شرط طالبان برای آتش بس اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۸    ۱۳۹۸/۶/۱۹ کد خبر: 160116 منبع: پرینت

طالبان شرط اصلی خود را برای آتش بس عمومی در افغانستان اعلام کردند.
به گزارش الجزیره، «سهیل شاهین»، سخنگوی هیات مذاکره کننده طالبان دو روز پس از لغو مذاکرات صلح با آمریکا اعلام کرد که حملات به آمریکایی‌ها فقط زمانی متوقف خواهد شد که آنها حملات خود را متوقف و توافقنامه را امضا کنند.
به گفته سخنگوی طالبان، این گروه کنترل ۷۰ درصد از افغانستان را در اختیار دارد و تحرکات نیروهای بیگانه را زیر نظر دارد.

سخنگوی هیات مذاکره کننده طالبان افزود: با دعوت دونالد ترامپ برای سفر به کمپ دیوید موافقت کردیم، اما قرار بود این سفر پس از امضای توافقنامه صورت گیرد.
سهیل شاهین همچنین اظهار داشت که اگر توافقنامه با آمریکاییها امضا شود، مشارکت دولت افغانستان در گفتگوها را بررسی خواهیم کرد و پس از عقب نشینی آمریکا، همه افغان ها در بازسازی کشور بدون استثنا شرکت خواهند کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
آتش بس
نظرات بینندگان:

>>>   ای ..... ها شما فقط بالای مردم بیگناه و بیدفاع ملکی حمله می کنید، نه بالای عساکر امریکائی.
آن یک نفر عسکر امریکائی سهواّ و اشتباهاّ کشته شد، نه هدفمند.
نفرین به شما اجیران امریکا که یکی تگ میشوید و یکی تگمار.

>>>   طالب احمق
مگر تو را در کمپ دیوید چه کار دارند جز اینکه در پشت ویترین به نمایش بگذارند تا پول مصرف شده در جنگ را از تماشاچیان بدست آرند.

>>>   بهتر آنست تا آی اس آی وامریکا دوطرف اصلی جنگ مستقیم صحبت کنند

>>>   ما طالب مزدور را نميخواهيم

>>>   طالب وبازسازی.
لعنت به دروغگو.
کار که مسلک شما نیست.
با انفلاق وانفجار مگر میشه بازسازی کرد؟
عاقل

>>>   حکومت باید گلبدین ....راکه بعد از گرم شدن رفتن امریکائیها هر روز می گفت: کشور اشغال شده، حکومت اسلامی نیست، جیره آنرا قطع کند ، این پاکستانی می خواست خودرا نزد طالبان سفید کند که گویا گلک بارها گفته است: کشور اشغال شده حکومت اسلامی نیست ،تا از گلبدین تقدیر کنند ،حالا که آرزوی گلو بخاک برابر شد باید پولی که از بیت المال عام برایش داد ه میشود قطع گردد
( صوپی کرنجی )

>>>   اگر غنی و کرزی و خلیل زاد خائن دست از حمایت مخفی طالبان بردارند طالبان در مدت شش ماه توسط اتحاد عمومی همه اقوام افغانستان به پاکستان عقب زده میشوند. علت جنگ طالب حمایت غنی و کرزی بوده است.

>>>   همه افغانها
یا همه اوغانها
به نسل درنسل افغانستان خیانت کردید
همه مارا آواره وسرگردان وخار وذلیل کردید
خانه هایمان را خراب کردید
آبروی وعزت اسلامی وافغانی مارا بردید
ماهرروز درکشورهای دیگر تحقیر میشویم
همه به ما به چشم انسان وحشی بی فرهنگ وبی سواد نگاه میکنن
ما نه بی فرهنگ بودیم نه وحشی
این فرهنگ از شما زاییده شد وبه نسل در نسل ما به ارث ماند
غیرت افغانیت ظلم وستم به همنوعت است
خود خواهی شما باعث ذلت خواری ماشد

>>>   شما وحشی ها بالای کدام منطقه امریکایی حمله میکنید تمام حملات شما بالای مردم بومی و مناطق غیر پشتون است این ادعا های دروغ را پخش میکنند که هدف حملات ما خارجی هاست، تو با نان دهنده ات مبارزه میکنی آنهم بنام خارجی ها و هدف اصلی تان مردم بیچاره و غیرمسلح است. دولت هم در باره شما از چشم پوشی بیحد استفاده میکند وگرنه شاید چندساعت در مقابل شیران وطن با پشتوانه پاکستان هم مقاومت کرده نتوانید ، چون مربی دارید هر نیرنگ تان را از نظرها دور میماند تا شما آزرده نشوید ، شما بزدل ترین ها استید که مردم دست خالی را آماج قرار میدهید تا نام بکشید و امتیازبگیرید.
خارکش

>>>   ترامپ دیگر نمی خواهد اسلام در قدرت باشید ترامپ گفته است که من می خواهم ریشه اسلام را نیست ونابود کنم

>>>   همينكه آتش بس را مشروط مپذيريد نشان مدهد كه طالبان نيروهاي بيگانه هستند و اي پيام را به امريكا مدهند كه اگر خواست ما را قبول نكني ما هم مردم را مكشيم. براي فريب عوام كشتن مردم را جهاد نام كردند و تا خواستشان برآورده نشود مردم افغانستان را به عنوان گروگان مكشند انگار كه امريكا اي مردمه از كشور خود آورده!

>>>   شاهين أصلاً پاكستاني است ، اي كاش كه ترامپ امر گرفتاري هيت طالب در قطر را صادر ميكرد كه اين سازمان مخرب را از بين ميبرد.

>>>   بازی ادامه دارد
طالبان دهشت افگن عروسک های دست پرورده صهیونیزم اند این گروه مزدور وتروریست برای نابودی بشر توسط شیطان اعزام شده ودستورات اش را ازابلیس برهبری اسراییل امریکا انگلیس میگیرد

>>>   مردم افغانستان خواهان جمهوري اسلامي اند و همچنان خواهان يك صلح واقعي اند. صلح واقعي زماني بوجود مياييد كه طالبان جمهوري اسلامي را بپذيرند و سلاح خود را مانند مجاهدين دي دي ار و داياگ نمايند و به زندگي صلح اميز برگشته و تعهد نمايند كه ديگر خاك وطن را به پاكستان نفروخته و اثار تاريخي باقيمانده و دارايي هاي كشور را به اشاره بيگانه ها ويران ننموده و از تمام يك ميليون فاميل كه اعضاي خانواده شان را طالبها كشته اند معذرت خواهي نمايند. در غير ان مردم افغانستان بالاي طالبها غضب است و هر كدام شان به صورت جداگانه با طالبها دشمني دارند و طالب را هرگز نميپذيرند.
اينكه سهيل شاهين ادعا ميكند كه ٧٠٪‏ خاك افغانستان بدست شان است نمايندگي از دروغ گويي اين گروه ميكند. در وقت كه طالبان عليه حكومت اسلامي مجاهدين بغاوت كردند و كابل را تصرف كردند بعدا در وقت مقاومت هم ٧٠٪‏ بدست شان نبود ولي در ان وقت دعواي ٩٠ ٪‏ را ميكردند كه انهم دروغ بود.
دروغ پراگني يكي از سياست هاي طالبان است ولي ازينكه دروغگو دشمن خدا ج است اين گروه روز به روز خوار شده و مردم نسبت به اين گروه نفرت پيدا كرده.
بنابرين بخاطر صلح واقعي باييد اين گروه صداقت را پيشه كند و از دروغ و فريب خود را مبرا سازد چون اين گروه ديگر پديده نو براي مردم افغانستان نيست و مردم اين گروه را عميقا شناخته اند.

>>>   شگفتا!
امروز اشرف غنی فرمود که صلح بدون آتش بس ممکن نیست!.
خوب، اگر به راستی چنین است پس چگونه در پنج سال گذشته این مساله به صراحت مطرح نشد و گفتگوهای پسخانه یی با طالبان پیوسته در چهار دانگ جهان ادامه داشت ده ها میلیون دالر به بهانه صلح برباد رفت؟
چرا هزاران طالب از زندان ها رها گردید؟
اگر به راستی چنین است، پس چرا گفتگوهای نامنهاد صلح بدون این که سخنی از آتش بس به میان بیاید، روان بود و چرا آزادسازی بی قید و شرط طالبان موکول به آتش بس نگردید؟
حال از دوره ملانصرالدینی کرزی چیزی نمی گوییم، زیرا او بیخی معاف بود.
در یک سخن در هژده سال گذشته به گونه سامانمند گفتگوهای بیهوده و مرموز و پنهانی صلح با طالبان روان بود. بدون این که مردم چیزی بداند. هزاران طالب بی قید و شرط رها شد، بی آن که سخنی از آتش بس به میان بیاید.
ناگهان اکنون مساله آتش بس به میدان انداخته می شود.
آریانفر

>>>   کلیم‌الله همسخن درصفحه ی فیسبوک خود چنین نوشته:
پشت هر عکس پیامی‌است؛
زندان‌ دستگاه‌های امنیتی پر از طالب و تروریست است. تا هنوز شما از آنها عکس‌های در حال شکنجه و تحقیر دیده اید؟ شاید بسیار کم دیده باشید. اما، از جوانان معترض شمارا چرا نشر می‌کنند؟ می‌دانید چه پیامی را می‌خواهند به شما برسانند؟
می‌خواهند غرور تان را بشکنند، می‌خواهند در آینده با یک نسل شکست خورده و بی جرئت و مطیع مواجه باشند، می‌خواهند دعوای زعامت و رهبری نداشته باشید؛ خلاصه: می‌خواهند خرگوش باشید، کم بخورید و آرام بخوابید!

>>>   گروه طالبان یا فرزندان ISI که رهبران شان فامیل های خود را گروگان پاکستان گذاشته اند و اختیار بیرون کردن آنها را ندارند مانند مورچه های بال کشیده هستند که فکر میکنند عنقا شده اند.

اگر خدا خواست و حکومت از دست فاشیستان قبیله به همت رای ملت افغانستان بیرون شو و
به فرزندان صادق و مجاهد این وطن رسید آنگاه این جانور های آغشته به میکروب ISI در ظرف یک ماه تصفیه خواهند شد.

گروه مزدور طالب در هر جا که حضور دارند ملت را به گروگان گرفته اند نه اینکه کسی از آنها راضی باشد.

>>>   کفار به قول خود عمل نمی کنند.

>>>   سهیل بچیم بسیار به تکبر راه میرفتین در تالار های مجالس مانند خرها و اسپ هایکه قیضه کرده باشد و سرش یک پهلوان سوار باشد شما نیز مثل این ....سرهای تان را با ګردن هایتان از کبر و غرور کج ګرفته بودید مګر ترامپ به یک فسخ سخنان ګردن های شما را کج کرد چون ترامپ رهبر تان است و شما نمیتوانید بدون یهود و نصاری به زندګی مرفع تان در ممالک مرتجع مانند باکستان و قطر و سعودی زنذګی نمایید. حالا چیغ زدن تان فایده ندارد دوستی با دشمنان اسلام همین نتایج دارد که شمارا یک روز به خاک یکسان میسازد و ازتمام غرور تان کاسته میشود. بیچاره ملا برادر در مسکو به دختر روسی که لباس تنګ پوشیده بود کونش طرف مرابرادر بو و خم شده بود ملا بیچاره بسیار به شوق از کنج چشمایش طرفش سیل میکرد خودش فکر میکرد که کسی او را نمیبیند. ها عاشق کور میباشد و ملابرادر بیچاره را خو پاکستانی ها سګ ساخته بود زنجیر ها را در ګردنش انداخته بود و کش میکرد حالا از زندګی سګ بودن خلاص شده.
نعمانی

>>>   ازمزدور گیله نیست زیرا مزدور خود تصمیم گیرنده نمیباشد افسوس بحال این بیچاره ها

>>>   هه هه هه 70 درصد افغانستان همه کوه ها و بیابان ها چه سودی دارد شما همه مناطق ....وحشی را در اختیار دارید شهر ها و آبادی ها حاکمیت دولت اسلامی افغانستان بر قرار است .ای طالب احمق آقای ترامپ دیگر تصمیم اش را گرفته است.انشاالله که بزودی از صحنه روزگار محوه میشوید.این خون های اشخاص بیگناه و مردم عادی که ريختانديد به زودی دامنگیر تان خواهد شد.

>>>   سهیل شاهین دیوانه است.
تو کجا میتوانی امریکایی را بکشی؟
اولاً از کجا معلوم که در افغانستان سربازان امریکایی موجود باشد؟
مردم افغانستان بی کار ودبی روزگار و بی پول هستند و بخاطر نفقه اولاد خود مجبور هستند که به خدمت سربازی بروند و با معاش آن امرار معیشت کنند.
جامعه جهانی و ناتو مصارف آنها را که سالانه چند ملیارد دالر میشود و برای آنها حیثیت جیب خرچ را ندارد،میپردازند.
سالانه چهل و یا پنجاه هزار نفر ازین طرف کشته میشود و چهل و یا پنجاه هزار از طرف طالبان.
سلاح هم از خارج برای هردو جبهه فراوان می آید.
بنأ اگر شما فکر میکنید که امریکا را از پا در می آرید،غلط است.
اگر فکر میکنید که این جنگ بخاطر منابع مالی ختم میشود،غلط است.
اگر فکر میکنید که این جنگ بخاطر منابع انسانی ختم میشود،بازهم غلط است.زیرا ماشین جوجه کشی و یا تولد انسانها در هردو طرف سرحد فعال است و سالانه میلیون ها طفل نوزاد در هردو طرف سرحد تولد میشود و منابع انسانی این جنگ ختم ناپذیر است.
بنأ بنا به گفته دونالد ترامپ هرچقدر که میتوانید جنگ کنید.ببینیم بالاخره کی داغدار میشود و کی از جنگ خسته خواهد شد و اگر ادامه بدهید به کی تلفات میرسد.

>>>   شرط طالب به درد نمیخورد باید شرط باداران طالب تعقیب شود

>>>   طالبان می گویند اگر خود آنان از سوی آمریکا در افغانستان دست نشانده باشند اشکالی ندارد اما غیر آنان هرکسی دیگر دست نشانده آمریکا باشد آنان را می کشند. البته طالبان نه آمریکایی ها را می کشند و نه دست نشانده های آمریکا را بلکه مردم بی دفاع و بی چاره افغانستان را قتل عام می کنند.

>>>   یکعده محدود که تعداد شان بیک فیصد از نفوس نمیرسد میخواهد که نودو نو اعشاریه نو در صد را وادار به خواست نادرست و غیر اسلامی و انسانی خود شان کنند طالبان ترورست نه توان جنگ و نه مصارف از جنگ و نه مسایل لوجستیکی ازین جنگ را دارد این جنگ بنام طالبان و امارت اسلامی ساخته پاکستان جنگ بین افغانستان و کشور پاکستان است که اکثر از افسران نظامی پاکستان بشمول استخبارات پاکستان و ملیشای پاکستان مستقیما با نظامیان کشور ما در حال جنگ است اگر مسله چند طالب که سابقه شان مربوط حزب خلق به رهبری ترهکی و امین است توان ایستاده ی در برابر نیروی های دلیر کشور ما را نداشت و ندارند این جنگ استخباراتی پاکستان اس در برابر کشور و مردم ما که براه انداخته شده این درست است که ازادی بیان در کشور ما باساس قانون اساسی وجود دارد اما کسانی مانند وحید مژده و مطمین و لوده بنام حقانی که یکبار نسبت خیانت و تبلیغ بنفع طالب علیه نظام موجود در ریاست امنیت زندانی گردیده بود و بواسطه یکتعداد از مردم پکتیا از زندان غنی انرا رها کرده اینها که مربوط و از جمله اعضای برجسته گروه طالبان هستند اجازه داده نشود که در رسانه ها بنفع طالبان و قدرت داشتن طالبان نسبت به دولت تبلیغات سو کنند باید بدهن انها با مشت کوبید ازادی بیان برای حق خواهی شهروندان است در چوکات قانون نه برای وابسته های طالبان دشمن کشور و مردم افغانستان جاسوسان پاکستان .

>>>   شعارهای انتخاباتی جناب محترم محمداشرف غنی است که ما بازورگو غاصب کنار نمی آییم امادرروزعیدقربان بعدازادای نماز یک غاصب زورگو که فعلن هیچ کارهی هم نیست به نام ملاتره خیل درداخل ارگ ریاست جمهوری شمایک وزیربرحال دولت کابینه را بابرادران بدماش خودلت وکوب نموده وبی عزت میسازد
اماهیچ کسی به دادان نمیرسد
این است وعده شمابه مردم

>>>   مگر جمهوریت خیانت نکرد از همه بیش جمهوریت خیانت کرده اولین کاری که کرد زن را بیرون اورد وبرایش گفت حق داری بی عقل صحی است که زن حق دارد امادر چوکات اسلامی دخترا را همه فاحشه کرد امریکارا اورد برایش ترجمان گرفت ترجمان هم همه روزه برایشان دخترای افغانی میاورد اگر طالب نبود این وضع بیشتر وپست تر میشد حالا بگو واقعن غیرت تو قبول میکند دختر افغانی پیشه مرد امریکایی برود مایع شر وخجالت هست

>>>   طالبها را به گرانترين قيمت كه بفروشي ارزش اثار تاريخي را كه ويران كردند پوره نميشود. اينكه سه ميليون نفر را تا فعلا كشته اند در جايش باشد.

>>>   طالبها بخاطر مقام وزارت عشر و زكات ميجنگند . اگر وزارت حج و اوقاف را هم كه انها بدهند گوزيده گوزيده تسليم ميشوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است