توافق صلح افغانستان در مکه امضا می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۱    ۱۳۹۸/۷/۱۳ کد خبر: 160410 منبع: پرینت

به گزارش خانم هدی الصالح گزارشگر العربیه، سید جلال کریم، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ریاض، پادشاهی عربی سعودی را قلب جهان اسلام خواند و گفت که رئیس‌جمهوری افغانستان خواستار امضای توافق صلح نهایی میان دولت کابل و طالبان در مکه مکرمه است.

سید جلال کریم در گفتگو با العربیه.نت گفت که مذاکراتی که در دوحه بین طالبان و آمریکا در جریان است، هیچ ارتباطی به دولت افغانستان ندارد و این آمریکا است که باید تصمیم بگیرد، کجا و در چه زمانی با طالبان دیدار و گفتگو کند. دولت افغانستان به شکل کاملا روشنی خواستار مذاکره با طالبان است و این دیدارها باید در پایتخت‌های مختلف اسلامی مانند ریاض و ابوظبی برگزار شوند ولی اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان می‌خواهد که توافق نهایی در مکه مکرمه امضاء شود.

سفیر کابل در ریاض در ادامه گفت: «سعودی قلب جهان اسلام است و افغانستان نیز کشوری اسلامی است که دولت و ملت آن به رهبری و ملت سعودی احترام گذاشته و نقش پررنگ آنها در حمایت از افغانستان را می‌ستایند. آخرین این اقدامات در نشست بین‌المللی علمای اسلام در باره صلح و ثبات در افغانستان بود. در بیانیه پایانی این نشست که در مکه برگزار شد، از روند صلح در افغانستان حمایت شد و پیش از آن نیز خادم الحرمین الشریفین، ملک سلمان بن عبدالعزیز نیز خواستار پایان جنگ در افغانستان شده و به آتش‌بس دعوت کرد.»

او درباره اظهارات مقامات ایرانی و طالبان درباره افتتاح دفاتر سیاسی در برخی شهرهای ایران مانند تهران و مشهد و دیدار طالبان با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و قاسم سلیمان، فرمانده سپاه قدس، گفت: «از کشورهای همسایه که با طالبان ارتباط دارند، می‌خواهیم این روابط را در راستای امنیت، ثبات و صلح در افغانستان به کار گیرند. هیات‌هایی از طالبان به کشورهای اسلامی و همسایگان افغانستان سفر کرده‌اند و امیدواریم این کشورها حاکمیت ملی افغانستان را محترم شمرده و براساس اصول حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی افغانستان رفتار کرده و تلاش‌ها برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان را حمایت کنند، زیرا که عدم ثبات افغانستان بر امنیت و ثبات منطقه نیز اثر می‌گذارد.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
مکه
نظرات بینندگان:

>>>   جلال ديوانه را پدرش كه معلم بود تقلبي نابغه معرفي كرده بود، خانه آستاد رباني آباد باشد كه بعد از هجرت در پاكستان وي را همراه با پدرش جهت تحصيل به سعودي فرستاد، و معلم كريم جميع أقارب خويش را با سؤ استفاده از ارتباط جلال جان به سعودي برد، و حالا اين سنگ اندازي را بخاطر لوگري بودنش و بخاطر كريدت گرفتن از سعودي ميكند.
خداكند كه ترامپ تا زوال كلي طالبان از موقف خود تغير نكند و انشاءالله ظرف چند ماه طالب را مجبور به تسليم شدن به دولت كابل ميسازد.

>>>   این امضا درمکه به همان امضا رهبران جهادی میاند که در طایف عربستان کردند وتعهد کردند که بمجرد بازگشت دوباره شروع بجنگ میکنند که کردند،
ر

>>>   سعودی قلب جهان اسلام نیست بلکه قلب آمریکا و اسرائیل است. مسلمانان به خدا راه را دارند اشتباه می روند و یا قدرت تفکیکی بین آمریکا و اسلام را ندارند. اصلا آل سعود از اسلام چه می دانند که قلب جهان اسلام شوند. آنان در خدمت آمریکا و اسرائیل هستند و این چیزی نیست که قابل انکار باشد همه دنیا اعم از مسلمان و غیر مسلمان به آن یقین دارند.

>>>   خود افغانستان كشور رو پايگاه امريكا كرده آمريكا يي كه با ايران دشمنه حق همسايه گي رو بجا نياورده حالا آمريكا يه چيزي ابر قدرته هرات رو از سال ١٣٩٢ در اختيار گروه تروريستي منافقين خلق قرارداده كه كمترين كارشون بمب گزاري تو حرم امام رضا بمب گزاري تو اتوبوس بوده از اون زمان ايران هم مجبور شد براي دفاع از مرزها با طالبان كنار بياد شما همسايگان خودتونو با بيلياقتي تبديل به دشمن كردين

>>>   تا زمانیکه در افغانستان یک ریس جمهور جدید روی کار نیاید هچ کاری صورت نمی گیرد

>>>   دانشمندان سناریویی از یک جنگ احتمالی هسته‌ای بین هند و پاکستان را منتشر کردند که در ظرف یک هفته تقربیاً 50 تا 125 میلیون تن کشته خواهند شد.
دانشمندان یک مدل شبیه سازی‌شده از تقابل هسته‌ای میان هند و پاکستان را به نمایش گذاشته اند. گفته می‌شود فقط در یک هفته تقریباً 50 تا 125 میلیون تن کشته خواهند شد.

احتمال وقوع جنگ هسته ای میان طالبان و پاکستان
© AFP 2019 / NARINDER NANU
احتمال وقوع جنگ هسته ای میان هند و پاکستان
این ژونال امریکایی خاطر نشان می‌سازد که جنگ هسته‌ای منجر به تغییرات چشمگیر در آب و هوای زمین خواهد شد.

در نیتجه این درگیری 35 میلیون تن دوده در لایه های بالایی جو زمین قرار می‌گیرند که نور آفتاب را به خود جذب کرده و مانع تابش آفتاب به زمین می‌شوند.
در نیتجه، میانگین دمای سالانه هوا در کره زمین 2 تا 5 درجه سرد می‌شود و بارش‌ها بین 15 تا 30 درصد کاهش می‌یابد. بنابراین، عصر یخبندان عجیب و غریب اتفاق می‌افتد که حدود ده ها سال طول می‌کشد.

یادآوری می‌کنیم که طبق پیش‌بینی‌های که انجام شده تا سال 2025 هند و پاکستان دارای 400-500 کلاهک هسته‌ای می‌شوند
ر

>>>   نشه که مانن مجاهدین افغان که در خانه خدا و به قرآن امضا کردند و بعدش افغانستان رو به گودال قبرستان انسان تبدیل نمودند به این مسلمان نما های پدر داعش اعتمادی نیست، که نیست، ای خدا تو کجایی که ببینی این مردم این سر زمین افغانستان رو که خودت آنون به یاد فراموشی سپرده ای حتی در خانه خودت هم امنیت وجود ندارند بنده هایت خیلی نا سپاس اند، خدا جان تو رو به خودت، یه کار به این کشور-

>>>   برای بقا زمین یک امریکائی چنین پیشنهاد کرده است:
یک "فعال محیط زیست" در امریکا فراخوان عجیبی را برای نجات سیاره زمین پیشنهاد نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Sun در ایالات متحده امریکا، یک "فعال محیط زیست" در دیدار با الكساندرا اوكاسیو كورتز ، دموكرات، خواستار خوردن كودكان و بمباران روسیه به خاطر نجات محیط زیست شده است.

بر اساس این گزارش، یک خانم ناشناس در ملاقات با یکی از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده خواستار صحبت شد و گفت که فقط چند ماه تا وقوع یک فاجعه جهانی باقی مانده است.

وی اقدامات رادیکال را برای جلوگیری ازاین فاجعه پیشنهاد نمود: "حتی اگر روسیه را بمباران کنیم ، افراد زیادی دیگری باقی خواهند ماند ... این یک مشکل بزرگ است. ما باید کودکان را بخوریم.
ر

>>>   از عربستان و امارات بخواهید که در امور افغانستان دخالت نکند و این ملت را به حال خود رها کند. ضربه ای که عربستان و وهابیت به این مملکت زده است روس ها و آمریکا نزده است
این سفیر به خواب رفته یا به خواب زده کی بیدار می شود؟ عربستان در یمن، سوریه، عراق، فلسطین چه کرده است تا افغانی ها منتظر اقدامات آن باشد؟
این قلب جهان اسلام! به جای فلسطین برای اسراییل و آمریکا می تپد. در حالی که فلسطینی ها هم عرب اند و هم مسلمان اند. سید جلال کریم از عربستان تقاضا کنید که از اسراییل حمایت نکند صلح افغانستان پیشکش. هفتاد سال ملت مظلوم فلسطین توسط اسرائلی ها قتل عام می شوند این قلب جهان اسلام یک بار تکان نخورد و این چشم جهان اسلام یکبار هم نگریست. وای بر شما که به این لانه عنکبوت امید بسته اید. ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت

>>>   صغودی فقت ازخدا ورسول اش سو استفاده کرد گاب شیردی برای آمریکا واسرایل است

>>>   اگر در مکه مکرمه امضا کنند و به تعهدات خود عمل نکنند مثل حکومت مجاهدین که به تعهدات خود عمل نکردند نابود میشوند متوجه این موضوع باشند تعهد وپیمان امضا کردن در مکان مقدس شوخی نیست صداقت کار دارد او کله های بی مغز
نوری هروی مقیم لندن

>>>   سعودی حامی داعش والقاعده ودیگر گرو های تروریست درجهان است همه جنگهای خانمان سوز درکشورهای عربی وافغانستان ازطرف همین سعودی دامن زده میشود درمدارس دینی افغانستان وپاکستان درس های دهشت افگنی میخوانندوپول آنرا سعودی میپردازد پول میدهد که مارا بکشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است