به جای شعار یا ارگ یا مرگ، ارگ را ترک کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۹    ۱۳۹۸/۷/۸ کد خبر: 160357 منبع: پرینت

گور مردم‌سالاری نکنید؛ تقلب و زورگیری بس است. شرمی اگر از خدا ندارید دستِ کم کمی باوجدان باشید. برای دکتر عبدالله دیگر هیچ جایی برای گذشت و مدارا نمانده است. او سه دور برای مصلحت کشور و مردم‌اش قربانی داد. بیایید به رای و روند مردم‌سالاری احترام کنیم و سلیقه و خواست شخصی و گرایش قومی و زبانی مان را کنار بگذاریم. همه محاسبات و قراین و شواهد دلالت بر پیروزی این دور آقای عبدالله دارد و زمان آن رسیده است که به کودکی سیاسی و زورگیری عقده‌مندانه و مزروانه پایان بدهیم تا روی ما در برگه‌های تاریخ معاصر کشور سیاه نگردد.

من نه رخنامه‌چلان هستم، نه مدنی و قلم به‌دست حیثیت‌فروش و نه سرمست ذوق و شوق خواهش‌ها و خواست‌های فردی خودم؛ تبار و شعار من انسانیت و احترام به اصول است و عاشق آقای عبدالله و دشمن کودکان و بازیچه‌های عقدمند سیاسی هم نیستم، اما احترام به مردم‌سالاری و رای پاک مردم دارم. اکنون بربنیاد پیش‌داوری شتاب‌زده و فرضیه‌های متوهم، مهم نیست که آقای عبدالله در پنج سال آینده چه می‌کند و کیست و چیست؛ مهم انتخاب مردم و احترام به آرای پاک مردم در روند نیم‌بند مردم‌سالاری‌ست.

مردم‌سالاری واقعی به معنا و مفهوم این نیست که هم انتخابات برگزار کنیم و هم اِعمال زور و تزویر کنیم و هم قوم‌باور و سلطه‌محور باشیم. مردم‌‌سالاری برابری شهروندی و احترام به قانون و انتخاب مردم است. در روند مردم‌سالاری منافع شخص، قوم و سمت مطرح نیست و اولویت منافع مردم دارد و معیار بُرد رای اکثر مردم و رعایت شفافیت انتخاباتی و تمکین به اصول و ارزش‌های دموکراسی است.

بیایید انتخابات را ابزار استیلا و استبداد و تداوم حاکمیت قومی و قبیلوی نسازیم.
برای رفتن به پای صندوق‌های رای و تداوم و به‌ قیام‌رسیدن روند مردم‌سالاری و امنیت انتخابات بسیار خون‌ها ریخته شده است؛ انگشت‌ها قطع شده گردیده است و بانوان بسیاری بیوه و بیچاره گردیده است. سزاوار نیست و منصفانه نیست که یک بار دیگر برایند واقعی انتخابات را نپذیریم و این روند را به گند بکشیم. یگانه دلیل بزرگ و مهم اشتراک کم مردم در انتخابات این دور، بی‌باوری مردم در پیوند به نتیجه‌ی انتخابات و تقلبات گسترده‌ی گذشته است.

۷ ملیون تن این بار باوجودی که به شناس‌نامه‌های شان برچسپ زده بودند، در انتخابات شرکت نکردند. این بدین معناست که این شمار از مردم در گذشته رای شان قربانی نبود شفافیت و تقلب شده است. این مجموعه‌ی کثیری از مردم و واجد شرایط رای‌دهی با اشتراک‌نکردن شان در انتخابات این دور به تقلب‌کاران و آنانی که در پای دفاع از رای شان نایستادند، نه گفتند و این خود درس بزرگی تاریخی برای زورگویان، متقلبان و آنانی است که بازهم می‌خواهند به رای مردم دست‌برد بزنند و یک‌ بار دیگر به گونه‌ی نامشروع در ارگ بمانند.

خیلی‌ها شگفتی‌آور است که برخی‌ها هم می‌خواهند در کشور انتخابات برگزار گردد و هم یکی با زور تقلب و دست‌برد به رای مردم به گونه‌ی یک‌جانبه و نامشروع بیاید و برای شان قانونیت بیاورد و رویاهای شان را برآورده بسازد. حتا اگر این رویاهای متعارف شان با هزینه‌ی نابودی ارزش‌های هویتی_فرهنگی و سلططه‌ی استبداد و فاشیزم همراه باشد.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
شعار
نظرات بینندگان:

>>>   آرای پاک مردم با چتلى تقلبهاى حاکمان پشتون الافغان ناپاک است گوزپند که مردار شد با آب زمزم پاک نمى شود.

>>>   اگر ع برنده شود این به معنی آن نیست که عبدالله خیلی محبوبیت دارد ، بلکه نتیجه قوم جنگی اشرف غنی ورای دادن مردم به حساب قومی ومعامله ودادو گرفت چوکیهاست ، نه برنامه واهلیت وشخصیت،

>>>   باور باميك !
اين پيش داوري را بر مبناي كدام دليل و محاسبه ميكني؟!
از يك سو ميگويي عاشق روي و موي عبدالله نيستي و از طرف ديگر ادعا ميكني كه " شواهد" نشان دهندهء پيروزي عبدالله است ! باز ميگويي صرف نظر از اينكه عبدالله كيست و در پنج سال اينده براي افغانستان چه كاري انجام ميدهد بگذاريم كه او بر مسند رياست جمهوري تكيه بزند و پنج سال خود را سپري كند !!!
من و تو حق نداريم پيش از پيش برنده و بازندهء انتخابات را معرفي بكنيم. منتظر اعلان رسمي نتايج باشيد ! تا ان وقت ؛ براي رفع زرده جوشي و بلند رفتن اسيد معده ات از آنت اسيد ميتواني استفاده بكني !

>>>   غنی با آن همه لاف هایش و چیغ زدن هایش نه آب های کشور را محار کرده توانست، و نه لاف های فروش جالغوزه او جائی را گرفت، و نه هم چندینبار افتتاح کردن پروژه های کهنه چون تاپی و غیره برای او چیزی آوردند. چند تا پل هوائی را هم که با تبلیغات و مصرف فوق العاده درست کرده از نظر بلندی مصارف آنقدر کمتر عملی هستند که قابلیت پایداری را ندارند و برای تجارت واقعی موثر نیستند.
ناموفق ترین سیاستمدار همین غنی کوچی بود. در عرصه خارجی هم منزوی شد و باخت، تا به سویه که صاحب اصلی خودش بیرون راندش، و با پیشبرد سیاست های فاشیستی قومی همراه با مخکش های احمقش در عرصه سیاست های داخلی هم چنان بد باخت و منفور شد که بجز چند تا هویتفروش غلام بچه و همان بوت پاک های شناخته شده کسی دیگری حتا حاضر نبود معاونیت او را قبول کند.
پای ترقیده که تازه موزه را ببیند همینگونه عمل میکند. یک کوچی متعصب و حکومتداری یک کشور متنوعی چون افغانستان فرسنگ ها باهم فاصله دارند.

>>>   اشرف غنی یک قوم گرا است . تمام بودجه
باب 91 را به تمام خویشاوندان خود به شمول گلوی راکت باران به قسم غیرقانونی
مال بیت المال را تحفه داده است .
بااحترام
خاکسار

>>>   ایزک هیچ وقت بالای مرد ها ریاست کرده نمیتواند عبدالله باید ریس ایزک ها شود ‌برایشان لب سرین خریداری نماید

>>>   جدایی از انتقاد های زیادی که به هر دو تکت کلان انتخاباتی چه در مورد گذشته هایشان و چه درمورد ترکیب افراد و احزاب که در این دو تکت کلان وارد است. حضور وشرکت بسیار کم مردم در انتخابات جواب رد به سینه غنی و عبدالله است . بر اساس امار های که خودشان دادند. تعداد کسانیکه واجد شرایط بودند حدود با لا تر از ۹ میلیون نفر اعلان شده بود. تعداد شرکت کننده گان را تا چیزی در حد ۲٫۵ملیون اعلان کردند . اگر این تعداد را بین تمام کاندید ها تقسیم کنیم چیزی در حد ۱۱۰۰۰ رای میرسد. باز هم اگر حاتم بخشی کنیم به ۲ تیم غنی و عبدالله زیاد تر تقسیم کنیم هر تیم را چیزی در حد ۷۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار رای داشته باشند باز هم سوال پیدا میشود که یک تیمی که ۸۰۰ هزار رای دارد ایا حق تشیکیل حکومت به نمایندگی ۳۴ ملیون را دارد؟ ؟؟ اگر تعداد رای دهندگان را بر اساس زبان و قومیت یا حزب هم تقسیم کنیم باز به همین نتیجه می رسیم که که پروسه اتنخبات در افغانستان در افکار عامه زیر سوال رفته است. عملکرد بد. خیانت.دزدی از زمان کرزی تا حکومت عین.غین پروسه انتخبات را به پروسه باند های مافیایی وجنگ قدرت بین زورمندان تبدیل نموده. اما یک نکته بسیار مثبت در این انتخابات دیده میشود و ان اینکه رهبران سنتی و تکه داران قومی دیگر در بین مردم نفوذ ندارند عدم شرکت و حضورمردم در انتخابات یعنی سیلی جانانه مردم به این تکه داران است.

>>>   حال که غنی روانی درک کرده که دیگر نه جعل و نه تقلبکاری اش نمیتواند که زمینه دوام چوکی نشینی در ارگ را برایش فراهم کند غنی خود را به در دیوار میزند و به هر خس و خاشاک دست اندازی دارد تا اوضاع را بد و بدنر کند تا مدت چند دیگر در وکی باقی بماند مر کور خوانده که دیر مردم نه در مقابل چنین شخص ناکام فاشیست از حق قانونی شان بنام کصلحت میگذرند و نه دیگر برای مردم حوصله دوام قدرت چنین شخص فاسد مفسد عوام فریب دروغگوی بی شرم وجود ندارد مردم از خیانت و جنایت غنی و دار و دسته فاسد ان به ستوه امده اند ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است