عبدالله: نمی گذارم گذشته تکرار شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۸/۶/۲۶ کد خبر: 160189 منبع: پرینت

محمداشرف غنی رییس جمهور در دقیقۀ نود از مناظره با داکتر عبدالله رییس اجرایی و از رقیبان انتخاباتی اش، امتناع کرد. طرفداران غنی با ورود داکتر عبدالله که گفت غنی گریخت و مردم کابل خواهند گفت بیشک، از این مجلس خارج شدند.
اما داکتر عبدالله در این برنامه که از مناظره و بحث دو جانبه به ابراز نظر یک جانبه تبدیل شده بود و طرف مقابلش به قول او گریز کرده بود، چه گفت؟

داکتر عبدالله در اظهارات خود تهاجمی وارد شد. به قول معروف شمشیر را از رو بست و تا آخر با هجوم و حمله بر اشرف غنی ادامه داد.
داکتر عبدالله اشرف غنی را متقلب، روانی و دروغگو خواند و مایۀ بدامنی و رنج افغانستان. اما او از برنامه هایش برای آینده که اگر انتخابات ریاست جمهوری را ببرد، چیزی نگفت. هیچ برنامۀ خود را در هیچ عرصۀ حکومت داری آینده تشریح نکرد.
از تهاجمی بودن لحن گفتار و اظهارات داکتر عبدالله معلوم می شد که وی برای خورد و خمیر کردن و بیاب کردن غنی وارد این مناظره شده بود، اما اشرف غنی با امتناع و گریز از این مناظره نشان داد که او از قبل آگاهی داشته و خود را از این هجوم نجات داد.
بحث و اظهارات داکتر عبدالله در نبود غنی و گریز غنی از روبرو شدن با او در یک مناظرۀ تلویزیونی، تصویر غم انگیزی از آیندۀ سیاسی دارد که همین اکنون متزلزل و بی ثبات است.

نکات مهم اظهارات داکتر عبدالله این ها بود:
این اولین گریز غنی است. او پس از انتخابات شاید معاهدۀ امیر یعقوب خان را تکرار کند.
غنی امروز از مناظره گریز کرد. اما من در میدان انتخابات با او روبرو می شوم. او در این میدان چه می کند؟
غنی که می گفت من حساب می دهم و حساب می گیرم. چرا نیامد این جا؟ جایش این جا بود. چرا نیامد؟
امروز بعد از ظهر اطرافش را گرفته بودند که به لحاظ خدا نرو که بیاب می شوی.
به غنی می گویم که خواب تقلب دوباره را نبیند. آن تقلب گذشته تکرار نخواهد شد.
وقتی نصیر فیاض پرسید که چه می شود؟ داکتر عبدالله جواب داد:
هر چه که می شود، شود. غنی یک آدم گریزی، متقلب و دروغگو است.
غنی یک تنه در برابر صلح و برنامه صلح استاد شد و مانع صلح شد.
رفیقان و دوستان من به خاطر لجاجت غنی بود که از من آزرده شدند و رفتند. اما من پای خود را بر گرده های خودم ماندم تا سلامت افغانستان و نظام حفظ شود.
رییس جمهوری که مشکل روانی دارد، او اجماع ملی آورده نمی تواند. غنی مشکل روانی دارد.
غنی با خودش در جنگ است با پیراهنش در جنگ است. او صلح آورده نمی تواند. برای او چوکی اش مهم است که رییس جمهور باشد ولو که روز هزار نفر کشته شود.
کسی که با معاون اولش در صلح زندگی نکرد، با اتمر و با نماینده خود در حکومت داری نتوانست در صلح زندگی کند، او چگونه می تواند با دیگران صلح بیاورد؟
غنی فریاد می کند که افغانستان را به منطقه وصل کرده اما خودش از ارگ تا خیمۀ لویه جرگه در هلیکوپتر می رود.
پی پی اس غنی از میدان هوایی، الکوزی را اسکورت می کند و به ارگ می آورد و قرارداد ها را امضا می کند و بعد می رود.
یک اداره در سازمان ملل بود که اولین کسی را که مقرر کرد پسرش بود. بعد خانمش را مقرر کرد.

نصیر فیاض از داکتر عبدالله پرسید:
وقتی خودت در این پنج سال نتوانستی جلوی داکتر غنی را بگیری از همان تخلفات و عهد شکنی های که خودت ادعا داری، چه دلیل و تضمینی وجود دارد که مردم بپذیرند که خودت بعد از انتخابات می توانی مخالف کار های غیر قانونی وی شوی. مثلا تقلب در انتخابات را نپذیری و مانع آن شوی، پاسخ داد:
من از مردم می خواهم و نمی گذارم که گذشته تکرار شود. طرفداران غنی در دور قبلی با ما آمدند و شرط شان این است که دیگر گذشته تکرار نشود.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله تو هیچ نیستی هیچ قدرت هم ندادی قدرت دست پشتونها است هر تقلب و هر دستور خواهیم احرا کنند

>>>   فریب نخورید عبداله دودفعه مردم را فریب داد دفعه سوم نیز چنین خواهد کرد

>>>   آقای عبدالله به غنی حساب ندهد بلکه به مردم افغانستان حساب بدهد که درین پینج سال برای مردم خود چه کار های مثمر کرده است، جز انتقاد از غنی که دست جنگسالاران جمیعت را از پول های بادآورده کوتاه ساخت.و جز چکر زدن در مغازه های لندن و دوبی جهت خریداری لباس های قیمتی برای خود و اعضای فامیلش.

>>>   گذشته دهه 70 خود را باید بگوید که سگ صاحبش را نمی یافت ، چور، چپاول ، غصب زمین ، تفرقه قومی، سمتی ، مذهبی ، ازبین بردن اردوی منظم با تجهیزات شان ، فروختن طیاره ها ، تقسیم و چور کردن وزارت ها ، منازل شخصی ، بانک ها ، رقص مرده ، میخ کوبیدن درسرهای مردم ، سینه بریدن ، قتل عام مردم افشار وغیره وغیره
حالا باید بگوئیم کی روانی است ، کی با خود ومردمش درجنگ بود ، کی پل وپلچک ، مکتب ، کلینیک راتخریب کردو کی آبادش میکند اینرا فعلا تمام مردم ما میدانند دیگر فریب نمیخورند بیغم باش بیادرجان

>>>   تو چانس آخرت را پوره کردی بعد ازین برای تو جائی نیست

>>>   کمپاینتوران اشرف غنی مانند خود جناب با عوام فریبی و دروغگویی مردم از فقر و بیکاری و بیچاره گی مردم استفاده کرده برای جمعه کردن انها در سخنرانی هایشان وعده های دادن پول را در صورت اشتراک شان میدهند چنانچه که در حمله انتحاری که در پروان در کمپاین بنفع غنی صورت گرفته بود یکتن از زخمی های حادثه در بستر شفاخانه میگوید که برای ما وعده دادن پینجصد افغانی شده بود حال دیده شود که برای ما میدهد اقبل صافی شکم کلان عضو فعلی پارالمان و زاهد الماس عضو سابق پارالمان با گرفتن هر واحد شان مبلغ پنجاه هزار دالر امریکایی مردم را با فریب وعده دادن پنصد افغانی در محفل سخنرانی تیم غنی احمدزی به جمع اوری مردم دست بکار شده بودند و کسانی که درین حمله انتحاری شهید و زخمی گردیده اند مسولیت مستقیم بر گردن اقبال صافی و زاهد الماس پولپرستان عوام فریب بشمول امرالله ناصالح شایق قدرت و اشرف غنی خود خواه قدرت طلب است مردم بدانند کسانی که به کمپاین های غنی مردم را با وعده های دروغین از توزیع پول دعوت میکنند انها جیب خود شانرا از پول دالری گرفته شده از نماینده غنی پر کرده و بالای شما مردم بی خبر معامله را انجام داده اند بحرف های انها باور نکنید انها مانند شیطان شما را فریب میدهند غنی کسی نیست که بدرد مردم غریب و بیچاره بخورد غنی هدفش به همه واضح شده حکومت تگ قومی خودش در کشور است و بس.

>>>   عبدالله قبلا هم گفته بود که گذشته تکرار نمیشود

>>>   واقعت امر اینست که اشرف غنی مجری و مدیر عامل پروژه داعش در پنج سال افغانستان را به فاسد ترین، فقیر ترین، خطر ناک ترین، نا امن ترین، کشور جهان مبدل ساخت. انتحار و انفجار، تفرقه قومی، فقر، بیکاری، بی‌ عدالتی، تعصبات قومی، بیداد میکند. طالبان از یک گروه کوچک تروریستی به یک حرکت سیاسی شناخته شده در جهان مبدل شدند ( به برکت خدمات اشرف غنی) و امروز بیشتر از پنجا در صد افقنیستن تحت کنترول‌شان است، داعش که اصلا در افقنیستن وجود نداشت به مدیریت اشرف غنی اول در جلال ابعاد و بعد در تمام افغانستان لانه کرد. با این همه "خدمات" اشرف غنی صرف نظر از رسوایی‌های که نه نماز بلد است و نه آیت و حدیث و نه قادر به خواندن خط از روی کاغذ است، و نه توان دکلمه شعر را دارد، با این همه افتزاهات ثابت شد که این مرد یک "مرد متفکر" نه، بلکه یک بیسواد تحصیل کرده است که به درد افغانستان نمیخورد . حالا این مرد چگونه جرات کند که به یک مناظره تلویزیونی حاضر شود؟ طرفداران اشرف غنی هر بهانه و دلیل و برهان را برای فرار شرم آور اشرف غنی تکرار کنند، جایی را نمیگیرد. اشرف غنی یک عروسک با د کرده امریکایی است که بر مردم ما تحمیل شده است.

>>>   آقای عبدالله من از خوش بینان جناب استم ولی باور دارم که خام استی .
زمین بوس

>>>   تشـــکـــــــــــر از ریاست امنیت ملی ما !!!
ترورستان می خواستند امروز قریب هشتاد انسان بیگناه را درکابل وپروان شهید و زخمی سازند ، اما خوشبختانه منسوبین همیشه بیدار امنیت ملی جنایتکاران را پیش از وقوع حادثه شناسائی ودستگیر نمود واز وقوع یک مصیبت دیگر جلوگریکرد!!!!
حالا باید جناب رئیس جمهور همه منسوبین همیشه بیدار را به رتبه سـه تــر جنرالی مُفته خــــــــــر سازد

>>>   فرصت طلایی که به ناحق از دست رفت..
جدایی از تمام بحث ها من شخصا به هر دو رهبر سیاسی کشور مان احترام زیادی قائل هستم اما جدایی از هر بحث دیگر،از حق نگذریم دیشب فرصت بسیار خوبی بود برای داکتر صاحب عبدالله که به بیان و توضیح آنچه که در طول 5 سال حکومت وحدت ملی انجام داده بودند و آنچه که برای 5 سال آینده افغانستان در نظر داشتند بپردازند بجای گله و شکایت از حکومتی که خود نیز شامل آن هستند! و به عبارتی دیگر مگر حکومت وحدت ملی حکومت 50/50 درتاریخ افغانستان رقم نخورد؟؟ مگر داکتر صاحب عبدالله صاحب صلاحیت 50% از کارکرد حکومت نبودند؟؟ مگر حزب محترم جمعیت صد در صد از ایشان حمایت نمی کردند؟؟
مگر حمایت و پشتیبانی مردم را با خود نداشتند؟؟
مگر ایشان هم از امکانات و تجهیزات دولتی نیزبرخودار نبودند؟؟
مگر ایشان در تمام حیاتی ترین و مهمترین جلسات دولتی مانند نشست کابینه،شورای وزیران، شورای اقتصادی و دیگر جلسات اشتراک نداشتند و صاحب رای و نظر نبودند؟؟
به عنوان مالک 50% تصامیم اساسی بر اساس تفاهمنامه میان طرفین ایشان برای مان توضیح بدهند که در حق مردم شان چه کردند؟؟
و اگر ایشان مدعی می شوند که رئیس صاحب جمهور ایشان را سلب صلاحیت کردند و در طول این سالها جزء شخصی سمبولیک و تشریفاتی نقشی بیش نداشتند پس سکوت شان بهر چه بود و چرا آنچه را که حق شان میدانند را نگرفتند؟؟؟؟
کسی که نمی تواند در مقابل یک نفر بایستد و حق اش را بگیرد چگونه می تواند به من جوان اطمینان دهد که فردا که رئیس جمهورکشورم شد در برابر ده ها کشور قدرتمند جهان و صد ها دشمن قسم خورده وطنم از حق من و هموطنانم دفاع کند؟؟
کسی را که تا کنون هیچ هموطنم همسر و فرزندش را ندیده اند،چگونه فردا از آزادی من زن دفاع می کند؟؟
ما وضاحت می خواهیم و این حق مسلم ماست..

سپیده ..

>>>   داکتر عبدالله بدون ارایش هیچ چیزی کرده نمیتواند نه برنامه دارد نه سواد کافی دارد ونه هم سیال داکتر اشرف غنی است یک بیسواد با یک عالم واکادمیسن چطور مناظره میکند
صمدی از کتماندو

>>>   نظر به مطالعه گذشته
آزموده را آزمودن خطاست

>>>   از زمانی که اشرف غنی حکومت را به دست گرفته اقتصاد افقانستان به ته کشیده ومیزان بیکاری ها بیشتر شده گرانی ها امده و کشت وکشتار بیشتر شده من نمیدانم این اشرف غنی با چه رویی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است