غنی: تحلیف رییس جمهور جدید تا سه هفته دیگر
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۷    ۱۳۹۸/۷/۱۴ کد خبر: 160416 منبع: پرینت

بربنیاد تقویم کمیسیون انتخابات، قرار است نتایج ابتدایی این انتخابات به تاریخ 27 ماه میزان و تاریخ نهایی به تاریخ شانزدهم ماه عقرب اعلام شود.
به گزارش اسپوتنیک، هفت روز پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور غنی که خود نیز در این انتخابات نامزد است، می‌گوید که قرار است نتیجۀ این انتخابات تا سه هفتۀ دیگر مشخص شود و رییس‌جمهور تازه مراسم تحلیف بجا بیاورد.

آقای غنی که پیش از چاشت (شنبه، 13) در مراسم توزیع آپارتمان به نیروهای امنیتی سخن می‌زد، تأکید کرد که مسؤولیت اعلان نتیجۀ انتخابات بدوش کمیسیون‎های انتخاباتی است.
او افزود: «تا سه هفتۀ آینده، رییس‌جمهور جدید بر اساس آرای پاک مردم افغانستان تحلیف بجا می‌آورد که مسؤولیت اعلان آن به عهدۀ کمیسیون‌های انتخاباتی می‌باشد.»

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، به روز شنبۀ (6میزان) برگزار شد.
بربنیاد تقویم کمیسیون انتخابات، قرار است نتیجۀ ابتدایی این انتخابات به تاریخ 27 ماه میزان و نتیجۀ نهایی به تاریخ شانزدهم ماه عقرب اعلام شود.
کمیسیون انتخابات اعلام کرده‌است که در انتخابات ریاست‌جمهوری، بیش از دو و نیم میلیون تن شرکت کرده‌اند. این در حالی است که بیش از نُه میلیون تن برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده بودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
تحلیف
نظرات بینندگان:

>>>   در نخست این سوال را جواب بدهید که در عصر تکنالوژی پیشرفته در کدام کشور انتظار نشستن الی 21 روز است که ما میگوئیم که طبق تقویم انتخابات 21 روز را حوصله کنیم در حالیکه قانون و تقویم را ما انسانها می سازیم نه قانون ما را پس معلوم میشود که این قوم دروغین و ساخته کار تقویم را طوری عیار نموده که در خلاء 21 روز باید تقلب شود .
دوم : او امر الله صالح نا صالح چرا از قوم، ملت و مردم نمی شرمی و چطور خجالت نمی کشی - تو خو تا سه ماه قبل میگفتی که من در این حکومت فاشیست، بی بند و بار و دکتاتور هرگز کار نمی کنم حالا چطور شد که 180 درجه تغیر کردی و برس میکنی .
سوم : او قوم به هجرت - متقلب، بی کیفیت، ساخته گی، همه کاره و برده بیشتر از 120 سال میشود که حکومت مکنید یا الله بفرما که چی دست آورد، چی پیشرفت، چی کیفیت، کدام صنعت و کدام شاه کاری که دارید بیائید برای ما بگوئید که ما بگوئیم که بلی همین دست آورد و خوبی همین حکومت از شما در غیر آن رهای ما کنید به لحاظ خدا خجالت بکشید تا حدی که ولایات شمال را 3 روز پیش از انتخابات نا امن ساخته اید و حالا ماشین های بایومتریک را دزدی و اختطاف میکنید .
امید غراب
از پروان

>>>   حتماٌ از تقلب که سازماندهی و عملی کرده مطمین است که قبل از تقویم اعلان نتیجه توسط کمیسیون انتخابات تحلف اجرا میکند عقل خود را از دست داده خبر ندارد که کمیسیون نتجه نهایی را به ۱۶ عقرب اعلان میکند که ۵ هفته به آن مانده است. اگر ۱۶ عقرب اعلان گردد پس غنی چطور سه هفته بعد مراسم تحلیف را تعین کرده است خود سوال است که تمرکز فکری غنی درین گیر و دار و قتل وکشتار افغانها صدمه دیده است.

>>>   تو روده قاق خو ریس جمهور نخواهی شد چون بادارت از تو ناراضی شده گر چند بسیار تقلب کردی تو چوچه جند .راستی یادم نره چه رفتاری داری وقتی قطعه تشریفات را معاینه میکنی ادم فکر میکند اعصا چوب را قورت دادی.

>>>   این اطمینان را ضیا امرخیل داده است

>>>   امروز عصر تکنولوژی است چرا در این مدت زیاد نتایج انتخابات معلوم می شود حتما صمینه را برای تقلب گو سفندی عیار می سازد در غیر این صورت باید در ظرف سه روز نتایج معلوم می شد

>>>   غنی در خواب دیده پنبه دانه
بی بی گل کوچ کشی دارد ز خانه

>>>   غنی عقل نداشت و ندارد
یکی و خلاص

>>>   غنی مرده است
اما
متحرک است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است