اعتماد عباس استانکزی به خلیلزاد بیانگر چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۸/۶/۲۷ کد خبر: 160196 منبع: پرینت

احترام و اعتماد عباس استانکزی به زلمی خلیلزاد بیانگر چیست؟
شیرمحمدعباس استانکزی رییس هیات مذاکره کنندۀ طالبان در قطر از ترامپ رییس جمهور امریکا خواست که مذاکرات صلح با طالبان را از سر بگیرد. او در این مصاحبه گفت که دونالد ترامپ از داکترصاحب خلیلزاد مشورت بگیرد که طرفدار صلح است، نه از جنگ طالبان. ستانکزی در این مصاحبه یک پیام دیگر نیز به ترامپ داشت: طالبان پس از امضای توافق صلح با امریکا، آماده هستند تا با امریکایی ها آتش بس برقرار کنند.

استانکزی به ترامپ که ظاهراً در اثر کُشتن یک امریکایی توسط طالبان در کابل مذاکرات صلح را مرده اعلان کرد، اطمینان داد که پس از امضای توافق صلح که نهایی شده بود، طالبان دیگر به امریکایی ها حمله نمی کنند و امریکایی ها را نمی کُشند.

این زلمی خلیلزاد که ده ماه و 9 دور مذاکره با تروریستان طالب را در پشت دروازه های بسته و دور از انظار انجام داد و موافقت نامۀ خروج امریکا را به نام موافقت نامۀ صلح آمادۀ امضا ساخت، چرا اینقدر مورد احترام و اعتماد ملا عباس ستانکزی است که او را داکتر صاحب زلمی خلیلزاد می خواند و به ترامپ توصیه می کند که به مشورت این داکتر صاحب گوش کند؟

از این احترام و اعتماد بر می آید که خلیل زاد افغانستان را دو دسته تقدیم طالبان و امارت طالبانی کرده و موافقت نامۀ او که با طالبان در واقع موافقت نامۀ خروج قوای امریکایی شمرده می شود، به نام موافقت نامۀ صلح برای اِغفال و فریب دنیا از جمله فریب دولت امریکا و دولت افغانستان و مردم افغانستان تدوین و تهیه شده است.

طالبان به شدت تلاش دارند تا موافقت نامۀ آماده شده با امریکایی ها به امضا برسد و ترامپ رییس جمهور امریکا دوباره این مذاکره را در این جهت از سر بگیرد. یک تویت دونالد ترامپ در مورد شروع مجدد مذاکره با طالبان خبر بسیار مسرت بخش برای گروه طالبان است. تویتی که به هیچ صورت احتمال آن توسط این مرد تویتی تاریخ امریکا و جهان منتفی نیست.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استانکزی
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   درنظراول انچه شما قرموده اید درست به نظر می اید ولی امریکا انقدرهم خام وبی احتیاط نیست که خلیل زاد وگرایش های اورا نشناسندویا خلیل زاد ولو این که خون قبیله در رگهایش جوش بزندبی باکانه برخلاف اراده ای ارباب هایش چیزی را به کس ببخشد ویا چیزی را ولو ارزشمند مهم باشد بدون اجازه هدیه بگیرد امریکای ها در کار های خود دقیق وحسابی عمل مینمایند دیده باشید با خلیل زاد یک هیات با صلاحیت در مذاکرات وجود داشت همه ای ان از لغمان وپشتون نبودند هیات امریکای هر توافقی را که بعمل می اورندباید به وزارت خارجه وسنا وچند جای دیگر جواب گو باشند وخلیل زاد هم کاملا زیر ذره بین همه جوانب قرار داشت فقط هرانچه را برایش دکته میکردند ان را نشخوار میتوانست وبس او درخفا ودر گوشه ها اگر برایش فرصت مساعد گردیده باشد شاید یگان تعلیمات ومشوره های لازیم رابه انها داده است وباز خلیل زاد ازان هم میترسد که از داخل طالبها کدام کس انچه او میگوید به امریکای ها خبر ندهد که انگاه دود از دمارش بر می اورند مگر این که خلیل زاد مانند هم تبار هایش انتحار نموده وتمام داروندارواینده وزندگیش را در پای قبیله فداکرده باشد
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   بیانگر اوغانیزه کشور به کمک خلیل یهودزاد فاشیست و اوغان لغمانی

>>>   طالب ....ISIاست
هرچه بادارش گفت همان میکند

>>>   فاشیسم قومی و افراطپرستی

>>>   هر دوی شان خلقی های حفیظ آله امین هستند از این نگاه کم کم به همدیگر اعتماد دارند

>>>   نمیدانم متن موافقه نامهء درافت کردگی خلیل زادافغانستان فروش را خوانده اید
یا نه . در سایت الکترونیکی گفتمان goftaman.com به قلم رسای داکتر
سید محمد موسی صمیمی ضمن تحلیل کار شناسانه نشر شده عنوان آن
نگاه گزرا بر فروپاشی (توافق نامه صلح ) افغانستان .

این توافق نامه سراسر به نفع برادران کرزی و خلیلزاد ترتیب شده و بین امریکا
و امارت اسلامی افغانستان ( رژیم طالبانی ) است .
مردم افغانستان و نظام سیاسی و رییس دولت هیچ اهمیت داده نه شده
مذاکرات بین الافغانی فقط یک مرچ و مسالهء بالا ی کاسه ای شوربا است
که سر قطی را هم باید طالب بکشاید .
مردم افغانستان و رهبران آن که خود را روس شکن میخوانند باید مرگ را قبول
کنند
م. زمین بوس کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است