اگر غنی می بود، عبدالله چه حرفی برای گفتن داشت؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۸/۶/۲۶ کد خبر: 160188 منبع: پرینت

دوستان نهایت عزیزو گرامی !
بیایید صاف و پوست کنده و صادقانه حرف بزنیم...!
فکر میکنم دیریست که بسیاری هموطنان ما با این بازی های مرموز پشت پرده عبدالله و غنی آشنا هستند و شخصا برای من چیز تازه نبوده و نیست و به اصطلاح با این سریال های بی انتها در بین هردو گاهی در آب و گاهی هم در آتش واقعآ دیگر کاری ندارم و حتی در واقعیت امر علاقمندی به شنیدن حرف های خسته کن و زنگزده ایشان بصورت قطعی نداشتم و ندارم اما اینبار آنهم به فرماش بعضی دوستانم مجبور شدم...

ولی اکنون بعد از اینکه خان غنی خان احمدزی فرزندان با وفایی امیر عبدالرحمن خان در این نشست حاضر نشدند همه جاه هیاهو و فریاد ها سرداده شد که گویا ایشان فرار کردند، چنین شد و چنان شد... سوال من از این تعداد هموطنانم پاک دیانتم این است: آنکه حاضر شد و دوستانی هم ممکن است این مناظره ای "خود کوزه و خود کوزه گر و خود گل کوزه" را با دقت دنبال کرده باشند، لطف کنند بگویند که آقای عبدالله چه چیزی تازه و یا چه برنامه ای ناب انسانی داشتند که حداقل از سونامی ریختن خون من و تو اندکی بکاهد؟
یا اینکه یک حرف به درد بخور بنیادی داشتند که من و تو حد اقل از این منجلاب این بدبختی ها حتی نفس نیمه راحت بکشیم تا سبب خوشحالی من و تو گردد؟
فرض کنیم اگر غنی احمدزی در این مناظره بی معنی حاضر می شد، آیا آسمان بر زمین میخورد و شما چه فکر میکنید حتما این هرود کدام چیز تازه را کشف و اختراع کرده بودند که به معرض عام قرار میدادند؟
اقتصاد، فرهنگ... را هنوز بجایش بگذارید...

کاش مسوول این برنامه فرمایش این جرات اخلاقی را میداشت از عبدالله به شکل واضع در مورد موضعگیری جو بایدن نامزد مطرح ریاست جمهوری امریکا که از موضع گیری یگانه گزینه فدرالیزم در افغانستان گرفته تا پارچه پارچه شدن افغانستان و فروپاشی این نظام که قابل جور شدن نیست پرسشی میکرد که متاسفانه چنین نکرد؛ آنوقت می دیدید که عبدالله چه کسی است و چه چیزی به گفتن دارد...!

من که چیزی به جز همان حرف های چرب شده و پر از عمومیت گویی های مصرف شده زمانی همراه با فریب چیزی دیگری نیافتم؛ ولی شما را نمیدانم.!
دوستی در جایی نوشته بود: سخنان داکتر صاحب عبدالله را به "فال" نیک میگیریم ولی بی خبر از اینکه قریب 20 سال است که بدون از "فال" دیگر کاری نداریم... و این فال و یا قمار گند زندگی است که وضعیت ما به اینجا رسیده است...

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   ملا عبدالله بجز یاوه سرایی دیگر طرح وکار نامه ندارد چی بگوید

>>>   قوی ترین تیم ثبات و همگرایی است.
وقتی غنی شکست خورد اولین برنامه پاک کاری ادارات از فاشیسم غنی است و بعد آرایه پلان رشد متوازن به سطح تمام ولسوالی ها

>>>   خوش میشوم، اگر کسی برایم گفته بتواند، که عبدالله درین چهار سال دولتداریش چه کار های برای مردم افغانستان چه، که الاقل برای ولایت پینچشیر کرده است - جز جنجالش با غنی که چرا دست جنگسالاران جمیعت را از مقام هاو پول های بادآورده قطع کرده است و جز خریداری لباس های قیمتی برای خودش و خانواده اش در مغازه های لندن و دبی وووو

>>>   واقعت است برادر قند

>>>   اگر غنی حاضر می‌شد عبدالله بسیار گله ها برای غنی داشت اول اینکه غنی پول لب سرین و سفیده عبدالله را نه پر داخته است دوم اینکه عبدالله باز میخواهد کار گلمرجانی را انجام دهد ولی غنی ممانعت میکند و شما اقایی عارق مرده دایم در بین ملت افغانستان سنگ اندازی میکنید ولی هیچ جایی را نخواهد گرفت

>>>   عبدالله متخصص تقسیم چوکی است چیزی دیگری بلد نیست ، درحقیقت او لیاقت یک مدیریت را هم ندارد اینکه کسی پدرش پشتون و والده اش پنشیری باشد دلیل شده نمیتواند که باید رئیس جمهور باشد

>>>   واقعت امر اینست که اشرف غنی مجری و مدیر عامل پروژه داعش در پنج سال افغانستان را به فاسد ترین، فقیر ترین، خطر ناک ترین، نا امن ترین، کشور جهان مبدل ساخت. انتحار و انفجار، تفرقه قومی، فقر، بیکاری، بی‌ عدالتی، تعصبات قومی، بیداد میکند. طالبان از یک گروه کوچک تروریستی به یک حرکت سیاسی شناخته شده در جهان مبدل شدند ( به برکت خدمات اشرف غنی) و امروز بیشتر از پنجا در صد افقنیستن تحت کنترول‌شان است، داعش که اصلا در افقنیستن وجود نداشت به مدیریت اشرف غنی اول در جلال ابعاد و بعد در تمام افغانستان لانه کرد. با این همه "خدمات" اشرف غنی صرف نظر از رسوایی‌های که نه نماز بلد است و نه آیت و حدیث و نه قادر به خواندن خط از روی کاغذ است، و نه توان دکلمه شعر را دارد، با این همه افتزاهات ثابت شد که این مرد یک "مرد متفکر" نه، بلکه یک بیسواد تحصیل کرده است که به درد افغانستان نمیخورد . حالا این مرد چگونه جرات کند که به یک مناظره تلویزیونی حاضر شود؟ طرفداران اشرف غنی هر بهانه و دلیل و برهان را برای فرار شرم آور اشرف غنی تکرار کنند، جایی را نمیگیرد. اشرف غنی یک عروسک با د کرده امریکایی است که بر مردم ما تحمیل شده است.

>>>   اگر غنی باشد عبدالله جرئت حرف زدن هم ندارد

>>>   آنچه در مورد عبدالله و غین صادق است این است که:
من از این بیش ندام که کفن دزدی چند
بهر تقسیم قبور انجمنی ساخته اند.

هدف هیچیک از ایندو وطنفروش آشکار خدمت به مردم و نجات افغانستان از قتل و کشتار نیست. این خائنین ملی چند وطنفروش همقماش خود را با پول اجانب در اطراف خود گرد آورده و مصروف تطبیق برنامه های استعمار در این کشور اند.

گلداد کابلی

>>>   خوب، غنی مگر چه حرفی برای گفتن داشت؟

>>>   راز عدم شرکت غنی در مناظره باعبدالله افشا شد.
این است که طرفداران عبدالله با خود قران شریف اورده بودند و تحریک شده بودند تا از اشرف غنی دعای قنوت و سوره عمران را پرسان کنند و بعد عبدالله مداخله کند و مناظره را توهین و تحقیر غنی و پرتاب بوتل ها بسوی غنی خاتمه دهند که این کار ممکن عواقب بدی و خونین را در قبال میداشت بنا بر همین دلیل در دقیقه نود به غنی امنیت راپورداد تا بنا بر دسیسه یی که علیه وی ترتیب شده اشتراک نکنند .

>>>   غنی کوچی هم متخصص انحصار چوکی ها است چیزی دیگری بلد نیست

>>>   خوب اگر قبول کنیم که عبدالله برنامه ندارد حال تو بیا از غنی بگو.
غنی کوچی نباید میترسید، میگفت من سیاستمدار هستم ملا یا کدام چلی نیستم، و من را به درست یا نادرست خواندن عربی کاری نیست.
واقعیت آنست که کوچی هم چیزی در چانته ندارد و مهم تر از آن که کوچی تظاهر دروغگویی و عوامفریبی آنقدر کرده که حال آنها را جمع کرده نمیتواند.
راستی همین برنامه غنی چه است که از بیان آن اینقدر ترس داشت؟

>>>   خوب اگر قبول کنیم که عبدالله برنامه ندارد و غنی را از خواندن سوره های قرآن ترساند حال تو بیا از غنی بگو.
غنی کوچی نباید میترسید، میگفت من سیاستمدار هستم ملا یا کدام چلی نیستم، و من را به درست یا نادرست خواندن عربی کاری نیست.
واقعیت آنست که کوچی هم چیزی در چانته ندارد و مهم تر از آن که کوچی تظاهر دروغگویی و عوامفریبی آنقدر کرده که حال آنها را جمع کرده نمیتواند.
خود غنی کوچی گفته بود که در پاکستان یکسال سیرت نبی خوانده. پس حتمن آنرا هم دروغ گفته بود.
راستی همین برنامه غنی چه است که از بیان آن اینقدر ترس داشت؟
برنامه پنچ سال گذشته او که خلاف همه توافق ها تمام قدرت را غضب کرده بود چه نتیجه داده که به پنچ سال بعد او امیدوار باشیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است