خلیلزاد قابل اعتماد نیست!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۸    ۱۳۹۸/۶/۲۱ کد خبر: 160138 منبع: پرینت

در افغانستان همه اقوام افراط‌گرایان خود را دارند و پشتون‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. خلیلزاد (و همتایان او مثل غنی) از نسل پیشین افراط‌گرایان پشتون و پرچمدار داعیه‌هایی هستند که با واقعیت‌های امروز افغانستان همخوانی ندارد. نسل امروز پشتون‌ها (و سایر اقوام) کمتر از نسل دیروز به قبیله‌گرایی و برتری‌جویی قومی فکر می‌کنند و ساده‌تر با هموطنان خود کنار می‌آیند.

اما رفتار، کردار و گفتار افرادی مثل خلیلزاد و غنی نشان می‌دهد که گذشته‌گرا و خیال‌پرداز هستند و گمان می‌کنند می‌شود افغانستان امروز و مناسبات جدید میان قوم‌ها را به پنجاه یا شصت سال قبل ببرند.

خلیلزاد (هر چند به نحوی متفاوت از غنی و کرزی و امثال آن‌ها) تلاش کرد که حتی به قیمت بازگشت گروهی جنایتکار به قدرت، داعیه‌های پوسیده قومی خود را ارتقا دهد. خلیلزاد نشان داده که قابل اعتماد نیست و آن‌چه بازی را تغییر داد، صرفا یک تصادف بود. (واکنش رییس‌جمهور دمدمی مزاج آمریکا به حمله طالبان.)

دفعه بعد ممکن است چنین تصادفی در کار نباشد. بهتر است از همین حالا همه به هر شکلی که می‌توانند نشان دهند که به خلیلزاد اعتماد ندارند. از همین حالا می‌شود از دولت خواست که با طالبان فقط و فقط از موضع برتر مذاکره کند. هر رویکردی دیگری به جز این، به ضرر مردم خواهد بود.

عزیز حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   حامد کرزی قبل از سفر اخیرش به قندهار در جمعی از مردم قندهار گفت که غنی از پدر کلان هندو متولد شده و اجداد غنی از هندوهای سیک پیشاور بودند که در دوره تسلط انگلیس ها برای ترجمانی به افغانستان آورده شده بود و تا آخر دین اسلام را نپذیرفتند. دلیل ازدواج غنی به یک زن مسیحی گویای این واقعیت است.
کرزی به تمام حامیان وفادارش دستور داده که به هر شیوه که ممکن سعی کنند دکتر عبدالله در دور اول بیشتر از ۶۰% رای بگیرد

>>>   خلیل زاد دیگر انطوری که فکر میشود نه افغان است ونه هم پشتون خانمش یک صهیونیست و تیوریسن ضد اسلام بوده میداند که به مسلمانها چگونه ضربه وارد نماید واز چه گروهی برای براوردن این مطلب استفاده نماید اوبرای کشتن افغانهای مسلمان ابتدا از رهبران نادان وبی عقل مجاهدین کار میگرفت ودر ملاقات یونس خالص با رونالت ریگان حضور فزیکی داشت و ظاهرابه صفت ترجمان کار میکردوبعد هابه تاسیس طالب واخیرا داعش نظریه پرداخته است وتا حد زیادی این مفکوره ای خانم خلیل زاد صایب هم بوده است وبعد ازان هم هر تحول وانکشافی که رخ میدهد سهم این خانم بارز وقابل توجه میباشدواز برکت فعالیت های این سیاسر جناب خلیل زاد هم به لب نان وجاه رسیدند
سابق مشاور ارشد وزارت تعلیم

>>>   55 سال قبل 30 تن شاکردان لیسه های غازی،حبیبه ونادریه شهر کابل به نام FS هر ساله به مدت 11 ماه به امریکا دولت افغانستان روان می کرد.از جمله خیلزاد از لیسه غازی بود.خیلزاد در ان زمان نوکر امریکا شد.

>>>   خلیل زاد طالب امریکایی است که داعش را در افغانستان نیرو میدهد و از امارت طالب در خفا حمایت میکند. فرد بسیار خطرناک و ضد افغانستان است.

>>>   جناب حكيمي !
شما اين قضيه را تصادفي فكر ميكنيد اما بنظر ميرسد اين قضيه تصادفي توسط ترامپ متوقف نشده. اصل موضوع اينجاست كه تشكيل جبهه ضد طالب توسط احمد مسعود و مصاحبه انگليسي او مخفي كاري هاي خليلزاد را براي سناتوران امريكا و شخص ترامپ برجسته ساخت و امريكا متوجه شد كه يك جاي كار ميلنگد و خليلزاد يك جانبه به نفع يك قوم خاص پيش رفته و اين موضوع باعث شد كه ترامپ تا تصميم بعدي مذاكرات صلح وا متوقف كند و خليلزاد هم دفعتا براي جوابدهي به پارلمان احضار شد.
يك مصاحبه به زبان انگليس بهتر از هزار كتاب نوشتن من و تو به زبان دري در انترنت است. چون زبان من و تو را جز ايران و افغانستان كسي ديگر نه ميخواند و نه ميداند.

>>>   موضوع خوبی را اشاره نمودید واقعن همینطور است قلم تان رسابادآقای عزیز حکیمی بسیار معقول نوشتید.

>>>   سیاست مداران در نفس خویش افراطی و قوم پرست نیستند،بلکه آنها از قوم سؤ استفاده بخاطر بدست آوردن قدرت و یا حفظ قدرت میکنند.
شما پیش خود یک مرتبه فکر کنید:
اگر احدی که رهبر حزب افغان ملت است،در عوض تیم انتخاباتی عبدالله،به تیم اشرف غنی میپیوست،حالا چه پروپاگند هایی نبود که نمی شد.
ما از اول فهمیده بودیم که این پشتون ها قوم پرست هستند و غیره.
اما حالا که احدی به تیم داکار عبدالله پیوسته است،هیچ کس چیزی نمیگوید،بلکه خوش آمد نیز میگویند.
اما در عوض امرالله صالح که به تیم اشرف غنی پیوسته است.چه دشنام هایی نیست که نثار او نمیشود.
اما دل من از همه کرده به عطا محمد نور میسوزد که رهبران جمعیت او را در میدان رها کردند و او بیچاره معلوم نیست که چه میکند؟
بعضی ها میگویند که به تیم اشرف غنی میپیوندد.
اما هنگاهی که دشنام های او را به اشرف غنی در زمان والی بودن اش در مزار به یاد می آورم،چه فکر کنم که اشرف غنی او را ببخشد؟
هر چند در سیاست دوست و دشمن واقعی وجود ندارد و صرف مفاد مورد اعتبار است.
در صورتی که اشرف غنی رهبر جنبش سبز را در تیم اش گرفت،شاید رهبر جنبش زرد را نیز در پهلویش بگیرد.
میگویند زمانی که داود خان علیه ظاهر شاه کودتا کرد و در داخل ارگ فیرکان صورت گرفت،مارشال شاه ولی خان که در زیر یک میر پنهان شده بود،از پسرش سردار ولی پرسید که بچیم همی خون چه رنگ دارد؟
پسرش جواب داد که چرا بابه جان؟
مارشال شاه ولی خان جواب داد:اگه خون رنگ زرد داشته باشد، من زخمی شده ام.
حالا عطا محمد نور که نیز میخواست جنبش مدنی زرد و نارنجی را براه بیاندازد،زخمی شده است.

>>>   همی شروفسادماوشما ، اشرار ، طالب ، داغش ، حزب گلو شاخه آی اسآی ،همه اینها همه یکی هستند صرف نام شان متفاوت است

>>>   طالب را اول باید شکست.
بعد مهره های به درد بخور آن را در ساختار دولتی استفاده کرد.

>>>   جناب بایددولت در موضع برتر باشد که باز مذاکره کند حال که نیست ...

>>>   رئیس جمهور فیلیپین به شهروندان این کشور اجازه داده است که می توانند به پاهای مقام های فاسد تیراندازی کنند.
رودریگو دوترته رئیس جمهور .گفت، كه باید طوری به این مقام های فاسد شلیک شود که کشته نشوند و به منظور جلوگیری از تعقیب کیفری پیشنهاد داد تا به پای آنها شلیک شود.
دوترته گفت:- "اگر مالیات، هزینه، عوارض گمرکی و غیره را پرداخت می کنید و این احمق ها خواهان رشوه هستند، به آنها ضربه بزنید. اگر سلاح دارید می توانید به آنها شلیک کنید، اما آنها را نکشید ، زیرا در غیر این صورت ممکن است در نتیجه دادرسی عفو دریافت نکنید"
-درافغانستان هم باید رئیس جمهور اجازه بدهد تا مردم بتولنند بر پاهای مفسذدین شلیک کنند
گیلگمش

>>>   نخیر در قسمت اقوام غیر اوغان اشتباه میکنید بنیاد اوغان با تعصب ساخته شده

>>>   Atmar
در ختم جنگ دوهم جهانی نیروهای استعماری فرانسه و انگلیس در ویتنام بخاطر حفظ قاچاق مواد مخدره از سایگون به اروپا و آمریکا از وحشی ترین و بیسواد ترین افراد در ویتنام استفاده کردند. سیاست امروزی غرب در افغانستان ادامه سیاست های کثیف و عوام فریبانه شوم شان میباشد که با استفاده از همچو افراد دزد و قانون شکن بخاطر قاچاق مواد مخدره جنگ را ادامه داده و مردم را در اضطرار نگاه میکنند. همانطوری که مر دم قهرمان ویتنام پوز آمریکا و انگلیس را در خاک مالیدن مردم افغانستان هم از سیاست‌های رذیلانه غرب در دست چند دزد دست نشانده شان به سطوح آمده و پوز غرب و دزدان شان را به زمین خواهند مالید. اینها خواب بد خود را دیده اند به همین لحاظ در پروسه های صلح ملی دست اندازی می نمایند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است