افتضاح فرار از مناظره
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۸/۶/۲۶ کد خبر: 160190 منبع: پرینت

شرکت نکردن غنی در مناظره تلویزیون آریانا، که قبلا تمامی تمهیدات و ترتیبات گرفته شده بود و غنی هم موافقت نهایی کرده بود، برای غنی نه تنها یک شکست بزرگ و یک عقب نشینی بود که مایه شرم ساری و بی حیثیتی سیاسی-شخصیتی نیز بود.

در وهله نخست، شرکت نکردن غنی این دو مساله را درذهن مردم به وجود آورد: یکی اینکه غنی با آن همه تحصیل و ادعای دانایی، نتوانست در برابر حریف کمتر درس خوانده خود، با قدرت وارد گفتگو شود و دوم اینکه مردم تصور کردند که غنی آن قدر کارنامه اش بد و غیر خواندنی است که وی نتوانست در یک مناظره با شریک قدرت اش حاضر به گفتگو روی مسائل داخلی دولت اش شود.

غنی خودش به دست خود، گور《چقور》سیاسی اش را امشب کند و همه چیز از جمله رای مردم و افکار عمومی را به رقیب انتخاباتی اش داد و خودش را بیشتر از پیش ضعیف و ناتوان و شکست خورده نشان داد.‌

عبدالله در مصاحبه خویش با سخنان زننده، گزنده و تکان دهنده، ثابت کرد که آمادگی لازم برای مناظره را داشته و حالا که حریف نیامده است می تواند و باید حریف را بمباردمان کلمات کوبنده نماید. عبدالله گرچه برنامه اش را ارایه نکرد ولی در زدن و نقد غنی خوب واردشد و این برایش بیش از هر کمپاین دیگر کمپاین شد.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مناظره
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   برداشت ها فرق ميكند مظفري صاحب.
اگر عبدالله جزء حكومتِ به اصطلاح وحدت ملي نميبود و در رهبري و يا در صفِ يك حزب مخالفِ دولت؛ قرار ميداشت، تحليل شما شايد درست ميبود اما حالا كه عبدالله باي هم در هر كاميابي و ناكامي اين حكومت، سهيم بوده نميتواند از موقف يك اپوزيسيون با رييس جمهور غني؛ به مناظره بپردازد.
اگر معيار، برنامه هاي كاري باشد مطمئناً كه غني در صورت حضور ، برنده بود زيرا عبدالله باي كدام برنامه و پلان انكشافي براي آيندهء افغانستان نداشته و ندارد. ممكن است به همين دليل كه غني ، عبدالله را هم سويه و كفو خود در سياست داخلي و خارجىِ كشور؛ ندانسته حاضر به مناظره نشده است. اگر غني حاضر ميشد شايد عبدالله بيشتر به گله گذاري از او و شكايت از حكومت ميپرداخت. چنانچه عادت بعضي از به اصطلاح سياستمداران افغان است كه خود شان در بدنهء حكومت قرار دارند ولي بجاي اينكه از پُست حساس دولتي خود استعفأ بكنند به انتقاد از حكومت؛ ميپردازند و ميخواهند به نحوي خود را از مسووليت ها و سهيم بودن در خرابي ها مبرأ جلوه بدهند.
به عقيدهء من غني خوب كرد كه در اين "مشاجره" اشتراك نكرد اما بهتر بود تصميم به انصراف خود را پيش از پيش به اطلاع عبدالله باي ميرسانيد.

>>>   اشرف غنی جز لاف و پتاق و دروغگویی و عوام فریبی و وعده های فریبنده غیر عملی و نفاق افگنی و چیغ زدن های بی مورد که شایسته یک انسان دانا و عاقل نیست چه رسد بکسی که خود را ریس جمهور و سر قوماندان اعلی قوای مسلح میخواند دیگر گدام کاری که نفع کشور و مردم در ان متصور بوده باشد ندارد روی همین خاطر در مناظره با داکتر عبدالله عبدالله حاضر نشد بضم خودش که چلوصاف انرا شریک قدرت و رقیب انتخاباتی اش روی یا روی نکشد و بیشتر ازین غنی را خجالت زده کند فرار را بر قرار ترجیع داد و ترس دیگر اش این بود که مبادا از غنی بخواهد که کلمه طیبه را با یکی از سوره های چهار قل که کوتاه ترین سوره های نماز است بخواند و جناب متفکر دوم جهان خوانده نمیتواند این مطلب بیشتر به ابرو ریزی ان می انجامید بهر صورتش اشرف غنی در مقابل داکتر عبدالله کشت و مات شده و به اصطلاح بودنه بازان بگیل گردیده است مردم نام تیم دولت ساز را بنام تیم بگیل فراری مسما کرده اند .

>>>   غنی مانند اجدادش فرار را بر قرار ترجیح داد
بای بای


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است