تکمیل نصاب پارلمان در شش ماه فقط یکبار!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۴    ۱۳۹۸/۶/۲۸ کد خبر: 160222 منبع: پرینت

پارلمان افغانستان که بارها در اوج ناامنی‌ها و بحران‌های امنیتی به دلیل غیبت مکرر شمار زیادی از نمایندگانش با چالش عدم صلاحیت برای تصمیم‌گیری روبرو شده در شش ماه گذشته نیز فقط یک بار به حدنصاب رسیده است.

یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان در نشست عمومی این مجلس اعضای هیات اداری پارلمان را به دلیل بی تفاوت بودن نسبت به غیبت گسترده اعضای پارلمان مورد انتقاد قرار داد.

«رمضان بشردوست» تصریح کرد که در 6 ماه گذشته پارلمان افغانستان تنها یک بار به حدنصاب رسیده است و در دفاتر اعضای هیئت اداری نیز همه روزه بسته بوده و این افراد براساس وظیفه خود با نمایندگان غایب برخورد نمی‌کنند.

نماینده مردم کابل گفت: وقتی برای گرفتن امضای اعضای هیات اداری مراجعه می‌کنیم در دفاتر آنها بسته است و اسناد روزها و ماه‌ها امضا نمی‌شود؛ اگر اعضای هیئت اداری در دفاترشان حضور پیدا نمی‌کنند بهتر است به رؤسای دفاتر خود صلاحیت امضا دهند تا کسی سرگردان نشود.

مورد خطاب قرار گرفتن «احمدشاه رمضان» معاون دوم پارلمان در اظهارات بشردوست توهین این عضو هیات اداری پارلمان نسبت به وی را در پی داشت و پس از آن نیز واکنش نمایندگان به استفاده از الفاظ توهین‌آمیز برای دقایقی سبب اختلال در نشست پارلمان شد.

به گزارش «جمهور»، نشست روز گذشته پارلمان افغانستان به دلیل نرسیدن به حدنصاب صلاحیت تصمیم‌گیری را نداشت و نمایندگان حاضر نیز به دلیل نبود دستور کار، درباره شرایط امنیتی افغانستان گفتگو کردند.

«امیرخان یار» معاون اول پارلمان در این باره گفت که علاوه بر هیئت اداری، نمایندگان پارلمان نیز در بی‌برنامه پارلمان مقصر هستند زیرا در نشست‌های عمومی و کمیسیون‌ها حاضر نمی‌شوند.

وی افزود که دستور کار پارلمان از طریق کمیسیون‌ها پیشنهاد می‌شود اما کمیسیون‌ها به دلیل عدم تکمیل حدنصاب تاکنون نتوانسته‌اند دستور کاری را به پارلمان پیشنهاد کنند.

پیش از این نیز چندین توافقنامه همکاری‌ بین‌المللی افغانستان ازبه دلیل غیبت مکرر نمایندگان پارلمان با چالش مواجه شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پارلمان
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه که حکومت از هم پاشیده ، واین بیانگر روزهای سیاهی است که ممکن درانتظار مردم افغانستان باشد کابینه سرپرست ، وکیل به اساس رابطه جنسی ، رئیس جمهور با وزسر خارجه اش دست به تفنگ ، رئیس اجرائیه فرمان رئیس جمهور را تعلیق میکند
اکریکا صد ملیون دالریکه برای احداث یک پروژه داده بود پس گرفت همچنان 80 ملیون دالر دیگر را نیز به تعلیق اورده ، دلیل شان فساد را گفته اند
ر

>>>   پراکندگی فاسدی بهتر از جمع شدن شان است.

>>>   در یکسال دومراتبه جلسه کافی است
1- جلسه بهاری
2- جلسه زمستانی
درمجلس قبلی تعداد زیاد جلسات برای اضافه شدن امتیاز اعضای پارلمان دایرکردند وبه چیزی که می خواستند رسیدند حالا برای چی جلسه کنند دیگر موضوعی نیست
ر

>>>   یک پناهجوی افغان برای نجات از اخراج یک سال تمام در کلیسا بود، حالا کشیش کلیسای پروتستان که این مهاجر افغان را پناه داده بود، به پرداخت 3000 یورو جریمه شد

>>>   از حکومت بنالی ، از پارلمان بنالی از عدل و قضا بنالی خلاصه از کی بنالی. در راس دولتی که یک آدم سالم وجود ناشته باشد روزش ازین بد تر خواهد شد.از همین دیگ همین شلغم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است