تفاوت شعارهای انتخاباتی غنی در دور فعلی و گذشته
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۶    ۱۳۹۸/۶/۲۳ کد خبر: 160155 منبع: پرینت

به تفاوت شعار های انتخاباتی غنی در دور فعلی و گذشته توجه کنید:

پنج سال پیش:
-شکستاندن زندان جغرافیایی مناطق مرکزی.
-حل مساله کوچی ها (خودش کوچی است و بهتر می‌تواند کوچی ها را راضی کند.)
-برق و رونق توریسم برای بامیان.
-جاغوری را ولایت میکنیم.
= همه‌ی شعار وعده کار و رونق اقتصادی برای مردم است.

انتخابات فعلی:
-دولت سازی (تمرکز قدرت).
-با زورگو و قانون شگن سازش نمی کنیم. (تمرکز قدرت)
-جزایر قدرت باید از بین بروند. (تمرکز قدرت)
= همه‌ی شعار ها بر محور تمرکز و انحصار قدرت است.

به چند عملکرد مهم (و پافشاری بیش از اندازه) غنی توجه کنید:
-گرفتن صلاحیت کاری از عبدالله،
-انحصار و اخراج معاون اول،
-کمین بر جان معاون اول،
-تغییر مسیر لین برق 500 کیلو ولت ترکمنستان علی رغم تظاهرات میلیونی و جهانی و دادن شهید و زخمی،
-توزیع تذکره الکترونیک بر خلاق قانون توشیح شده و مخالفت مردمی و تصویب پارلمان،
-سرکوپ تظاهرات های جنبش روشنایی و رستاخیز تغییر،
-رهای سازی صدها تروریست از زندان و تسهیل محکومیت برای آنان،
-محکومیت افرادی چون وحیدی و فرنود،
-تعبیر حمله کوچی ها به بهسود به عنوان اختلاف گروه های مسلح غیر مسوول و دستگیری علیپور،
و....
= همه‌ی این حرکت ها در راستای تحمیل هویت یک قوم بر اقوام دیگر و امتیاز دادن به یک قوم و محروم کردن اقوام دیگر و تمرکز قدرت در ارگ به رهبری شخص غنی است.

آیا همین شواهد کافی نیست که غنی را یک دیکتاتور بدانیم؟

تقی امینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
انتخابات
شعار
نظرات بینندگان:

>>>   ژوندی اوسی اشرف غنی بابا. دکتر اشرف غنی یک انسان درستکار و در حال یک سیاست مدار موفقی است . در کجای افغانستان تظاهرات میلیونی صورت گرفت که از ان کسی خبر ندارد ؟ واقعا خبر تظاهرات میلیونی مسخره اور است،. ، دیکتاتور به کسانی مانند عمر بشیر دیکتاتور سودان و اسد دیکتاتور سوریه ، و پوتین دیکتاتور روسیه و صدام ، و قذافی و امثال ان گفته می شوند،که دست شان به خون میلیون ها انسان الوده است ، واژه دیکتاتور برازنده غنی بابا نیست. اشرف غنی هرگز مردم خود را سرکوب نکرده ،مردم افغانستان باید از داشتن مغز متفکری مانند غنی بابا همیشه سپاسگزار باشند ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   به همه رای دهید به جز غنی

>>>   دلایل ارائه شده در فوق برای محکومیت غنی به حیث یک خاین ملی به زندان دایمی و یا بدتر از آن کافی است. تاریخ او را محکوم کرده است. دیده شود که این محکومیت چه زمانی توسط مردم افغانستان اجرا خواهد شد.
گلداد کابلی

>>>   نی کافی نيست.
تکراری است. مردم همه خبر دارد .
تنها برای خودات کافی است.

>>>   یک دکتاتور نه بلکه یک خاین و دشمن مردم فارسی زبان نان است غنی عوام فریب دروغگو و دزد مخفی دارایی های عامه و حکومت تگ قومی خودش و انحصار گر قدرت تمام خواه است رای دادن به غنی خیانت بکشور و مردم و خانوده شخص رای دهند به غنی احمدزی است .

>>>   غنی را خدا شمردند.
اگر در پنج سال گذشته به جای حذف غیر فاشیستان اعتماد به ملت را پیشه میکرد و با مدیریت سالم زیر بنا های کشور را آماده میکرد حال شاید مردم حد اقل اعتماد را برایش می داشتند.
غنی را خدا شمردند و حال رو سیاه دنیا و آخرت آخرین سال های عمر خودرا با ذلت و عذاب وجدان سپری خواهد کرد.
هم دینش رفت و هم دنیایش مثل آن مثل مشهور

>>>   فقط جیغ زدن هایش ثابت میکند که دکتاتور است چون کسانی که جیغ میزنند یعنی که میخواهند نظرش را با زور بالای دیگران بقبولانند

>>>   شما شعار های اشرف غنی را غلط تعبیر میکنید.
تیم دولت ساز به معنی این نیست که ادارات دولتی جور میکند و برای مردم خدمت میکند،بلکه دولت به معنی ثروت و سرمایه است.
تیم دولت ساز یعنی تیمی که از راه احتلاص و چور و چپاول،دولت جمع میکنند و به اشرف غنی میدهند و اشرف غنی نیز به پاس این خدمت شان،یگان قیران به آنها نیز خواهد داد و آنها نیز مشکور اشرف غنی باشند و برای اشرف غنی دعا کنند که خدا سایه اشرف غنی را(میبخشید خایه اشرف غنی را) از سر آنها کم نکند.
از همین خاطر او تیم داکار عبدالله را بنام تیم چیلک انداز باد میکند.زیرا داکتر عبدالله گفته بود که کسی نمیتواند مرا به شیرینک بازی بدهد و من پنجاه فیصد دولت را میخواهم.
اما درین پنج سال هیچ چیزی از دست اش نیامد و از همان شیرینک چیزی بهتر نصیب اش نشد.
یک مثال زنده:
پروژه تأسیسات جدید دولتی که از طرف اشرف غنی به قیمت چند ملیارد دلار سنگ تهداب اش گذاشته شد و پنجاه فیصد پول آن پیشکی از بانک مرکزی گرفته شد و رییس بانک مرکزی از ترس استعفی کرد و مثل رییس بانک قبلی فرار کرد.
کرزی تیز که در زمان ریاست جمهوری اش پروژه امان الله خان را در جلال آباد سرمایه گزاری کرد و له لطیف پدرام نیز دستور داد که به بدگویی امام الله خان بپردازد تا غیرت پشتون ها را بر انگیزد تا درین پروژه خانه بخرند،اما جایی را نگرفت و کرزی درین پروژه نقص کرد.
بعداً کرزی برای تلافی از جبران این خساره،پروژه شهر کابل جدید را روی کار گرفت و مصارف تأسیات اًن را از دولت گرفت،اما از طرف دیگر به الله گل مجاهد وظیفه سپرد که بگوید این زمین ها مال من و اجداد من است و من نمیگذارم اینجا شهر کابل جدید اعمار شود و در نتیجه پول تأسیسات این پروژه را در جیب خود زدند.
اینها تنها مثال ها هستند:
اگر من تمام سؤ استفاده های رهبران و مقام های افغانستان و رهبران و مقام های خارجی را از کمک هایشان به افغانستان بنویسم،شاید روز ها و هفته ها را در بر بگیرد.
بنأ هیچ کمکی و هیچ پروژه یی در افغانستان،بدون خورد و برد وجود ندارد و شفافیت و پاکی در هیچکدام ازین پروژه ها وجود ندارد.

>>>   هزاره ها، تاجیک ها، اوزبیک ها، ترکمن ها، بلوچ ها، پشه ئی ها، و غیره غیر پشتون ها باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این یک نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتوانند برضد تمامیت خواهی پشتون ها متحدانه برعلیه آنها ایستادگی کنند۰ در غیر آن یکی یکی سر به نیست میشوند، هویت قومی آنها نابود میشود، و همه را یکه یکه برده میسازند. پشتونها هیچگاهی از تمامیت خواهی خود دست نمیکشند۰
خلقی، گلبدینی، طالب، تکنوکرات، اوغان ملیتی، لنگی دار، نکتاهی دار، تعلیم یافته، بیسواد، نابغه شرق، متپکیرغرب، یا خرکار ویا هرچه باشند همه و همه متحدانه در جهت تمامیت خواهی ایشان کار میکنند۰
بر تمام غیر پشتون های کشور لازم است که تمام تفاوت های دیگر را با حوصله مندی کنار بگذارند و علیه این فاشیست ها باهم متحد شوند۰
پشتونها نام تمام اقوام دیگر را حذف میکنند و همه را بزور اوغان یا افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی نام گذاشته اند، در حالیکه در بین خودشان از یک قوم حتی یوسفزی را امرخیل یا احمدزی ویا پوپلزی را نیازی وغیره گفته نمیتوانی۰ ما نمیخواهیم این وحدت ملی یکطرفه و جبری را۰
پشتون از سره تا خشره، از متپکر تا خرکار، از تکنوکرات تا طالب، یا داعش، یا گلبدینی، یا خلقی، اوغان ملیتی، وغیره وغیره هیچکدام به احترم ارزش های متقابل، برادری و برابری، و به اصل مشراکت مسالمت آمیز و احترام متقابل باور ندارند۰ فقط و فقط زور و زر را میداند، و تقلب و خیانت را میدانند، و تمامیت خواهی را


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است