کاندیداها بعد از انتخابات به کجا خواهند رفت؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۵    ۱۳۹۸/۷/۵ کد خبر: 160316 منبع: پرینت

در کشورهای دیگر بعد از انتخابات هر کاندیدایی که پیروز شود دولت را تحویل میگیرد، طرفدارانش جشن میگیرند و در خیابانها شادی/میمون بازی در می‌آورند. بقیه کاندیداها یا اپوزیسیون میشوند یا جذب دولت. اما اگر فکر میکنید در کشور ما هم همینطور است کور خوانده اید، ما با همه دنیا فرق داریم!

چشمهایتان را ببندید میخواهم ببرمتان به روزهای بعد از انتخابات شکوهمند سال 98 افغانستان. فکر کنید که همه چیز به خوبی و خوشی تمام شده و بدون اینکه خون از بینی کسی بیاید رییس جمهور را انتخاب کرده‌اند. حتی برادران ناراضی هم رای داده اند و منتظرند ببینند رییس جمهور بعدی امارت اسلامی کیست؟

آقای x: کاندیدای منتخب مردم است که قرار است به ارگ برود. او در حالیکه در همه اعضای بدنش عروسی برپا است به قریه اش تلفن میکند که موتر یا اسب یا خر بگیرند و خود را به کابل برسانند تا کلید بستها را به انها بدهد. بست کلیدی بود؟ بله ببخشید. بست های کلیدی.

گلبدین حکمتیار: ایشان اول به ارگ میرود و پس از آتش زدن آن‌جا اعلان جهاد کرده و به کوه می‌زند. سپس برای رفتن به تهران یا اسلام آباد، با سکه شیر یا خط می‌اندازد. بعدها با نغمه تلفنی تماس میگیرد و از او میخواهد حداقل حجاب اسلامی را در برنامه هایش رعایت کند.

فرامرز تمنا: ایشان طی یک بازگشت شکوهمندانه به دانشگاه افغانستان از طرف هشت هزار دانشجویش مورد استقبال میلیونی قرار میگیرد. اما بعد از رفتن به خانه و دیدن خشویش که مهمان آنها است کنترلش را از دست میدهد و او را متهم به تقلب انتخاباتی میکند. خشویش نیز او را به دادستانی معرفی میکند

حکیم تورسن: ایشان در یک دزدی مسلحانه چوکی ریاست جمهوری را از ارگ دزدیده و به خانه خود میبرد. سپس از همانجا دولت تشکیل می دهد و موفق میشود با کهکشان های دیگر و آدم فضایی‌ها ارتباط برقرار کند و با حمایت انها در جهان موازی در انتخابات 98 پیروز شود.

عبدالله عبدالله: تعدادی از کرم پودرها و دریشی‌های برندش را که در کمپین های انتخاباتی استفاده کرده بود را در یک مزایده جهانی میفروشد و بسیار ثروتمند می‌شود و به این نتیجه می رسد که دنیا گذران و کار دنیا گذران پس بهتر است خوش پیر شوی ای یار جوان. او کتابی درباره سبک زندگی و فلسفه اپیکور تهیه میکند ولی آن را نمیخواند و به معاونانش هدیه میدهد.

نبیل: اگر آقای غنی رییس جمهور شده باشد آقای نبیل باید به محکمه خاص برود، اگر نشده باشد میتواند به محکمه خاص نرود و هر جایی که دلش شد برود. ما بیشتر احتمال میدهیم ایشان به سراغ بکس اسنادش برود و تا دوره بعدی انتخابات نامه بنویسد و عمق فساد و خیانت و تقلب بقیه کاندیداها را افشاگری بنماید.

غنی: بعد از اینکه پی پی اس ایشان را که با همه وجود دروازه ارگ را چسپیده و رها نمیکند به زور بیرون میفرستند میرود و کمپاینی را ایجاد میکند برای تعدیل قانون اساسی و اضافه کردن بندی مبنی بر غیرقانونی کردن مناظرات در انتخابات ریاست جمهوری. ولی در میانه کمپاین آمبولانس های شفاخانه روانی از راه میرسند و ایشان را به طرف علی اباد میبرند اما یک مرد نقاب پوش راه آمبولانس را میبندد و اقای غنی را میدزدد. بعدها عکس هایی از اقای غنی و مرد نقاب پوش در جزایر هاوایی در روزنامه ها چاپ و معلوم میشود مرد نقاب‌دار مرتضوی بوده است. علیه رحمه!

آقای اتمر: ایشان کاندیدای بسیار موفقی بودند اما نتوانستند امنیت تیم شان را بگیرند و دچار انتحاری از درون شدند. اینک هر کدام از اعضا و جوارح تیم شان به زندگی درون تیم های دیگر ادامه میدهند.

فرشته حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاندیداها
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   و فرشته جان حسینی وقتی روز یکشنبه از خواب بیدار میشوند بسم الله گفته سری به فیس لوک میزنند تا ببینند که کی پیشتاز است و ناباورانه میبیند که مردم به شیدا محمد ابدالی رای داده اند و ایشان با ۵۶ فیصد برنده هستند مگر افسوس که از این برد استفاده نمیتوانند چون قبلن به نفع غنی کنار آب رفته اند تا ماهی بگیرند و حال مجمع قضات و حقوقدان های کره مریخ باید بیایند و این مشکل را حل کنند که کی رئیس جمهور است؟

>>>   چه قشنگ فرشته خانم!
نی که متن ای طنز مقاله را ازدیگر فرشته های آسمانی دزدیده وبسیار به عجله درصفحه افغان پیپر به نشر رسانده ائ که مبادا دراول صبح شنبه مهدی ثاقب از تو سبقت گرفته باشد واز گرفتن جایزه ملالی محرومت کنه
شفق

>>>   طنز بسیار شیرینی بود.میشود شوخی کرد ولی توهین نکرد که این متن اینچنین بود در کمال شیرینی وملاحت احسنت//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   این دیگرها راچی میشود چهارتا کل وکورراگفتی دیگرهادرنظرت نه میآیند چطور؟

>>>   سلام و درود بر شما سرکار خانم حسینی،
انصافاً سنجیده گفتی و گل گفتی.از مطالب زیبا و آموزنده تان استفاده نمودیم.

>>>   خوب بود نگفتی دانشومحقق چه خواهدکرد خلیلی چه خواهد گفت

>>>   و این را بگ فرشته خانم که آقای اتمر یک دکور نمایشی برای پیروزی غنی است چون آخر حکومت را به غنی میسپارد.

>>>   غنی زعیمی است از خودکش بیگانه پرست
زود است از قدرت بی پایه به زمین نشست
عاقبت انکه خیانت بوطن کار وی است
گردنش در رس حلقه دار امدنی است
از خیانت های غنی دلایل و اسناد زیاد وجوددارد صرف بیکی دو از ان اشاره میکنیم
۱- قتل و کشته شده بیشتر از ۴۵ هزار افسر و عسکر منحیث سرقوماندان اعلی قوای مسلح عدم توجه به انها
۲- اجازه دادن به سیم خاردار در خط فرزی دیورند به پاکستان و اشتراک وزیر ترانسپورت و والی ننگر هار در نصب دروازه تورخم با عمران خان منحیث سرحد بین پاکستان و افغانستان
دزدی و مصرف بیجا ملیون ها افغانی و لک ها دالر از پول بیت المال به دوستان و همکاران نزدیک اش که اسناد ان توسط اطلاعات روز به رسانه ها رسیده و مردم اطلاع حاصل کردند
رهایی ده ها ترورستان از زندان های کشور بدستور شخص غنی
بشهادت رساندن تظاهر کنندگان بغرض داد خواهی قانونی شان توسط تفنگداران داخل ارگ
چندین ماه زندانی کردن زازی که درخواست عدالتخواهی را از غنی در ولایت هرات کرده بود بعوض رسیدگی حقوق تلف شده ان اول توسط بادیگاردان ارگ لت وکوب وبعدا بکابل فرستاده شد و در زندان ریاست امنیت چندین ما زندانی شده و هنوز هم در قید و بنده است و ده های دیگریست که از حوصله این شبکه خبری نخواهد بود.

>>>   كانديد هاي ناكام در تمام دنيا ميروند دنبال كار وشغل قبلي شان كسي انها را نه در دولت جا ميدهد و نه در اپوزيسيون الا اين كه مربوط حزب قوي كه اپوزيسيون را تشكيل ميدهد باشد در غير ان در سرك ها كاغذ جمع ميكند و يا در تنظيفات شاروالي جوي ها را پاك ميكنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است