واکنش ارگ به رد فرمان غنی از سوی عبدالله
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۵    ۱۳۹۸/۶/۲۴ کد خبر: 160165 منبع: پرینت

ارگ به نامه ی ریاست اجرایی مبنی بر تعلیق بررسی امور وزارت خارجه که هفته ی قبل صادر شده بود، واکنش نشان داد.
اعلامیه‌ی ریاست جمهوری در پیوند به گفته‌های داکتر عبدالله عبدالله نامزد ریاست جمهوری: با تاسف، داکترعبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رییس تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی، در یک همایش انتخاباتی برخی اتهام‌هایی را به نشانی محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور مطرح کرده است که ریاست جمهوری با رد گفته‌های آقای عبدالله، مراتب زیر را بیان می‌دارد:

اول: آقای اشرف غنی، درحالی‌که نامزد ریاست جمهوری است، رییس جمهور برحال افغانستان نیزمی‌باشد و بربنیاد قوانین نافذ‌ۀ کشور، به ویژه ماده‌ی شصت ‌و چهارم قانون اساسی، صلاحیت‌های خویش را در بخش‌های اجرایی، قضایی و تقنینی اعمال می کند.

دوم: محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، با رد اتهام‌های مطرح شده از جانب داکتر عبدالله عبدالله و سایر نامزدهای ریاست جمهوری، متیقن است که تمامی اجراات حکومتی، در روشنایی قانون اساسی و سایر قوانین نافذه‌ انجام شده است.

سوم: رییس جمهور غنی، همان‌گونه که خود متعهد به عدم مداخله در امور انتخابات و عدم استفاده از امکانات و صلاحیت های دولتی است، از سایر نامزدهای ریاست جمهوری می‌خواهد تا به قانون اساسی کشور احترام قایل شوند و مانع تطبیق قانون و احکام حکومتی نگردند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   غنی برحق است! خلاصه!
به دزدان راه ندهید!

>>>   ای کاش دبل عبدالله کمی منطق میداشت و قوانین را یاد میگرفت تا حال صلاحیت ریس جمهور را مطابق قانون نمی داند و اینکه خودش نیز به امضای ریس جمهور تعین گردیده است او عبدالله جان برو ارایش کن ترا به این کارهای کلان چی
شغنانی
کابل

>>>   جيقدر بي روي و بي حيا است تيم ارك و فاحشه هيج وقت نميكوييد كه من كناه كحار هستم

>>>   یگانه شخصی که بنام ریاست جمهوری قاون اساسی کشور و سایر قوانین را زیر پاکرده متکبران هرچه دلخواه خودش بوده عمل کرده همین اشرف غنی احمدزی عوام فریب دروغگوی با افکار فاشیستی اش میباشد بدیگران میگوید قانون اسای را مراعات کنید اما خودش بر خلاف عمل میکند هر بار این صدا را بلند میکند که من ریس جمهور مطابق صلاحیت های قانونی ام عمل میکنم اول اینکه ریس جمهور برامده از ارای پاک مردم نمیباشد و دیگر اینکه بعد از اول جوزای سالجاری حتی که همان توافقنامه بین دو تیم انتخاباتی هم دوام کار شانرا پس ازاول جوزااجازه نمیدهد به نامشروع بودن دوام کار غنی را تایید و غیر مشروع خوانده است پس غنی از کدام قانون اساسی حرف و حدیث میزنید قانونی اساسی را که بجز جند ماده محدود انرا نقص نکرده و زیر پانکرده دیگرم تمام موادات قانون اساسی را صریحا و عمدا نقض و زیر پاکرده است شرم خوب است .

>>>   غنی تقویت کننده فاشیزم قومی و استبداد دولتی میباشد.

>>>   کی از قانون میترسد.فاسد.دزد.استفاده جو
مثل عبدالله دورگه
ه ب از پنجشیر

>>>   غنی دیگر رئیس جمهور نیست.
وقتش گذشته و امرش نا چل است.

>>>   مردم میفهمند که چی کنند تمام شان به مردم امتحان داده اند

>>>   این هم قانونی است که معاون فنی تربیت بدنی حمید الله کبیر چند روز است در هرات آمده و از تمام امکانات دولت در داخل دفتر مدیریت تربیت بدنی و ورزش برای آقای غنی کمپاین میکند.
تخطی های طرفداران آقای غنی از خط قرمز هم گذشته است. معاون تربیت بدنی کشور هر روز در دفتر مدیریت ورزشی نشسته و نماینده های فدراسیون ها را به نحوی اخطار می دهد که باید به آقای غنی رای دهند.

>>>   رياست جمهوري انتهاي بي ادبي را پيشه گرفته است ، داكتر عبدالله هم ريس اجراييه برحال نظام است و در ضمن شريك حكومت ٥٠/٥٠ است اشرف غني غلط ميكند

>>>   کدام ریس جمهور قانونی ، ریس جمهوری که با تقلب و توسط جان کری بادارش به زور بالای گرده های مردم سوار شده است ، ریس جمهور تقلبی است و هیچ مبنای قانونی این حکومت تک قومی ، فاشیستی و غیر مردمی نداشته و ندارد.

>>>   غنی تاریخت تیر شده خلاص هستی
هههههههههههههههههه

>>>   Qasani
روز اول هشدار داديم كه نگاه قومى نسبت به تأمين امنيت در بغلان و كندز فاجعه بار است و به زيان تمام طرف ها تمام خواهد شد.
در همان روز نخست معاهده دندغورى و دند شهاب الدين را رد كرديم و نسبت به عواقب امروزى اش ابراز نگرانى كرده بوديم.
بى برقى امروز كابل هيچ توجيه ندارد و قطعأ زيان آن را تمام اقوام و اقشار افغانستان متقبل مى شوند.

>>>   ghanistan
روزانه ۲۰ سرباز در جنگ با طالب شهید‌ می‌شود نه خانه است نه رتبه نه حج!!! اما کسی که در روز قهرمان ملی‌ شهید شده بخاطر موضوع قومی که نشان دهد سخت با احمد شاه مسعود مخالف است برایش رتبه جگرنی، به پسرش نیز یک رتبه نظامی، به خانواده‌اش خانه و والدین اش را به حج فرستاده شود.

>>>   مخالفین غنی فقط دشنام دادن و کارشکنی بلد هستند،هیچ کدام طرح معقول ندارند اینها برای چور و بغاوت میخواهند به قدرت برسند. فساد های که فرزند ربانی در وزارت خارجه درتبانی با عبدالله انجام داده اند نمی خواهند اشکار شود.همه میدانند که غنی بی بدیل است.

>>>   چند روز دیگر هم صبر کنید حق به حقدارمیرسد

>>>   داكتر صاحب عبدالله هم ٥٠ فيصد رييس جمهور است . هر دوي شان به امضاي همديگر طي موافقت نامه و تاييدي جان كيري ٥٠/٥٠ رييس جمهور استند .

>>>   تاریخ دزدان وزورگویان تیر شده تاریخ غنی مانده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است