برای هرکسی غُزدن هم‌تبارش اهمیت دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۸/۷/۲ کد خبر: 160285 منبع: پرینت

برای بیشتر تاجیکان غُرزدن مارشال فهیم و برای بیشتر پشتون‌ها غُزدن بابا غنی. یکی به زور آمریکایی‌ها غُر زده و میزند و دیگری به زور مردم خود غُر می‌زده. در کشوری که معیار برتری، مردانه‌گی و خوبی در غُرزدن باشد، نه در اخلاق سیاسی و رعایت اصول، سرنوشت سیاسی آن کشور به کجا خواهد کشید؟ طرف‌داران هر دو غُرزن، چه باسواد چه بی‌سواد و کم‌سواد، به غُرزدن هر دو بزرگوار، به سیلی‌زدن وزیر، گریبان‌گیری کرزی و پاره‌کردن برگه‌ی درخواست و پاره‌کردن آدم‌ افتخار می‌کنند. به قول معروف «کاسه‌ی چینی که سدا می‌کند، خود صفت خویش ادا می‌کند»

من نمی‌دانم حامیان این دو بزرگوار از آنان دفاع می‌کنند یا دامن آنان را بیشتر بالا می‌کنند؟
من چند پرسش از حامیان جان به‌کف هردو بزرگوار دارم.

الف- از حامیان مارشال فقید
۱- اگر مارشال به زور مردم غُر می‌زد، حالا آن مردم و آن حامیان و حواریون مرحومی کجاستند که به پیروی از ایشان آنان هم در برابر زورگویی و تحقیر آقای غنی غُر بزنند و معاونیت، مشاوریت و پول نخواهند؟
۲- آیا واقعن مارشال فقید وزیر را به سیلی می‌زده، گریبان کرزی را می‌گرفته و پاره‌کننده‌ی درخواست‌اش را پاره می‌کرده؟
۳- چرا این راز در این برهه‌ی زمانی فاش شده است؟

ب- از حامیان غنی
۱- به نظر شما باباغنی غُر می‌زند یا چیغ؟
۲- در این عکس دقت کنید، آیا فکر می‌کنید که آقای غنی برگه‌ی درخواست مارشال فهیم را پاره کرده باشد؟
۳- چرا باباغنی این مردانه‌گی‌اش را پیش از این افشا نکرده بود؟

ج- دو پرسش مشترک از حامیان هردو:
۱- آیا غُرزدن و چیغ‌زدن در هرجای نیاز است و یک ویژه‌گی خوب انسانی‌ست؟
۲- کدام یک غُر میزد و کدام یک غَر می‌زند؟
۳- کدام یک غِر می‌زند و کدام یک غُر می‌زد؟

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فهیم
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   باور!
مارشال بعد از ۱۰۰۰ سال بعد از شسامانی ظهور کرد. اما اسلاف غنی ۱۰۰۰ سال در جنګعزت خود است! و باید غر بزند!
اګر تاجیک ساجق نمیبود زبان دین رسمالخط و ... را از دست نمیداد! مګر رقص را حفظ کرده اند!

>>>   مارشال از میان ملت خود و از بستر این مرز و بوم و از میان خون و آتش قد بلند کرد و مبارزه کرد و جانش را در راه هدفش از دست داد.چون مرگ مارشال طبیعی نبود.
مگر غنی از هفتاد سال عمرش پنجاه سال آنرا در خارج بوده و از جوانی تا حال همسر و همسفر یک نامسلمان غیر افغان بوده و نه اخلاقش اسلامی است و نه عاداتش و نه فهم دینی دارد و نه شناخت اجتماعی فقط خاصیت بچه اوضل الرحمن را دارد و بس چنان به خواری بمیرد که کس نداند گورش کجاست و جسدش چه شد مثل بابایش ترکی

>>>   از رفتار و خم و چم اشرف غنی که در برابر مردم بخاطر گرفتن رای و یا خارجی ها که در برابر انها خود را دوقات میکند پاره کردن امضای مارشال فهیم انهم در یک مجلس در حضور خودش توسط چنین شخص بزدل ترسو جز دروغ و لاف چیزی بیش نیست وهم باید گفت که من هیچگاهی غر زدن مارشال فهیم مرحوم را از طریق رسانه ها ندیده بودم چون شناخت و نزدیکی باوی نداشتم از مجالس خصوصی ان اگاهی ندارم ولی از غر زند اشرف غنی یکبار نه که چندین بار در حین صحبت هایش از طریق رسانه های تصویری شاهد هستم و هم چنان از استعمال الفاظ نادرست مانند بچه خر و غیره غنی از طریق رسانه ها نتها که من همه شاهد و گواه اند اما اینکه وزیران و روسا و دیگران را غنی توهین و تحقیر و با الفاظ زشت دیگر که بر میخورد به فامیل شان که بعضی ها انرا میگویند چون در صد قدمی ارگ برایم اجازه داده نمیشود من نه رد میکنم ونه تایید از دروغ های بیشمار و وعده دادن های غیر عملی و کینه توزی و بد بینی سخت گیرانه غنی به جز طرفدار نفع گیر اش دیگر همه شهروندان به ان بیک نظر مورد تایید قرار میدهند .

>>>   اسلاف غنی هزار سال است که مصروف دریدن همدیگر هستند.
نصف قرآن را قبول دارند و تابع دود قبیلگی خود هستند.
اسلاف غنی و خود غنی و تیم فاشیستی اش با پیروی از پیر سیاسی اش ماکیاول هندو را ماما میگوید و یهود را کاکا و عیسوی را خسر خیل تا مگر باز به قدرت برسد و اهداف فاشیستی اش را پیاده کند و از ارگ عشرت سرای خوش گذرانی بسازد و با طالب کنار بیاید و همه چیز را معامله کند تا واک به دست قبیله بیفتد.
ملت!
به همه رای دهید به جز غنی

>>>   غنی هم فاشیست است ولی گزینه ای بهتر از او نداریم عبدالله را نه آمریکا قبول دارد و نه مردم به تیم مافیایی اش اعتماد میتانه!
غنی حداقل برنامه ای برای معارف ، برق و اقتصاد کشور دارد اما عبدالله هم ثابت کرد که ضعیف تر از غنی است و هم از دست تیم چپاولگر و کلانش باز هم چیزی به ملت نمی ماند!
بنظر من غنی خود را مستقل تر و با اراده تر ثابت کرده و حداقل برای جلب توجه آمریکا شرایط زندگی در افغانستان را بهتر خواهد تا نامش را برجسته ترین در تاریخ افغانستان بسازد و یگان جایزه صلح بگیرد.
کنشکا ورسجی

>>>   داودزی ... ترین انسان افغانستان
کسیکه در زمان مرزی دلالی میکرد تا از ایرانی ها پول بگیرد و امروز آنقدر ذلیلانه در تلویزیون آریانا ظاهر شد که اگر مادرش زنده می بود از شرم سکته میکرد.
این ... در زمان کمیته سوئد هم از این دلالی ها میکرد.

>>>   قسیم فهیم که سر دسته بدماش ها ودزدان در تا حیاتش بود و به هر وسیله از آن ها دفاع میکرد و آنها هم حق ادا میکردند، یک باز معاش و ماکولات سه ماهه تما اردو را قسیم فهیم از آن خود کرد. در زمانش فقط اشرف غنی بود که با درایت جلو خودسری های مالی فهیم را بگیرد. غنی یک شخص مدبر و واقعآ متفکر است.

>>>   خاوری‎.
قومیت بالاتر از اسلامیت
تصور کنیم با همین خصوصیات غیر اسلامی غنی احمدزی و زن فرزندان اش رئیس جمهور کشور از ملیت تاجیک، ازبیک. هزاره، بلوچ...میبود شاید هزاران بار اینها حکم تکفیر اشرا صادر می‌کردند...
ولی حالا..

>>>   بخاطر شکستاندن تابوی اینکه گفته اند ” فقط یک قوم میتواند در اوغانستان حکومت کند ” به اشرف غنی احمد زی رای ندهید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است