سپاسنامه!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۸/۶/۲۰ کد خبر: 160123 منبع: پرینت

ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در دهه اول محرم و عاشورای امسال به لطف همکاری خوب مردم شریف افغانستان و نیروهای محترم امنیتی به خیر و سلامتی سپری گردید‌. از تکرار وقایع و رخدادهای تلخ و خونین سالهای قبل خبری نبود. جز چند مورد کوچک، اتفاق خاصی در کشور رخ نداد. انصافا مراسم عزاداری امام حسین و یاران بزرگوارش به خوبی و کم نظیر برگزار گردید. با شان و شکوه خاص. تجربه امسال نشان داد که اگر میان نیروهای عزیز امنیتی و عزاداران محترم، هماهنگی و همکاری دایمی وجود داشته باشد نقشه ها‌، دسایس و توطئه های شوم دشمنان این آب و خاک ناکام خواهد شد!

تشکر از نیروهای دلیر و دلسوز امنیتی: اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی. تشکر از رهبری این نیروها که صادقانه و دلسوزانه در پی تامین امنیت مراسم عزاداری نواده رسول خدا بودند. و یک تشکر ویژه از نیروهای امنیتی کابل باید نمود که از یک هفته پیش از آغاز مراسم- به رغم همزمانی هفته شهید و محرم- توانستند با صداقت و جدیت و دلسوزی و البته همکاری مردم خوب کابل امنیت مراسم محرم و عزاداری امسال سالار شهیدان را به وجه احسن تامین کردند.‌

ما باید مسولان دلسوز و فعال را در همه عرصه ها به ویژه مسولان موفق و دلسوز و خدوم امنیتی تشویق و حمایت نماییم. این تشویق و حمایت ها سبب برانگیختن بیش تر در انجام وظایف شان خواهد شد. نیروهای امنیتی کشور، حافظان نوامیس مردم، تمامیت ارضی و ضامن امنیت ملی و نظم جمعی کشور ماست. این نیروها سرمایه ها و داشته های افغانستان هستند. به هیچ حکومت و سیاست مردی تعلق ندارند.

از نظام سیاسی و شهروندان و تمامیت این آب و خاک حراست می کنند. از این رو این نیروها نباید بی اعتبار و کم قدر شوند. نباید مورد سوء استفاده و بی مهری قرار گیرند. تلاش شود تا رفتار شان حرفه ی تر و عالی تر گردد. تلاش شود تا کاستی های شان رفع و رجوع گردد تلاش شود تا از این نیروها به عنوان گارد شخصی استفاده نشود و تلاش شود حرمت و کرامت و اتوریته و شکوه این نیروها روز به روز بیش و بیش تر شود تا بتوانند در چارچوب قوانین نافذه کشور و منافع ملی از تمامیت ارضی و امنیت ملی و نظم و ثبات جمعی و اجتماعی کشور حراست و پاسداری نمایند!

بدیهی است که از هیچ مسول خاطی و خائن نباید دفاع کنیم. هیچ مسول ناقض قانون و متجاوز به حقوق مردم و شهروندان نباید مصونیت داشته باشد، قانون باید در همه عرصه ها از جمله در عرصه تخطی و سوء استفاده از مقام و موقعیت توسط مسولان امنیتی که قدرت اجبار در اختیار شان هست بی کم و کاست اجرایی گردد. اما این کجا و برخورد عقده مندانه در جهت تیره و تار و خار و زار نمودن این نیروها به عنوان دستگاه مسول دفاع از تمامیت ارضی و امنیت ملی و نظم اجتماعی کجا؟

در یک کلام هم از نیروهای محترم امنینی و هم از مردم شریف افغانستان به ویژه شهروندان کابلی سپاس ویژه داریم و بر ایشان سلام و صلوات می فرستیم!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سپاسنامه
عاشورا
نظرات بینندگان:

>>>   سپاس فراوان ازنیروهای قهرمان امنیتی وشما جناب عالیقدر اقای رحمانی.
خداوند برای همه ماعقل ارزانی کند تا قدر این قهرمانان رابدانیم ازانها قدردانی وبا اوشان همکارباشیم.
عاقل

>>>   واه واه امروز افتاب از غرب طلوع کرده که آقای رحمانی و درین وبسایت چیزی مثبت می نویسد و از کسی درین نظام سپاسگذاری میکند. دیگران تان نیز باید از روش اقای رحمانی الگو بگیرید. به فائیدۀ تان است.

>>>   تویت ریس جمهور ترامپ هم بی تاثیر نبوده، طالب و طرفداران طالب شلوار خود را تر کرده اند در غیر آن همین نیرو های امنیتی در گذشته هم بودند

>>>   اگر شریر های داخل ارگ شرارت نکنند دشمن در حدی نیست که در مقابل نیرو های امنیتی و اراده قوی مردم قابله و یا ایستادگی کند.

>>>   جانم ترورست پرور از مقامش کنار رفته بود.

>>>   رحمانی عزیز از چه جایگاهی این گونه موعظه و سپاس نشخوار می کنید؟ چه کسی به شما چنین صلاحیتی داده تا حرف های کلانتر از دهان تان بر زبان جاری کنید؟ عجب کشوری بی صاحب است این اوغانستان و هزارستان. شما رئیس مملکتید شما رهبر این مردمید شما ؟؟ وکالت تمدیدی تان نیز غیر قانونی شرعا و قانونا حرام است پس خود را گم نکنید و در صدد راهیابی باشید

>>>   یک خصوصیت بد هزاره ما اینست که خیلی یک دیگر را کم می بینند مثلا اینراببینید چی نوشته :
رحمانی عزیز از چه جایگاهی این گونه موعظه و سپاس نشخوار می کنید؟ چه کسی به شما چنین صلاحیتی داده تا حرف های کلانتر از دهان تان بر زبان جاری کنید؟
-رحمانی فرمان صادرنکرده صرف نظرش را نوشته همانطوریکه این شخص دومی نوشته اند
درمقابل دیگران مطیع وخاموش اند اما درمقابل قوم خود زبان شان شمشیر است ،
ر

>>>   اهرشهروند این کشور چنانکه حق انتقاد دارد و از مراجع و مقامات ونهاد های مختلف میتواند انتقاد کند حق ابراز و سپاس و تشکر را هم دارد و هیچ کسی حق ندارد که بر کسی خرده بگیرد که چرا انتقاد کرد یا چرا سپاس و تشکر کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است