هزاره ها نیازمند علم تغذیه هستند نه عربی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۰    ۱۳۹۸/۶/۲۰ کد خبر: 160128 منبع: پرینت

من به آزادی مذهبی بسیار مؤمن هستم. آن را بزرگ ترین دستاورد بشر می دانم. بحث من مخالفت با دین نیست. بحث هزینه نکردن -مادی و غیر مادی- در دین است. در سبد هزینه های مردم هزاره نباید "دین" خرج اصلی باشد.

امروز تنها بیست و پنج درصد درآمد این مردم "سهم امام" می شود! مردم گرسنه و کودکان بی پای پوش سهم امام می پردازند. این مردم سالانه میلیون ها هزینه مکه و کربلا می کنند. این درست نیست. این مردم باید امکانات اندک خود را صرف صحت خود؛ زندگی خود و تحصیل فرزندان خود نمایند.

با دین ستیزان هم بسیار مخالف هستم. آنها نمی توانند بیش از تره کی و امین به دین آسیب زنند. بودا و امثال بودا وقت گرانبهای خود را باید در راه صرف کند تا خلق سود برند. سود خلق در علم است؛ در اقتصادی است؛ در کار مفید است. این ها که ستاره ی جوان شده اند وقت جوانان را تلف می کنند. از باغ فدک چه حاصل؟ دانستن آن چه فایده دارد؟ چه کنیم عرب های 1400 قبل زنان اسیر را ریپ می کردند؟

برادرم! مردم هزاره نیازمند دانستن تاریخ عرب نیستند. این مردم نیاز دارند علم تغذیه را بدانند. نیاز دارند بهداشت محیط را بدانند.

جعفر رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربی
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   بلی آقای رسولی
هزاره ها نیاز دارند تا گوسفند وار پشت خلیلی و محقق و اکبری و دانش صف بکشند و منتظر باشند که عالیجنابان ایشان را در پای کدام غول سیاسی ذبح میکنند.
وقتی توانایی بسیج سیاسی مردم را ندارید مردم را از عقیده و ایمان و دین شان تهی نکنید چون آنگاه پولیس درونی را از مردم خواهید گرفت و کار به بی بند و باری خواهد کشید.

>>>   فکرمال ومادیات همه جسم وجانت را پرکرده زندگی انسان دارای دو بعد دنیوی و اخروی است.

>>>   رسولی عزیز مواظب باشید که این بار شما بودا نشوید. علم تغذیه و بهداشت و تمام آنچه که بشر نیاز دارد در دین موجود است. آنچه که همه مکاتب دارند دین اسلام به تنهایی دارد. هیچ می دانی که سهم امام علیه السلام چه نقشی در جامعه دارد؟ سفر مکه و کربلا نیز نیاز است. از اینکه در آستانه اربعین این خزعبلات را سر هم کرده اید، معلوم می شود که ماموریت دارید و باید به خاطر دلار و دینار پارازیت پخش کنید اما بدانید که زر و زور و تزویر در طول تاریخ علیه دین و دینداران استفاده شده است فقط کافی است قیام عاشورا را و مختار نامه را ببنید. تاریخ عرب فقط مربوط به عرب نیست تاریخ اسلام است و اسلام جزء هویت این مردم است.
باور کنید من شمارا نمی شناسم اما این جازه را دارم که از دین و عقایدم دفاع کنم باز هم تاکید می کنم که مواظب باشید.
چراغی را که ایزد بر فروزد
هر آنکه پف کند ریشش بسوزد

>>>   کاملا حقیقت واصولی فرمودید ، این تنها مشکل برادر هزاره ما نیست این اندیشه کج است که اول برادر پشتون ودوم همه وطن را خراب کرده است ، پیروی از دین وپابندی به هدایات نیک دین باعث نجات بشریت است اما کی است که خرافات را از اصل بدرستی تشخیص دهدوراه صراط را وخوشنودی حقیقی خداوند را ازمنافع تعداد تجار دینی تفریق کند
ر

>>>   گرامیداشت وحزینه کردن برای امام حسین ع ازشعایر الهی است اگرهزاره ها قدرتمند هستند بخواطرهمین است که امام حسين رهبر ایشان است

>>>   مانده نباشی
کاش همو دین عربی را خوب مطالعه میکردی
که بدانی ۲۵ درصد نیست بیست درصد است
ضمنا مقدار زیاد همو را میتوان با اجازه مرجع تقلید خرج امور مردم کرد

>>>   فهم تو هم به اندازه ی خودت است.
به جای اینکه به حج و کربلای مردم هزاره انتقاد می کنی،از دولت اشرف غنی انتقاد کن که 99 فیصد حقوق هزاره ها را برای اقوام پشتون و غیره می دهد.

>>>   چرا منافقانه حرف می زنی؟ میگی مخالف دین نیستم اما بر ضد دین حرف میزنی! چرا درباره حیف و میل بیت المال و میلیون ها افغانی که در تفرجگاه های دبی و.... خرج می شود چیزی نمی گویی فقط بلدی علیه مکه و کربلا و... حرف بزنی

>>>   خوش گفتی همین فرماندهان عرب بودند که ملیونهامرد و زن عجم را کشتند، کنیز و برده گرفتند و به قوم نزدیک خود آل علی رحم نکردند و آنان را قتل عام کردند. امروز نیز داعش و طالب و القاعده را برای قتل عام مردم افغانستان تمویل میکنند.

>>>   برادرم! ادم ردون عقیده هم ارزش ندارد، تاریخ اسلام و فراگیری عقاید با بهداشت و علم تغذیه منافات ندارد، ایران را نگاه کن هم پیشرفت همه جانبه دارد و هم علم به تارخ عرب و هم عقیده شیعی. من شما بیست سال زیر علم آمریکا سینه زدیم به امید رسیدن به زندگی مادی بهتر، به جایی نرسیدیم. تنبلی و نا بسمانی کشور و مردم خود را به عقیده شیعی پیوند ندهیم که اگر شیعه راستین باشیم راه به جایی می بریم.

>>>   علم تغذیه و علم اقتصاد و امثال اینها منافات با دانستن تاریخ جهان از جمله تاریخ اسلام ندارد چه دانستن تاریخ در علم تغذیه و اقتصاد و فرهنگ و روش زندگی سالم نقش اساسی دارد. کسانی که از تاریخ آگالهی ندارند زندگی متحجرانه و عقب افتاده ای دارند. همچنین اگر کسی خمس و یا سایر وجوهات دینی خود را با اختیار و علاقه خود می پردازند ما چرا خود مان را ناراحت کنیم چه اینکه همین پرداختن وجوهات عامل بقای جامعه هزاره است.اگر مردم شعایر مذهبی خود را به مرور زمان از دست دهد چیزی از مذهب باقی نمی ماند. از سوی دیگر کسی که هزینه سال خود را نداشته باشد اصلا خمس و زکات بر او واجب نیست. بلکه باید از سوی صاحبان سرمایه کمک شوند. در اسلاام این مسئله مورد تأکید قرار گرفته که متأسفانه اکثر پولداران به این امر توجه ندارند. در قرآن کریم در صفات متقین بیان شده که سائل و محروم در مال آنان حق دارند.«وَ فِي أَمْوالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ» اما اینکه مسلمانان و شیعیان به وظیفه خود عمل نمی کنند تقصیر از خمس و امثال اینها نیست.

>>>   بسیا ر یک متن عالی

>>>   جناب رسولی عجب کشفی کرده است واقعا پس هزاره ها بشتابید به سمت علم تغذیه رسولی تا دیر نشده همه کارها تان را رها کنید با ایشان همگام به پیش به سوی علم تغذیه؟؟؟؟؟

>>>   رسولی صاحب یکی گفتی وگل گفتی
شفق

>>>   هدف جناب رسولی حذف دین است یعنی هزاره ها به جای دروس دینی که عمدتا به زبان عربی است، علم تغذیه بخوانند از آنجا که هنوز جرئت این دهن کجی را ندارد و جسارت بودایی پیدا نکرده است، احتیاط می کند. مزد بگیران غرب اندک اندک به یکدیگر می رسند.

>>>   رسولی ها رسوا می شوند چرا که هر که با دین در افتد بر فاتد. مخالف عربی قرآن کتاب الاهی است و به زبان عربی نازل شده است نماز به زبان عربی است روایات پیامبر اکرم (ص) و روایات ایمه علیهم السلام به زبان عربی است سوال این است که شما قرآن و دعا و نماز می خوانید یا نه؟ به نظر می رسد یک کمی مطالعه کن و یدون تفکر مطلب ننویس خدا همه را هدایت کند.

>>>   شفق هم به رسولی پیوست هر دو گل های حضور آمریکا در افغانستان اند. برایند فرهنگ مبتذل غرب محصول بهتر از این نمی دهد

>>>   نظر عالمانه وسراپا حقیقت ،

>>>   چرا همیشه پولهایکه در راه دین مصرف میشود و اینها همه اش هم فلسفه عالی و تعالی دارد مورد انتقاد است.
اگر نه ما میبینیم که چه پولهای گزافی صرف امور دیگر میشود و عالیجنابان سکوت کرده اند.
سهم امام و زیارت مکه و کربلا را شما دین ستیزان هرگز نمیتوانید نابود کنید. انشاالله

>>>   اقای رسولی!مادر یک جامعه باتاخر عقلی پیشرفته زندگی داریم٫به تاریخ بنگردید هرگاهی کسانی همچو شما خواستند رسالت شان رادرمقابل مردم شان اداکنندوانهارا متوجه احماقت شان سازند٫سوپر احمق ها با تاپه تکفیر وبیدینی علیه شان حمله ور شدند.مایوس نشوید.نوشته عالی٫دانش عالی ٫نظر انسانی وعالی.
عاقل

>>>   اقای رسولی!
اگر میخواهیدمردم شمارا بستایندجفن بگوییدوجفن بنویسید.
اگر خواستید مغزهای پوپنک زده وبوی گرفته شانرا کمی تنویرکنی درعذاب خدا خدا گرفتار میشوید.
بشارت

>>>   پس بیاییدتعصب کوررا کنار بگذاریم٫احکام دین راموردبازبینی وتفتیش قراردهیم بالای مضخرفات ان خط بطلان بکشیم واحیانااگر اوامر درست(؟) دران یافتیم صادقانه ازان پیروی کنیم.
دهلوی

>>>   اقای رسولی!تره کی وامین٫من وخودت وهزاران دیگر پیرو خط اتاترک بزرگ هستیم وکارایی ان ثابت است.درکشور ما تطبیق این پروژه عالی بنابرجهل سرتاسری ناکام شدوهمه بلاها ناشی ازعدم موفقیت همین طرح انسانیست .
صادق

>>>   احسنت

>>>   جعفر رسولی مانند شیطان حرف می‌زند. اگر این مردک با دین اسلام اندک آشنایی میداشت، آن وقت می فهمید که هم علم تغذیه در اسلام هست و هم علم اقتصاد و در نتیجه دهن کجی به اسلام عزیز نمی کرد. آيا یادگیری علم تغذیه و اقتصاد با یادگیری علم دین و تاریخ اسلام منافات دارد و قابل جمع نیست؟ که چنین توصیه می کنید به جای آن، این را یاد بگیرید. حقیقت این است که این سخنان بسیار منافقانه است. ای کاش جعفر رسولی به اندازه نصف بودا مرد بود و چهره‌ای حقیقی خود را نشان میداد تا هدف اصلی اش برای همگان روشن و آشکار می‌شد.
محمد داود کریمی. شهر مقدس قم.

>>>   ریشه تمام انسانها به یک مبدأ میرسد و از نگاه علمی و مذهبی انسانها از یک دی ان ای هستند. نژاد و قوم و رنگ صورت ظاهری انسان است. وقتی ظلم و ستم و غارت و تمدن سوزی اعراب محکوم میشود به رفتار آنان تعلق دارد نه به نژاد شان. این رفتار تاکنون محکوم است و داعش و طالب و القاعده و تروریسم به رهبری سی ای ای بدنیا تحیل میدهد خطر آن تمام انسانیت را تهدید میکند.

>>>   چرا؟ صرف کردن پول برای یک کار حلال چه گناه دارد
همه مردمان هزاره بهداشت غذایی و محیطی خود را میدانند .و مثل شما مردم بوی بد از بدن شان نمی خیزد که باعث آزار و اذیت مردم شود
وقتی در باره کسی نظر میدهی اول سر به گریبان خود کن اگر دیدی هیچ مشکلی نداری او وقت میتوانی در باره دیگران نظر بدهی
پاک بودن وناپاک بودن مردم مثل روز روشن است (کثیف ها)
پول مصرف کردن در کنسرت ها محفل رقص و پایکوبی بهتر است یا در حج وکربلا؟

>>>   آقای رسولی میشه شما بگویید که پیرو کدام دین هستید از روی الفاظ تان مه میگم شاید گبر ویا یهودی باشین مثل رئیس جمهور اشرف غنی که دم از اسلام میزنه ولی نماز خواندن را هم یاد ندارد
افسوس به حال تان
(یکی از هیزم های جهنم )آقای رسولی
چون در بین مردم تفرقه میندازید (مثل شیطان )نکند که برادر شیطان باشید (مثل اشرف غنی)!

>>>   عجب محاسبه دقیق رسولی صاحب به دقت شما تبریک می گویم اولا وجوه شرعی بیست درصد است نه بیست و پنج درصد ثانیا این وجوه شرعی بعد از هزینه تغذیه و پوشاک و هزینه تحصیل محاسبه می شود ممکن کسی تمام در آمدنش را صرف تحصیل فرزندانش نماید و آخر سال چیزی نداشته باشد ویا اگر هم دارد قبلا خمسش را داده باشد. کسانی که اطلاع ندارند فکر می کنند اگر کسی در طول سال هرچه در آمد دارد بیست و پنج درصدش را باید وجوهات بدهد بابا عجب از چنین دقتی

>>>   رسولی مزد بگیر باید بداند که هزاره ها پاک ترین و بهداشتی ترین قوم این سرزمین هستند. راستی چقدر دلار گرفتی که این گونه به یک ملت متمدن اهانت کنی و به اعتقادات آنها اهانت کنی. از ادبیات شما چنین استفاده می شود که شما به هیچ دنی و مکتبی باور نداری یا خیلی نادان هستی احترام به عقاید دیگران آن هم عقاید اسلامی لازم است ای کاش کمی مطالعات خود را تقویت کنی
برو این دام بر مرغ دیگر نه
که عنقا را بلند است آشیانه
هر که با اسلام در افتد بر افتد

>>>   حکیم عمر خیام:
چون چرخ به کامِ یک خردمند نگشت
خواهی تو فلک هفت شمر خواهی هشت
چون باید مرد و آرزوها همه هشت
چه مور خورد به گور و چه گرگ به دشت

>>>   جناب رسولى !
روشنفكرى و بى دينى را در برابر دين ، علم نكن كه انگار مگس را در عرصه سيمرغ جولان ميدهى كه در نتيجه ، عِرض خود ميبرى و قوم شريف هزاره زحمت ميدهى. در همين سويدنى كه از سكولارترين و بى دين ترين كشور هاى دنيا است ، جوانان و خانواده هاى هزاره براى قبولى گرفتن ، گروه گروه مسيحى ميشوند و در كمال چشم سفيدى از هموطنان خود و مهاجران ديگر ميخواهند كه بيايند كليسا و شاهد غسل تعميد آنها باشند و من دروغ نميگويم چون به كرامت اجداد قريشى و هاشمى ام و به شرافت پدران شنسبى ام قسم ميخورم.
هى بنازم قدرت دين را كه حتى در قرن بيست و يك و حتى در سويدن باعث قبولى قوم مظلوم و محروم ميشود فرقى نميكند كه اسلام باشد يا مسيحيت يابودا.
ريحانه حسينى از سويدن

>>>   يادش بخير معلمى داشتيم سكولار و سويدنى الاصل اما عادل و با انصاف به نام آقاى ماتسوا. استاد ماتسوا هميشه سر درس ميگفت : اجداد ما اروپايى ها در قرون وسطى بخاطر رعايت نكردن نظافت و بهداشت در اثر بيمارى هاى وبا و اسهال ميمردند ، ما از عرابيسكا (اعراب مسلمان) سپاسگذاريم كه به ما ياد دادند كه پيش و پس از غذا خوردن دست هاى مان را بششوييم وبه ما ياد دادند كه پس از بيرون آمدن از تشناب (توالت) دست هاى خود را بشوييم.
دولت سويدن مالياتى از مردم ميگيرد به نام اسكات و اسكات را براى سالمندان و مهاجران و ... به مصرف ميرساند. روزى استاد ماتسوا فرمود: ريشه كلمه اسكات همان زكات عربى است. استاد ميگفت : امروزه دولت سويدن همان كار را با اسكات يا زكات ميكند كه خليفه مسلمين در قرون وسطى ميكرد.
Aljebra الجبر chimistry كيميا algorithm الخوارزمى و به همه اينها در اينجا تمدن عربى ميگويند و ميدانيم كه الفبا و رسم الخط ما فارسى زبانها همان الفبا و رسم الخط عربى است.
جناب رسولى شما كه روشنفكر و قلم بدست تشريف داريد حتما و قطعا بهتر و بيشتر از ما اينها را ميدانيد.
قوم هزاره در نظافت و بهداشت خود نمونه بين مردم افغانستان است.
مادرم ميگويد : يادش بخير وقتى كابل بوديم ، هزاره و شيعه بودن يك نفر را از آفتابه بردنش به تشناب تشخيص ميدادند. يادش بخير يك تاجيك شريف پنجشيرى همسايه مان بود هميشه ميگفت : آفتابه يعنى هزاره ، هزاره يعنى آفتابه.
جناب رسولى براى خدمت به قوم مظلوم هزاره هم كه شده يكبار رساله آيت الله محقق كابلى رحمة الله عليه و آيت الله اسحق جاغورى مُدّ ظله العالي را مطالعه كنيد.
ريحانه حسينى از سويدن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است