ترامپ: می خواهیم بیرون شویم اما حالا نه!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۸/۶/۱۹ کد خبر: 160115 منبع: پرینت

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا بامداد سه‌شنبه (۱۹ سنبله) می‌گوید که گفتگوهای صلح با طالبان، "مرده‌است."
به گزارش طلوع، ترامپ که از ملغی سازی یک نشست مخفی با طالبان در کمپ دیوید دو روز پیش خبر داد، می‌گوید که مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان پایان یافته‌اند.

ترامپ دربارۀ گفتگوهای صلح با طالبان به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: "آن‌ها مرده‌اند. آنها مرده‌اند. تا آن جا که من‌ می‌دانم، آن‌ها مردند."
او افزود که مساعی دراز مدت برای رسیدن به یک توافق با طالبان و خارج ساختن سربازان امریکایی از افغانستان پس از ۱۸ سال جنگ در آن کشور، منسوخ شده‌است.
او دربارۀ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفت: "می‌‎خواهیم بیرون شویم، اما در زمان مناسب بیرون خواهیم شد."

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   مذاکرات صلح با طالبان به خاطر کشته شدن یک عسکر امریکائی لغو نشد، بلکه به خاطر اختلافِ که بین نظریات وزارت خارجه، وزارت دفاع، جناح دیموکرات های کانگرس و سی آی ای در رابطه با اشغال دائمی افغانستان وجود دارد، برای مدتی لغو شد.
دونالد ترامپ فقط بحیث یک بلندگوی تمام این جناح های مخالف اظهارات ضد و نقیض تویت میکند.

>>>   روسها وپاکستانیها ایرانیها خوشنودبودند که امریکائی ها میروند ، برای روسها این بهتر است که امریکا درمنطقه نباشد ، برای ایران هم اینکه امریکا در سرحدات ایران حضور نداشته باشد ، پاکستان هم که بم اتم دارد وحکومت بیاید که دست نشانده وتحت فرمان پاکستان باشد از توافقنامه جانبدار ی میکرد ودرضمن ملیون ها دالر دیگر از امریکا دریافت میکرد
حالا مردم افغانستان مفاد کردندتاباشد که ترورست ها منزوی وحکومت افغانستان آهسته آهسته بپای خود ایستاد ه شود وترامپ هم فهمید که نمیتواند آنچه می خواهد انمجام دهد ، چون کنگره نظامیان سیاسیون هم در سرنوشت امریکا شریک اند بنا یک شخص هرکاره باشد باید نظرات دیگران راهم رعایت کند
ر

>>>   زنده باد ترامپ تازه سر عقل امده
طالبان باید نابود گردد حتی اگر ده میلیون اوغان کشته شود

>>>   حالا وقت انست که امریکا صادقانه عمل نموده ولانه های شیطانی طالب های تروریست لشکر قومی اقلیت تنامیت خواه را بمباران ونسل این جانیان ارگ نشین را نیست ونابود نماید

>>>   به یاد این ترانه ایرانی می افتم که می گوید:آخرش فدات می شم
اما نه حالاحالاها
خاک پیش پات می شم
اما نه حالا حالاها

ترامپ:
آخرش از این جا میرم
اما نه حالا حالاها
می خوام از افغان بیرون شوم
اما نه حالا حالاها

>>>   شگفتا!
امروز اشرف غنی فرمود که صلح بدون آتش بس ممکن نیست!.
خوب، اگر به راستی چنین است پس چگونه در پنج سال گذشته این مساله به صراحت مطرح نشد و گفتگوهای پسخانه یی با طالبان پیوسته در چهار دانگ جهان ادامه داشت ده ها میلیون دالر به بهانه صلح برباد رفت؟
چرا هزاران طالب از زندان ها رها گردید؟
اگر به راستی چنین است، پس چرا گفتگوهای نامنهاد صلح بدون این که سخنی از آتش بس به میان بیاید، روان بود و چرا آزادسازی بی قید و شرط طالبان موکول به آتش بس نگردید؟
حال از دوره ملانصرالدینی کرزی چیزی نمی گوییم، زیرا او بیخی معاف بود.
در یک سخن در هژده سال گذشته به گونه سامانمند گفتگوهای بیهوده و مرموز و پنهانی صلح با طالبان روان بود. بدون این که مردم چیزی بداند. هزاران طالب بی قید و شرط رها شد، بی آن که سخنی از آتش بس به میان بیاید.
ناگهان اکنون مساله آتش بس به میدان انداخته می شود.
آریانفر

>>>   کلیم‌الله همسخن درصفحه ی فیسبوک خود چنین نوشته:
پشت هر عکس پیامی‌است؛
زندان‌ دستگاه‌های امنیتی پر از طالب و تروریست است. تا هنوز شما از آنها عکس‌های در حال شکنجه و تحقیر دیده اید؟ شاید بسیار کم دیده باشید. اما، از جوانان معترض شمارا چرا نشر می‌کنند؟ می‌دانید چه پیامی را می‌خواهند به شما برسانند؟
می‌خواهند غرور تان را بشکنند، می‌خواهند در آینده با یک نسل شکست خورده و بی جرئت و مطیع مواجه باشند، می‌خواهند دعوای زعامت و رهبری نداشته باشید؛ خلاصه: می‌خواهند خرگوش باشید، کم بخورید و آرام بخوابید!

>>>   همو یک صلحه گک داشتیم او ره هم پرچه پرچه کردند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است