هدف انتخابات ایجاد تنش بود
در حالی اشرف غنی و عبدالله و حکمتیار و دیگران خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کنند که هیچکدام شان برنده این انتخابات نیستند و شعارهایی مانند "مردم برنده انتخابات هستند و..." برای فریب بیشتر مردم است. مردمی که فقط پنج درصد شان در انتخابات نمایشی شرکت کردند چگونه برنده اند؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۹    ۱۳۹۸/۷/۹ کد خبر: 160365 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) در حالی اشرف غنی و عبدالله و حکمتیار و دیگران خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کنند که هیچکدام شان برنده این انتخابات نیستند و شعارهایی مانند "مردم برنده انتخابات هستند و..." برای فریب بیشتر مردم است. مردمی که فقط پنج درصد شان در انتخابات نمایشی شرکت کردند چگونه برنده اند؟

ایجاد جنجال ها و تنش های قومی و جناحی از جمله ابزارهای استعمار و قدرت های استکباری در طول تاریخ بوده است. آمریکا برای تداوم روند بهره وری و استفاده بهینه از منابع کشور بی صاحبی مانند افغانستان، هر روز دست به ایجاد کنش های جدید می زند تا واکنش های سیاسی و اجتماعی بزرگان و به تبع آن مردم را در مقابل یکیدگر شان تشدید کند و آنها را بجان هم بیندازد، تا بدینوسیله آنان درگیر مشکلات و معضلات پیش آمده خود شده و از کاوش و اطلاع از پروژه های غربی باز بمانند.

افرادی مانند غنی و عبدالله و حکمتیار و... اجازه ای از خود ندارند و همه تابع دستورات سفارت های خارجی هستند، خانواده غنی در آمریکا گروگان است و خانواده عبدالله به دستور انگلیس در هندوستان و خانواده حکمتیار در پاکستان و بقیه رهبران سیاسی و اجتماعی را به همین منوال قیاس کنید...

در حقیقت نه غنی در این مملکت اجازه کار و اصلاح دارد و نه عبدالله و نه دیگران...! و نه هم خودشان تمایلی به کار برای آیندگان این سرزمین دارند، زیرا آینده فرزندان شان در این کشور رقم نمی خورد. اینها فقط از این کشور دزدی می کنند تا آینده فرزندان شان را در کشورهای دیگر بسازند و هم امروز شان به اطاعت از بادارهای شان خوب گذشته باشد.

رقابت تا سرحد دعوای نمایشی غنی و عبدالله و حکمتیار و... برای سرگرم نگهداشتن من و شما است و آنان در پشت پرده در یک صف غلامی ایستاده اند، آنان وظیفه دارند تا هرآنچه به آنان دستور می رسد اطاعت کنند و همچنان از خود اراده ای نشان ندهند.

از این منظر دیگر نیازی به اعلام نتیجه انتخابات نیست، زیرا هرآن کسی را که خارجی ها تصمیم بگیرند به عنوان نماینده خود تعیین می کنند و مانند گذشته آرای مردم هیچ اهمیتی ندارد.
بطور مثال به یک نمونه از نتیجه کاری اعضای کمیسیون های انتخاباتی توجه کنید؛ در انتخابات های گذشته تمامی خلاف ها را دارالانشا یا دبیرخانه کمیسیون انتخابات انجام می داد که از سوی رییس جمهور های وقت معرفی می شدند اما همیشه کمیشنر ها ملامت شمرده شده و در دور اخیر که رییس و اعضای دبیرخانه (متقلبین) ارتقای مقام گرفتند و کمیشنرهای بی خبر از همه جا، به زندان رفتند.

بنابر این، منتظر نتیجه انتخابات نمایشی که با کارگردانی سفارت آمریکا بر روی صحنه رفته است نباشید. هرکدام از اینها که بیایند از غلامی برای سفارت آمریکا دست بردار نیستند زیرا ناچار به این وظیفه اند حتی اگر خود نخواسته باشند.
بفکر خود و آینده فرزندان تان باشید و از سیاست بازی های دیگران دوری کنید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
نتیجه
نظرات بینندگان:

>>>   پوریا پیگیر پور
اگه گلبدین جهاد نمیکرد حالی چشم همه ی ما سبز میبود

>>>   روزی کسی به سر کوچه ده خود آمد و گفت صبح زود به باغ رفتم یک هزار گرگ داخل باغ بود. کسی برایش گفت یک هزار گرگ یک دسته نمی شوند شاید کمتر بوده باشد. گفت 500 تا که بود، گفتند کمی فکر کن شاید کمتر بوده باشد، گفت 200 تا که بود باز گفتند کمی دیگر فکر کو، گفت 10 تا که بود، برایش گفتند در این وقت سال شاید کمتر بوده باشد، گفت یکی که بود گفتند باز هم فکر کن ، آخر گفت پس آن رد پا ها از چه بود داخل باغم. مردم متوجه شدند که یک گرگ هم نبوده فقط رد پا های را دیده بوده.
هراتی

>>>   روایتی از درون:
پس از اعلام پیروزی داکتر عبدالله، تیم دولت ساز با وارخطایی تشکیل جلسه داد. در جریان مجلس اشرف غنی که به شدت مایوس و نگران بود، متوجه شد که داوودزی انگشتش رنگ نشده؛ با عصبانیت تمام به وی گفت: « تو خودت رییس ستاد رای ندادی، پس از دگه مردم چه انتظار باید داشت».
داوودزی از جایش بلند شد، خواست چیزی بگوید، غنی برش اجازه حرف زدن را نداد و اشاره کرد به جایت بنشین.
ف_فطرت

>>>   نمونه‌ای از آرای ۴ ولسوالی پکتیا بر بنیاد گزارش منابع امنیتی .
- در ولسوالی جانی خیل ۲۶۹ رای استفاده شده، رییس ارکان یک کندک ارتش، مانع تقلب شده است.
- در ولسوالی جاجی ۳۳۸۵۱ رای به صندوق‌ها پر شده است.
- در ولسوالی لج احمد خیل ۳۰ رای استفاده شده است. یک سناتور نگذاشته تقلب شود.
- در ولسوالی چمکنی ۱۰۷۸۱ رای استفاده شده است. درین ولسوالی اصلن انتخاباتی برگزار نشده است.
نوت: گزارش کامل را فردا شریک خواهم ساخت.
ف_فطرت

>>>   برادران باهم برادروبرابرافغان اعم ازپشتون ،تاجک، اوزبیک،هزاره،ترکمن ،بلوچ،پشه ئی،ایماق ،اویغور......وغیره ازگذشته ها بخاطربیآورید که دشمنان خاک مان ،دشمنان حریت وآزادی مان بخاطر دربندکشیدن این ملک وغلام ساختن مردم قهرمان وسلحشور این دیارازراه ها وشیوه های مختلف درطی ادوار مختلف تاریخ استفاده برده درمقابل ذعمای بادیانت دلسوز مان شاه امان الله ،فرزندان صدیق مردم درزمان حاکیمت حزب دموکراتیک خلق افغانستان ومردم متعهد ومجاهدین راستین مان به نام های کفر، کمونیست ،افراطی وغیره وغیره و زیرنام قوم، زبان ،مذهب،شمال جنوب شرق وغرب تلاش نموده تا شما را بجان هم درانداخته وآب برآسیاب خویش بریزدبه لحاظ خدا بخود آید ازتفرقه وتعصب دوری بجوید برادر وارباهم بخاط زدودن این همه مصیبت دست بدست هم داده همدیگررا درآغوش بگیریدمردم به ستوه آمده بس است آله دست بیگانگان نشوید خدا راحاضرببنید
رحیم الله "سجان"

>>>   ‏‎Karim Said Karim‎‏
اظهارات تند امرالله صالح در مورد گند جنون قوم پرستی غنی احمدزی وتیم اش( البته سه سال پیش، اکتوبر 2016) :
"پست ترین و فرومایه ترین انسانها کسانی اند که در قدرت دولتی ویا سیاسی وقتی با مقام های خارجی می نشینند از اقوام ، حوزه ها و شخصیت های سیاسی قانون پذیر کشور خویش بدگویی میکنند. وقتی نقل قول بعضی از مقام های دولتی را در ارتباط به اقوام کشور و ولایات کشور از زبان خارجی ها میشنوم حالت غیر قابل توضیح برایم رخ میدهد. حاشیه های بروکسل نیز عاری ازین پستی ها نبوده است. لعنت به این نوع سیاست. وقتی برایم گفتند که خواهش خصوصی دولت از خارجی ها سرکوب و تجرید فلان اقوام و فلان ولایات بوده است عرق خجالتی سر و رویم ریخت. حیا و حس غرور و نماینده گی از تمام کشور در آن لحظات در وجود اینها کجا بود ؟"
امرالله صالح

>>>   سوال
چرا حامد كرزی در روز انتخابات به پای صندوق‌های رای نرفت؟ آيا دليل ترس از رويدادهای امنيتی بوده يا مخالفت با ارزش‌های قانون اساسی و دموكراسی؟

>>>   هر چي باشد از انتخابات ايران هم بهتر بود.
كسي كه اشتراك نكرد باز هم مهم نيست.

>>>   گل گفتی

>>>   واقعیت های پشت پرده همیشه از رسانه ها مخفی می ماند و همه به ظواهر می پردازند
لطفا دقت کنید
شیما کابل

>>>   Karim Pakzad
حق را به حقدار سپرد :
اگر در انتخبات این بار ریاست جمهوری ظاهرآ امکان تقلب گسترده و گوسفندی وجود ندارد محصول اخطار های پیاپی امریکا به دولت افغانستان از دو سه هفته به اینطرف میباشد. این موضوع و اینکه چرا مردم بطور وسیع پای صندوق های رای نرفتند، را امشب با رادیوی بین المللی فرانسه RFI فارسی صحبت میکنم.
در مورد موضوع دوم برای کسانی که وقت ندارند بشنوند. به دو علت مردم مثل سابق حاضر نشدند رای بدهند. اول، تهدیدات امنیتی. ولی این تهدیدات در تمام انتخابات وجود داشت و اینبار حتا طالبان کمتر موفق به اخلال شدند. عامل دوم، عمده ترین عامل شرکت نکردن مردم است و آن از دست دادن اعتماد به حکومت کنندگان است. اشرف غنی برای ۵ سال افغانستان را با جیغ و داد، عوام فریبی، وعده های توخالی، ایجاد یک باند انحصار طلب دور خود در ارگ، حیف و میل پول بیت المال، زیر پا کردن قانون .... در آنطرف دکتر عبدالله هم نتوانست در برابر این انحصار گرایی از خود مقاومت بخرچ بدهد.

>>>   علے موسوے
- در اتریش روز یکشنبه انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار شد. بیش از ۶ میلیون نفر مستقیما در انتخابات شرکت کردند و یک میلیون نفر دیگر هم آرای‌شان را به وزارت داخله، پست کردند. نتیجه چند ساعت بعد از پایان رأی‌گیری اعلام شد. انتخابات زودهنگام، تنها ۴ ماه پس از فروپاشی دولت ائتلافی برگزار شد.

- در افغانستان انتخاباتی که نزدیک یک‌سال برای برگزاری آن برنامه‌ریزی شده‌بود، روز شنبه برگزار شد و تنها ۲ میلیون نفر شرکت کردند؛ اما بربنیاد زمان‌بندی اولیه، نتیجه ابتدایی سه‌ هفته بعد، مشخص می‌شود. نتایج نهایی احتمالا چندین‌ماه بعد... 😐😑

>>>   بابا كدام انتخابات ! انتخابات ، انتخابات ، انتخابات . از ٣٤ مليون نفر طوريكه ديده مى شود يك لك نفر هم در تمامأ أفغانستان شركت نكرده بود . اين مردم احمق تا حالا هم نمى دانند كه ريس مزدور شانرا امريكا تعين مى كند . جالب است ، جالب است . خلاصه كه بسيار جالب است . مردم سألها فهم .

>>>   آیا کسی دقیقا میداند این چند تارموی که زیر زنخ عبدالهادی داغشیار است ریش است یا ( دُم ) ؟
این انسان بداخلاق دریور بیسواد با پوشیدن پکول عقلش به دمش مصرف شده وبر یک زن آبرومند با دانش توهین میکند والفاظ کوچه ئی ولوچکی را استعمال میکند ، این داغشی جاسوس پاکستان می میگوید : آرا بدون با یومتریک را به زور بالای رئیس کمیسیون انتخابات میشماریم !البته او این جمله را مانند یک انسان بداخلاق وبی ادب بیان کرد
درکشورهای خارج بالای هرچیزی تحقسق میکنند که بدانند برای صحت مضر است یا نیست ، درافغانستان کسی متوجه نشذده تایک مراتبه بالای پوشیدن پکـــــــــول تحقیق نماید که چرا عقل واخلاق ر ا زایل میسازد ؟؟
ر

>>>   محمدحنیف رضایی
به عنوان شاگرد سیاست عرض می کنم :
داکتر عبدالله به هیج وجه ریس جمهور آینده نمی تواند باشد؛ نه قابل قبول برای جامعه جهانی است ونه مورد پذیرش خیلی از نخبگان سیاسی داخلی، اما بازیگران خارجی وداخلی ایشان را این بار با تمام کارتلهای چند چهره اش به حیث آله و ابزار علیه ریس جمهور غنی استفاده می کنند تا ریس جمهور، به خواست آمریکائیان تمکین نموده و زمینه ورود طالبان را در بدنه قدرت سیاسی مهیا نمایند.
نوت: حال سوال این است که تغییر نظام از جمهوریت به امارت چه وضعیتی آشفته ی را برای مردم افغانستان رقم خواهد زد و جایگاه داکتر عبدالله در کجا خواهد بود؟

>>>   حکومت افغانستان باید افرادی راد که بنابه تصادف ویا علاف اصول درچوکات حکومت موقفی کسب مسیکنند را جهت تربیه و تادیب به ادارات مربوط یا به بعضی کشورهای همسایه اعزام نماید تا این افراد که به اثر معلامله جنسی ویا تصادف روزگار ویا زور وقلدری ویا گرم آمدن سال به دوران رسیده اند آداب صحبت کردن وحفظ حرمت دیگران ، طرز نان خوردن وهمه خصایل راکه یک انسان نیکو باید داشته باشد به آنهابیاموزد
مثلا همین مسلمیار که قبلا دریور بوده و با گیلنه آب خورده وحالارئیس مشرانو جرگه شده طوری صحبت میکند که گوئی حالا هم کلینر است این داغشی در رابطه با طرزشمارش آؤا رئیسه کمیسیون انتخابات را توهین کرده است ، همچنان ملا تره کوچی وامثال این افراد را باید برای یکماه به پاکستان اعزام نماید تا درمقابل پول اینان را تربیه مجدد نماید
گیلگمش

>>>   Esmatullah Raghib
اگرچند ارقام ارایه‌شده اشتراک کنندگان انتخابات به تفکیک ولایات در برخی ولایت‌ها اندکی عجیب به نظر می‌رسید، اما جدیت کمیشنران کمیسیون اخص مولانا عبدالله نسبت به تمیزسازی آرای بایمتریک از غیر بایمتریک امیدها را نسبت به اعلان یک نتایج قابل قبول بیشتر می‌سازد‌.
چیزی که من در آن متعجبم!
چندی پیش گزارش از ولایت پکتیا منتشر شد که در آن آمده بود، سال‌های زیاد است که بنابه شرایط سخت‌گیرانه اجتماعی هیچ دخترخانم از این ولایت قادر به اشتراک در کانکور نشده است، اما فعلا گزارشات انتخاباتی نشان می‌دهد که مردم این ولایت بیشتر از هرچیز دیگر فقط عاشق اشتراک در انتخابات بوده اند. و اکنون آرای استعمال شده در این ولایت به استثنای چند ولایت معدود در صدر جدول قرار دارد.
کاش آرای اعلان شده این ولایت به میزان اشتراک و حمایت آنان از روند مردمسالاری و انتخابات تناسب واقعی- عینی می‌داشت؟!

>>>   Ahmad Firoz Ahmadi

سفیرامریکا: اشرف غنی بازنده انتخابات شده است
وی گفته است که امریکا بیش ازین نمی تواند اشرف غنی را بر مردم افغانستان تحمیل کند.

به حواله خبر تازه، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل در نشست خصوصی با خبرنگاران رسانه های امریکایی به صراحت گفته است که امریکا بیشتر ازین نمی تواند اصول دموکراسی را درافغانستان نادیده بگیرد و یک نفر شکست خورده را بر مردم افغانستان تحمیل کند.
جان بس گفته است دکترعبدالله به کسب بیشتر آراء نائل آمده و در درجه دوم، گلبدین حکمتیار قرار دارد و اشرف غنی در ردۀ سوم است.

جان بس خاطر نشان کرده که حالا باید دکتر عبدالله جسارت از خود نشان دهد تا در پروسه شمارش آراء جلو آرای تقلبی از سوی والیان و فرماندهان امنیه را بگیرد. سفیر امریکا اظهار داشته که اشرف غنی در زادگاهش(لوگر) تسلط ندارد ولی بالای ساکنان دیگر ولایات حاکمیت جمهوری شاهانه را مستقر می کند.

گ. ن . ا

>>>   نورالله وليزاده
داکتر عبدالله که ادعای برنده بودن دارد، نباید به کمسیون انتخابات زیاد وقت بدهد که آرای مردم را زیاد دست‌کاری کند. باید فشار جدی بر کمسیون وارد کند که هر چه زودتر نتیجه را اعلام کند. شمارش دو میلیون رأی با این همه ساز و برگی که کمسیون انتخابات دارد، دو روز کار است. این‌که تا کنون کمسیون از نرسیدن آرای چندین ولایت سخن می‌گوید، خود نشان‌دهنده آن است که آرای مردم چند ولایت در مسیر راه در معرض دستبرد جدی قرار دارد.

>>>   شاه حسين مرتضوى یک بار ديگر از سوى كميسيون شكايات انتخاباتى 10 هزار افغانى جريمه شد.
افسون محمدی

>>>   Mehdi Saqib
الله گل مجاهد گفته است که اگر مجاهدین نمی بودند چشمان فرزندان تان سبز میبود.
به نظر من طالبان اگر نمیبودند فرزندان همه مردم چشم شان سفید میبود و اگر داعش نمیبود حالا چشم همه فرزندان سیاه میبود. من خدا را شکر میکنم که طالبان و مجاهدین و داعش هستند در غیر آن ما اصلا چشم نداشتیم.

>>>   Soraya Baha
امریکا نتیجه انتخابات را به تعویق انداخته اگر بخواهد می تواند به بحران بکشاند. هنوز درحال ارزیابی است. امریکا می داند که داکترعبدالله آرای بیشتر را دارد در بین یک و نیم ملیون رأی دهنده در یک جامعه ۳۵ملیونی، اما محقق و خلیلی و هزاره ها( اهل تشیع) را وابسته به ایران و دوستم را وابسته به ماورای روسیه وعبدالله را وابسته به جبهه شمال می داند، اشرف غنی هم مهره به درد بخوری نیست، اگر با طالب کنار نیاید. آرینفر می نویسد "این گونه منافع اشرف غنی و امریکا در تضاد و تناقض صد وهشتاد درجه یی قرار گرفته است. این در حالی است که مجاهدان و طالبان و تیم کرزی با برنامه های امریکا هماهنگی دارند."
امریکا در انتخاب عبدالله، غنی، کرزی، گلبدین وطلبان منافع خود را می جوید، هریک که منافع آمریکا را برآورده کرد، رییس جمهور است، رأی مردم بهانه ای بیش نیست برای توجیه دموکراسی امریکایی در افغانستان.

>>>   برادران ، نخبگان و اندیشمندان و درد مندان وطن درود بر شما! یک قول به شما میدهم : در کشورعزیز ما افغانستان چیزی به نام ( امارت شیطانی ) توسط موجودات شیطان صفت با نقاب های سیاه تحت نام ( طالبان دنیا )در این عصر و زمان، رخ نخواهند داد و به وقوع نخواهند پیوست، زیرا نسل افغانی دیگر نسل صد سال و یا دویست سال قبل نیست، فرزندان که در دامن جنگ از مادر زاده شده و در سنگرهای نبرد بزرگ شده و توپ و تانگ و کلاشنکف و... اسباب بازی او بوده و حرف زور پدرش را بر نتافته و بااو جنگیده و برای دلشاد کردن مظلومان در یمن و عراق و سوریه و...شتافته و شراب خواران و زنا زادگان و سارقان و زندانیان فراری از همه دنیا در این کشور ها را در زیر ضرب شست خویش لیه کرده و در اقصی نقاط جهان پراکنده نموده، آنگاه زیر بار چهار تا چوپان چپلی پای پشتون بی سواد رفته که با پول وهابیهای عربستان چند صباحی شکمی سیر خورده و با ریش های دم خر مانند خود ، خویش را آخوند، ملا و مولوی خوانده، می خواهند بر این نسل بیدار، تحصیل کرده و در همه ای دنیا همه جوره ریشه دوانیده، امارت میکنند ؟؟؟ !!! هرگز و هرگز ،وطن ویران را ویرانه تر، کشور صد سال عقب افتاده را، دویست سال دیگر عقب تر نگه میداریم تا آخرین نسل عبد الرجمن جنایت کار از زمین بر می چینیم و خاک شهیدان را از لوس ستم پیشگان تطهیر ساخته و بر روح پاک و مقدس شهیدان نماز گذارده و درود می فرستیم . این است آرمان نهایی یک نسل بیدار افغانستانی امروزی . برادر ! ستم پیشگی تمام شده است، زور گویی در گلوها خفه شده اند و نفس های پادشانهان، اشراف، خانان و ملکان و رقاصان در سینه ها حبس گردید . دیگر این صدای رسای و دلنواز آزادیخواهی ، برادری و و هموطنی است که از جای جای وطن بگوش میرسد و ابابیل های وطن ، کرکسان لاشه خوار را به کوه ها و قله ها کشانیده و پراکند نموده اند .
( تکاب برگی )

>>>   به گفتۀ آقای درانی، در روز انتخابات در ولسوالی اتغر این ولایت تنها 3 رأی به صندوق انداخته شد و در ولسوالی‌های دایچوپان و خاک افغان انتخابات برگزار نشده است.

>>>   به اله گل مجاهل!
که گویا اگر مجاهلین نمیبوداطفال ماچشم سبز میداشتند.
در تاجکستان٫ازبکستان و...چه تعدادچشم سبزاند؟
حیاکنید.روسها برابرمجاهلین بی ناموس نبودند.
عاقل

>>>   نویسنده عالیقدر کود۴!
ازالف تایا همه واقیعت.
بشارت

>>>   ساده دلان قرن۲۱(افغانها)سلام.
۱-انتخابات تان یک تیاتر مضحک بود.
۲-رهبران تان همه جواسیس غربی ها هستند.
۳-پس از تعمق غربی هابراساس منافع خودشان از میان همین جواسیس یکی رابریتان ریس جمهور تعیین میکنند.
دهلوی

>>>   گلب الدین در زمان دولت اسلامی زمانیکه شوروی در افغانستان وجود نداشت برچه جهاد کردی ، خود را فریب می دهی .ای خاین ملی زماینکه همراه دوستم شورای هماهنگی را اعلان نمودید 60000 مردم کابل شهید نمودید یاد مردم می رود ای کفر مسلمان نما ادعای ریاست جمهوری را داریدوکسانیکه به شما رای دادند بی ناموس بودند .
خاکسار

>>>   من از طرف خودم از ریس صاحب ارکان کندک وسناتور صاحب که مانع تقلب شده تشکری می‌کنم واقعا انسان های پاک و شریف در هر جای از افغانستان جنگ زده ما وجود دارد واقعا افتخار کشور ما میباشد دست بوس این دو نفر هستم
( یوسف

>>>   ﺑﻪ ﺳﺮاﻥ اﻭﻏﺎﻧﻬﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﻳﮕﺮ اﻋﺘﻤﺎﺩ ﻧﻤﻴﻜﻨﻨﺪ

>>>   افغانستان کشور ریا و فریب و فسق و فساد ؟
"واعظان کاين جلوه در محراب و منبر مي کنند
چون به خلوت مي روند آن کار ديگر مي کنند"
تازه‌ترین گزارش "سازمان جهانی بهداشت" نشان می‌دهد که افغانستان از نظر سرانه مصرف الکل در میان مصرف‌کنندگان «مداوم» نوشیدنی‌های الکلی، رتبه دوم را در میان ۱۸۹ کشور جهان به خود اختصاص داده است. مبارکتان باد
همسایه ما ایران هم کم از ما ندارد.
کریم پاکزاد

>>>   شخصی که بنام االله کل مجاهد وپوریاپیگیرپور نبشه که اگرگلبدین ومجاهدین نمی بود فزندان این ملک همه جشم سبزبه دنیا می امد حالا خواهروبراردانش ازاین 26 رنگ چه رنگ به ئنیا می آید

>>>   عبدالستار سعادت ؛
در صفحه فيسبوك خود نوشته ؛
اگر راى بايومتريك حساب شود غنى احمدزى ٣٢ ٪؜ دارد.
اگر راى غير بايومتريك حساب شود غنى احمدزى ٥٨ ٪؜ دارد .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
يعنى اگر راى "حلال اسلامى" بدون بايومتريك باشد غنى احمدزى برنده است !!
اگر راى بايومتريك شده باشد!؟ كه غير اسلامى و حرام است !؟ غنى احمدزى بازنده ميباشد !؟

قابل تذكر است كه نشانه انتخاباتى تيم پوپوليست "دولت ساز " هم قرآن را برگزيده بودند و بار ها در كمپاين ها انتخاباتى گفتند كه شما به قرآن راى ميدهيد؟؟

>>>   آغاز رای‌زنی‌ها روی تشکیل کابینه؛
تشکیل کمیته تعیین کابینه از سوی ثبات و همگرایی
گزارش‌های موثق از دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی می‌رساند که این جریان با تشکیل کمیته‌یی تحت رهبری معاون اول این تکت و با حضور نمایندگان با صلاحیت احزاب و جریان‌های عمده تشکیل دهنده این جریان مصروف رأی زنی در باره تشکیل کابینه آینده می‌باشد.
این منابع به نقل از مقامات عالی رتبه ثبات و همگرایی می‌گویند که کابینه آینده حکومت ثبات و همگرایی فراگیر، نماینده و متشکل از نمایندگان تمام اقوام و جریان‌های افغانستان می‌باشد.
ویدا پنجشیری

>>>   چرا پسر حاجی‌شکور به انتخابات
ریاست جمهوری بی باور شد؟! 😉
پسر بزرگ حاجی‌شکور می‌گوید که من از سال ۱۹۸۸ به جمهوریت بی‌باور شدم. او می‌گوید: یک شب جمعه همراه با پدر و مادر و سه برادر خود یکجا مصروف غذاخوردن بودیم. پدرم پرسید: بچه‌ها! فردا به خانه کاکای‌تان می‌روید یا مامای‌تان؟
ما همه برادرها با شور و شوق گفتیم که خانه کاکای خود می‌رویم. مادرم باخته بود. پدرم با احترام به «رأی اکثریت» فیصله نمود که فردا به خانهٔ کاکا می‌رویم. ما همه برادرها در خوشحالی خانه کاکا شب را خوابیدیم.
هنگام صبح روز جمعه که از خواب بیدار شدیم، مادرم مصروف خُشک‌کردن موهای تَر اش بود و کوشش به پنهان کردن لبخندهایش می‌کرد؛ به یکبارگی برای ما گفت: زودتر کالای تان را بپوشید که خانه مامای‌تان می‌رویم!
من طرف پدرم دیدم؛ او خاموش بود و تمثیل خواندن اخبار را می‌کرد. از همان روز بود فهمیدم که؛ جمهوریت، احترام به رأی اکثریت، ارزش رأ‌ی‌ و ازین قبیل حرف‌ها همه‌اش چتیات است.
تصامیم اصلی در اتاق‌های بسته گرفته می‌شود؛ آن‌هم زمانی که رأی‌دهنده‌ها همه در خواب باشند.

>>>   متأسفانه مردم افغانستان در وضعيت كنونى به مانند دانه هاى گندم در ميان دو سنگ آسياب قرار دارند از يكطرف بنيادگرايى افراطى و از جانب ديگر برترى جويى قومى.

خدا كند كه اين بار در انتخابات نه اشرف غنى برنده شود و نه عبدالله؛ اگر اشرف غنى موفق شود شيونيست ها و برترى خواهان قدرت شان بيشتر مى شود و به بهانه هاى مختلف در داخل حكومت در ساختار نظام در مركز و ولايات به پاك سازى قومى و تصفيه حساب دست خواهند زد .
اگر عبدالله پيروز شود جنگ سالار ها و مجاهدين استفاده جو دو باره بيشتر قوت مى گيرند و پاك سازى ادارى را در وزارتخانه ها و مؤسسات دولتى شروع مى كنند و قدرت را كاملأ "تنظيمى" خواهند ساخت.
نا گفته نماند، كه اگر غنى برنده نشود به طرح حكومت مؤقت از طرف كرزى شايد تن در دهد.

ض، بهارى

>>>   کرزی و غنی با باند چهل دزد شان باید طالبان را برای تداوم جنگ تجهیز و تشویق میکردند. چون تنها بدین طریق میتوانستند دارایی های عامه را غارت کنند.
ولی اگر فرشته ی از آسمان فرود آمده و رییس جمهور شود، با این وضیعت آیا میتواند بنفع مملکت اقدامی بکند؟
تنها و تنها بروز انقلابیست که پیش از پیروزی مرز ها را ببندد و بعد از پیروزی چپاولگران و خاینین ملی را به جوخه های بیرحم اعدام بسپارد.
خواهید گفت که همچو رهبری که انقلاب را رهبری کند وجود ندارد! موافقم! ولی کمیته ی چهار و یا هفت نفریی را که میتوان تشکیل کرد که همچو انقلاب عظیمی را به پیروزی برساند!
این تنها راه چاره است.
سیداحمد بانی

>>>   نیلوفر بدخش خراسانی
فردی دو کوزه شیری از ده برای فروش به شهر می برد در بین راه جهت رفع خستگی گوزه ها را جلویش به زمین می گذارد و به درختی تکیه می دهد و کم کم به خیالات رفته که اگر شیر ها را خوب بخرند می تواند بار دیگر چهار کوزه بیاورد و چهار را هشت و آنها را تبدیل به روغن نموده واگر زیاد تر بیاورد و مرکز فروش داشته باشد ، حجره ی تجارت باز کند وکار بارش بالا گرفته تا آنجا که امین التجار شود ، به سراغ دختر حاکم می رود و روزی با او گفت وگویش شده چنانم لگد به او می نوازد که نقش زمینش می سازد که در این هنگام همان لگد را به کوزه ها می کوبد !!!
داستان متقلبین انتخابات هم اینگونه سرنوشت را دارد که با آرای خیالی و ناپاک خیال پردازی و خیال پلو می زنند ...

>>>   اولین تنش وتکر غنی وصالح اغاز شد!
هنگامی که امر الله دریک برنامه ای سخنرانی میرفت غنی برایش به شوخی و یا راستی میگوید باید به اندازه ای رای خود از پنجشیر سخن رانی نمای امر الله استاد شده یک مکس نازک مینماید ومی خندد وبه حرکت ادامه میدهد چون غنی از تمام ولایت پنجشیر نهصد رای واز قریه وزادگاه امرالله سه رای داشته است!!! اخر این هم معاون ریس جمهور ودوستم که ششصد هزار رای اصلی بدون تقلب داشت معاون اول بخوانید وبخندید
زیدالله بیگ

>>>   رهبر سیاسی ما واقعا که هدف اش خدمت و صداقت وجدان بخاطر خدمتگذاری به ملت و سرنگونی قدرت مافیای دولتی وشاه دوزدان دولتمداران باشد.
شکست برای برایش قابل تحمل نیست اما در رهبران چنین کسی وجود ندارد همه گل یک باغ رنگ و بوی متفاوت و ریشه و اصلیت شان یکسان است.
اعمال گذشته آنها کاملا قانون شکن مفسد برای ملت ثابت شده بر ملت خدمتگذاری نکردند درصمن به دفاع از منافع علیای کشور جسورانه شجاعانه در برابر قدرت ها بزرگ و کشور ها همسایه تصپمبم واراده جدی ندارد همیشه بخاطر قدرت کسب دالر خود را وابسته به دشمانان این سرزمین و خاک مقدس هویت اصلیت میراث نیاکان ما می بیند در انتخابات نیز خود را ثابت ساختند.

با وجودی که از آغاز مبارزه به حد کافی به حق ملت و خاک وطن ظلم و ستم کردند، اما این عادت خاینانه را ترک نکرده همیشه تکرار میکنند که تکرار ان جنایت است باید در مقایسه به کشور های همسایه استقلال واقعی دارند . وجدی هستند به خاطر دفاع از وطن و ناموس سلاح مدرن و اتوم تولید میکنند و در برابر قدرت های بزرگ با افتخار و مردانگی از منافع ملت و خاک شان دفاع و حمایت میکنند.

باید قضاوت عادلانه نمود که در اشغال خاک ما واضع پول گزاف در طول چهل سال به خرچ داده و میدهند که این رهبران بی همت و فروخته شده ما هستند که تور خم بدون هیچ کدام دلیل جر آکرا و فشار احتمال قوی وجود دارد در برابر دالر معامله سیاسی در جریان انتخابات کردند
به کدام اعتماد چه شخصیت سیاسی و برای کدام هدف و مرام مقدس رای میدادم که اشتباهات و قانون شکنی و خیانت ها را بالای ما وامیداشت و در پنج سال دیگر تماشا میکردم و از داده رای خود عذاب وجدان می کشیدم.
ما ملت خود را به خداوند می سپارم.

امینه وهابزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است