مرد تویتی مرده را از سرد خانه به سالون بر می گرداند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۰    ۱۳۹۸/۶/۲۰ کد خبر: 160126 منبع: پرینت

آیا مرد تویتی این مرده را از سرد خانه به سالون بر می گرداند؟
طالبان در هیجدهمین سالروز حملۀ القاعده بر امریکا، سفارت امریکا در کابل را به راکت زدند. این راکت هر چند تلفاتی نداشت اما پیام روشنی برای امریکا بود که طالبان از سالگرد حمله بر امریکا توسط متحدین خود القاعده اینگونه بزرگداشت می کنند. راکت دیشب طالبان به سفارت امریکا پیامی برای ترامپ در برابر لغو مذاکرات قطر نیز بود تا ترامپ را دوباره به میز مذاکره بر گردانند و بازگشت امارت طالبان را بر او بقبولانند.

هر چند ترامپ مذاکره با طالبان را مرده اعلان کرد، اما برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی اش به دلیل مخالفت او با این مذاکره و پیش نویس توافقنامه صلح نشان می دهد که ترامپ به مرده پنداشتن این مذاکرات صادق نیست و با یک تویت دیگر می تواند این مرده را از سرد خانه به سالون برگرداند.

در افغانستان نیز سیاست مداران و گروه های زیادی هستند برای بازگرداندن این مرده از سرد خانه به سالون توسط ترامپ بیشتر از طالبان اشتیاق دارند. حامد کرزی در رأس این ها است و جمعی از کلان های جمعیت اسلامی افغانستان دیروز در هرات نیز برای این مرده مرثیه سرایی کردند و دست و دامن طالبان و ترامپ را گرفتند تا این مرده را از سرد خانه به سالون برگردانند.

آیا دونالد ترامپ این مرد تویتی تاریخ، آن مرده را از سردخانه به سالون بر می گرداند؟

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   موضی گیری های سیاسیون مخالف اشرف غنی عجیب است . اینها از یک طرف بر طبل امریکا می کوبند که خاک افغانستان را ترک نکنند و از طرف دگر بالای اغاز مذاکرات طالبان با امریکا در گرد همایی هرات تاکید کردند .
حال این تناقض را چطور باید تصور کرد .
در حالیکه طالبان بر خارج شدن اخرین سرباز امریکا اصرار دارند .

>>>   خوبش استاد گرامى
سياست دونالد ترامپ برخلاف پشتونيت يعنى افغانيت قاطعانه در قاطعيت نيست مانند استقامت دايمى ودوامدار پشتونيت يعنى افغانيت در تابستان و خزان زمستان و بهار.
دونالد ترامپ قاطعانه ترين قاطعيت دوامدار در انعطاف پذيرى (لاشتيکى ) دارد به عباره ديگر دونالد ترامپ قاطعيت قاطعانه در ناقاطعيت دوامدار در انديشه و عمل دارد.. بنابروى برای بشریت خطرناک است ، چون ترامپ غیرقابل پیش بینی است. يعنى سراش اعتبار و اعتماد نيست بويژه که انتخابات رياست جمهورى ايالات متحده امريکا پيشرو است.
انتخابات رياست جمهورى افغانستان و کى رييس جمهور مى شود خوب آشکار و معلوم و عيان است در اين کشور فقط و فقط "افغانتبار" "انتخاب" (بخوان انتصاب) مى شود حتى نيمه-افغان (دورگه) انتصاب نمى شود چه خواهى "افغان شده"!!!
غير پشتونان اصلن تا يک افغان در ستان ماست رييس جمهور شدن شان فقط در هواست......

>>>   آقای اندیشمند شما خوب میدانید که اینهمه جنگسالاران در انتخابات کوچکترین چانس برنده شدن را ندارند. از همین لحاظ طرفدار حکومت مؤقت اند، تا باشد، اگر طالبان برای شان چند تا مقام خیرات بدهند، یا در هرج و مرج حکومت مؤقت چندتا چوکی را مانند همیشه غضب کنند.

>>>   ملت افغانستان در ارزوي اين است كه يا صلح شود يا يك نفر از نيرو هاي مقاومت مجاهدين رييس جمهور شود تا گلم طالب را بكلي جمع كند همين دو راه باقي مانده. با رييس جمهور هاي طالب پرست به جايي نخواهيم رسيد و كشت و كشتار ادامه ميابد.

>>>   با یک تویت هم طالب مرد و هم غنی
به همه رای دهید به جز غنی
کرزی یک شارلاتان سیاسی است
هدف از پیش خودش هم گم شده
چه میخواهد چرا میخواهد چگونه میخواهد چه وقت میخواهد نه خودش داند و نه من

>>>   مرده دو نوع است یکی مرده که‌ با گلوله از بین میرود ویا به مرگ خود میمیرد ومرده دوم کسی که تن فروشی میکند ویا ناموس فروشی ولی اندیشمند از جمله مرده دوم است یعنی هیچ عقیده به انسانیت ندارد و صرف خود را میبنیند وبس

>>>   کرزی، غنی، خلیل زاد طالب اند و بعضی قوماندانهای احمق که از طالبان میترسند و چوب طالبان را خورده اند از امارت استبدادی و سیاه طالبی حمایت میکنند. 98 فیصد مردم بخصوص زنان ضد طالب میباشند. اگر اقوام اتحاد کنند طالب مزدور پاکستان مرده است و باید جنگ را متوقف کند و به صلح مردمی تسلیم شود.

>>>   فکر میکنم که این راکت از جانب راکتیار پرتاب شده است.
زیرا او در مصاحبه اش در پروگرام کاکتوس گفته بود که دو آرزو داشت: یکی سرنگونی شوروی و دیگری سرنگونی امریکا.
یک آرزویش پوره شده است و آرزوی دیگرش در حال پوره شدن است.

>>>   Atmar
در ختم جنگ دوهم جهانی نیروهای استعماری فرانسه و انگلیس در ویتنام بخاطر حفظ قاچاق مواد مخدره از سایگون به اروپا و آمریکا از وحشی ترین و بیسواد ترین افراد در ویتنام استفاده کردند. سیاست امروزی غرب در افغانستان ادامه سیاست های کثیف و عوام فریبانه شوم شان میباشد که با استفاده از همچو افراد دزد و قانون شکن بخاطر قاچاق مواد مخدره جنگ را ادامه داده و مردم را در اضطرار نگاه میکنند. همانطوری که مر دم قهرمان ویتنام پوز آمریکا و انگلیس را در خاک مالیدن مردم افغانستان هم از سیاست‌های رذیلانه غرب در دست چند دزد دست نشانده شان به سطوح آمده و پوز غرب و دزدان شان را به زمین خواهند مالید. اینها خواب بد خود را دیده اند به همین لحاظ در پروسه های صلح ملی دست اندازی می نمایند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است