شما هم منتظر توییت های بعدی ترامپ هستید؟
آمریکایی ها در انحراف نگاه عامه و سیاست فریب شان موفق بوده اند، تا جایی که تمامی نگاه ها را بسوی توییت های ترامپ منحرف کرده و همه را چشم براه (بظاهر) دیوانه نویسی های وی در انتظار نگهداشته اند در حالیکه "خود کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش" اند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۳۹۸/۶/۲۵ کد خبر: 160166 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در توییت تازه خود بر تداوم مذاکره با طالبان تمایل نشان داده نوشته است: "قتل ۱۲ نفر از جمله یک سرباز امریکایی، فکر خوبی نبود. طالبان درک می‌کنند که مرتکب اشتباه بزرگ شدند و نمی‌دانند که چگونه آن را جبران کنند".

این توییت در حالی نوشته شد که ترامپ دستور داده بود تا سران سیاسی طالبان در قطر ممنوع الخروج شوند و از مسافرت آنان به کشور های دیگر جلوگیری بعمل آید. اما کشور امارات به این توصیه ترامپ وقعی نگذاشته اجازه داد تا سران سیاسی طالبان به روسیه سفر کنند.

برخی بر این نظر اند که ترامپ از سفر سران سیاسی طالبان به روسیه احساس خطر کرده و از جانب دیگر از سوی ناتو و برخی سیاستمداران آمریکایی تحت فشار قرار گرفته است تا دوباره با طالبان باب مذاکره را باز کند. به همین جهت است که وی به ادامه مذاکره با طالبان تمایل نشان داده است.

این خبر رسانه ها بود!
اما واقعیت پشت اخبار رسانه ای چیز دیگری را حکایت می کند و آن نگاه عمیق ترامپ به عنوان یک تاجر و مشاورانش به فایده های اقتصادی است که این جریان سازی ها نصیب آنان می کند.

سیاست های گذشته سران آمریکایی و اینک ترامپ، بخوبی واضح ساخته است که اکثر تصامیم و اقدامات و سخنان سران سیاسی آمریکا بر مبنای برنامه های دقیق طراحی شده قبلی می باشد. گاهی بصورت علمی و منطقی و گاهی هم به شکل های غیر منطقی و جاهلانه به منصه ظهور رسیده است و این اشکال بستگی به وضعیت جغرافیایی و سیاسی منطقه و بهره وری های اقتصادی آن بوده است.
در کشوری مانند افغانستان، گاهی صورت های منطقی و عقلانی جواب داده است و گاهی بگونه دیوانه بازی ترامپ بر ثروت های اقتصادی آمریکا افزوده است.

در حقیقت قصد آمریکایی ها از رفتن یا ماندن در افغانستان صرفا یک موضوع است و آنهم حفظ منافع شان که همانا تداوم غارت افغانستان است.
اینکه برخی سیاستمداران آمریکایی اصرار بر خروج نظامیان خویش از افغانستان دارند، از دوجهت مصون ماندن در جنگ های دست ساخته خودشان در این کشور است و ایجاد زمینه های غارت به وسیله نیروهای بومی می باشد و الا همه سران آمریکایی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که به هر وسیله که هست به غارت خود در افغانستان ادامه دهند.

در این میان آمریکایی ها یک عده خودخواه و فرصت طلب را نیز میدان داده و حتی برخی از آنان را برای چنین روزهایی آموزش داده اند تا به یاری غارت شان بشتابند و تنور سرگرمی مردم را هر روز داغ و داغ تر بسازند.
آنان برای پیاده شدن نیات پلیدشان، هم مجاهدان را وسیله قرار دادند و هم از نیروهای افغانی الاصل تربیت شده خودشان از غرب وارد کشور کردند و برخی از آنان را بجان هم انداختند و به وسیله آنان مردم را سرگرم کردند تا رازهای غارت آنان از دید مردم پنهان بماند.

آمریکایی ها در انحراف نگاه عامه و سیاست فریب شان در افغانستان موفق بوده اند، تا جایی که تمامی نگاه ها را بسوی توییت های ترامپ منحرف کرده و همه را چشم براه (بظاهر) دیوانه نویسی های ترامپ در انتظار نگهداشته اند در حالیکه "خود کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش" اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا تنها از فروش و قاچاق مواد مخدر افغانستان سالانه دوصد میلیارد دالر مفاد بدست می آورد .

>>>   Qasani
روز اول هشدار داديم كه نگاه قومى نسبت به تأمين امنيت در بغلان و كندز فاجعه بار است و به زيان تمام طرف ها تمام خواهد شد.
در همان روز نخست معاهده دندغورى و دند شهاب الدين را رد كرديم و نسبت به عواقب امروزى اش ابراز نگرانى كرده بوديم.
بى برقى امروز كابل هيچ توجيه ندارد و قطعأ زيان آن را تمام اقوام و اقشار افغانستان متقبل مى شوند.

>>>   شما هم منتظر توییت های بعدی ترامپ هستید؟
نی!
ما منتظر یک سقاو هستیم!

>>>   ما باید معیار و شاخصهای ملی و حقوق بشری جهانشمول داشته باشیم و حول محور آن با هم متحد شده و به صلح و ثبات و ترقی برسیم و نه اینکه هرچه حکمتیار و طالبان و مریدان و متحدانشان بخاطر اهداف شرعی و اسلامی و مصالح و منافع خودشان حکم و بیان می کنند، گوش داده و عمل کنیم.زنده و پیروز باد صلح و آزادی و مردم افغانستان.

>>>   Hamza Fariad
هموطنان ناراحت نباشند .اینجا کشور افغانستان است. امریکا نیست که یک مساله بسیار ساده یکدم برتمامی مناسبات اثر بگذارد توازن ها بهم بزند کاندیدی را زمین گیر کند.
افغانستان جامعه بدوی است که مناسبات قبیله وی در ان سخت اثر گزار است. اقای غنی بادرنظرداشت این واقعیت که در بسا موارد بسود او کارایی داشته است. ناتوانی خود را هم خوب میدانست که نشود گپ به مسایل مذهبی کشانده شود واو به عنوان ریس جمهور کشور 99درصد مسلمان فاقد دانش ابتدایی مذهبی از اب بدر شود .چیزیکه خود بهتر میدانست .بیشک او دربحث های اکادمیک ادم واردی است . هر معلم میتواند بحث اکادمیک بلندی را انجام بدهد اما در بحث واقعیت های عینی اکادمیسن ها نمیتوانند با سفسطه گویی کتمان واقعیت کنند. شاید عده ای را بفریبند ولی همه گان را نمیشود.
او به طبعات این این ناکامی توجه داشته وفهمیده بود که ضربه ای ان سخت سنگین وتحمل ناپذیر وحتی جبران ناشدنی است. اوبدرستی دریافته بود که در انصورت شیشه نادانی دینی او می شکند ورسوا میشود. بدرستی درک کرد که نیاید تا چنین رسوایی پیش نیاید (درک درست)
میدانیم کشش های قومی وچنانکه حال بران دامن زده اند خیلی موثر است اما با انهم در این رابطه دشوار بود نمیشد بر تمامی علایق مردم یکسره خاک ریخت و صرف بر پشتونوالی تکیه کرد. اخر این پشتوالی هم حد واندازه وسرحدی دارد .باز در برابرمسایل مذهبی اگر صد درصد کوتاه نیاید پنجا درصد حتمی است تمکین میکند.
گذشته بران ایشان با گارد بسیار مجهزی همراه اند که به هیچ معیاری پابند نیستند ومردم میدانست که هرنوع عملی که ریس جمهوری را زیر سوال از طرف تماشاچی ها به برد جدا به عکس العمل گارد ها وبادی گارد ها وطرفداران متعصبش مواجه میشدند وگذشت بران مردم هم چنان گستاخ نیستند که ادب شناسی نکنند ومراعات محاسن سفیدان را ولو هرچه باشد نکنند .
بنابران هیچ خطری از این ناحیه متصور نبود اینرا هم انها وهم مردم میدانستند ودلیل بران نیست که سبب شده باشد از واقعه جلوگیری فرموده باشند. نه .این احتمال کاملا غیر موجه بود واست . مگر اینکه ازجهت طرفداران ریاست جمهوری نادرستی صورت میگرفت .در اروپا مگر ما شاهد سر رو شارانده افغانستانی معترض در برابر تمامی نمایند گان کشور ها نبودیم .

>>>   از منطقه کوزه پختونخواه واز لـرو بـر به دعوت وزارت قبایل که مربوط پاکستان است دوصد نفر مهمان بکابل آمده اند اینها برای ده یوم مهمان کابل می باشند تا درمورد صلح افغانستان نظر بدهند !!

>>>   بخدا قسم آینده بسیار نزدیک قدرت خاورمیانه در دست ایران است و امریکا مجبور میشود از منطقه ما گورش را گم کند.
صبر کن و تماشا کن

>>>   تا چند سال دیگر آمریکا مجبور به خروج از خلیج فارس می‌شود. هیمنه قدرت ایران و متحدین اش ( علی الخصوص) مجاهدین افغان آمریکا را مجبور به ترک منطقه می‌نماید...

>>>   40 سال قبل خمینی اسم آمریکا را گذاشته بود شیطان بزرگ. آنزمان رابطه آمریکا با افغانستان قطع بود. دقیق از اعمال و کردار سردمداران آمریکاهی شناخت و اطلاعات زیاد نداشتیم. به حرف های خدا بیامرز خمینی اهمیت نميداديم. اما حالا چون آمریکایی ها چه اشخاص ملکی وچه نظامی اش در داخل افغانستان وجود دارند.وچه دولتمردان آمریکایی که در این18 سال کشور ما را ضمیمه خودشان میدانند ازهمان ابتدا قول و وعده های که به مردم افغانستان دادند هیچ عملی نشده بدبختانه جان میلیون نفر را گرفتن و میلیون ها نفر را آواره نمودند. خودشان هم میدانند که اقتصادی ورشکسته آمریکا را در این18سال ازسودي مواد مخدر افغانستان و ذخایر زیر زمینی افغانستان تامین وسروپاه نمودند.من شخصا خودم تا دیروز مخالف خروج عساکر آمریکا از افغانستان بودم آما حالا مردم افغانستان به این نتجه رسیدن .وفکر نمودن دروجود و حضور عساکر آمریکا هی هر روز مردم بیگناه حق و ناحق کشته میشوند بهتر این که همین نیرنگ باز ها از کشور ما بيرون بروند من مطمین هستم که هیچ اتفاقی نمی افتد حالا اگر طالبان بکشند هم فرق نمیکند .شیطان بزرگ برای این که بهتر به هداف خود برسند هر روز شایعه پراکنی میکنند یک روز آمار طالبان را بیشتر اعلام میکنند وبه آن ها ارزش قائل میشوند واز طالبان حساب می برند یکروز هم آن ها را یک مشت کوچک از تروریست اعلام میکنند همه این ها فقط بخاطر ترساندن مردم رنج کشیده افغانستان است.اما مردم افغانستان از این حرف های آمریکایی ها وطالبان واقعا خسته وبه ستوه آمدن انتظار هم ندارند چنین حرف های را بشنوند.مردم افغانستان فقط صلح و ارامش را درکشورشان دارند و بس.ما مردم افغانستان از دولتمردان آمریکا میخواهیم که هر کار که با این کشور بی در و پیکر میکنید بکنيداز کشت مواد مخدر و ذخایر زیر زمینی اما اگر واقعا انسان هستید این صلح بی پدر و مادر را دراین سرزمین برقرار نماید

>>>   ترامپ خو یک لوده است که در اثر سازش های سرمایه داران حزب جمهوریخواه بقدرت رسید،
ولی طالبان کجا انسان هستند که معنی صلح را بدانند۰ صلح انسانها میکنند نه .....های انسان نما.
طالبان .....های تمامیت خواه هستند که فرهنگ احترام متقابل، مشارکت، گذشت، و تفاهم متقابل را ندارند، پس چگونه صلح خواهند کرد.
صلح با موجوداتی ابتدائی، بیفرهنک، و وحشی چون طالبان اصلن ممکن نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است