تاریخ کثیف افغانستان قدم بقدم تکرار می گردد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۸/۶/۲۹ کد خبر: 160231 منبع: پرینت

مشوره مجانی برای غنی احمدزی!
بعد از ترک قشون انگلیس، وضعیت برهم و درهم افغانستان بحالش باقی ماند. سربازان انگلیس چند ماه بعد از جنگ میوند که در تاریخ افغانستان بنام جنگ دوم افغان و انگلیس مشهور است، قندهار را تخلیه و این شهر در تصرف محمد ایوب پسر شیر علی که در تاریخ افغانستان بنام غازی محمد ایوب خان معروف است، قرار گرفت. عبدالرحمن، برادرزاده شیر علی یا پسر کاکای محمد ایوب بحمایت مذهبی ملا مشک عالم غلزی بصوب قندهار حرکت نمود. اگر محمد ایوب علیه انگلیس ها در معرکه میوند جهاد کرد ولی امروز عبدالرحمن علیه محمد ایوب مجاهد اعلام جهاد کرد. در ماه سپتمبر ۱۸۸۱ درست ۱۳۸ سال پیش از امروز لشکر محمد ایوب در منطقه چهل زینه قندهار توسط لشکر عبدالرحمن شکست می خورد. محمد ایوب فرار را بر قرار ترجیح داده و خود را بدامن زمامداران فارس دیروز و ایران امروز انداخت. عبدالرحمن این پیروزی خود را از طریق چور و چپاول هستی و نیستی ساکنین قندهار تجلیل کرد.

دو مولوی سرشناس قندهار بنام های عبدالرحمن آخوند و مولوی ویس که فتوای جهاد علیه انگلیس ها در جنگ میوند داده بودند و غلامی عبدالرحمن در خدمت انگلیس ها را محکوم می کردند، از ترس جان به خرقه شریف پناه می برند. رسم بود هر کسی به آنجا پناهنده می شد از تعقیب و مجازات معاف می گشت ولی عبدالرحمن هر دو را گرفتار و در ملای عام گردن زد تا عبرت برای مولوی ها و ملاهای قندهار گردد که علیه انگلیس ها فتوای جهاد را ندهد و پند مردم عادی گردد که علیه انگلیس ها جهاد نکنند.

در حالیکه امروز هم غنی احمدزی و هم حامد کرزی به پیروی از عبدالرحمن در نوکری این یا آن قدرت خارجی در تلاش تاسیس حکومت مرکزی می باشند ولی هر دو با هم جور آمد نمی توانند. اخیرا حامد کرزی پای دبدب دارد که مردم را علیه غنی احمدزی از طرق مختلف تحریک نماید. این کار بشکلی صورت می گیرد که حامد کرزی خود را بدامن ماسکو انداخته و تلاش دارد با زور ماسکو علیه غنی احمدزی بحیث غلام امریکا جهاد نماید. اگر غنی احمدزی براستی هم خواسته باشد میراث دار عبدالرحمن گردد در قدم اول لازم است کاری در حق حامد کرزی نماید که عبدالرحمن در حق دو مولوی قندهار کرد.

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تکرار تاریخ
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   طالب و کرزی و غنی و گلبیدین قصاب کابل برای فاشیزم قومی کار میکنند روش کار شان تفاوت دارد لیکن در ماهیت یکی اند. خلیل زاد از همه خائن تر است.

>>>   اشرف غنی باید چپن وکلاه قره قل این شاه شجاع را از نزدش بگیرد تا او نتواند دیگر سفرهای خارجی انجام دهد

>>>   به سبب همین تکرار درتکرار است که هیچوقت تغاریخ پنجهزار ساله به پنجهزارو یک نرسید درهمان پنج هزار متوقف است ،
روزی خواهد شد که تاریخ پاکستان پنجهزار و ده ساله یا اضافه تر شود اما از ما همان پنجهزار متوقف،

>>>   همه از دست اوغاهای ....است که تاریخ این وطن را گوزبو نموده اند از زمانیکه انگلیس ها بالای غلامان خود نام یک نوع ....را گذاشت و بعد نام این خاک را نیز اوغانستان گذاشت اوغانستان روز خوب را تجربه نکرد . اوغانستان در ۳۰۰ سال گذشته توسط جاسوسان غلامان و ناموس فروشان همه از اقوام اوغان اداره شده و همیشه زخم های شدید از دست اوغان خورده است یک روز این پدیده های شوم با انگلیس ِ یک روز با روسها ِ امریکایی ها و پاکستانی ها معامله کرده در اریکه قدرت تکیه زده اند و همیشه در فرک ۴ نفر وطنفروش و ناموس فروش اطرفیان خود بوده و هستند امروز هم فقیر ترین و بی سواد ترین مردم کشور مارا اوغانها مناطق سرحد و قسمت های ولایات جنوب تشکیل میدهند ِ امروز هم همین سران اوغان از همین بی سوادی و جهالت هم تباران خود استفاده کرده میخواهند بقدرت برسند در حالیکه در ۳۰۰ سال اوغان بدون کدام دست اورد بالای گلوی مردم حکمروایی نموده اند. این طبقه جاعل و نادان اصلآن بنام شرم و حیا چیزی را تجربه نکرده اند تا از کارکرد گذشته گان و امروز خود پند گرفته رها کنند و دیگران را بپذیرند.

>>>   نه کل باند نه کدو
خاک ده سر هردو
کرزی و احمدزی دو گرده جسم شیطان هستند تا هردو فلج نشوند شیطان فعال است

>>>   60 فیصد تاریخ افغانستان دروغ است مثلا نوشته اند درجنگ استقلال نادر خان تل ووانو را فتح کرد!!!
درحالیکه نامبرده هیچ فتحی نکرده آن قبایلی های آنطرف مرز بودند که به غرض چور چپاول وانو را تصرف کرده ونادر را دعوت کردند تا از خوست آمده وتل وانو را نمایشی بافیر توپ فتح کند ،
زمانیکه انگریزها برای به تخت نشاندن شاه شجاع از طریق قندهار آمدند برای سران قومی آنجا پول وطلا دادند بهمین دلیل هیچ کس مقاومت نکرد ،محمد گل مومند جبه جنگ را درمقابل دوصندوق سکه جعلی به انگریزها فروخت وچهارصد سرباز افغان کشته شدند چنانچه اجساد شان خوئراک وحوش شد ،
- دزدان شمالی درچاریکار ومسیر سروبی برزنان واطفال وزخمی های انگریزها چنان وحشیانه حمله کردند که حمله گرگ هابر گله بره ها باشد هدف شان صرف غارت اموال آن شکست خورده ها بود
افغانها همیشه تعهد کردند بعد شکستند ،
نماینده انگریزرا سوار برپیل خود شان داخل شهر کابل اوردند
گیلگمش

>>>   يگانه راه صلح وسلم به ملت افغان است
كىرزي باني فساد وغصب زمين وثروت افغانستان توسط فاميلش وبردراننش است

>>>   همین غنیگک عوام فریب دروغگوی عهد شکن بیکار حتی لیاقت یک ریاست عادی را ندارد چه رسد به ریاست جمهوری غنی جز تفرقه اندازی فساد مالی و اداری و حتاکه فساد اخلاقی انهم در داخل ارگ توسط مشاور خاص غنی بنام فضلی که در تاریخ کشور ما سابقه ندارد و خالی کردن دسترخوان مردم و فقر و بیکاری و فرار مغز ها بخارج کشور و جنگ وناامنی و نفاق اندازی بین اقوام دیگر چه کاری را در بیشتر از پنجسال گذشته بنفع کشور و مردم انجام داده که دوباره میخواهد در ریاست جمهوری باقی بماند برو گمشو با زن کافرت از جایی که امدی دوباره برو ملت را بگذار که خود شان به سرنوشت شان تصمیم بگیرند دروغگوی منافق کلیمه خواندن را یاد نداری میخواهی ریس جمهور دولت اسلامی شوی .

>>>   اشرف غنی رهبر دلخواهد مردم است ،خیراست که فاسدان و دزدان سرگردنه هرچه از شکمبه های خود بریزند جلو اعتماد مردم را به غنی گرفته نمیتوانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است