دیگران درباره امام حسین (ع) چه کفته اند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۸/۶/۱۹ کد خبر: 160113 منبع: پرینت

حرکت امام حسین (ع) و واقعه کربلا آنچنان عالمگیر است که بسیاری از اندیشمندان شناخته شده جهانی ورای عقیده و ایدئولوژی، نتوانسته‌اند به سادگی از آن چشم‌پوشی کنند و تدبر در آن، ایشان را به دیدگاه‌هایی رسانده که گزیده‌ای از آنها تقدیم می‌شود:

گاندي:
من نهضتم را مديون حسين بن علي (ع) هستم و من چيز تازه اي براي مردم هندوستان به ارمغان نياورده ام.

چارلز ديکنز (نويسنده انگليسي):
اگر منظور امام حسين(ع) جنگ در راه خواسته‌هاي دنيايي خود بود، من نمي‌فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند. پس عقل چنين حکم مي کند که او فقط به خاطر اسلام فداکاري کرد.

جرجي زيدان، نويسنده لبناني:
پس از رحلت پيامبر(ص)، حب جاه و مال بر فضايل اخلاقي فائق آمد و افکار و آراي آل علي(ع) در ميان چنان مردمي بي اثر ماند. چنانکه مردم کوفه به خاطر جاه و مال بيعتي را که با امام حسين(ع) بسته بودند، در هم شکستند و به اين نيز اکتفا نکرده و او را کشتند.

توماس مان، متفکر آلماني:
اگر بين فداکاري مسيح و حسين(ع) مقايسه شود حتماً فداکاري حسين پرمغزتر و باارزش تر جلوه خواهد نمود. زيرا مسيح روزي که آماده براي فدا شدن گرديد زن و فرزند نداشت و در فکر آنان نبوده که بعد از او به چه سرنوشتي دچار خواهند آمد. امام حسين(ع) زن و فرزند داشت و بعضي از آنها کودک خردسال بودند و احتياج به پدر داشتند.

کورت فريشلر، مورخ بزرگ آلماني:
امام حسين(ع) در فداکاري قدم را از حدود فدا کردن خود برتر نهاد و فرزندانش را هم فدا کرد... تصميم ثابت حسين(ع) براي فداکاري مطلق نه ناشي از لجاجت بود نه معلول هوا و هوس و او با پيروي از عقل مصمم شده بود که به طور کامل فداکاري کند تا اينکه مجبور نشود بر خلاف عقيده و آرمان والاي خود به وسيله سازشکاري با يزيد بن معاويه و زندگي ادامه دهد. مي دانيم که حسين(ع) خود را براي کشته شدن آماده کرده بود. و او عزم داشت خويش را فدا نمايد چرا توقف نکرد تا به قتلش برسانند و چرا دائم اسب مي تاخت و شمشير مي انداخت... حسين(ع) دست روي دست گذاشتن و توقف براي کشته شدن را دور از مردانگي و جهاد در راه عقيده و آرمان خود مي دانست. در نظر حسين(ع) در همانجا توقف کردن و گردن بر قضا دادن تا اين که ديگران نزديک شوند تا او را به قتل برسانند خودکشي محسوب مي شود. يک مرد دلير و با ايمان خودکشي نميکند.

توماس کارلايل، دانشمند بزرگ انگليسي:
بهترين درسي که از تراژدي کربلا مي گيريم اين است که حسين و يارانش ايمان استوار به خدا داشتند. آنان با عمل خود روشن کردند که تفوق عددي در جايي که حق و باطل روبرو مي شوند اهميت ندارد. پيروزي حسين(ع) با وجود اقليتي که داشت موجب شگفتي من است.

تندن انديشمند هندي:
قيام کربلا معدل بشريت را بالا برد و سطح آن را ارتقا بخشيد .

آنتوان بارا (دانشمند مسيحي سوري):
اگر بگويم حسين (ع) چراغ اسلام است کم گفته ام، اگر بگويم که او زره اسلام است کم گفته ام، بهترين جمله اي که مي توانم بگويم اين است که او وجدان تمام اديان در تمام تاريخ است .

واشنگتن ايروينگ(مورخ آمريکايي):
براي امام حســـين ممکن بود که زندگي خود را با تسليم شدن به اراده يزيد نجات بخشد،ليکن مسووليت پيشوايي مسلمين اجازه نمي داد که او يزيد را به عنوان خليفه بشناسد.
او به زودي خود را براي قبول هر ناراحتي و فشاري به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بني اميه آماده ساخت، در زير آفتاب سوزان سرزمين خشک و در روي ريگهاي تفتيده…
روح حســـين فنا ناپذير است؛اي پهلوان من و اي نمونه شجاعت و اي شهسوار من، حســـــين!

پرفسور ادوارد براون (شرق شناس انگليسي)
آيا قلبي پيدا مي شود که وقتي درباره کربلا سخن مي شنود آغشته به حزن و اندوه نگردد؟
حتي غير مسلمانان نيز نمي توانند پاکي روحي را که اين جنگ اسلامي در تحت لواي آن انجام گرفت انکار کنند… هر کس اندکي حس در نهاد خود داشته باشد نمي تواند از اين غصه غم انگيز متاثر نشود.

موريس دوکبري (انديشمند فرانسوي)
حســـين براي شرف و ناموس مردم و بزرگي مقام مرتبه اسلام از جان و مال و فرزندان گذشت و زير بار استعمار و ماجرا جويي يزيد نرفت، پس بياييد ما هم شيوه او را سر مشق قرار داده از زير دستي يزيديان نوعي رهايي يابيم و مرگ با عزت را بر زندگي با ذلت ترجيح دهيم، زيرا مرگ با عزت و شرافت بهتر از زندگي با ذلت است.

پرفسور ماربين (فيلسوف و خاورشناس آلماني):
من معتقدم که رمز بقا و پيشرفت اسلام و تکامل مسلمانان به خاطر شهيد شدن حســــين و آن رويدادهاي غم انگيز مي باشد و يقين دارم که سياست عاقلانه مسلمانان و اجراي برنامه هاي زندگي ساز آن به واسطه عزاداري حيسني بوده است.
مادامي که اين روش و خصلت در ميان مسلمانان وجود دارد هرگز آنها تن به خواري نمي دهند و تحت اسارت کسي نمي روند.

سر پرسي سايکس (خاور شناس انگليسي):
حقيقتا آن شجاعت و و دلاوري که اين عده قليل از خود بروز دادند به درجه اي بوده است که در تمام قرون متمادي هر کسي که آن را شنيد بي اختيار زبان به تحسين و آفرين گشود.
اين عده مردم دلير غيرتمند، نامي بلند و غير قابل زوال براي خود تا ابد باقي گذاشتند.

کورت فريشلر (مورخ مشهور آلماني و نويسنده کتاب امام حسين و ايران):
تصميم ثابت حســـين براي فداکاري مطلق نه ناشي از لجاجت بود، نه معلول هوي و هوس؛ او با پيروي از عقل مصمم شده بود که به طور کامل فداکاري کند تا مجبور نشود بر خلاف عقيده و آرمان والاي خود با سازش کاري با يزيد بن معاويه به زندگي ادامه دهد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امام حسین
خارجی
نظرات بینندگان:

>>>   حسین بدون شک مظهر تظاهر انسان کامل است حسین استاد بشریت و استاد استقلال است و با رفتن اش به بشریت اموخت تا نباید زیر بار ظلم رفت و سر تسلیم خم نمود به هرناکس ،حسین نمونه رهبری و هدایت بشریت است .
مولوی حمیدالله مومند

>>>   عالم همه قطره و دریاست حسین > خوبان همه بنده و مولاست حسین > ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش > از بس که کَرَم دارد و آقاست حسین > عطری که از حوالی پرچم وزیده است > ما را به سمت مجلس آقا کشیده است > از صحن هر حسینیه تا صحن کربلا > صد کوچه بازکنید محرم رسیده است . . .
Tanha

>>>   ‎> امام حسین "ع" برای گسترش دین مبین اسلام جام شهادت را نوشید تا اسلام که دین کامل است زنده بماند و امت پیامبر بزرگ اسلام در زیر چتر واحد گرد هم آمده و درفضای برادری وبرابری باهم زندگی مسالمت داشته باشند تا باشد دیگر از یزیدیان و جلادان اثر نماند و محو تاریخ گردند.
و قیام امام حسین "ع" برای مسلمانان پیام آزادی، عدالت، نیک اندیشی، مساوات و ایثار گری را به ارمغان آورد وبرای ابد یاد آن حضرت ویاران وفاداراش گرامی باد
Tanha

>>>   هرچند آن از سخنان چه بزرگان علم و انديشه كه در فوق به آن اشاره گرديده، هريك در جاي خود قابل تامل و براي ما آموزنده است، اما با انهم به اهداف الاهي امام حسين كمتر پي برده اند، و اين توصيف ها نمي تواند تمامي شخصيت خورسيد گونة حسين(رض) را برما آشكار سازد. اما از ميان سخنان دانشمندان كه اسامي شان در فوق ذكر شده، به نظر بنده آنتوان بارا و تندن هندي عميق تر به قيام حسين(ع) پرداخته اند.
محمد جلال

>>>   علم همه قطره اند و درياست حسين
خوبان همه بنده اند و مولاست حسين
ترسم كه شفاعت كند از قاتل خويش
از بس كرم دارد و آقاست حسين
اربعين حسيني رابه مولايمان امام زمان (عج)و دوستداران حسين (ع) تسليت مي گوييم...
مهدي از مهاجرين ساكن ايران

>>>   امام حسین در شرایط خیلی بد و نزول عقاید اسلامی وارد مبارزه شد و با خون خودش و زنان و کودکانش درخت سبز اسلام را زنده نگهداشت.

>>>   با معذرت از رهروان حضرت امام حسین (ع)!!
عقل سالم و ترحم به اطفال به ما امر میکند، که نباید زندگی اولاد خود را در معرض خطر قرار دهیم، چه رسد که آنها را به کشتارگاه دشمن با خود ببریم.
اولاد مال شخصی پدر و مادر نیست، که هرکار یکه خواسته باشند، به حق آنها روا دارند، بلکه اولاد تحفه خداوند است که بطور امانت به ما سپرده شده اند. ما این تحفه الهی را باید ارج بداریم.
خداوند نخواست که ابراهم پسرش را برای رضایت خدا(ج) زبح کند.
عبیدالله

>>>   لعن الله علی عبیدالله
امام خامنه ای : امام حسین حقیقت همیشه بیدار است و کربلا تا انتهای عالم مرز بین حق و باطل است .
سعید از قندهار

>>>   عبيدالله جان بيشترمطالعه كن

>>>   عبيدالله= ابن تيميه

>>>   عبیدالله جان بر تو درود!!! بنده شیعه ام برادر! بیشتر مطالعه کن

>>>   دورود بر حیسن(ع)
عبیدالله گوش کن.
حسین برای جنگ به کوفه نرفت بلکه بخاطر دعوت مردم کوفه از او برای اقامه احکام الهی به انجا رفت و از طرفی توسط حاکم مدینه تحت فشار برای بیعت با یزیدبود رفتن به کوفه برای او تکلیف شرعی بود چون مسلمانان از او درخواست کرده بود و حسین هدف سفر خود را امر به معرف و نهی از منکر اقامه دین جدش اعلام کرد و از عاقبت خود با خبر بود چون به نبی هاشم گفته بود که اگر با من بیاید کشته خواهید شد.زمانی بعد از شهادت امام حسین یزید به مدینه لشکر کشید و مردم را به خاک خون کشید وشرم اور این که سه روز نوامیس مسلمین را حلال اعلام کرد انهم در شهر رسول خدا
حسین بهترین راه را انخاب کرد مرگ با عزت رابر زندگی با ذلت ترجیع داد فرزندان حسین هم مانند حسین آزاده بودنمونه اش قاسم فرزند امام حسن نوجوانی بیش نبود وقتی امام از او درباره مرگ سئوال کرد در جواب عمو گفت مرگ در راه خدا برای من از عسل شیرین تر است امام حسین وقتی تشنگی طفل شش ماهه خود اصغر رادید اورا باخود به نزد دشمنان برد وگفت اگر من را به ضعم خود گناه کار می دانید این طفل را هیچ ملتی گناه کار نمی داند بیاید این طفل را ازمن بگیرید و ابش دهید دشمنان حسین در میانشان کسانی بودندلیله السجد ولیله الرکوع داشتند یعنی یک شب را در رکوع یا در سجود تاصبح داشتند همه مدعی حال حسین مقصر است که یزید فاسد را به عنوان خلیفه مسلمین قبول ندارد که می گویند یا بیعت یا مرگ حتی امام گفتند ما به سرزمینی غیر عراق می رویم قبول نکردندگفتند هیچ راهی جز قبول بیعت نداری اگر بیعت را قبول می کرد کسی به او کاری نداشت ولی قبول ذلت برای ازاد مردان راحت نیست برای حسین هم ذلت بود هم نابودی دین رسول خدا که برای رشد او چه رنجها کشیده بود حسین باید بین خانواده اش و امت اسلام ودین خدا یکی را انتخاب می کرد همان کاری را کرد که جد بزرگش ابراهیم (ع) انجام داد برای هردو این امتحان بزرگی بود که هردوسربلند شدند وفخر انسان شدند
ع . م . ح

>>>   باسلام درود به رهروان راه سرور آزادگان، بیایید در پاسخ به منتقدان مکتب امام حسین و راه امام حسین از منطق امام حسین که همان منطق نقل (قرآن) و عقل(حجت درون انسان) بهره گریم، برادر عزیز عبیدلله توصیه می کنم تاریخ نهضت امام حسین را یکبار دیگر بادقت مطالعه کن، مطلت که به شما یاد آور می شوم این است که امام حسین براساس دعوت نامه های زیادی که از سوی مردم کوفه به آن بزرگ مرد تاریخ رسیده بودند به سوی کوفه حرکت کرد، ولی در نیمه راه لشکریان ابن زیاد به فرماندهی "حر،" امام حسین و اهلبیتش را از رفتن به سوی کوفه منع کردند و به سوی سرزمین کربلا هدایت شان نمودند وقتی به کربلا رسیدند "ابن زیاد" دستور قتل امام حسین را صادر کرد، راه جز جنگ یا تسلیم را به امام حسین فرزند دلبند پیامبر بستند، این جا بود که امام حسین او که یک آزاد مرد بود و بر حکم عقل و فطرت و قرآن زندگی در ستم و ظلم را ننگ بزرگ می دانست و قلاده بندگی شیطان زمان یزید را نپذیرفت، و تن به شهادت داد. تاابد مسیر آزادگی و آزاد بودن را برای انسانها آموخت، امروزه نیز آزادی خواهان واقعی و اندیشمندان منصف چون گاندی، جرجی زیدان، توماس مان، و.....او را می ستایند و او را به عنوان الگوی زندگی و آزادی و آزاد مردی می دانند.

>>>   عبیدالله جان
2-بر اساس آیات قران کریم حضرت موسی (ع)وقتی مامور شد به نزد فرعون برود برای دعوت او، با اینکه از آنان به خاطر قتلی که انجام داده بود می ترسید اما خداوند از او خواست که به همراه خانواده و برادرش هارون نزد آنان رود.
2-همچنین در قران کریم در مورد عده ای از مومنان که حدود چهل نفربودند، آمده است که آنان از ایمان خود دست برنداشتند و بدستور پادشاه ظالم به میان آتش افکنده شدن و یا دست برداشته شدن از ایمان مخیر شدند، در حالیکه در میان آنان زنان و کودکان معصوم بود اما آنان خود را به آتش افکنددند.
3-آسیه زن فرعون که به موسی (ع) ایمان آورد و زنده پوست کنده شد و به شهادت رسید، لذا صرف زن بودن موجب دست کشیدن از ایمان و عقیده نمی شود.
4-شهادت ایمان حسین (ع) و اسارت اهل بیت او توسط جبرئیل به پیامبر(ص) خبر داده شده بود و حضرت بران می گریست، اما به رضایت خداوند راضی بود و می فرمود " حسین کشتی نجات و چراغ هدایت است" ، و امام حسین(ع) نیز از این امر و خواست خدا با خبر بود ، اما در مقابل رضایت پروردگارش تسلیم بود و حتی در آخرین لحضات شهادت می فرمود "الهم انی راض براضک".
5- اینکه گفتی فرزند مال پدر نیست مگر نشینیدی سخن پیامبر(ص) را که به جوانی فرمود" انت و مالک لابیک"
6- قیام امام حسین (ع) در کربلا باعث شد که امروز اسلام زنده بماند و اگر نبود فداکاری او و افشاگری بی بی زینب(س) یزید شراب خوار و میمون باز نامی از اسلام و حضرت محمد (ص) باقی نمی گذاشت ، همانگونه که با افتخار بر سر بریده حسین(ع) چوب می زد و می گفت " ای نیاکانم که در جنگ های بدر ، احد و حنین بدست خاندان محمد گشته شدید بیدار شوید و ببینید که من انتقام شما را از خاندان او گرفتم" ، یزید غم اسلام نداشت و همانند پدرش معاویه می خواست که نام محمد(ص) از مناره ها شنیده نشود.

>>>   با سلام خدمت سروران و عزيزان
امشب شب رحلت جانگداز حضرت ختمي مرتبت اعز اولاد آدم محمد مصطفي (ص ) عليه الاف تحيه و السلام و شب شهادت جانسوز سبط اكبرش حضرت امام حسن مجتبي كريم اهل بيت حضرتش ميباشد اين مصائب عظمي بر تمامي مسلمانان و شيعيان چهان علي الخصوص شيعيان افغانستان اين دارالمك و دارالعباد جهان تسليت باد
عبدالحميد مفتون - 27صفر 1432 برابر 12 دلو 1389 كابل

>>>   امام حسین در کربلا درکمین تروریستانی همچون یزید گرفتارشدند، آن تروریستان جنایت جنگی را مرتکب شدند، دقیقا مانند شهادت شکریه تبسم.
هرسرزمینی کربلااست، هررزوی عاشورا وهرماه محرم است، امروز افغانستان کربلاست وهرروزش محرم است.
باکول

>>>   همین خارجی هائیکه اینقدر شخصیت امام حسین را توصیف کرده اند پس چرا خود شان مسلمان نشدند ؟؟؟
اگر ایران نمیبود حالا این موضوع اینقدر بزرگ نمیشد

>>>   دکتور غنی:
" حضرت حسین نواسه خدا است"!!!!

>>>   عبيدالله خان اولا واقعا كه عبيدالله هستى. ثانيا تو يا ملا هستى از نوع وهابى و يا شيعه هستى از نوع روشنفكر و مدنى. ثالثا وقتى مردى با زنان و كو كان خود از خانه بيرون مى آيد ، پرچم سفيد بلند كرده است يعني قصد جنگيدن ندارد و من اين را با تمام وجود درك ميكنم چون يك زن هستم . رابعا جوانمردان كوچكترين بى ادبى و بى نزاكتى را نسبت به زنان و كودكان روا نمى دارند حتى به زنان و كودكان دشمنان خود تا چه رسد به ... خامساامام حسين يكى از همين جوانمردان بود بلكه او پسر شاه جوانمردان بود همان جوانمردى كه وقتى به دست ابن ملجم ، زخمى شد به پسران خود حسنين سفارش كرد: با ابن ملجم به نيكويى رفتار كنيد كه او أسير در دست شماست.من اگر از اين زخم زنده ماندم خود ميدانم با ابن ملجم چكار كنم ولى اگر شهيد شدم فقط ضربة ً بضربتي يعني ابن ملجم را فقط با يك ضربت شمشير قصاص كنيد نه بيشتر زيرا او مرا يك ضربت زده است مبادا كه ابن ملجم را آزار و اذيت كنيد. سادسا امام حسين كه راه و رسم جوانمردى را از پدر شاه مردان خود آموخته بود خيال نمى كرد دشمنانش تا اين حد ناكس و ناجوانمرد و خواهر و مادر نشناس باشند. سابعا لشكريان يزيد به فرماندهى حر ابن يزيد رياحي ، راه را بر امام بستند نگذاشتند كه امام دو باره به مدينه برگردد و نه اجازه دادند كه امام به كوفه برود. والله بالله تالله اى عبيدالله ! جنگ را بر امام تحميل كردند. ثامنا مگر يمنى هاى مظلوم ، زنان و كودكان خود را به ميدان جهاد آورده اند كه رژيم كودك كش آل سعود كودكان راتير باران ميكند؟؟؟ مگر فلسطيني ها كودكان خود را به ميدان آورده اند كه صهيونيست ها جشن كودك كشى بر پا كرده اند؟؟؟ تاسعا و تاسوعا اى عبيدالله ! مگر نديده يى و نشنيده يى كه در ميانمار ، شكم هاى زنان حامله را دريدند و جنين ها را بر دار آويزان كردند؟ اى عبيدالله ! مگر مسلمانان مظلوم ميانمار كودكان خود را به ميدان جنگ آورده بودند؟؟؟ و عاشراً و عاشوراء وقتى سردار آزادى در آخرين لحظات حيات مبارك خود متوجه شد لشكريان دشمن به طرف خيمه ها هجوم ميبرند با آخرين رمق مردانه اى خود فرياد بر آورد: اگر دين و إيمان نداريد لا اقل در دنيا آزاده و جوانمرد باشيد يعنى با زنان و كودكان كارى نداشته باشيد!!!

>>>   Yaktahparast
بلي مراسم عاشورا عاري از هر كونه واقعه بد امنيتي سبري شد
جون اين فاشيستان قبيله ( تروريستان حكومتي و غير حكومتي ) هستند تصميم ميكيرند جه وقت ، در كجا كي ها را بكشند
،،،،،،،،،،،
راز اصلی قتل وکشتار در أفغانستان / خراسان
وابستگی غنی احمدزی به شبکه حقانی ثابت شد!!
رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در گفتگو با طلوع نیوز با شجاعت از ارتباط غنی تروریست با شبکه تروریستی حقانی پرده برداشت!!
افشاگری های آقای نبیل وصد ها فاکت وشواهد دیگر در خصوص روابط غنی با شبکه های تروریستی نشان میدهد که غنی در عقب تمام حوادث انفجاری،انتحاری وتروریستی قرار دارد!!
گزارشات موثقی وجود دارد که در انتخابات سال ۲۰۱۴طالبان تمام شرایط را برای پیروزی غنی احمدزی فراهم کرده بود!!
ظاهر قدیر نماینده ننگرهار در پارلمان قبلن افشا ساخت که غنی احمدزی با داعش ارتباط دارد وشرایط را برای استقرار پایگاه های داعش در ولایات جنوب شرق افغانستان مساعد میسازد!!
در وجود این سطح شواهد انکار ناپذیر که معلوم است غنی احمدزی این سرجنایتکار تاریخ در عقب همه قتل وکشتار قرار دارد،پس چگونه امنیت و آرامش را باید انتظار کشید؟

>>>   کلیم‌الله همسخن درصفحه ی فیسبوک خود چنین نوشته:
پشت هر عکس پیامی‌است؛
زندان‌ دستگاه‌های امنیتی پر از طالب و تروریست است. تا هنوز شما از آنها عکس‌های در حال شکنجه و تحقیر دیده اید؟ شاید بسیار کم دیده باشید. اما، از جوانان معترض شمارا چرا نشر می‌کنند؟ می‌دانید چه پیامی را می‌خواهند به شما برسانند؟
می‌خواهند غرور تان را بشکنند، می‌خواهند در آینده با یک نسل شکست خورده و بی جرئت و مطیع مواجه باشند، می‌خواهند دعوای زعامت و رهبری نداشته باشید؛ خلاصه: می‌خواهند خرگوش باشید، کم بخورید و آرام بخوابید!

>>>   این حسین کیست که دلها همه دیوانه اوست
این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست

در جواب این آدمی که نوشته که اگر ایران نمی بود امام حسین اینقدر بزرگ نمی شد! من چه بگویم به تو آدم تاریک دلی که با صدها خطابه روشنگر باز هم در ظلمت وتاریکی خواهی ماند؟....امام حسین همیشه بزرگ بوده وخواهد بود چرا که در برابر ظلم وجور قد خم نکرد و این دنیا با همه زیبایی وجذابیت را به مانند خسی می دانست وبزرگ شد چون کاری بزرگ کرد کاری کرد کارستان که من تو از انجام آن عاجز هستیم...

در طول تاریخ، بشر همیشه جرأت و پردلی انسانهایی خاص، عظمت روح، بزرگی و شهامت وجوانمردی را ستوده است و به خاطر همین‌هاست که آزادی و عدالت هرگز در برابر نیروی ظلم و فساد تسلیم نمی‌شود؛ و این است عظمت امام حسین!

ای جانم به فدای این بزرگ مرد که در طول تاریخ، نامیرا و جاودانه خواهد بود. ای کاش ما مردم نسبت به آرمانها ودیدگاه این سرافراز وسربدار تاریخ بیشتر می آموختیم. به والله که اگر مردم افغانستان راه وروش امام حسین را سرلوحه امور خویش سازند نه آمریکا می تواند بر آنها غلبه کند ونه طالبان دین فروش!

به قلم: عاشق حسین

>>>   حضرت حسين ( رض ) پسر حضرت علي (رض ) خليفه چهارم اسلام و نواسه حضرت رسول الله ص بودند ازين رو نزد تمام مسلمين محترم و دوست داشتني اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است