم جنگ در کشور ما و جلوگیری از تعرضات دشمنان خاک و کشور ما را گرفته باشند بیقین گفته میتوانم که نه پاکستان و نه این چند ریش چرکین حزب خلقی گک اصلا توان ایستاده گی چه که از ترس و لرزه سکته قلب خواهند کردند بشرطی که تصمیم امریکا جدی و قاطع باشد .

>>>   پول زیادی توسط کشور همسایه که نامش بماند به رهبران طالبان تحویل داده شده توجه این پول میلیون ها دلار بود که سران طالبان ان را تحویل گرفتند جهت بمب گذاری در کابل و بروز خشونت ، طالبان خواسته همسایه دشمن را انجام دادند با بروز خشونت مذاکرات متوقف شد و رهبران خاین و قاتل طالبان خواسته بیگانگان را انجام دادند و به مردم خود پشت کردند ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   خوبسن نا خومیم نریم جمگ دربگیرد ومشکل یکطرفه شود اولا بهتر است ترام ستون پنجمی های داخل حکومت را به گوانتانامو بفرستد مثلا پاروک وردک، زاغ خیل وال ، گلو که اشغال شده وحکومت را غیر اسلامی میداند اما ماهانهخ از همین حکومت ملیون ها لافغانی اخذ میکند
ر

>>>   ترام باید قراگاه پرورشگاه صادرگاه وفروشگاه طالب را نابود سازد ، اگر براستی می خولاهد ترورست از بلین برود
اما معلوم نیست چند روز بعد چی میگوید یا توئیت میکند
این مورچه زرد دمدمی مزاج هیچ حرفش اعتبار ندارد نه حرف خوبش ونه حرف بدش !

>>>   به تویت های ترامپ باور نداشته باشید!
تروریزم و بنیادگرایی ابزاری است که دیپت سایت یا حاکمیت پشت پرده دنیا آن را رهبری می‌کند. ترامپ درین راستا یک مهره کوچکیست که توسط همین حاکنیت، پس و پیش میشود
کلا جان از لغمان شریف.

>>>   مگر آمریکا میتواند با طالبان به جنگند

>>>   حاجت جيت جنگي نيست قدرت را دوباره به نيرو هاي مقاومت بدهد مانند 2001 طالب در ظرف يك هفته دوباره تا غار هاي پشاور فرستاده ميشود.

>>>   پشتون ها درحال بازي دوگانه با دنياست. از يك طرف خود را مسلمان مدانند و براي پاكستان مكشند و از طرف ديگر خود را آزادي خواه خوانده و با حيلت مردم افغانستان را گوشت دم توپ قرار داده . اين رفتار نشان مته پشتونها به دنبال تشكيل يك كشور واحد به جاي پاكستان و افغانستان هستند.

>>>   از نتیجه‌ی نظر سنجی‌‌ای که تلویزیون طلوع به راه انداخته بود، چنین دریافتم که ٪۷۶ اشتراك كنندگان، اقدام ترامپ در قطع مذاکرات با طالبان را، عمل درست دانسته اند.
همچنین، نظرسنجیِ راديو آزادى نشان داد كه حدود ٪؜٦٤ اشتراك كنندگان نمى خواهند اين مذاكرات از سر گرفته شود.
نتيجه‌ی منطقی هر دو نظر سنجی این خواهد بود که ٪۷۰ اشتراک کنندگان در این دو نظر سنجی، خواهان ادامه‌ی جنگ با طالبان هستند. اما اگر همین نتیجه را به گونه‌ی سوال مطرح کنیم: آیا می خواهید جنگ ادامه پیدا کند؛ به یقین فیصدی اندکی جواب آری خواهند داد. این تناقض را چگونه حل می کنید؟ به نظر شما اِشکال در كجاست؟
مهدی

>>>   افغانستان، طالبان و تيم نفتي بوشطالبان و تيم شرکت نفتى امريکا درقندهار کرزى - جلالى - اشرف غنى احمد زى و خليلزاد
تلاش‌هاي خليل‌زاد مكمل فعاليت‌هاي براى مکيدن شريانهاى مواد خام خاک زادگاهاش بود براى کشور تابيتى خويش. وى - خليل‌زاد مريكايي از همان آغاز (1996) و يا پيشتر از آن 1992 مذاكره‌كننده با طالبان بود و تا اکنون وى مسوول نزد امريکاست و جوابگو کشور تابيتى خوداست.

امريکا رييس جمهورساز کشور افغانتباران است. غير پشتونها هميش بازى خوردند.
تاريخ نشان داد که انتقادات کرزى به رييس جمهور اوباما بر وزن اوساما و انتقادات احمد زى اوغنى به ترامپ از ديدگاه سياست انتخاباتى مانورى دونانى است که دولت و حکومت و حاکميت خود را "مستقلانه" جلوه دهند. نى همه اش فريب و شادى بازى است.امريکا کرزى را از امريکا با پراشوت به قندهار پرتاب کرد.
امريکا او غنى را در چوکى اش شرش کرد که به امريکا و ازطلبان پيش از شب حنا و پس از نکاح جدا شد. امريکا طالبان و افغانخان را طلاق نداده است.
مجاهدين مهاجر غرغر مى کردند که شوروى را شکست دادند. اکنون قادر نيستيد که يک گروهگک اسلامگراى تروريستى افتاده از جفت زهدان امريکا و سعودى عربى چطور دوستم و عطا و محقق .....
طالبان و افغانخان برادر يکديگر اند.
تا وقتيکه افغانان در ستان مااند
ايالات‌ متحده امريکا حاکمان اصلى آن اند

>>>   امریکا در طول ۴۰ ساال در وظن ما به خاطر پول همه مردم راقتل کرده یکچند نفر چهار کلا است که به خاطر پول همرای اینیهودی ها کمک می کند

>>>   درسال 2001 این وحشی های قرن رادرکمتراز دوروزازافغانستان گم کرد ودرلانه هااولی شان که پاکستان مانند روباه پابه فرارگذاشتند دراحالیکه این وحشی ها خودرا تیکه دارجنت میدانند نباید فرارمیکردند زیراکه خودرا مالک تمام عیارجنت دانسته وباید ایستادگی میکردند نظربه عقیده خود شان بعدازمردن صد صد درجایشان دربهشت بود اما واقعیت این است که این گروه جاهل وجنمی تنها بخاطررسیدن به قدرت مردم را قتل میکنند دیگرکدام هدف ندارند ومن هم مطئن هستم که بهشت پاک برای وحشی ها وچرک ها ی جاهل ساخته نشده بلکه برای کسانی است که به قرآن باوردارند وبه آن عمل میکنند وخداوند میفرماید بهترین شما نزدالله باتقواترین شما است
فاروق فروتن

>>>   طالباب خلقی نبوده ونیستن طالبان یک گرو جنایت کار وبی دین هستن اینا مسلمان نیستن

>>>   آمریکا غیرمستقیم به طائفه قبیله که تعداد مجموعی نفوس شان در افغانستان{ده ملیون} است که از زندهگی اجتماعی فاصله زمین و آسمان دارند و تا روز قیامت اصلاح نخواهد شدن اشاره کرده.که محاسبه شان بکلی دقیق است.

>>>   میگویند از سستی تازی<نوع سگ شکاری>روباه بالای بام بالا میشود از بس دلاورمرد ها ومقاومت گران ورهبران واقعی کشور را کشتند وبستند ومتواری ساختند حال با وجود وطن فروش ها وتکنوکراتها وخلقی ها وپرچمی های سابق که ازغرب تنظیم گردیده باز گلیم وطن فروشی را بسط داده اندوبا خود میگویند روسها خریداری خوب نبودندارباب های جدید هم پول میدهند وهم انطوری که میخواستیم مسلمانها واشخاص با دیانت ووطندوست را قلع وقمع مینمایندوطبق خواست وارزوی ما بی بندوباری وعیاشی وفحشا راعام ساخته اند کاری که ما با ارباب های روسی خود به این اسانی نمیتوانستیم تا اینحد پیش برویم و...
خارجی ها مانند ما نیستند که انی وفوری تصمیم بگیرند وبخاطر کشته شدن یک عسکر خود همه برنامه ها وپروگرامهای خودراتغییر دهند ونتیجه ای صلح ومذاکره ای ده ماهه ای هیات های با صلاحیت خویش را یک شبه کنسل نمایند این همه کار های که شده ومیشودبرنامه های سی سال قبل است که اهسته وبه تدریج در پی تطبیق ان اند مگر این که ان معادن وزیر زمینی های را که چپاول مینمودند روبه خلاصی بوده ودر اخرین لحظه ای که میخواستند تاراج را تمام شده اعلان کنندودیگر بودن شان مفید فایده نبود که ناگهان ودرین اواخر کدام معدن بزرگ تر را کشف واستخراج نموده باشندوبرای انتقال ان به وقت بیشتر نیاز دارندوگرنه با بودن کرزی وغنی وعبدالله وبسم الله محمدی وقانونی وامرالله صالح وسیاف وحکمتیار وخلیلی ودانش ومحقق اینها همه مانند گذشته اماده ای پذیرای خوب از ارباب بودند این کشور در اختیارشان وطالب وداعش والقاعده وسایر الفایده هاوالگ....در خدمت شان بود نه ضرورت به قتل یک انسان ویا ده ملیون انسان وافغان دارند زیرا انچه نیاز دارند بدون کشتار ونسل کشی هم میتوانند دست برد نمایند تنها عطش خون اشامی شان را میتوانستند مانند امروزه با کشتن روزانه یک صد تا دوصد نفر فرونشانندوگرنه این خارجی ها بودند که طالب را تاسیس وتا همه ای کشورسلطه وقدرت انهارا بسط وتوسعه دادندوباز انهارا ظاهرا سرکوب نموده از حدود افغانستان وکوه های توره بوره هم متواری ساختند وباز به انهاتار داده وزمینه ای توسعه وپیش رفت شان را مساعد کردند ومعلوم نیست که باز چه نقشه های شوم دارند وگرنه همه اطراف از خودشان ومتعلق به خودشان است اصلا بیگانه و بیرون از قومانده ای شان کسی نیست وضرورت به تکلیف ندارند هرانچه میخواستند ومیخواهنداین گروه ها در اختیارشان قرار دادند ومیدهندظاهرا سیصد هزار اردوی ملی ونمیدانم چقدر پولیس واربکی وچقدر سالب وداعش همه دست بسته به احترام اجرای امر شاناماده واستاد بودند
قاضی فضل الله سابق مشاور ارشد وزارت معارف

>>>   اگر من به جای ریس جمهور ترامپ باشم ۱۰۰٪ در ظرف ۴ ما بدون خون ریزی امنیت را درسرتاسر افغانستان برای همیشه حاکم خواهم کرد. و آن تحریم همه جانبه پاکستان است و این یگانه راه پایان دادن جنگ در افغانستان هست. اگر آقای ترامپ بخواهد متواند و اگر نخواهد چیزی دیگری هست.
سید حسین علوی بلخ

>>>   همه میدانندکه امریکا ودول عربی در منطقه وجهان بازی مشهور تام ایند گیری را به راه انداخته اند وهرکه را در هرجا مصروف نگاه میدارند وخود به چپاول وفروش سلاح ومهمات ادامه میدهند حالا ما از مرحله ای استعمار واستثمار واستعباد گذشته ایم انها کنون در صدد استحمار اند یعنی میخواهند همه را خر ساخته برای سوار شدن وبار بردن استفاده نمایند به طوری که انهمه تاراج وچپاولی را که از کشور های جهان ومنطقه وافغانستان بعمل می اورند به شانه های خودما انتقال دهند درواقع صانع وسازنده ایهمه سازمانهای ارهابی وتروریستی به استثنای سازمانهای ازادیبخش وسیاسی که خود انها تهمت ارهاب رابالای انها میگذارند برعکس گروه های تروریستی را که خود بمیان اورده اند کاهی انهارا تروریست نمیخوانند وهمیشه با انها مذاکرات تصنعی بعمل می اورندهمه گروه های که درجهان اتهام ارعاب وترهیب بالایش زده میشود به اندازه ای طالب ها وداعش انسانهارا نکشته اندولی مدت ده ماه تمام با طالب مذاکره ومصالحه نمودند وباز با بهانه ای جزءی این روند مصالحه رابه تعویق انداختندوجهت گرم نمودن بازار سلاح ومهمات های تاریخ تیر شده واکسفایر شده ای شان همه گروپ ها را در دست دارند ومستقیم وغیر مستقیم انها را تشویق مینمایند وزمینه ای رشد وبزرگ شدن را برای شان مساعد میسازند اگر خارجی ها نخواسته باشند گنجشک هم در ساحه های ممنوعه نمیتواند پرواز نماید چه رسد به سیل از موشک های دور بردو... اگر موشک ها از یمن به سوی خلیج پرواز نکندپتریوت های نا کاره ای انها وطیاره های بدون سر نشین انها را چه کسی خریداری خواهد کرد؟!!! شش سال تمام تریلیونها دالر سلاح بالای خلیجی ها فروختند وبلاخره باز با یمنی ها در مذاکره نشستند این همه عجب وبوالعجب است کسی اگر ذره ای عقل درسر داردنمیتواندبه این ترفند ها فریب بخورد
قاضی فضل الله سابق مشاور ارشد وزارت تعلیم

>>>   به نظر دهنده سومی
اعمال مسلمان های افراطی وخود خواه مانند طالبان جاهل و وحشی بدتر از کافر ها است .میدانید از همان ابتدا که سروکله نحس طالب پیدا شد چقدر مردم بیگناه درکشور ما به شهادت رسیدن.با آن که طالبان خود خواهانه دست به جنایات میزدند باز هم حاله دست بیگانگان .عربهای مرتجع.وپاکستان. هم بودند برای همین مردم روی خوشی از این گروهی تبهکار ندارند وقت مردم نخواهد فرعون هم اگر باشید به هیچ جای نمی رسید.اول زوری خداوند دوم زوری مردم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است