آرای ولسوالی‌های ناامن؛ بیش از ولسوالی‌های امن
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۲    ۱۳۹۸/۷/۱۰ کد خبر: 160384 منبع: پرینت

آمارهای ارایه شده در وب‌سایت کمیسیون انتخابات نشان می‌دهد که شمار شرکت‌‌کنند‌گان در برخی از ولسوالی‌های ناامن ولایت‌هایی چون لوگر، پکتیا، پکتیکا و خوست بیشتر از ولسوالی‌های امن این ولایت‌ها گزارش شده است.
یافته‌های آریانانیوز از شماری از ولایت‌ها نشان می‌دهد که در ولسوالی‌های امن رأی کمتری نسبت به ولسوالی‌های ناامن در انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان، به صندوق‌ها ریخته شده است.

بر اساس این گزارش، بگونه مثال در ولایت لوگر، چرخ از ولسوالی‌های به شدت ناامن این ولایت است، اما ۷۰۷۶ رأی در این ولسوالی استفاده شده است.
اما از ولسوالی امن خوشی تا هنوز هیچ رأی وارد سیستم کمیسیون انتخابات نشده، در حالی که در ولسوالی محمد آغه که از ولسوالی‌های نسبتا ناامن است، ۶۵۴۰ رأی استفاده شده است.

به اساس آمار سایت کمیسیون انتخابات، ولسوالی ارگون از مناطق امن ولایت پکتیکا است. در این ولسوالی ۳۷۱۳ رأی استعمال شده است و در ولسوالی ورممی، ناامن‌ترین ولسوالی این ولایت، ۱۸۷۶ رأی به صندق ریخته شده است.
همچنان، در ولایت خوست موسی خیل ناامن‌ترین ولسوالی این ولایت است، در این ولسوالی ۱۳۸۳۶ رای استفاده شده و در امن‌ترین ولسوالی خوست در صبری، ۶۹۱۵ رای به صندوق ریخته شده است.

از سوی دیگر، در ولایت پکتیا؛ در ولسوالی امن شواک ۴۱۸ رأی استفاده شده، در حالی که در ولسوالی به شدت ناامن زرمت، ۲۴۳۱۹ رأی به صندق‌ها ریخته شده است.
این در حالی است که گلبدین حکمتیار، نامزد ریاست جمهوری نیز صبح امروز در یک نشست خبری، از تلقب گسترده در ولسوالی‌های ناامن ولایات حوزه جنوب شرق و شرق کشور خبر داد و گفت: "دو ثلث رأی تیم دولتی، جعلی، تقلبی و خیالی است. مثال‌اش پکتیا".
او ادعا کرد که در پکتیا تقلب گسترده صورت گرفته و چلنج می‌دهد که اگر در این ولایت ثلث آرای ریخته شده در صندوق‌ها به رؤیت عکس و نشان انگشت و واقعی ثابت شود، حاضر است نتیجه را بپذیرد و به برنده تبریک هم بگوید.

حکمتیار همچنان گفت: در ولسوالی "روحانی بابای" پکتیا که هیچ مسوول حکومتی در آنجا وجود ندارد و همه در دست طالبان است، 9999 رای درج اوراق شده و همچنین زرمت که جز مامورین دولت حتی یک دکاندار هم رای نداده است، 2400 رأی درج اوراق شده است که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
وی تیم دولت‌ساز را به حمله بر کاروان و گردهمایی خود در گردیز نیز متهم کرد و گفت: او در مرکز گردیز ده برابر غنی گردهمایی داشته است، اما مورد حمله قرار گرفته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امن
ولسوالی
نظرات بینندگان:

>>>   اگرکمسیون انتخابات محلات نا امن را از لسسست خارج نمیکرد حالا تعداد رای دهندگان به ده ملیون نفر میرسید ومشروعیت انتخابات تامین بود !!!!

>>>   در مملکتی که مردم آن شعور و شجاعت سیاسی ندارند، انتخابات بی معنی و مسخره است.
داود

>>>   در این ولایات به نفع غنی یهودی تقلب گسترده شده است رهی گوسفندی

>>>   ادعا های آقای حکمتیار و باقی کاندید ها باید جدی گرفته شود و کمیسیون شکایات انتخاباتی مسوولانه عمل کند و بیطرفانه تصمیم بگیرد.
تمام کارکرد های کمیسیون های انتخاباتی و دارالانشاء کمیسیون انتخابات از جانب چند نهاد مستقل و وارد در مسائل انتخاباتی باید موشگافانه بررسی شود و خلا ها و احتمالن تخطی ها و مهندسی های انتخاباتی بر ملا شود تا در این انتخابات و در انتخابات بعدی از آن جلو گیری شود.

>>>   مزرع سبز فلک دیدم وداس مه نو/یادم از کشته خویش امدو هنگام درو ( حافظ شبرازی علیه الرحمه )
روی سخنم با محترم صاحب گلبدین حکمتیار وتمامی اندیشمندان سیاستمداران واساتید دانشگاه( پوهنتون )دانشجویان وعلما است روی سخنم تمامی نمایندگان واحزاب وگروپها است .روی سخنم با دلسوزانوطن چه در افغانستان وکشورهای همسایه چه در آمریکا واروپا وتمامی مردم ستمدیده ورنجدیده کشور عزیزمان افغانستان است.بیاییم برای نجات وطن از سلطه دشمنان دین وایین وسلطه گران به پا خیزیم وحدت بگیریم مردم بزرگترین سرمایه یک نظام حکومتی هستند
بسیاری از این سیاستمداران کشور درده بیست سال اینده زنده نخواهند بود چون عمر ما کوتاه است بیاییید بهفکر نسلهای اینده باشیم دشمنی وقومیت پرستی وخودخواهی را کنار بگذاریم .چقدر باید رنج ببیریم .ایا بهتر نیست بخود اییم.ایا اشتراک این انتخابات ووقایعی که در ان بوجود امده حاصل رفتار وکردار خودمانیست.بدانیم که فرصت سوزی کردیم .نیاندیشیدیم که مردم را اگاه وبیدار کنیم .فقط بفکرچوکی ودالر وتجملات وزندگی لاکچری بودیم وخودمان را دیدیم .این کشته خودماست این تقلبات وتخلفات حاصل عمل خود ماست.//
داکتر عبدالرب اچکزی




.

>>>   داخلی ها هر کار میکنندافسوس ما از خارجی ها است که به عقل ملت عزیز ما وبه عقل عموم جهان میخندند وکار های میکنند ویا اجازه میدهند کارهای انجام شود که طفل هم قبول نمیکند ما کجا گفتیم که درینجا انتخابات انجام دهند ویا دموکراسی تقلبی بیاورید ویا به بهانه های مبارزه با تروریزم بیایند وان را صد برابر بسازند ویا ادعانمایند که مواد مخدر را ازبین می برید ولی هزار برابر معیار ان رابالا ببرید وبرای ما طالب بسازید وداعش وحکمتیار و... واز هردوسو افغان بکشید هردو طرف را خود سلاح ومهمات بدهید وقومانده وفرمان هردو را خود بدهید این همه جفا وظلم روزی تاریخ شمارا سیاه میسازد واعتبار که بسیار چیزی خوب است وشما پروای ان راندارید چون زور دارید اگر روزی بیاید که این زور شما ازبین برود وباد تان برود بعد هیچ کسی دیگر بالای شما اعتماد نمیکند به لحاظ خدا وبه احترام عیسای مسیح ومریم بنت ذکریای پیامبر وبه قدسیت اقانیم ثلاثه که از مومن به های شما است دیگر برنامه های مبتذل ورسوای خودرا بالای کشور وملت ما تطبیق نکنید
قاضی فضل الله مشاور ارشد سابق وزارت تعلیم

>>>   قبل از انجام انتخابات ریس تیفا گفته بود که غنی به والی پکتیا دستور داده که ۳۵۰۰۰۰رای را از خودت میخواهم و در ولایت خوست به حلیم فدایی والی ان ولایت غنی گفته بود که حد اقل ۲۰۰۰۰۰- را از خود میخواهم تقلبات بشکل گسترده به نفع تیم غنی در تمام ولایات و بیشتر در ولایت های جنوبی توسطوالیان ان ولایات صورت گرفته و در شرق هم توسط گماشتگان مسلمیار ریس مجلس سنا به نفع غنی صندوقهای رای تقلبی و جعلی پرکاری گردیده و در شمال بیشتر در ولایت بغلان و قندوز بهنفع غنی رای های تقلبی به صندوق های رای پرکاری شده است دیده شود که کمیسون انتخاباتی خدا و وجدان شانرا در نظر گرفته رای های تقلبی و جعلی را از رای های پاک مردم جدا میکنند ویا اینکه زیر تاثیر خواست اشرف غنی رفته خیانت ملی را مرتکب میگردند دیده شود اگر رای های تقلبی از رای های اصلی غنی کشیده شود کمترین رای را دارد و در غیر ان با رای های تقلبی پیروز انرا اعلان خواهند کردند .

>>>   برای برد اشرفک تنها یکی ازین دو دلیل موجه خواهد بود
۱- تقلب صددرصد صورت گرفته است و یا،
۲- ما مردم خیلی احمق هستیم ورنه هیچ خری به او رای نمیدهد.
آزاده

>>>   به خاطر تقلب کاری نتایج انتخابات زودتر صورت نمی گیرد هر قدر نتایج زودتر اعلان شود جلو تقلب کمتر است این قدر مامورین نان خور را کمیسون انتخابات چه می کند که دو میلیون رهی شمار کرده نمی تواند بگذارید که مردم سرنوشت خود را معلوم نمایند

>>>   اگر خوب دقیق شویم یک گروپ کار ازموده وفعال یکجا شده هر کدام بخشی از برنامه وکار را بعهده گرفته اند ولی در نهایت همه برای یک نقشه وطرح کار میکنند اقای کرزی گفته اند برادرهآ من یک بخش بزرگ را از بدنه ای شمال وعبدالله جدا میکنم مانندنور واسماعیل وقانونی معامله گر وملابسم الله و... وانهارا به طمع وارزوی حکومت موقت نگاه میدارم شما کارخودرا بکنید خارجی ها میگویند من صالح واحدی وپدرام واحمد ولی ودیگر.. وسکرها را تحریک وتشویق مینمایم تا از داخل علیه شمالی ها ویا وطن پرست ها کار نمایند واقای حکمت یار وسیاف ویون به تبلیغ وتشویق اقوام وظیفه داشته باشند کمیسیون وکارمند های دولتی هم هریک نقش خودرا انجام دهند او بچه هآ طالب ها هم برادر های ما وشما هستند انها را میگویم که مناطق عبدالله وربانی را نا امن بسازند مزار وبدخشان وفاریاب وسرپل وکندوز و...وداعشی ها هم از امر ما وارباب های بزرگ بیرون نیستند انها را وظیفه میدهیم که بکشند وسر ببرند اینها هم بسیار هستن به کشتن خلاص نمیشوندوقتی مزاری وربانی ومسعود را کشتیم گفتیم دیگه خلاص شدند باز داود داود وسید خیلی واحمد خان ومطلب بیگ قد بلندک کردند انهارا هم به حسابشان رسیدیم ودیدیم از داخل خود ما رازق را پیداکردندوظاهر قدیر وهمایون را به بچه ها گفتم که یک نفر سرشان را بزنید دیگرهایش میترسند دیدین همانطور شد وقتی رازق را زدیم دیگر از لالی وظاهر وهمایون خبر نیست به پلانهای کرزی باید احترام داشته باشید ملا تره خیل را تربیه کردیم ومسلمیار را ریس سنا ساختیم هرکدام شان شیر است شیر ببینین چه خوب غر میزنند همه را ترسانیده اند بالای حضرت علی والماس وامان الله ای گذر وبی دانش ومرتضوی وایشچی و نقیب الله وعالم ساعی و...دیگر بی اراده های این قوم به زور دالر کار کردیم وانها را بی ایمان ساختیم هنوز هم که از شما زیاد رای میگیرند تقلب کنید تقلب بهترین راه بردن همین تقلب است مه دوبار ازین تاکتیک کار گرفتم والی از ما ولسوال از ما قوماندان امنیه از ما کمیسیونهانود در صدشان از ماای بی غیرتهاهمین قدر چیز که ما کردیم شما هم حرکت کنید وکار نماید انگلیس وامریکا با ما باشدتوبه توبه با انها یک خدا میماند وملت چیزی از دست شان نمی اید
قاضی فضل الله تاشقرغانی

>>>   در ولایت هرات کارمندان دولت از کابل به هرات آمده بودند، و دفتر های دولتی را برای جناب غنی ستاد انتخابات جور کرده بودند. به گفته طرفدارنش غنی بابا ابروی اسلام را که برده بودی ابروی ملت را هم بردی و ابروی انتخابات را هم بردی،
جکمتیار صاحب ، داکتر صاحب تمنا و دیگران راست می گویند. اگر رای تقلبی جدا شود غنی بابا در ردیف چها و پنج است.

>>>   خر تصور کرده اند این قوم را
یا که خود بلا نسبت خرها خراند
من گمان میکردم که احمق منم
اینها از هر احمقی احمق تر اند

>>>   ولسوالی وورممی که من دیده ام تمام نفوس آن بالغ ونابالغ به یک هزار نفر نمیرسد چه رسد آراء آنها تقلب واضح است
شفق

>>>   در صفحه های اجتماعی هرچی ویدیو های تقلب خیانت و پر کاری صندوق های رای را می بینم همه گویندگان یک زبان خاص هستند.
آیا این کار عادلانه است؟؟؟

>>>   این سرزمین با نام و نشانِ افغان هرگز نه روی آزادی را بیند و نه هم روی آبادی را

>>>   در محلات نا امن براي تقلب راي گيري كردند خواهي نخواهي راي اش بلند است چون تقلب از قبل توسط كميسيون انتخابات به نفع تيم حاكم مهندسي شده بود. يك ماه قبل شصت هاي هر كس را گرفته و راي را داخل سيستم كرده اند و فعلا تاريخ ان را اپديت كرده اند و بنام محلات نا امن در جمع راي حساب كرده اند. كور هم ميداند دلده شور است.

>>>   من شکر اوغان نیستم چون ....نیستم. این نام اوغان یا افغان به زور و به ریا توسط حاکم های گذشته اوغان بالای همه شهروندان کشورم تحمیل شده در حالیکه اکثریت ما مرمان این کشور اوغان یا افغان نیستیم.
ما به برادری و براری در کشور خود باور داریم و برادران اوغان یا پشتون خود را دوست داریم ولی هیچگاهی به زورگویان و تمامیتخواهان که در بین این اوغان ها وجود دارند تسلیم نمیشویم. با آنها حساب ما جدا است.
نام این کشور را با همکاری انگلیس و رنجیت سنگ هندی تغییر دادید ولی هویت اصلی شهروندان این کشور را که غیر اوغان است به زور و چال به اوغان تغییر داده نمیتوانید.
بس است، واقعیت را قبول کنید. برادری و وحدت به زور نمیشود، و نمیشود مردم را به زور یکسان سازی کنید و نام این یکسان سازی جبری و نادرست را وحدت ملی بگذاری.
وحدت ملی چنین نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است