چگونه مراد، دوستم را از کمین ارگ نجات داد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۴    ۱۳۹۸/۷/۳ کد خبر: 160295 منبع: پرینت

جنرال مراد، در بامیان، راز ترور جنرال دوستم و چگونگی نجات او را افشا کرده است.
واقعا برای همگان جای سؤال بود که چرا سترجنرال مراد در اوج محبوبیت و در حالی که موتور متحرک ارتش در برابر تروریست‌ها بود، از معاونت ستاد ارتش اخراج گردید.

مراد می‌گوید که ترور جنرال دوستم بسیار دقیق برنامه‌ریزی و مهندسی شده بود که ایشان به هیچ‌وجه نتواند جان سالم به‌در ببرد. مراد می‌گوید وقتی جنرال دوستم در فاریاب در آن کمین قرار گرفت، بیش از ۲۰۰ نفر گاردش کشته شدند، تلفن‌های وزارت دفاع، داخله، امنیت ملی، شورای امنیت و... همه خاموش شده بودند و به تلفن جنرال جواب نمی‌دادند و همه یقین داشتند که دیگه کار دوستم تا چند ساعت دیگر تمام است.

بالاخره دوستم که از همه جا ناامید شده بود، به جنرال مراد که در قندوز مشغول سرکوب دشمنان بود، تماس می‌گیرد و می‌گوید: جنرال مراد امروز یار بابه مزاری در همان شرایط بابه مزاری قرار گرفته است و اگر به فریادم نرسی، دیگر مردم افغانستان کسی به‌نام جنرال دوستم را نخواهد داشت، ۲۰۰ نفر از گاردهای من کشته شده و فقط من با ۲۰ نفر از محافظانم زنده مانده‌ایم و همین حالا مرمی‌های تفنگ دشمن درو به تانک من اصابت می‌کنند.

مراد می‌گوید با اینکه در قندوز درگیر جنگ بودم، یک جفت چرخبال را که زیر فرمان من بودند، تجهیز و به فاریاب اعزام کردم، طیاره‌ها که در مزار برای گرفتن پایین شده بودند، فرمانده قوای هوایی به آن‌ها اجازه پرواز نمی‌داد، من تلفن کردم که زود طیاره‌ها را اجازه پرواز بدهید که به قندوز بیایند، وقتی آن‌ها از میدان هوایی بلند شدند، گفتم مخابره‌های تان را خاموش کنید و به فاریاب بروید و جنرال دوستم را نجات دهید.

با کردینات دقیقی که داده بودم آن‌ها محل کمین جنرال دوستم را پیدا کردند و به من مخابره کردند که دشمن بسیار به جنرال دوستم نزدیک است، اگر از بمب و راکت استفاده کنیم، احتمالا جنرال هم آسیب ببیند، دستور چیست، گفتم که جنرال باید سالم بماند، لذا از پکاه برای کشتن دشمن استفاده کردند، و بعد از کشتن صد نفر از دشمنان، فرصت برای نشستن طیاره پیدا شد و جنرال دوستم را نجات داد.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مراد
دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره و تاجک و ازبیک بیایید و فقط برای یک بار خودتان به خودتان رای بدهید
غنی را تحریم کنید اگر از گذشته آموخته آیید.

>>>   آغای نوشته گر حال خود قظاوت کن که این قهرمان مراد با رتبه جنرالی خود چقدر وفادار به ملت و پابند به آن سوگند خود بوده .
آیا در لحظاتی که این خنرال افسانوی شما جان یک جانور درنده را که دلهای صدها خانواده از او داغدار است نجات میدهد ، در میدان نبرد کندز چه تعداد از افراد بیگناه شهید میشوند و چند سرباز اردوی ملی جانهای شیرین شان را بخاطر نبود ضربات هوایی از دست میدهند .
آیا این تفنگ بدست بیفکر بخاطر سرکشی از احکام نظامی مرتکب به خیانت نمیشود؟ یا کشته شده گان کندز از تبار خودش نیست بلکه ناموس حمیدگل است ؟

>>>   همه راست است ارگ پلان ترور جنرال را داشتند اما موفق نشد

>>>   هرچی نباشه هزاره و ازبک بوله است چی وقت به درد یکی دیگه بخوره
باید به روز بد به درد بخوره
ما هم اگه مرد بودیم ای مردی را فراموش نمیکنیم اگه نبودیم هزاره بوله های ما گیله نکنن
ما خوب میدانیم که اینا می خواستن ریشه ازبک خشک کنن اما خدا نخواست
سلام اندخویی

>>>   جناب به نظر شما كدام ملت و قوم درنده و خاين خاك فروش دارد پاكستاني پيش زن هاي كي ميخوابه براي خراب كردن و برباد كردن وطن خود كي ياري دشمن را هميشه ميدهند شوراي كويته از كدام قوم تشكيل شده حققاني از از كدام ملت است وزير ها و ريس جمهور خاين از كدام قوم است دشمن مكت ابادي كي است واقعا دنبالي چي هستن دولت ريس جمهور قدرت در دست يك قوم مخالف همان قوم مذاكره كنده همان قوم

>>>   نظر دهنده دوم
ایا غنی احمدزی بابای شما که در دامان غربیها کلان شده و به افغانستان اورده شد تا برای غربیها کار کند. در طول پنچ سال اخیر تنها 60 هزار جوانان اردوی ملی شهید شد بدون هزارها مردم عام که بخواطر سیاست فاشیستی غنی بابایت شهید شدند. ایا این جنایت نیست؟ ایا تنها جنایتکار اقوام غیر پشتون است؟

>>>   دقیقا درود بر جنرال مراد

>>>   افرين به اين جنرال وفادار به كشور كه از نفر دوم كشور حفاظت كرد. غني كوچي واقعا مار زير استين بوده.

>>>   و اقلیت را از قندوز دوباره به وطن پدرانشان بفرستید قندوز آرام میشود .خیر و خلاص

>>>   اگرجنرال مراد این کار را کرده باشد قهرمان ملی است. احسن

>>>   اینه جنرال هزاره باز میگویند چرا هزاره را جنرال نمی ساختند؟ شما اول دروغ و بهتان بر دولت که خود جرم است آن هم به این جن رال .

>>>   قهرمان مراد با رتبه جنرالی خود چقدر وفادار به ملت و پابند به آن سوگند خود بوده .

>>>   عجب جنرال دروغ بافی به فکر حقیقت

>>>   اگر این خبر صحت دارد چرا حالا؟ البته بعید نیست چون هردو جنرال خلقی و کمونیست بوده و هستند. اگر مراد این قدر وظیفه شناس است در جریان سرکوب جنبش روشنایی کحا بود؟ خاک بر سر این کشور
دوستم خاین است نجات یک خاین خیانت دیگر
بابه و بوله هایش همه به جای خدمت خیانت کردند

>>>   سوال ازدوستانیکه اینکار جنرال مراد را جرم میپندارند٬ اگر غنی یا اتمر ویاستانکزی در شرایط دوستم قرار میگرفت٬ آیا نجات شان توسط جنرال مراد باز هم خیانت بود.

>>>   خاوری‎.
قومیت بالاتر از اسلامیت
تصور کنیم با همین خصوصیات غیر اسلامی غنی احمدزی و زن فرزندان اش رئیس جمهور کشور از ملیت تاجیک، ازبیک. هزاره، بلوچ...میبود شاید هزاران بار اینها حکم تکفیر اشرا صادر می‌کردند...
ولی حالا..

>>>   شورای کویته را یاد میکنید، حزب جنایت کار وحدت و جنبش و جمعیت و شورای نظار را که شهر کابل و سایر شهر ها را ویران و مردم را قتل عام کردند، رقص مردمُ بی ناموسی و اختطاف و بریدن سینه های زنان عمل کی بود. بت بامیان را در سال ۱۳۶۷ همین وحدتی های وحشی ازببین بردند. این وحشی دوستم بر یک ریش سفید تجاوز کرد ولی بی غیرت ها و دون صفتان وحدتی و جمعیتی پیششش رفتن که خیر است خوب کردی،ههههههه بنام ننگ و شرم چیزی را میدانید؟ فقط غنی بود که عدالت را گذاشت به کار خود و حال دوستم وحشی و غول میگوید اشرف غنی با ما چی کد؟ تو شرم نداری که سوال هم میکنی؟ وطن به بغاوت و بی اتفاقوی و بدماشی و دزدی ها جور نمی شود این وطن مثل اشرف غنی مردها نیاز دارد.

>>>   جنرال لافوک: باز هم یک لاف دیگر زد. اگر یاد تان باشد در جنگ کندز در حالی که یک ملیشه پاکستانی را زنده یا مرده دستگیر نکرده بود. به رسانه ها با بسیار تمطراق گفت: که همین حالا جنرال های پاکستانی زیر چادری فرار میکنند. ای واری جنرال لافوک در طول تاریخ نداشتیم.
رفیق جنرال دوستم

>>>   نفرک نظر دهنده اخر خیلی دیده درا مانند غولک غنی است شما ببیند و نوشته انرا بخوانید که پراندن بت های بامیان را بگردن هزاره و تاج و ازبک می اندازد و طرفداری از طالبان جاسوسان ای اس ای وطنفروشان بیغیرت بی دین و حزب گلبیدین که از زمان سردار داوود خان حتی پیش ازان حلقه غلامی پاکستان را بگردن انداخته که با راکت های پرتاب کرده اش از چهار اسیاب انهم بدستور ای اس ای و نظامیان پاکستان شهر کابل را ویران کرد و ۶۵۰۰۰ کابلی را بشهادت رساند که منجمله پدر ریش سفید ام و برادر جوان صاحب دو طفل و طفلک هفت ساله مرا همین راکت های پرتاب شده گلبیدین و اصابت ان بخانه ما سه تن خانه ما را بشهادت رساند این غولچه شان از ان جنایات یاد نمیکند لعنت بشما بازمانده یهود لعنتی ها.

>>>   آفرین تان جنرال مراد مردانگی تان قابل قدر است.

>>>   مراد اگر يك وطندوست و مسلكي خوب ميبود در دوران خلقي ها بايد شهيد وطن ميشد ، اين هم از جمله سياسيون نظامي خارج پرست و تن پرست است.

>>>   جنگ های کابل را گلبیدین به دستور ISI و به منظور بربادی افغانستان آهاز کرد و بخانه اش وچود یکی دو جشره در پوستین بود.

>>>   خوب است که ازنعمت خدادادی مثل عقل استفاده نماید جنرال دوستم اگربخواهد دختران جوان رنگارنگ پیشش حاضراست زن دارد فرزند دارد این ازعقل بدور است که تجاوز به یک مردپیرنماید مگرطالب یاداعش باشد

>>>   اشرف غنی خیلی مرد است اما برای اوغان ها،غنی تا دیروز در تیم هم جنسگرایان بود اما امروز بچه اش ادامه میدهد اگر دوستم وحشی دستش برسد به ناموس تو هم خدمت خواهد کرد

شورای کویته یک شورای مانند خودتان است انتحار و انفجار از هر وحشی مانند شما فقط صادر می شود

اگر دوستم نبود تا هنوز هم روس زنهای تان می گایید و کنیز پیش خود نگاه می کرد
گپ های تو همه مانند تخریب بت بامیان دروغ کلان است ، بت بامیان را دنیا میداند که طالبان وحشی قوم تو از بین برد اما تو که از تعصب نمی بینی چشمت کورتر باد

>>>   زنده باد جنرال مراد هزاره
تاغه مراد میمنه

>>>   مراد هزاره شیر مرد دوران است
من به او افتخار می کنم او مثل دوستم پاچا به زور کیر خود جنرال شده کون اوغان ها پاره هرچقدر که بدش بیاید
دوستم پاچا را خدا نگاه میکند به کوری چشم اوغان های پیمان شکن از نادر غدار تا غنی یهودی

>>>   همین که جنرال مراد از از مقام و وظیفه اش توسط اشرف غنی برکنار شد خود دلیل بر راستگویی جنرال مراد است. اشرف غنی کسانی را که با اخلاص وظیفه اش را انجام بدهد تحمل نمی تواند. همچنین هرگاه جنرال مراد طالبان را در قندوز سرکوب می کرد و موجبات شکست انان را فراهم می ساخت توسط اشرف غنی به کابل احضار می شد و نمی گذاشت که طالبان شکست بخورد. دلیل دیگری که اشرف غنی می خواسته است دوستم معاون اولش را بکشد این است وقتی که دوستم توسط مراد نجات می یابد دوسیه ایشجی را برای سرکوبی دوستم راه اندازی نمود. این دوسیه هم جز بدنامی ایشجی نتیجه ای دیگری نداشت. در مرحله اخر قیصاری را که در زندان امنیت ملی بود به جان دوستم تحریک کرد که ان هم بی نتیجه ماند امیدواریم که روزهای اخر حکومت اشرف غنی باشد تا همه افغانستان از شر و جنایات وخیانت های او رهایی یابد. اما متاسفانه با توجه به اینکه رئیس جمهور با رای مردم انتخاب نمی شود و امریکا رئیس جمهور ما را انتخاب می کند، فرد صالح و شایسته هرگز در کشور ما رئیس جمهور نخواهد شد و به احتمال زیاد دوباره همین بزدل جنایت کار روی کار خواهد امد.

>>>   دوستم سرت به سلامت ما همه فدای تو
هرکس یار توست ما او را دوست داریم هر کس دشمن توست ما او را کور میکنیم
زنده و سربلند باشی مراد هزاره

>>>   مراد علی! ای وارث بابه مزاری!
دوستم را از بدل ایشچي و پیشچی چرا نجات دادی؟ چرنجات دادی؟
ایا بابه مزاری به این مدافعه از دوستم ایشچی چرا؟ خدا بشرماندت ای چنرال

>>>   جنگ های کابل را گلبیدین به دستور ISI و به منظور بربادی افغانستان آهاز کرد و بخانه اش وچود یکی دو جشره در پوستین بود.

>>>   دوستم رفت در ګودال تاریخ افتاد!

>>>   تا تاریخ است نام دوستم زنده است
دوستم عاشق عدالت و مردم خود است

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده ای عالم دوام ما

>>>   راستی کسانیکه فهم شان کم و عقیدهه شان زیاد خیلی مشکل است بحث کرد، مطالعه کنید غلامان دربار لندغرها و وحشی های تجارهای قومی در سال 1367 درزمان داکتر نجیب حزب وحدت به بامیان داخل شدو مقبول ترین بت را با تانک زدن و دیگران هم تخریب میکردند تا مردم عذر خواسته تا فیصله منتظر باشند، از بامیانی ها بپرسید غلامان ارباب < دنبوره شما جز ثنا و صفت بادار تان چیزی دیگری بلد نیست. آیا شما بنام غیرت و تربیه چیزی را میشناسید یک ریش سفید ترکتبار بنام ایشچی توسط دوستم نمک حرام وحشی مورد تجاوز قرار میگیرد وشما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟هی هی آفرین به .......؟

>>>   جنرال صاحب مراد را دوستم صاحب وزير دفاع ميسازد . به داكتر صاحب عبدالله و فرهمند صاحب گفته كه وزارت دفاع را به مراد صاحب بدهند. انتخابات را هم داكتر صاحب عبدالله ٨٩ فيصد برده و بعد از اعلان رسمي كميسيون ، عيدالله كابينه خود را رسما اعلام ميدارند. بنده نيز به حيث وزير تحصيلات عالي پيشنهاد گرديده ام ولي نسبت مصروفيت هاي كه اينجا دارم تا هنوز تصميم قطعي نگرفته كه به كشور برگردم.
وسلام
سلطان سنجر

>>>   هزاره هیچگاه و به هیچکس تعصب ندارد و جوانمرد است نمونه مثال زدنی اش همین است که می بینید
اوغان تا بیخ گلوی خود نزدیک برد و معاون اول خطاب کرد و با بدترین توطیه می خواست ترور کند که نتوانست این را میگویند تعصب و کینه توزی
من هزاره را دوست دارم بخاطری که هرچی باشد بد ذات نیست و خوب و بد را تشخیص می دهند
دوستم باید تا زنده است دین دار این خدمت باشد و به نسل اندر نسل ازبک وصیت کند که این قوم هزاره چنین مردانگی در حق قوم ازبک کرده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است