سرپیچی امارات از دستور صریح ترامپ درباره طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۸/۶/۲۴ کد خبر: 160159 منبع: پرینت

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، اعلام کرد که هیاتی از سران سیاسی طالبان به مسکو رفته و با ضمیر کابلوف، فرستادۀ ویژۀ رییس‌جمهور روسیه برای افغانستان دیدار کرده‌اند.

سهیل شاهین که با شبکۀ الجزیره، گفتگ داشت افزود: توقف روند گفتگوها با امریکا، برای گروۀ طالبان نامنتظر بود و آنان را شگفت‌زده ساخت.
شاهین، در این گفتگو تأکید کرد: دربارۀ افغانان، ما آماده هستیم که با آنان گفتگو کنیم. اگر با آنان آتش‌بس کنیم، دیگر حمله‌ای در کار نخواهد بود. اما این جنبۀ دیگری از مساله افغانستان است. نخست می‌خواهیم که به اشغال افغانستان پایان دهیم و سپس دربارۀ ایجاد یک حکومت اسلامی تازه و آتش‌بس در کشور گفتگو کنیم.»

آمریکاهیات سیاسی طالبان را از قطر ممنوع الخروج کرده بود اما ظاهرا امارات از این دستور ترامپ سرپیچی کرده و به طالبان اجازه داده است تا به روسیه سفر کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسکو
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اول این که هر قدر فکر کردم طالبیکه در قطر است وامارات از امر ارباب سرپیچی نموده را ندانستم شایدمنظورتان قطر از امر سر پیچی نموده بوده باشد بهر صورت بسیار حیران کننده است رقیب های دیرین با منافع متضاد در قضیه ای افغانستان باهم متحد اند وواضح است که طالب را امریکا وانگلیس ساخته واز طریق پاکستان وسعودی وامارات وقطر بر انها کنترول کامل دارند وباز اینها ظاهرا خلاف اراده ای امریکای ها به چین وروسیه سفر میکنند وبا انها مذاکره می نمایند وباز روسها طرفدار توافق طالب وخلیل زاد میشوند وامریکا هم از رفتن طالب به روسیه خم به ابرونمی اورد وطالب هم با اطمینان کامل بلند پروازی مینماید واز دفن اشغالگران در افغانستان سخن میگویند!!!کسی نیست از انها سوال نماید یک زمانی ۹۵ در صد خاک کشور را در اختیار داشتید وسه کشور <پاکستان وسعودی وامارات >شمارا به رسمیت میشناختند والقاعده هم باهمه قدرت ورهبرش در کنار اتان بود با این همه ظرف تقریباده روزانهارااز توره بوره وحدود افغانستان متواری ساختند دران هنگام مردم هم چنداننمیدانستند
که بخش بزرگ طالب خلقی ها وپرچمی های سابق وصاحب منصب های زمان نجیب وخلقی ها بودند وگر نه طالب های واقعی تان وطیاره را بکجا تعلیم دیده بودند وحال که همه میدانند اسنانگزی وهمراهان همه طالب های بی ایمان اند پس به چه چیز دل بسته اند اینها را مانند گدیگک ها فریب میدهند وبا وعده های مغری وفریب دهندههه راز ها وانچه در زیر پرده داشتند خلیلزاد از انها گرفت حال که مساله ای طالب معما گردیده همه را مبهوت وحیران ساخته از بس عقل مارا دزدیده اند فرق امارات وقطر را نمیتوانم نمایم
فضل الله سابق......

>>>   طالبان علت اصلی اشغال افغانستان بودند و در زمان طالبان افغانستان مستقیم در اشغال پاکستان مزدور امریکا بود. مزدور همیشه مزدور است.

>>>   ابلهي باشد كه خود را گم كند
آق سقالِ خانهء مردم كند !
اين ترامپ ديوانه به يك كشور مستقل ؛ دستور ميدهد كه كشتي آدريان دريا يك ايران را كه بعد از نزديك به يك ماه بازداشت ، ازاد شده است دوباره توقيف و در اختيار امريكا قرار دهد ! كه خوشبختانه دادگاه آن كشور وقعي به اين دستور ابلهانه نگذاشت و به ان كشتي اجازهء حركت داد. بعداً به چين فرمان داد كه بارمعترضان در هانگ كانگ از خشونت كار نگيرد و جواب خود را از سخنگوي وزارت خارجهء چين بدست اورد كه به ترامپ و دولتش از مداخله در امور داخلي چين، هشدار داد. حالا به امارات حكم ميكند كه هيأت سياسي طالبان را ممنوع الخروج ؛ اعلام كند!
مگر ترامپ بادار همهء جهان هست؟! يا مسووليت مديريت سياست تمام دنيا را به عهده دارد؟! امريكا از نظر حقوق بين الدول؛ كشوريست از كشور هاي جهان كه حقي برابر با هر يكي از كشور هاي ديگر مستقل ِدنيا دارد. نه كمتر و نه بيشتر !
به عقيدهء من ؛ ولاديمير پوتين در سياست؛ پنجاه سال نسبت به سن بيولوژيك خود پير تر است و ترامپ درسياست، شصت و پنج سال نسبت به سن خود جوان تر!

>>>   امارات از روسيه ترسيده فعلا روس ها طالبان را حمايت ميكنند. خدا ببخشد احمد ظاهر را كه ميخواند گاه در اغوش اين گاه در اغوش ان

>>>   چرا اسم امارات را میارید
اون .... قطر کشور مستقل و خومختار است

>>>   ترامپ خودخواه و ديوانه به اردوغان رييس جمهور تركيه هم اخطار داده بود كه موشك هاي هاي دفاعي اس ٤٠٠ را كه چند سال پيش قرارداد خريد انرا با روسيه امضأ كرده بود از روسيه تسليم نشود و به عوض آن ؛ راكت هاي پاتريوت را از امريكا خريداري بكند! چه آدم وقيح و پُر رويي هست اين ترامپ؟!
اما اردوغان هم هشدار و اخطار ان بدماش فلم را به پشيزي ارزش نداد. مرحلهء اول تسليم گيري تعدادي از راكت هاي اس ٤٠٠ حدود يك ماه پيش و مرحلهء دوم تسليم گيري آنها همين امروز صورت گرفت.
ترامپ روز تا روز اعتبار و عظمت ظاهري امريكا در جهان را كمتر ميسازد و با سخنان جاهلانه و قلدرانهء غير عملي، به وجهه و موقف سياسي خودش نيز صدمه ميزند.

>>>   فقط محو طالب که مکروب ساری است راه حل است
نه غنی نه هیبت
فقط انتخاب ملت

>>>   هرکه با طلب نشیند عاقبت رسوا شود
تیغ طالب از کرملن باز خون پالا شود

>>>   Qasani
روز اول هشدار داديم كه نگاه قومى نسبت به تأمين امنيت در بغلان و كندز فاجعه بار است و به زيان تمام طرف ها تمام خواهد شد.
در همان روز نخست معاهده دندغورى و دند شهاب الدين را رد كرديم و نسبت به عواقب امروزى اش ابراز نگرانى كرده بوديم.
بى برقى امروز كابل هيچ توجيه ندارد و قطعأ زيان آن را تمام اقوام و اقشار افغانستان متقبل مى شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است