چگونه برای غنی کمپاین می کنید؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۸/۶/۲۳ کد خبر: 160147 منبع: پرینت

انسان تعجب می کند که چگونه یک عده ای از تاجیک ها، هزاره ها و اوزبیک ها برای بقای اشرف غنی احمدزی در قدرت کمپاین می کنند؟
مگر انسان کور باشد که نبیند و شعور نداشته باشد که درک نکند که اشرف غنی احمدزی دارای تفکر انحصار قومی قدرت و ثروت در افغانستان است.

در دوره کاری اشرف غنی احمدزی بیشترین تحقیر و توهین نصیب تاجیک ها، هزاره ها و اوزبیک ها گردید که این موضوع را پشتون های با انصاف که طرفدار زندگی مشارکت قومی در قدرت و ثروت در افغانستان هستند قبول دارند و بسیاری آنها از اشرف غنی احمدزی فاصله گرفته اند.

اکنون بیشترین کمپاین را برای بقای اشرف غنی احمدزی را عده ای از تاجیک ها، هزاره ها و اوزبیک ها می کنند، حتی به منتقدین فساد، فحشا و انحصاری قدرت و ثروت در حلقه ارگ دشنام می دهند، آیا اینها آگاهانه برای بردگی خود و قوم خود در بدل جیب خرچی موقتی و تطمیع، قدم و قلم می زنند؟

برای من به هر اندازه که فکر می کنم این معما را درک کرده نمی توانم، ممکن یکی از دوستان و خوانندگان محترم در این زمینه روشنایی اندازد.
به باور من افغانستان کشور مربوط به اقوام است و بدون مشارکت عادلانه اقوام افغانستان در قدرت و ثروت بحران افغانستان راه حل ندارد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمپاین
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   ‏‎Bawar Bamik‎‏
به دیدگاه آقای صالح افغانیت در دستارزدن خلاصه می‌شود.
ادبیات تملق‌آمیز سیاسی و ژست و حرکات بدنی وی هنگام سخن‌گفتن پس از این‌که معاون دسته‌ی دولت‌ساز شده است، کاملن تغییر کرده است و غیر ارادی به نظر می‌رسد. برخی‌ها گمان می‌کنند که او را کدام نوع واکسین کرده اند ورنه رفتار، کردار، گفتار و گفتار یک انسان تا این حد و پیمانه دیگرگون نمی‌شود. او پیش از این از منتقدان سرسخت آقای غنی و از یاران نزدیک آقای عبدالله بود.

>>>   جناب حسن علی عدالت،
در پناه پروردگار باشید. به نظر من سه دلیل عمده باعث شد که عده ای از سیاسیون از اقوام مختلف از جناب اشرف غنی پشتیبانی میکنند:
۱. جناب اشرف غنی همه احزاب و سازمان های سیاسی را برای ارائه برنامه های شان دعوت کرد، متأسفانه هیچیک از آنها تا اکنون برنامه برای افغانستان ندارند.
۲. بدیل برای انتخاب وجود ندار، زیرا همه کسانی که متهم به فساد وتخطی از حقوق بشر هستند، در مخالفت با آقای غنی قرار دارند.
۳. عده زیادی از سیاسیون در خدمت استخبارات کشور های بیگانه بشمول پاکستان، ایران و روسیه قرار دارند. من معلومات دقیق دارم که از دیر زمان کشور های همسایه ایران و روسیه از طریق همین مخالفین سیاسی به طالبان پول می رسانند، و حتی ماهانه ۱۰۰ دار معاش به جنگجویان طالب توزیع می‌کرده و این کار ادامه دارد. شاید بعضی از آنها ادعا میکردند که امنیت در مناطق شان دلیل مدیریت خوب آنها است.
یادداشت:
من از نسل دوران ظاهر شاه هستم، در زمان ما سه حرکت مختلف در کشور وجود داشت:
۱. سلطنت و طرفداران شان.
۲. جریان های سیاسی اسلام معتدل و افراطی.
۳. جریان های چپی.
جریان اول دولتی متوجه شده بود که بدون تامین عدالت اجتماعی بقای سلطنت ناممکن است و به نظر من اگر دو دسته اولی دست به خشونت نمیزدند شاید ما افغانستان به مراتب بهتر از امروز میداشتیم. و داعیه عدالت خواهی شان را طور مسالمت آمیز پیش میبردند.
مسئله تعصب قومی در بین دسته دوم و سوم اصلا دیده، نمی شد.
به نظر منم دامن زدن به تعصب قومی بیشتر کار سیاسیونی است که برای بدست آوردن فشار بالای مخالفین خود از آن استفاده می نمایند.
سیاسیون و روشنفکران کشور با تآسف از اقوام برادر کشور و فرهنگ شان آگاهی لازم ندارند و این باعث میگردد که در مخالفت با مثلآ سیاسیون پشتون از شیوه کار می‌گیرند که بر باعث تقویه آنها میگردد.
من عرب تبار هستم، من از جمله کسانی هستم دوستان زیادی از اقوام مختلف کشور داشته ام.در فرهنگ پشتون بزرگ قوم که بنام "مشر " یاد میکنند مسئله بسیار مهم است. مخالفت وتوهین به "مشر" مخالفت وتوهین به همان قوم است، بنا براین روشنفکر باید اول از فرهنگ اقوام کشور آگاهی پیدا کنند و بعد در جستجوی همفکران خود در اقوام دیگر بر آیند.و بیشتر روی برنامه های خود برای ترقی و پیشرفت کشور مبارزه نمایند.
با عرض حرمت
م.م

>>>   VTE گک های گلبیدین هم خود را در اشرف غنی کشال کرد و این به این معنی است که گلو با اشرف غنی جور نیامد و غنی هم دست بر VTE گم هایش انداخت و به آن قناعت کرد.

>>>   مقام و قدرت یکعده را کور و کر ساخته ،‌اگر من یگانه کسی بودم که از تبعیض نفرت داشتم ، اما حالا همه موضوعات آفتابی شده بیایید دست با هم داده خود را از گیر متعصبین قبیله نجات دهیم ُ،‌برای ملیتهای دیگر که حال بنام اقلیتها شناخته میشدند بفهمانید که همدست و یکپارچه شوند وگرنه سالها در حاشیه میمانید ، امر الله صالیح به سرنوشت دوستم صدچار خواهد شد

>>>   کسانیکه به اشرف غنی کمپاین میکنند خوب میدانند که او یک شخص وطن فروش است که بالای خون ملت افغانستان تجارت میکند. بخاطر چند پولی خود و فامیل خود را می فروشند.
HA.AF

>>>   آقای حسن علی عدالت !
بعدازتقدیم سلام متذکرباید شدکه اگرخودت هم درافغانستان تشریف داشته باشی فکرمیکنم که دربرابرصدهاهزار دالررشوت خودت هم بیشترازدیگران مصروف کمپاین به نفع متضررجهان خواهی شد. میگویند که صدای دهل ازدورخوش انسان میآید.
بااحترام
یک نفرازکابل

>>>   موجوديت اقاى غنى در دوره اينده رياست جمهورى ضرورى است زيرا افغانستان به كمبود اشخاص با فهم ، و پاك دامن كه رشوت خور ، اختلاص گر ، و غيره وغيره نباشد مواجه است البته اين صفات و صفات ديگر در وجود اقاى اشرف غنى ديده ميشود پس لازم است تا افغانها متحد شوند اختلافات سليقهء را كنار بگزارند و افغانستان را آر منجلاب بدبختى نجات دهند بايد ياد آور شوم هيچ نو ع رابطه ، شناخت، با غنى ندارم

>>>   آقای محترم حسن علی عدالت چون "این معما" در فورمول قومگرائی شما جور نمی آید، پس جوابِ هم ندارد، جز قومگرائی.

>>>   روشنایی این است که متاسفانه خودت همیشه افکار فاشیستی را بیشتر از هر قوم دیگر دامن زدی وبیشتر از هرکسی دیگر درین مورد وقت گذاشتی ونوشتی
اگر به واقعیت مرد هستی افکاروعملت یک چیز است بیا این بار به یک هموطن دیگرخود غیر از تیم محقق رای بده لااقل وجدان خودت راحت است که حتی برای یکبار درزندگیت قومی وهزارگی فکر نکردی.
متاسفم باهمچون اشخاصی هموطن هستم
این وطن جورشدنی نیست از ما گفتن بود واز شما دیدن.
هراتی

>>>   به اشرف غنی احمدزی کوچی این مستبد و دیوانه قرن کسانی کمپاین میکنند که یا مانند او تفکرات فاشیستی و قوم گرایی دارند و یا هم خود و ناموس خود را بخاطر چوکی و امتیازات چند روزی به دالر فروخته اند مثال زنده اش ناصالح خبیث و متعفن این غلام بچه درباری میباشد.
کوه کن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است