تجلیل از احمدشاه مسعود در هامبورگ آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۸/۶/۲۶ کد خبر: 160185 منبع: پرینت

از هیجدمین همایش روز شهید و سالروز شهادت احمدشاه مسعود در هامبورگ تجلیل شد.
احمد شاه مسعود دیگر در بین ما نیست، ولی سخنان و هشدار هایش هر روز در میان افغانستانی ها و جامعه جهانی طنین انداز است. اگر راه و اهداف مسعود ادامه می یافت و شماری از یاران اش منحرف نمی شدند و به قدرت های کاذب در کشور دل نمی بستند، شاید ما امروز این به چنین مشکلات فاجعه باری مواجه نمی شدیم.
تعدادی از همراهان مسعود صف کشیده اند تا باطالبان که فکر میکنند فرشته صلح هستند، دست بدهند و بغل کشی کنند و از ملاقات با ایشان اظهار خوشی میکنند.

احمد شاه مسعود در آخرین مسافرت خود در اگوست سال 2001 میلادی در پاریس و سخنرانی تاریخی اش در حضور افغانستانی ها و همچنین در پارلمان اروپا خطر تروریسم جهانی و افراطگرایی را که در افغانستان لانه کرده است به جهانیان بیان نمود.
مسعود از پلان های شوم تروریسم به رهبری بن لادن و طالبان و رفتار غیرانسانی و خشونت باری که بالاخره به افغانستان منحصر نخواهد ماند و ابعاد گسترده آن اروپا و در مجموع جهان را فرا خواهد گرفت هشدارداد.

خلیلزاد نتوانست و یا نخواست در یک سال مذاکرات با طالبان به اتش بست دست یابد و یا در کاهش آن تلاش کند. برای او مهم این بود که از طالبان قول بگیرد، که به منافع امریکا و سربازان امریکایی صدمه نرسد، اینکه با مردم افغانستان چه می کنند برایش اهمیت نداشت.

جناب خلیلزاد طالب زاده! از آغاز مذاکرات صلح با همتباران اش با نادیده گرفتن کشته و مجروح شدن روزانه صد ها نفر، با طالبان چای و شیرنی می خورد و با طالبان خوشی میکند. خلیلزاد (طالب زاده) باید بداند که فقط تنها در ماه اگوست سال روان به گفته منابع بین المللی، روزانه تا ۸۰ نفر ملکی در افغانستان کشته شدند و تعداد شان در ماه اگست به بیشتر از ۲۲۰۰ نفر رسیده است ولی (طالب زاده) باخوشی و مسرت با طالبان اعلام که تا چند روز آینده توافقنامه صلح با طالبان به امظا می رسد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هامبورگ
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   دوست ها همه دردهارا بیان مینمایند ولی به حال این ملت درد دیده ومصیبت زده دوای تشخیص نمی دهند درست است که همین حالت ناگوار ومصیبت بار را بالای ملت وکشور عزیز ما خارجی ها اورده اند ومیدانیم که خلیل زاد وکرزی وحکمتیار وغنی وعبدالله ومحقق وخلیلی وقانونی ومحمدی واسماعیل خان به دول بیرونی ها میرقصندودر فکر ملت بیچاره نیستند همه میدانند خون ریزی وجاری شدن جوهای خون درکشور ما برنامه ای بیرونی هاست وجنگ های نیابتی ومنطقوی را درین سامان افروخته اند وملت عزیز ما چهار دهه است که درین اتش میسوزند وانهای که بیرون این دیار مانده اند از دود این اتش کور شده اند ولی متاسفانه تا کنون کسی نیامدفهمیده ویا نفهمیده نگفت که این وضع رقتبار تا چه وقت ادامه می یابد ویا چاره ودفع این بلا وافت خانمانسوز چه است وبرای این درد مهلک کدام دوا مفید فایده میباشد اگر این همه بلا ومصیبت را بخاطر نیاکان وگذشتگان برما تحمیل مینمایند ومی پندارند که دیگر اینجا کسی اسم اسلام را نبردودرین راستا امپریالیزم شرق وغرب باهم متحد شده اند ویا گلوله ای ضد استعمار فیر نشود الحین همان زمان رسیده وعلت مرفوع گردیده ومارا به لقمه ای نانی محتاج ساخته اند دیگر همه چیز را ازیاد ما بردند وبرای شان وعده میسپاریم وتعهد میکنیم تا حکمتیار است وسیاف وتا طالب است وداعش وتا کرزی وعبدالله وغنی با خاطر ارام وخیال اسوده بدون پهره دار وتفنگ بخوابید وکسی درینجا نمانده بسوی شما به نظر بد بنگردفقط جق حیات وتنفس ارام وراحت!
قاضی فضل الله سابق مشاور وزارت تعلیم

>>>   اقای منجم زاده!
صرف من ۲۰۰۰ مرتبه اززبان خلیلزاد شنیده ام که گفته است که:من به صفت یک امریکایی ونماینده امریکاازمنافع امریکا دفاع میکنم.
عاقل

>>>   اقای منجم زاده!
مسعود انسان خوب بودولی دانش وتحلیل سیاسی ان دران حدکه شماجلوه داده اید نبود.
بشارت

>>>   واقعا جای تاسف است که به این خائن ملی مراسم بگیرید،
اجمل احمدی از لندن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است