غنی در مناظره تلویزیون آریانا با عبدالله حاضر نشد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۴    ۱۳۹۸/۶/۲۶ کد خبر: 160181 منبع: پرینت

اشرف غنی از شرکت در بزرگترین مناظره انتخاباتی با عبدالله خودداری کرد.
تیم دولت ساز با نشر یک اعلامیه، نوشته است:‌ "مردم افغانستان در پنج سال گذشته دیدگاه ها، برنامه ها، تخصص، توانایی، رهبری و مدیریت رهبری تیم دولت ساز و همچنان جناب داکتر صاحب عبدالله عبدالله را در مسایل ملی و بین المللی شاهد بوده اند و در این رابطه قضاوت های شان را دارند.
‎هدف اصلی مناظره ها دسترسی مردم به معلومات برنامه محور می‌باشد، مردم افغانستان طی پنج سال گذشته با کارکرد و نظریات داکتر صاحب عبدالله عبدالله آشنایی کامل دارند، توقع مردم ما این بود که حد اقل در زمان کارزار های انتخاباتی جناب داکتر صاحب عبدالله برنامه های منسجم خویش را به مردم ارایه نماید، که چنین نشد.
‎اما، قسمی که مردم شریف ما شاهد ‎هستند در مصاحبه ها و سخنرانی ها مرتبط به کمپاین داکتر صاحب عبدالله درمورد راه نجات افغانستان کدام برنامه و نظر جدی و جامع مطرح نشده است.
‎مردم افغانستان حق دارند، تا در مورد رهبران خود در روشنایی برنامه ها و دیدگاه های واضح و مفصل قضاوت نماید.
‎گر چه مناظره دریچه بسیار کوچک را برای توضیح این برنامه ها فراهم می کند، اما متاسفانه دیده می‌شود که جناب داکتر صاحب عبدالله بیشتر به موضوعات فاقد محتوا پرداخته، اخلاقی مبارزات انتخاباتی را رعایت نه نموده و تمرکز بیشتر شان بالای بحث های شخصی و اتهام زنی های بی بنیاد فردی بوده است، که نشاندهنده برخورد سطحی شان در قبال مسائل ملی می باشد.
‎بنا، تا زمانی که داکتر صاحب عبدالله عبدالله دیدگاه ها و برنامه های خود را جهت فرصت دادن به مردم توضیح ندهد، تیم دولت ساز تصمیم گرفته است تا آن زمان مناظره ها را به تعویق بیاندازد".

داکتر عبدالله در استادیوی تلویزیون آریانا حاضر شد و به تنهایی به سوالات جواب داد.
به گفته گرداننده این مناظره، مسوولین تشریفات ارگ ریاست جمهوری و تیم امنیتی ریيس جمهور غنی تا آخرین لحظات قبل از آغاز مناظره نیز در محل برگزاری این برنامه حضور داشتند، اما یکباره محل را ترک گفتند و اشتراک ریيس جمهور غنی در این مناطره لغو شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   هر دو شان پوچاق پرانی دارند به نطر من از همه شان داکتر فرامرز تمنا
بهتر است .
آخند زاده

>>>   مردم شریف زجر دیده هر دو را بهتر می شناسند اینها یکی بر شک دیگر انتظار بودند او فکر میکرد ای نخواهد آمد و این هم فکر کرده بود که او نخواهد آمد.
باز حرف از برنامه نه توان از ای طرح کدام برنامه بزرگ تخیلی است و نه از او طراح برنامه کسی دیگر است برنامه های این جعرافیا را طرح کردده و به و درایت مهم است که شمعه از ان برنامه بدست کدام یک برسد در عیر ان هر دو یک هفته وقت دارند تا یک برنامه عملی صرف برای امنیت نزدیک ترین ساحه پایتخت ارغندی الی میدان درست کنند‌.در ان سربازان وملکیان به شهادت نرسند.

>>>   اولین گریز اشرفو است گریز دوم بعد انتخابات است انشاالله

>>>   به نظر بنده اگر تمام نامزدان احمد ولی مسعود ُ‌تمنا و پدرام یکجا شده به نفع یک کاندید یعنی داکتر عبد الله عبدالله گذشت نمایند بهتر خواهد بود اگر نه رآیها تتقسیم و هیچکدامشان برنده نخواهد شد

>>>   راحل موسوی
بهانه‌های غنی برای فرار از مناظره، به اندازۀ همۀ دروغ‌هایی که او در پنج سال گذشته به خورد خرد جمعی مردم داده است، مضحک و مایۀ شرمساری و سرافکندگی مداحان و مبلغانش بود.
به‌واقع آنچه غنی را واداشت که سرشکستگی فرار را بر سربه‌زیری شرکت در مناظره ترجیح دهد، ترس از رسوایی مضاعف بود. عبدالله همچنان‌که در غیاب غنی بر نقاط ضعف شخصیتی و مدیریتی او انگشت گذاشت، در حضور او هم این کار را می‌کرد و درنتیجه آتشی در جان آشفته و روان پریشان او می‌انداخت که می‌توانست سوزنده‌تر از آتشی باشد که در قصر «گلخانه» افتاده بود. این کار مسبب آن می‌شد که غنی قدرت کتمان حقارت ذاتی‌اش را از کف بدهد و طشت رسوایی‌اش را به دست خودش از بام مناظره، به پس‌کوچۀ افتضاح انتخاباتی بیندازد.
این سخن به معنای برتری عبدالله در آن مناظرۀ یک‌طرفه نیست؛ عبدالله هم نشان داد که جز شکایت از «همباغ»ش در قدرت، هنری ندارد. تمام سعی عبدالله بر بهره‌برداری پوپولیستی انتخاباتی از فرار رقیبش متمرکز بود و هیچ طرحی برای صلح و حکومت‌داری و دیگر موضوعات مهم و محوری ملی، نداشت. درنتیجه، غنی با فرار از مناظره و عبدالله با شرکت در آن، نشان دادند که برای درمان دردهای مزمن افغانستان، نسخۀ شفابخشی در آستین ندارند.

>>>   نجیب بارور
رفیق ما امرالله خان گفت: ما به بوکسری می‌مانیم که وارد رینگ مسابقه شده است، اما حریف ندارد. دیشب وقتی جای خالی فراری بابا را در رینگ مسابقه دیدم، فهمیدم که راست می‌گوید

>>>   Aziz Arib
اشرف غنى با تصميم خردمندانه اش ،مبنى بر انصراف از مناظره ، جلو بزرگترين توطىه و شانتاژ سازماندهى شده را گرفت و پلان دشمنانش را نقش بر اب ساخت . اشرف غنى اين تصميم را بنابر مشوره يى مسىوولين امنيتى اى خويش به موقع اتخاذ نمود. گذارشها حاكى از به تشنج كشاندن ، مناظزه و دامن زدن كوچه يى و بازارى فضاى مناظره بوده كه با اين بايكات توظىه نقش بر اب شد .
اشرف غنى مرد ميدان مناظره ها و مباحثات علمى و اكادميك در ميان دانشمندان بلند اوازه يى مشهور ترين يونو ورسيتيهاى حهان است . ايشان در چنين دنياى علم و دانش، ابديده شده و عاشق بحث هاى اكادميك و مناظره هاى جهانيست . علاوتاً واقعيت اين است كه طرف مقابل مناظره مطروحه براى اشرف غنى از لحاظ كلاس علمى، بسيار نا برابر و ناخوش ايند بود .

>>>   Hamza Fariad
هموطنان ناراحت نباشند .اینجا کشور افغانستان است. امریکا نیست که یک مساله بسیار ساده یکدم برتمامی مناسبات اثر بگذارد توازن ها بهم بزند کاندیدی را زمین گیر کند.
افغانستان جامعه بدوی است که مناسبات قبیله وی در ان سخت اثر گزار است. اقای غنی بادرنظرداشت این واقعیت که در بسا موارد بسود او کارایی داشته است. ناتوانی خود را هم خوب میدانست که نشود گپ به مسایل مذهبی کشانده شود واو به عنوان ریس جمهور کشور 99درصد مسلمان فاقد دانش ابتدایی مذهبی از اب بدر شود .چیزیکه خود بهتر میدانست .بیشک او دربحث های اکادمیک ادم واردی است . هر معلم میتواند بحث اکادمیک بلندی را انجام بدهد اما در بحث واقعیت های عینی اکادمیسن ها نمیتوانند با سفسطه گویی کتمان واقعیت کنند. شاید عده ای را بفریبند ولی همه گان را نمیشود.
او به طبعات این این ناکامی توجه داشته وفهمیده بود که ضربه ای ان سخت سنگین وتحمل ناپذیر وحتی جبران ناشدنی است. اوبدرستی دریافته بود که در انصورت شیشه نادانی دینی او می شکند ورسوا میشود. بدرستی درک کرد که نیاید تا چنین رسوایی پیش نیاید (درک درست)
میدانیم کشش های قومی وچنانکه حال بران دامن زده اند خیلی موثر است اما با انهم در این رابطه دشوار بود نمیشد بر تمامی علایق مردم یکسره خاک ریخت و صرف بر پشتونوالی تکیه کرد. اخر این پشتوالی هم حد واندازه وسرحدی دارد .باز در برابرمسایل مذهبی اگر صد درصد کوتاه نیاید پنجا درصد حتمی است تمکین میکند.
گذشته بران ایشان با گارد بسیار مجهزی همراه اند که به هیچ معیاری پابند نیستند ومردم میدانست که هرنوع عملی که ریس جمهوری را زیر سوال از طرف تماشاچی ها به برد جدا به عکس العمل گارد ها وبادی گارد ها وطرفداران متعصبش مواجه میشدند وگذشت بران مردم هم چنان گستاخ نیستند که ادب شناسی نکنند ومراعات محاسن سفیدان را ولو هرچه باشد نکنند .
بنابران هیچ خطری از این ناحیه متصور نبود اینرا هم انها وهم مردم میدانستند ودلیل بران نیست که سبب شده باشد از واقعه جلوگیری فرموده باشند. نه .این احتمال کاملا غیر موجه بود واست . مگر اینکه ازجهت طرفداران ریاست جمهوری نادرستی صورت میگرفت .در اروپا مگر ما شاهد سر رو شارانده افغانستانی معترض در برابر تمامی نمایند گان کشور ها نبودیم .

>>>   Hasan Ali Adalat
فرار اشرف غنی احمدزی از مناظره باخت قطعی مناظره به عبدالله عبدالله است !
بالاخره کارنامه اشرف غنی احمدزی در دوره پنج ساله آن قدر سیاه ،ننگین و شرمگین بود که در مقابل شریک جرم خود حاضر نگردید و بگیل شد .
تا همین روز گذشته فیسبوک چلونکی های ارگ که از طرف مرتضوی رهبری می گردد ادعا می کردند که عبدالله عبدالله توان حاضر شدن در مناظره را ندارد اما امروز همان مرتضوی می گوید که عبدالله عبدالله برنامه ندارد ، فرار از مناظره زیر هرنام و عنوان که باشد به معنای باخت است و در این مناظره اشرف غنی احمدزی در مقابل عبدالله عبدالله بگیل شد .

>>>   محترماوقتی جناب اشرف غنی ازداشتن برنامه های خوب خودسخن میزندبازبسیارخوب میبودکه میامدازبرنامه های خوددفاع مینمودماشاهدصحنه بودیم ایشان انتظارداشتن که شایدعبدالله حاضرنگرددوهمه چیزرابه نفع خودش رقم زندکه چنین نشد
فراررابرقرارترجیح دادن کارعاقلانه نیست امیدوارم فیسبوک چونکی هایش حقیقت رابپزیرندوشعارهای حق ناق ندهندچون 50فیصدتباهی وبربادی این حکومت به عبدالله نیزبرمیگرددولی مردانه وارایستادوازخوددفاع نمود.
اماغنی ثابت کردکه هیچ جوابی ده برابرشریک حکومتی خودندارد.

>>>   Neema Soratgar
در برنامه مناظره دیشب من آماده بودم تا با داکتر عبدالله در مناظره بایستم
پیشنهاد خوبی بود برای شان

>>>   سید محمد خیر خواه
داکتر عبد الله ریس اجراییه وشریک حکومت
وحدت ملی در مصاحبه امشب خود اعتراف کرد :
که بواسطه سلامت کشور واجتناب از بی ثباتی واختلافات بیشتر همه رنج ها – بی صلاحیت بودن ها – وترک دوستان خود را پزیرفته که به واقعیت انکار ناپزیری اعتراف کرده است . کاشکی دیگران هم چنین جرات اخلاقی را میداشتند تا با اشتباهات خود اعتراف میکردند

>>>   Arif Rahmani
دکتر غنی باید در مناظره امشب حاضر می بود. فعالانه شرکت می کرد. دکتر عبدالله را به چالش می کشید و نشان می داد که او همچنان در میدان، رهبری سیاست کشور را در بحرانی ترین شرایط به عهده دارد. به گمان من هرکس او را به جا خالی دادن و حاضر نشدن به مناظره توصیه کرده یا آدم دانا و دور اندیشی نبوده یا جز دشمنان و مخالفان سرسخت او بوده است. امشب دکتر عبدالله با حضور فعال در مناظره و انگشت گذاشتن روی نقطه های ضعف دکتر غنی او را در شرایط بسیار بدی قرار داد.

>>>   یکساعت گفتگو آقای عبدالله گذشت؛هنوز هم مصروف گله ها، اتهمات، وهتاکی به پنج سال گذشته است. برای پنج سال اینده یک کلمه هم شنیده نشد!
محمد داود

>>>   چی بگوید دگه این فاشیست قوم پرست مردم میدانند برنامه او نامن سازی و کشتار بیشتر منسوبین امنیتی میباشد.مرگ به اشرف دیوانه و قوم پرست مستبد

>>>   بعد از گوز زدن چار زانو شستن فایده ندارد اشرف غنی میدانست که در مقابل داکتر عبدالله کشت ومات میشود چون خیانت ها و کم کاریهای پنهانی انرا داکتر عبدالله میدانست و شارت نوت کرده بود اشرف غنی برای جلوگیری بیشتر از ابرو ریزیش در رسانه تصویری فرار را بر قرار ترجیع داد و بگفته مشاورخاص اش اقای شاه حسین مرتضوی که از ترس خواندن کلمه طیبه و خواندن قل هوالله که داکتر عبدالله از ان میخواست امتحان بگیرد حاضر به مناظره نشده است عجب است خود را ریس جمهور دولت اسلامی میخواند اما کلمه و کوتاه ترین سوره نماز را یاد ندارد به زنش کاری نداریم چون از اول مسلمان نبوده و دینش عیسوی است تا حال مسلمان نشده .

>>>   دوستان و هموطنان عزیز بخصوص آن کسانانیکه اشرف غنی را بابا یا پدر خود قبول کرده بودن متائسفانه پدر جان شان فرار را به فرار ترجیح داد باعرض معذرت که بابای شان بجز تابوت سازی
را رونق داده بود دست آورد دیگری نداشت که در میدان مناظره در مقابل حریف خود به ملت افغانستان بخصوص به حواداران خود و جانب مقابل ارائه کند
قبل از آنکه درمیدان مناظره با رقیب خود مقابل شود بدون اندکی مقاومت بگیل شد .حالا اگر دوباره برگردد آن غرو فش اولی خود نخواهد داشت به بابا گویانش تسلیت میگویم بخصوص ضیاالحق آمرخیل گوسفند چاقکن و مرتضوی .

>>>   خوب اگر قبول کنیم که عبدالله برنامه ندارد و غنی را از خواندن سوره های قرآن ترساند حال تو بیا از غنی بگو.
غنی کوچی نباید میترسید، میگفت من سیاستمدار هستم ملا یا کدام چلی نیستم، و من را به درست یا نادرست خواندن عربی کاری نیست.
واقعیت آنست که کوچی هم چیزی در چانته ندارد و مهم تر از آن که کوچی تظاهر دروغگویی و عوامفریبی آنقدر کرده که حال آنها را جمع کرده نمیتواند.
خود غنی کوچی گفته بود که در پاکستان یکسال سیرت نبی خوانده. پس حتمن آنرا هم دروغ گفته بود.
راستی همین برنامه غنی چه است که از بیان آن اینقدر ترس داشت؟
برنامه پنچ سال گذشته او که خلاف همه توافق ها تمام قدرت را غضب کرده بود چه نتیجه داده که به پنچ سال بعد او امیدوار باشیم.

>>>   اشرف كوچي غير از پشقل شتر و تعصب قومي و جهل و دروغ چيزي ديگري در كله ندارد كه مناظره بتواند. دولت ناكام او و گپ هاي او ناداني و كم سوادي اش را برملا ساخت. در تاريخ اسلام تا حالا كسي نگفته بود چيزي را كه او در مورد امام حسين رض گفت. در نماز جنازه تا حالا كسي سجده نكرده بود او كرد. در دانشگاه تاجكستان چي چتيات كه نگفت همه دنيا بالاي ما خنديد. از اين نوع انسان چه توقع داريد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است