ملا برادر در دیدار با شاه محمود قریشی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۸/۷/۱۱ کد خبر: 160390 منبع: پرینت

وزارت خارجه پاکستان روز پنج شنبه (۱۱میزان) گفته است که هیآت ۱۲نفری طالبان به رهبری ملا برادر، معاون سیاسی طالبان به اسلام آباد رسیده است و با شاه محمود قریشی، وزیرخارجۀ این کشور دیدار و گفتگو کرده است.
به گزارش طلوع، وزارت خارجه پاکستان این دیدار را فرصت برای ازسرگیری گفتگوهای صلح امریکا با طالبان و پیشرفت بدست آمده در این راستا فراهم خواهد ساخت.

ملا فضل آخند، محمد نبی عمری، عبدالحق وسیق، خیرالله خیرخواه، امیرخان متقی، مطیع‌الحق خلیل، عبدالسلام حنفی، ضیالرحمان مدنی، شهاب‌الدین دلاور، سید رسول حلیم ونبراس الحق عزیز ۱۱تن دیگری هستند که درکنار ملابرادر با مقام‌های پاکستانی دیدار می‌کنند.

هرچند زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز به روز سه‌شنبه از اسلام آباد دیدار کرده‌است و گزارش‌هایی درباره یک دیدار غیر رسمی او با طالبان پخش شده‌اند، اما تاکنون منابع رسمی دراین باره ونیز دیدارهای خلیلزاد با مقام‌های پاکستانی، جزییات ارایه نکرده‌اند.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در هفدهم ماه سنبله سال جاری هجری خورشیدی، در تویترش نوشت که گفتگوهای امریکا با طالبان را که در حدود یک سال ادامه داشتند، متوقف کرده‌است. ترامپ گفته بود که بدلیل عدم تمکین طالبان به آتش‌بس و ادامۀ نبردها این گفتگوها را متوقف کرده‌است.

پس از توقف این گفتگوها، حکومت افغانستان نیز اعلام کرد که تلاش‌‌هایش برای صلح را متوقف کرده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شاه محمود قریشی
ملا برادر
نظرات بینندگان:

>>>   این سرزمین با نام و نشانِ افغان هرگز نه روی آزادی را بیند و نه هم روی آبادی را

>>>   مذاکرات نوکران با بادار
سر نوکران خم
دهان بادار باز
ملا و مولوی را خاک بر سر
اگر منبر رها کرد رفت دفتر

>>>   صلح بین امریکا و گروه طالبان منتفی است . هر نشست و مذاکره بین طالب
و مردم افغانستان به نمایندگی حکومت مشروع آن به بنیاد حقوقی و سیاسی
مجاز است
م.ش.ف کابل

>>>   محمد اکرام اندیشمند
استقبال و مذاکرات شاهانۀ پاکستان با ملابرادر طالبان که هشت سال او را در زندان های خود در بند نگهداشتند، حکایت از چه دارد؟
پاکستان فقط یک چیز می خواهد:
ابطال انتخابات و پروسۀ دولت سازی که در این 18 سال علی رغم جنگ و بی ثباتی ادامه یافت و تشکیل اداره ای که امارت طالبان در محور آن باشد.
اما چرا در افغانستان این باور و نتیجه گیری وجود ندارد که پاکستان نقش اصلی در جنگ وصلح افغانستان دارد؟ و چرا بر مبنای این باور و نتیجه گیری به جای طالبان با پاکستان راه مذاکره، تفاهم، تعامل و توافق در پیش گرفته نمی شود؟

>>>   همین ملا برادر طالبان انقد بی غیرت و بی ننگ است که از حساب خارج چندین سال ای اس ای پاکستان انرا زندانی کرد و غل و زنچیر بگردنش و پاهایش انداخته بود اما پس از کوشش های زیاد دولتمردان افغانستان از زندان پاکستان ازاد شد و به قطر در دفتر طالبان رفت بازهم شرم و حیا نکرد بدستور پاکستان عمل میکند و فرمانبردار پاکستان است دیگران شان خو بدتر ازین نفر بی غیرت خاین وطنفروش است خنداور اینست که بادار از غلام طور نمایشی به سطح وزیر خارجه و ریس ای اس ای از هیت طالبان که از همین پاکستان به قطر رفته بودند حال از انها پذیرای به این سطح بلند کرده تا طور به جهان وانمود کنند که گویا پاکستان با طالبان رابطه نظامی و جنگی و حمایتی ندارد و رهبران طالبان در پاکستان نیستند در حالیکه شورای کویته شورای پشاور و لاهور پندی از رهبران نظامی طالبان اگر اینها نیستند پس کی است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است