هیجده سال زیر یوغ استعمار...!
هیجده سال از حمله آمریکا به افغانستان می گذرد. در این هیجده سال آنچه برای مردم افغانستان به ارمغان گذاشته شده است، تحقیر بوده و غارت. تحقیر به معنی واقعی آن، از کشته و زخمی و ویرانی گرفته تا فرار و دربدری... 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۸/۷/۱۶ کد خبر: 160435 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) هیجده سال از حمله آمریکا به افغانستان می گذرد. در این هیجده سال آنچه برای مردم افغانستان به ارمغان گذاشته شده است، تحقیر بوده و غارت. تحقیر به معنی واقعی آن، از کشته و زخمی و ویرانی گرفته تا فرار و دربدری...
هیجده سال قبل آمریکا بر مواضع کسانی حمله کرد که خود ساخته بود و خود تمویل و تجهیز شان کرده بود.

این جنگ، جان نزدیک به دو هزار و پنجصد نظامی امریکایی را گرفت و بیش از ۲۰ هزار تن آنان را زخمی ساخت.
جورج بوش، رییس جمهور پیشین آمریکا خطاب به مردم این کشور گفته بود: "ارتش امریکا به دستور من، حمله هایی را بر آموزشگاه های القاعده و تاسیسات نظامی رژیم طالبان در افغانستان آغاز کرده اند. این حمله ها به هدف مختل ساختن روند کارگیری از افغانستان همچون پایگاهی برای حمله های هراس افگنانه و گرفتن توانایی های نظامی رژیم طالبان طرح ریزی شده اند."
بارک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا گفته بود: "من به عنوان فرمانده کل نیروهای امریکایی فصیله کرده ام که منافع ملی ما در این است که سی هزار نیروی بیشتر امریکایی به افغانستان بفرستیم."
دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی آمریکا گفته است: "روزی، پس از تلاش های اثرگذار نظامی، شاید امکان ایجاد یک توافق سیاسی در افغانستان که شامل عناصر طالبان باشد فراهم شود؛ اما هیچ کسی نمی داند که این روز فرا خواهد رسید و اگر فرا برسد، کی خواهد بود."

سه رییس جمهور آمریکا همچنان بر تداوم جنگ در افغانستان تاکید داشته اند و اگر ترامپ در کنار جنگ به موضوع صلح نیز پرداخت صرفا برای فریب اذهان عامه مردم آمریکا و جهانیان بوده است و به این زودی جنبه عملی بخود نمی گیرد.


هیجده سال قبل آمریکایی ها با فریب وعده های مبارزه با تروریزم و آبادی افغانستان وارد کشور ما شدند و ادعا داشتند که پس از چند سال حضور در افغانستان، این کشور به یکی از پیشرفته ترین کشورهای منطقه و جهان مبدل خواهد شد. اما این وعده ها واهی بود و آمریکایی ها جز بر منافع اقتصادی شان هرگز به دیگر امور توجهی نکرده بل در راستای تشدید و تقویت روند غارت استعماری شان دست به هر اقدام نا پسندی زدند.
جوانانی که امروز در افغانستان هیجده ساله شدند تمام دوران زندگی شان را در جنگ خانمانسوز و در سایه غارت و تحقیر سپری کردند.

اینک پس از گذشت هیجده سال از حمله آمریکا به افغانستان، این ظن و گمان به وجود آمده که علت های اصلی حمله آمریکا به افغانستان ساخته و پرداخته سازمان استخباراتی آمریکا (سیا) بوده و هیچ تروریستی در آن دخیل نبوده است. اگرچه تروریستی هم دخیل بوده عنصر ایجاده شده توسط سازمان سیا بوده است.

چهار هواپیما که از فرودگاه‌های لوگان اینترنشنال، دالاس اینترنشنال و نیویارک به مقصد کالیفرنیا در پرواز بودند، دزدیده شدند. دو فروند به ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی اصابت کردند، یک فروند با ساختمان پنتاگون برخورد کرد و هواپیمای دیگر در پنسیلوانیا سقوط کرد. هواپیما ربایان در مجموع ۱۹ نفر بودند، ملیت هواپیما ربایان را ۱۵ تبعه عربستان سعودی، ۲ تبعه امارات عربی متحده، یک تبعه مصر و یک تبعه لبنان تشکیل می‌داد. تیم عملیاتی حادثه ۱۱ سپتامبر تماماً عرب و عضو سازمان القاعده بودند. اما گفته می‌شود که در فروریختاندن این برج‌ها دولت‌ امریکا دست داشت یا عمداً از وقوع این حادثه جلوگیری نکرده است چون می‌خواستند بنابر دلیلی به افغانستان بیایند و این جغرافیا را بدست بیاورند و پایگاه بزنند.
شرکت‌هایی که امنیت میدان‌های هوایی را به عهده داشتند گفته میشود که مربوط کمپنی‌های یهودی بودند، حدود 4000 کارمند یهودی که درهمانجا کار می‌کردند فقط 5 نفر کشته شدند.

ناتو به رهبری امریکا به تاریخ 7 اکتوبر عملیات بلند مدت آزادی را آغاز کردند و بعد از یک ماه رژیم طالبان سقوط کرد و کنفرانس “بن” را برگزار کردند. باوجودی که ستار سیرت 9 رای گرفته و باید رییس جمهور می‌شد اما حامد کرزی را با 3 رای رییس جمهور ساختند. در سال 2001 افغانستان درگیر با یک گروه تروریستی بود اما حال با گذشت هیجده سال و با حمایت ده‌ها کشور خارجی افغانستان با 22 گروه تروریستی درگیر است.

اینک پس از گذشت هیجده سال از حمله آمریکا به افغانستان، تمامی زیربناها نابود شده، صدها هزار تن از مردم ما کشته و مجروح شدند، ده ها هزار تن از خانه و کاشانه خود فرار کرده و راهی کشورهای دیگر گردیدند، ده ها هزار تن از مناطق شان آواره دیگر شهرها شده اندو... از همه مهمتر اینکه حجب و حیا و شرف و عزت و جوانمردی بنام دموکراسی غربی از میان مردم رخت بربسته است... و بجای یک گروه مخالف، بیست و دو گروه تروریستی در افغانستان فعال شده اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله آمریکا
یازده سپتامبر
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکا حتی یک سرباز خود را با کل افغانسان عوض نمی کند در غیر اینصورت دولت آمریکا توسط مردم آمریکا بازخواست شده و عزل می گردد، آمریکا برای حفظ دست آوردهای دموکراتیک و صلح و ازادی و امنیت خود و جهان مبارزه کرده و می کند، چرا که فقط صلح و ثبات در کشورهای مسلمان و دور نزدیک در جهان منافع آمریکا و دیگر کشورهای مورد مناقصه را تاًمین و تظمین می کند. این افرادی مثل کد چهار هست که در دام جهل و عقبماندگی ولی فقیه ایران قلم زنی کرده و کاغذ سیاه می کند. شما برای سرپوش گذاشتن به عجز و ناتوانی خود در اداره کشور و تاوان جهل و عقبماندگی خود را از دولت آمریکا مطالبه می کنید، در جایی که طالبان و دیگر گروههای دینی و مذهبی و قومی هنوز هم در کشور افغانستان با متحدین خود خامنه ایی و القاعده بر علیه آمریکا شعار داده و خون ریخته و خون می خورد.هر موقع کشور افغانستان به صلح و آرامش و امنیت رسیده و دولت افغانستان توانسته باشد کشور خود را بطریق دموکراتیک اداره کند مطمئن باشید آمریکا از افغانستان خواهد رفت ولی این کد چهار شعارهای ضد امپریالیستهای ورشکسته خمینی و خامنه ایی و حفیط و ببرک را تکرا و بلغور می کند وآب به آسیاب جنگ و خ.نریزی و نا امنی می ریزد. کل منابع طبیعی افغانستان اگر استخراج و بفروش برسد، حتی برای 5 سال هزینهً جنگی برای صلح و استقرار قانون در افغانستان را کفاف نمی دهد. تنگ چشمان نظر به میوه کنند --- ما تماشا کنان بستانیم.

>>>   کُردهااز دست اندازی آمریکایی‌ها به ده ها تن طلای گروه تروریستی داعش خبر دادند.
دهها تن طلایی که در اختیار گروه تروریستی داعش در آخرین ناحیه تحت کنترل این گروه در منطقه الباغور در ریف دیرالزور بود، به دست آمریکایی ها افتاده است.
این منابع میزان طلای یاد شده را 50 تن تخمین زدند که از طریق پایگاه های واقع در منطقه کوبانی در غرب کردستان عراق به خارج از سوریه منتقل شده است
ر

>>>   وزارت دفاع افغانستان، اسناد و مدارک مربوط به آثار به سرقت رفته را به امریکا ارائه کرده است. این آثار مربوط به یکی از خونین ترین جنگ های تاریخ است.
برخی مجموعه داران گفته اند که برخی از این آثار مثل دوربین، سکه و بخش هایی از یک اسلحه را از یک سرباز امریکایی که در افغانستان حضور داشته، خریده اند.
روزنامه «سندی‌تایمز» نیز تاکید کرد که وزارت دفاع انگلیس مدارکی را در این مورد به وزارت دفاع امریکا سپرده و خواستار تحقیق درباره این غارتگری شده است.
بر اساس شواهد تاریخی مجاهدین افغان پس از پیروزی در نبرد میوند اجساد انگلیس‌ها را همراه با وسایل آنها در محل نبرد دفن کرده و اموال آنها را غارت نکرده است.
نیروهای امریکایی که تحت عنوان مبارزه با تروریسم به این منطقه اعزام شدند با حفاری این اموال تاریخی را غارت کردند.
پیش از این نیز برخی از رسانه‌های بین‌المللی از غارت آثار باستانی افغانستان توسط نیروهای امریکایی ها و ناتو در کشور خبر داده بودند.
افغانستان از نظر فرهنگی و تاریخی دارای میراث پرباری است اما بسیاری از آثار باستانی افغانستان به دلیل حمله نیروهای خارجی در گذشته یا به تاراج رفته‌اند و یا هم تخریب شدند.

>>>   ما از زمان امان الله خان تا حالا شاهد این چنین صحبت های که هیچ دردی را دوا نمی کند مواجع هستیم.این را همه دنیا میداند که کشور ما دارای معدنيات زیر زمینی میباشد.اما متاسفانه استفاده سرشار از این معدن ها مهارت و تخصص میخواهد که ما مردم افغانستان آن را نداریم.درست است که استخراج غیر قانونی وغیر استاندار صورت میگیرد اما این استخراج ها عاقبت خطرناک را درقبال دارد .کشور های که دارای معدن ها میباشند و این معدن ها توسط مهندسین ماهر تونل زده میشود باز هم سالانه هزاران کارگر بیچاره بدبخت زیر تونل فروریخته گیر می مانند وازبين میروند

>>>   تجارب مداخله امریکا در کشور های عقب مانده یی بعد از جنگ نشان داده که اولین اقدام شان فرار نیرو های مغزی یا همان فرار مغز های ان کشور ها می باشد تا باشد صرف همان گرسنه ها و پا لچ ها بمانند و بخاط گرسنگی تن به هر نوع بردگی بدهند .
جنگ های فرسایشی و خانمانسوزی را براه میندازند تا قشر با سواد و با فرهنگ فرار کنند و قشر بی سواد و محتاج بمانند و از جوانان ان بخود لشکر ی زیر نان مجاهد و طالب و داعش جور کنند و به اهداف شان در سراسر جهان سوق کنند .
این است هدف امریکا .

>>>   دوست عزیز آمریکا از آزادی و حقوق بشر و دست آوردهای حقوق بشری دفاع و محافظت می کند و نه از کشورها. وقتی رقابت و کشاکش و جنگ و خونریزیهای قومی و مذهبی کشور را در جنگ و خون نگهداشته و ما و حاکمان ما نمی توانند حول محور قوانین حقوق بشری متحد شده و منافع ملی مردم ما را تاًمین و تضمین کرده و ثبات سیاسی و صلح و دوستی و اسایش و رفاه و امنیت در کشور ایجاد و مستقر کنند، از بیگانه چه توقع دارید؟ آینه چون عیب تو بنمود راست --- خود بشکن اینه شکستن خطاست.

>>>   ... اینکه به افغانستان آمدند برای رصد کشورهای منطقه مگر: با چشم غیر مسلح میخواهد این کار را انجام بدهد که نیاز به حضور در صحنه باشد.امروزه با این ماهواره های تیزبین ودقیق اطلاعاتی که حتی پرواز پرنده ای از قابل ردیابی است به نظرتان نیاز به حضور مستقیم هست برای رصد ؟ روزی که به عراق حمله کردند خیلی ها گفتند برای محاصره ایران هست اما دیدید که پس از استقرار یک حکومت که مدعی شد خودش از پس کارهایش برمی آید آنجا را به خودشان واگذار کرد و همه هم عواقبش را به عینه دیدیم.هیچ کس موافق حضور خارجی در کشور نیست اما به نظر من در شرایط فعلی که خطراتی همچون طالبان و تکفیری ها کشور را تهدید میکنند ما می توانیم از حضور همین خارجی ها کمال استفاده را ببریم.

>>>   ملتی که میخواهد زیر سایه بیگانه ملت شود هیچ گاه سروری نمی یابد. نظر دهنده اول و دوم خیلی نااگاهانه از سیاست و مسایل مربوطه در افشانی نموده اند.
ح

>>>   آنهایی که راضی به دوباره گرفتن کشور توسط طالبان در صورت عدم اجرای امضای این پیمان هستند در وجودشان چیزی به اسم وطنپرستی... وجود ندارد، آنها ننگ تمام هموطنان ما هستند که زندگی در زیرسلطه پاکستانی ها و نوکران طالبی آنها را می خواهند۰به یاری الله پاک .ج. پیروزی ازآن این...نخواهند بود۰

>>>   در صورت بودن امریکا در افغانستان لازمی است که مطابق میثاق های بین المللی رفتار نموده وبه تعهدات خویش عمل نماید بخاطر اینکه امریکا در افغانستان به بهانه از بین بردن پدیده بنان ....... یا دوران سیاه مداخله نظامی نمود اما هنوز هم امروز تعداد از برادران مسلمان ما در نقاط مختلف افغانستان از وجود انان رنج می برند بناُ بودن امریکا در افغانستان برای چند مدت ضروری می باشد
بااحترام شاداب

>>>   عده ای از عشاق امریکا به هدایت سفارت امریکا می گویند پس از بیرون شدن امریکا طالبان برمی گردند. به این وسیله از مجاهدین لبنان و فلسطین التماس می کنیم تا محافظت از ما ملت غیور افغانستان را در برابر چند هزار جوجه طالب آدمکش بردوش بگیرند چون ما ملت غیور خود از محافظت از جان و مال و نوامیس خود عاجزیم و حتی تنبان خود ره گره زدن نمی توانیم!!

>>>   بودن امریکا در افغانستان به هیچ عنوان ضرورت نیست در صورت که در قدم اول احساس اسلامی وبرادری همدلی افغان ها زنده شده باتوکل به خدا واعتماد به ارگان های امنیتی خویش داشته وبه تبلیغات های دشمنان صلح وثبات بشریت گوش نداده با رفتن به طرف صندوق های رای زعیم اینده خویش را انتخاب نمایند در ان صورت بودن قوای خارجی در افغانستان ضرور نییست
ممحد ظاهر دشتی

>>>   ازهمان شروع دراز مدت بوده

>>>   این ها را که گفتی درست است اما در اینده همه ملت خیلی هوشیار و موا ظب باشیم مهم ترین
خطر خطر ناک ترین خطر از طرف یک ماری زخمی است داره ملت را تهدید میکند و اون یک ماری زخمی
گلبدین همیشه شکست خورده است
جاغوری

>>>   چه خوب است ژورنا لیستان تحقیقی ما حد اقل همین روایات را مکتوب کنند و از امروز به بعد تا حد ممکن وقایع روزانه ثبت کنند تا مواد خام تاریخ نگاران آینده شود.
یک پروژه تحقیقی اگر راه انداخته شود و تمام آمار و ارقامی را که سخنگویان رسمی نهاد یای امنیتی در اختیار عامه قرار میدهند همراه با آمار هاییکه منابع رسمی طالبان در اختیار قرار میدهند این همه جمع آوری شود و یک تحلیل و تدقیق صورت بگیرد و نتیجه آن به گونه مفصل نشر شود که هم ثواب شود و هم خرما
طارق

>>>   Moqeem Ahmadi
پانزدهم میزان درست هیجده سال پیش اشغال مستقیم نظامی غرب به رهبری آمریکا که سال ها پیش بوسیله رهبران جهادی و بعدن بوسیله گروه های تروریستی دهشت افگن و به همکاری و حمایت مستقیم پاکستان زمینه سازی گردیده بود آغاز گردید .
این اشغال مدت هیجده سال است که به بهانه مبارزه با تروریزم و با نصب تحمیلی گروه های مزدور شان در حاکمیت ادامه دارد که شور بختانه نه تروریزمی ازبین رفت و نه هم آرامشی در سرزمین ما حکمفرما گردید و هنوز هم در ابهام است که آیا این آرمان مردم مظلوم ما بالاخره پیاده خواهد شد ویا نه ؟
امروز سه پلان شوم کشورهای استعماری جهانی به رهبری آمریکا ، کشور های مغرض منطقه وهمسایه ها و گروه های فاشیستی شیونیست برتریجوی قومی قبیله که با استفاده از فرصت بدست امده(نیرو وامکانات کشور های قدرتمند استعماری) در حال اجرا و عملی شدن است .
نکته قابل مکث اینست که تمامی کشور ها هر کاری که می کنند اگر مداخله و یا اشغال فقط بخاطر تامین منافع ملی شان می کنند .
اما گروه های مزدور حاکم در کشور نام نهاد افغانستان ما همیشه در جریان حاکمیت شان با زیرپا نمودن منافع ملی بخاطر قرار گرفتن در حاکمیت مطلقه مرکزی و تحقق اهداف شوم برتری جویی قومی شان چار دست و چهار پا در خدمت بیگانگان قرار گرفته ، کشور را به میدان رقابت های نظامی و استخباراتی بیگانگان قرارداده و دچار بحران عمیق نموده و به لبه تجزیه و نابودی کشانیده اند .
سوال اینجاست که آیا این گروه های مزدور شیونیست تا چه وقت خواهند توانست به زور بیگانگان بر خلاف منافع ملی خود را بالای مردم مظلوم ما تحمیل نمایند و هم چنان
تا چه وقت این کشور های استعماری خواهند توا نست سرزمین ما را در اشغال داشته باشند ؟

>>>   هیچ نظامی آمریکایی افغانستان را ترک نمی کند. اینها در این کشور پایگاه های دایمی زده اند و برای دایم برنامه ریزی کرده اند.
شیما کابل

>>>   جنگ قرن بیست و یکم در روی زمین نه،بلکه در فضا فیصله میشود.
دونالد ترامپ در عوض جیمز متیس معاون وی را که بکی از کارمندان سابق یکی از کمپنی های هوایی امریکا است،منحیث سرپرست مقرر کرده است.
با خروج قوای امریکا از کشور هایی که ضرورت به موجودیت آنها نیست و یا نظر به ضرورت تعداد آنها بیشتر است،در بودجه نظامی صرفه جویی میشود و در عوض در جنگ ستارگان که شاید سالانه ده ها ملیارد دلار بودجه ضرورت داشته باشد،سرمایه گزاری میشود.
دونالد ترامپ هنگام دیدارش در عراق با سربازان گفت که ما نمیتوانیم پولیس جهانی باشیم و از تمام کشور ها دفاع کنیم،بدون آن که آنها اجوره ما را بپردازند.
ما در کشور هایی سرباز داریم که شاید شما تا بحال نام این کشور ها را ندانید.آیا این یک مسخره گی نیست؟
جدیداً روسیه راکتی را آزمایش کرده است که ما فوق سرعت صوت است و هیچ رادار آن را پیگیری کرده نمیتواند.
این راکت ها از جو زمین خارج میشوند و چون در خارج جو زمین هوا نیست،بنأ این راکت ها مثال استیشن فضایی با سرعت بیست و هفت هزار کیلومتر در ساعت حرکت های مانوری میکنند که در ظرف ده دقیقه به هر منطقه زمین میتوانند خود را برسانند.
حالا امریکا به یک نیروی ششم نظامی که عبارت از نیروی فضایی است،ضرورت دارد.
این نیروی فضایی که شامل نیروی حمله و دفاع میباشد،به صد ها ملیارد دلار بودجه ضرورت دارد.
همانطوری که دوران جنگ با سنگ و کلوخ و شمشیر و نیزه و توپ گذشته است،حالا دوران جنگ با سلاح های فرسوده امروزی نیز گذشته است.
روزی خواهد رسید که نیرو های ارتش کشور ها با ضد ماده مجهز خواهند شد.
شاید بگویید که این ضد ماده چیست دیگر؟
شما که نمیدانم به خدا عقیده دارید و یا به طبیعت، در طبیعت چهار نیروی طبیعت وجود دارد که عبارت از قوه قوی هستوی و قوه ضعیف هستوی و قوه الکترو مقناطیسی و قوه جاذبه زمین است که تمام چیزی را که به چشم مشاهده میکنید و یا تأثیرات آن را بالای ماده و محیط اطراف خود میبیند،از اثر موجودیت همین چهار قوا بدست می آید.
قوای قوی هستوی عبارت از قوه یی است که هسته اتم را که شامل پروتون ها و نیوترون ها است،باهم نگاه میکند و آنقدر قوی است که با وجودی که پروتون ها همه دارای چارچ مثبت هستند و نظر به قانون مقناطیسی ذرات دارای یک چارچ باید یکدیگر را دفع کنند.مثلی که دو آهن ربا که قطب هایشان همسان باشد یکدیگر را دفع میکنند،این قوا،هسته اتم را با وجود هم چارچ بودن،یکجا نگاه میکند.
اما ضد ماده عین ماده است ،اما دارای چارچ های مختلف.
الکترون که در ماده چارچ منفی دارد،در ضد ماده چارچ مثبت دارد و پروتون که در ماده چارچ مثبت دارد،در ضد ماده چارچ منفی دارد.
بنأ در صورت برخورد ماده با غیر ماده،همه ماده به انرژی تبدیل میشود و شما دیگر هیچ ماده یی را به چشم نمی بینید.
مثلاً کوه آسمایی را ماده فکر کنید و کوه شیردروازه را ضد ماده.هنگامی که هردو با هم برخورد کنند،فقط مثلی که درینجا هیچ وقتی کوهی وجود نداشته است و همه به انرژی تبدیل میشوند.
اما مشکل در ساختن و جمع آوری ضد ماده است که هم تشکیل و تولید آن کار سخت و دشوار است و هم قیمت ساخت آن سرمایه بی نهایت ضرورت دارد که شما چند ملی گرام ضد ماده را بسازید.
زیرا یک پروتون یک اندازه ده ملیاردم قسمت یک متر است و الکترون از آنهم کرده کوچکتر است.زیرا نودو نه اعشاریه نود ونه فیصد وزن اتم را،هسته آن یعنی پروتون و نیوترون تشکیل میدهد،باقی وزن آن را الکترون تشکیل میدهد که تقریباً در زمره ذره بی وزن محاسبه میشود.
از الکترون کرده نویترینو خورد تر است که هیچ چیزی جلو آن را نمیگیرد.
در هرثانیه ملیارد ها نوترینو از نوک انگشت شما داخل وجود شما شده ،از آنطرف می برآید،بدون آنکه شما خبر شوید.
از یکطرف کره زمین داخل میشود و از طرف دیگر آن می برآید،بدون آن که کوچکترین مقاومت دربرابر آن پیدا شود.
شما اگر یک تخته فولادی داشته باشید که یک نوک آن در روی زمین و نوک دیگر آن در مریخ باشد،نویترینو بدون مقاومت از آن تیر میشود.
می بخشید که یگان وقت بعضاً اظهار نظر ها به درازا میکشد و از اصل مطلب خارج میشود،بهرصورت چون مدت زیادی میشود که در اخبار گوناگون که شامل بخش های علمی میشود،مطلبی نشر نشده است،بنأ جاهایی که خارج از موضوع است.میتواند منحیث اخبار گوناگون و یا بخش علمی محاسبه کرده.مطالعه کنید.

>>>   نمیدانم چه یی باقی مانده را با طالب تقسیم میکنند. از روزی که کرزی در قدرت آمد تا امروز که غنی در قدرت است دولت در دست طالب است و مخالف دولت هم طالب است و کشتارمردم بیگناه هم توسط طالب است. سه ضلع در ۱۸ سال از یک دست اداره میشود ولی بازهم صدابلندمیشود که طالب شامل قدرت شود ولی ازاشتراک۸۰ فیصد مردم حرفی درمیان نیست و همه را نادیده میگیرند و به نفع یک قوم تلاش جریان دارد که این خود یک زورگویی است و از موازین انسانی خارج است چطورآقایی بدون آنکه فکرکند که تنها طالب دراین کشور زندگی نمیکند. توده ها زنده اند مردم را نادیده گرفتن عواقب ناگواری در عقب دارد جهان باید اول مسٔله ملی را حل کند ، موضوع هویت را یکطرفه کنند ، نفوس شماری باید صورت گیرد که در اوایل آمدن قوت های بین المللی وعده شده بود که در لحظات اول گذاشتن تهداب قانون اساسی زیر نظر جامعه جهانی دست کاری شد با آنکه قانون اساسی ۱۹۶۴ خود کمی ها و کاستی های وافر داشت ، ضد موازین ملی بود ، ضداکثریت مردم بود ویک جانبه ، ولی باز هم در قرن ۲۱ برای ما قانون قرن ۱۹ یی را تطبیق کردند. باید چاره یی اندیشید تا دوباره رای گاوی و گوسپندی در صندوق ها واریز نشود. به نظرمن برای ادامه جنگ تلاش جریان دارد نه برای ختم جنگ. در یکی دوروز گذشته به همگان واضع شد برادران قبیله از الف تا یا به نفع پاکستان تلاش دارند چون دیده میشود آیا تاجک، هزاره و ازبک بیرق بلند کرده که جهاد دفاع از پاکستان فرض است روی این اصل واضع است چارضلع جنگ برعلیه ملت است . پاکستانی که در ۱۹ سال گذشته هزاران هموطن ما به خاک وخون کشاند و تمام زیربناهای کشور را نابود کرد ولی قبیله یی ها طرف دارش اند یعنی که این جنایات همه برحق بوده و حق این ملت بوده. مشکل است که با این نوع شریک دریک مکان زیست ، باید ملت مظلوم و بیچاره که هردم دست به دست فروش میشود فکری به حال خود کنند و رنه بیرق پاکستان توسط قبیله بالای پامیر و هندوکش نصب میشود چون اینها همه یک هدف دارند آنهم نابودی غیرپشتون های لروبر که این برنامه را به تدریج پیشمیبرند نشانه آن دولت خالص قبیلوی که از شناسنامه اوغانی شروع میشود که تا تشناب هم که بروی باید تذکره قبیله در جیبت باشد ، عقب فروخته شده هارا رها کنید چون آنها همه را چندین بار فروخته اند و بازهم در لیلام گذاشته اند ، از خواب باید بیدارشویم .
خارکش

>>>   Farid
امریکای آزاد ومتمدن پس ازچهل سال بازی خونین وپس از هژده سال حضور بی معنا؛حالا مصروف واگذاری افغانستان به طالبان است.بازی های جاری آبستن طالبانی شدن کشور است.بازی گران دیگر نیزبا کارت زشت طالب در میدان حضور دارند و بدا به حال شان!
طالب تنها لُنگی و ریش نیست؛یک تفکر است،تفکر گذشته پرست،تفکرزور گو،استبدادپسند و خشن.
با طالب تنها جامعه ی فرمانبر و گوسنفدی می توان ساخت.
برای آنهای که سرزمین ما راچون میدان جنگ با دیگران کار دارند؛مردم ، انسانیت و آزادی؛بی ارزش ترین ها اند.
به بیداری بیشتر مردم باید پرداخت.
ضدِویروس طالب آگاهی و آزادی است.

>>>   طالب نوکر است و با نوکر مذاکره و توافق حماقت است.
به مجرد صلح با طالبان پاکستان گروپ تازه یی را وارد فاز جنگ میکند.

>>>   چی کسی میداند که نیمی ازنظامیان امریکاچقدر است تا
وقتی که کامل افغانستان راتخلیه نکرده اند افغانستان در اشغال است فضای افغانستان بطورکامل درچنگ خارجیهااست وکسی اجازه نداردکه باز رسی وپرسان کند
که شما چی را انتقال میدهید و چی چیز را وارد
افغانستان میکنید درجنگهای رو در روهم که نیروهای خارجی شرکت نمیکنند فقط جنگ میندازند وخودشان تماشامیکنند هر دوطرف را آموزش جنگ و آدمکشی میدهند تاهمدیگر را قتل عام کنند.
کلک راستگوی

>>>   با بیرون شدن نیروهای امریکا، نه رنسانس عصر رقم خواهد خورد، و نه انفجار بیگ‌بانگ رخ خواهد داد، آن‌های که با رفتن امریکا طبلِ صلح می‌نوازند یا نفت‌خور سعودی است یا هم دست‌بوس پنجاب و قم، با رفتن امریکا، کتله‌های داخلی سبک، دنبال منبع و حمایت بیرونی آستین بالا خواهند زد، همان طوریکه با رفتِ رؤس‌ها یکی دامان امریکا را گرفت، دیگری پای سعودی را بوسید، آن یکی رفت بر ولایت فقیه تهران زانو به تلمذ زد، و چند تن هم بر آستان پنجاب زمین سر خم کرد و ادب فارس زمین را به پای آنها ریخت.
از شاه شجاع که بگذریم، ما بدون حضور امریکا طی نیم قرن اخیر نیز جنگ کردیم و سر بریدیم، یکی میخ کوبید، دیگری با دندانهای تند و تیز چک کند، و دیگری هم جهاد فی‌سبیل‌الله را بر زنان رواه کرد.
ابعاد داخلی جنگ خیلی فربه‌تر از ابعاد خارجی آن است، هر چند رفتن امریکا زمینه ساز دستیابی روسیه، پاکستان، تهران، عربستان..در کشور خواهد شد، اما چالش اصلی، جنگ طالب‌های افغانی بنام احمد و محمود خواهد بود.

>>>   اشتباه تکنید تمام نیرو های امریکا از افغانستان خارج میشوند اما ای کاش تنها از افغانستان بیرون میرفتند ومصایب عدیدی را پیش از برامدن ایجاد نمی کردنداولین جفای را که در حق ملت وکشور انجام دادند تورید سیل اسای از تکنوکرات های بی وطن وبیدین وتحکیم پایه های ان ها درین دیار یود تفصیل ان را همه میدانند ضرورت به شرح وتفسیر بیشتر ندارد کاری دیگری که انجام دادندنیروهای ملی ووطن دوست را تضعیف وخلع سلاح نموده ضمینه را برای حکمروای غلامهاواجنت های خود مساعد ساختند و مصیبت بار تر از همه این که دشمنان مردم افغانستان که طالب وداعش وحکمتیار هستند تا دندان مسلح ساخته در بیرون از شهر ها ودر داخل به صفت نیروهای اشتبنی گذاشتند تا اگر تکنوکراتهای بی دین وبی وطن ضعیف گردند ودر برابر قیام های ملی ومردمی مقاومت نتوانند انها به کمک شان بشتابند واز انها حمایت وپشتیبانی نمایند اگر دشمن لدود است وصاحب نقشه وبرنامه از بودن وبرامدن وهر حرکت ان باید هراس داشت ودر حذر بود انها تنها خاک مارا ترک نمیکنند که بعد ارام وبی تفاوت بنشینند بلکه از دور هم ریموت کنترول در دست انهاست نیروهای خودی ومزدوران بیشماری را که درینجا تربیت وتوظیف نموده اند عین وظیفه ای انها را بلکه به شکل بهتر وافراطی تر انجام میدهند هدف اساسی انها قتل وکشتار افغان ومسلمان است اگر باشند ویاخیر اجنت های شان این وظیفه ای نامقدس را به اکمال میرسانند مگر این که خداوند افغان ومسلمان نیرنگ های انها راخنثی وبی اثر سازد
مولانا فربان

>>>   پیمان نظامی با آمریکا از اول اشتباه بود.
کرزی ترسید ولی اشرف غنی که مامور مستقیم امریکا بود باعجله امضا کرد و پارلمان هم با عجله تایید کردند و فکر کردند با امضای این پیمان افغانستان گل و گلزار خواهد شد. غافل از اینکه دست امریکا را در غارت و ناامنی باز کردند و به ان صبغه رسمی بخشیدند.
شیما کابل

>>>   Zareh
یکی از موارد که با پدرام و همفکرانش موافق نبودم، مخالفت سیاسی با پیمان نظامی و حضور نظامی آمریکا در افغانستان بود و او در واقع از آغاز سقوط طالبان تا امروز با حضور نظامی آمریکا مخالف بوده است. و اما حالا در این مورد با او همنظرم. آنچه آمریکا در افغانستان بدنبالش است، به نفع افغانستان نبوده است و نیست.

>>>   ترامپ برای ع وغ وعده داده که امریکا در طو ل 16 سا ل همه همو طنا ن شما را به خا طر منا فع شخصی خو د از بین برده است مگر حا لا من برای هر دو شما وعده می دهم که درخا ک شما نه انتحار و نه انفجار رخ خو اهد داد انها همه از طرف ما صورت می گرفت

>>>   تا جایی که در ستراتیژی جدید امریکا دیده میشود،عبارت از ادامه جنگ در افغانستان وگسترش آن در منطقه و کمترین آن پایگاه دابمی در متطقه و کنترول دایمی منطقه است.
از آنجایی که این ستراتیژی خلاف میل کشور های عضو پیمان شانگهای و اتحادیه اروپا و همسایه های افغانستان و کشور های عربی است،بنأ پیشنهاد میگردد تا مشترکاً جلسه یی را تشکیل دهند،تا راه برون رفت ازبن پروبلم دایمی که فعلاً دامن آنها را گرفته است و در آینده شاید این کشور ها به پروبلم های بیشتر ازین ناحیه دچار شوند،جستجو گردد.

>>>   نا گفته نباید گذاشت که عبن پلان جنگ طویل المدت افغانستان،در رمان بیل کلینتن در یوگوسلاویای سابق در نظر گرفته شد بود.اما کشور های اروپایی با سعی و تپ و تلاش خویش،رهبری تامین صلح را در منطقه با فرستادن قوای امنیتی بدوش گرفتند و تا امروز در منطقه صلح دوامدار تامین است.

>>>   حضوره نیروه های اشغالگر باعث ادامه جنگ و کشتار افغان ها خواهد بود . مردم افغانستان به نظامیان وحشی بیگانه نیاز ندارند بلکه نیازه جدی جامعه امروزی افغانستان صلح است . بجای انکه ترامپ بر طبل جنگ بزند به فکره راحل صلح و خروج کامله نیروهای خود باشد. افغانستان هیچ راحل نظامی ندارد و فقط تنها راحل ان که خوده جامعه افغانستان خواستار ان هستند صلح و ثبات است که متاسفانه خارجی ها مخالف ان است و هر دفعه بر اتش جنگ نفت میریزند و به جنگ طلبی و کشتار افغانها ادامه میدهند .
حبیب الله یوسف زی

>>>   Soraya Baha
ترمپ تا رسيدن به عمق استراتيژي خود طالبان ( سپاه اسلامي ناتو ) را نگه مي دارد
أمريكايي ها از سال ١٩٨٠ استراتيژي خود را ساخته بودند يعني از زماني كه شوروي ها افغانستان را اشغال كردند، آن زمان وليام كيسي رييس CIA سفري به پاكستان كرد و از حكومت ضياالحق خواست تا گروهي را كه با حكومت كمونيست كابل بجنگد بسيج كنند و پس از آن براي رفتن به آسياي ميانه و حوزه نفتي قفقاز گروهي را به نام اردوگاه شر بسازند كه هدفش همان طالبان بود و جنرال حميد گل نام ( سپاه اسلامي ناتو ) را پيشنهاد كرد تا بحران را به شمال افغانستان و ماوراي شمال گسترش دهند، چون حوزه نفتي قفقاز مي تواند براي دو صد سال كره زمين را نفت بدهد و چپاولگران اروپايي در اين تاراج سهيم شدند و جنگ را تا رسيدن به عمق استراتيژي خود در افغانستان ادامه مي دهند و از سوي ديگر براي توجيه جنگهاي منطقوي خود ، تروريزم را در افغانستان براي مردم خود عنوان مي كنند و حكومت هاي دست نشانده و فاقد پشتوانه مردمي و مزدور تمام عيار را براي ما بر مي گزينند تا برنامه هاي اين چپاولگران را عملي سازند با جاري كردن خون در كشور شان بدون كوچكترين عاطفه و احساس گناه . اين كه بوش چه گفت يا اوباما يا ترمپ تغييري در بهبود اوضاع افغانستان نمي آيد تا زماني كه خود يك ملت سرنوشت خود را با إيثار به دست نگيرد، اين جنگ هاي و بازي هاي سياسي ادامه دارد و مردم را گوسفندي و بيسواد در لجن تضاد هاي زباني و قومي و مذهبي فرو مي برند، چون يك ملت با سواد و أگاه و سربلند را چنين نمي توان در مسلخ تاريخ مثله كرد.
پايان

>>>   اگر دولت افغانستان به این فکر و خیال است که امریکا غربیها پاکستان نوکران خود طالبان را به میز مزاکره برگرداند یک خواب و خیال است و بس . امریکا غربیها پاکستان هیچ وقت دست از حمایت طالب داعش برنمیدارد. بدلیل که منافع درازمدت جنایتکاران غربی و پاکستان در نا امنی افغانستان گره خورده است.
احمد

>>>   صلح در افغانستان بدست دزدها و شیطانهای غربی ناممکن است.

>>>   ... و قاتلان امریکای انگلیسی صلح در افغانستان نمیخواهد. کفارهای غربی میخواهد که جنگ در میان افغانستان پاکستان به وجود بیاید.

>>>   سرنوشت کشور بدست جاسوسان وطن فروش ، غنی احمدزی ، جلالی ، احدی وخلیلزاد هم مهره های جاسوس امریکا هستند که برسرنوشت این سرزمین تحمیل شده ومیشوند ! کرزی یکی از جاسوسهای افتابی بود که هیچکس نمی شناختش وهیچ تاثیری بر این سرزمین نداشت ولی اوردنش وبر مردم تحمیلش ساختند ! مردمیکه رهبریشان به دست اجنبی وجاسوسهای خیانتکار گره خورده باشد ، روزگارش همین است که می بینیم !

>>>   امريكا از مواد مخدر افغانستان سالانه 75 مليارد دالر عايدات دارد كه ازين مبلغ يك يا دومليارد را به دولت ودهاقين ميدهد

>>>   ایا کسانکی به جنایتکاران کمک و پناه میدهد باید ب انها پاداش داد تا در کار شان تشویق شوند یا انان نیز مجریم هستند؟؟؟؟
در هر روز طالبان جنایتکار دها شهروند مظلوم افغان را گردن میزنند ولی از ساخت فلمی که این جنایتکاران را و جنایت این ادمکشان را به نمیش بگزارد اصلا"خبری نیست که نیست چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایا اگر امریکا در افغانستان نیامده بود کسی قادر به نفس کشیدن بود امروز؟؟؟؟
ایا در اطراف افغانستان شاهید امضای قرارداتها نستید؟؟؟؟
تا دیروز همین کشورها افغانها را به جنگ در برابری انها دعوت میکردند. باید از گزشتها درس گرفت. اگر امریکا افغانستان را ترک گوید دوباره افغانستان میدان تاخت و تازی کشورهای همسایه خواهد شد/
ادرس

>>>   امریکا حامی و پشتیبان طالبان است که از آنها حمابت صریح میکند. همه جوامع ملل و همه ملت های جهان امروز از این واقعیت آگایی حاصل نموده اند که تروریستها بدون کمک امریکا و انگلیس قدرت مقاومت یک ساعت را ندارند.
گرز رستم

>>>   آی اس آی بدون کمک امریکا هرگز شب را روز کرده نمیتوانند. اگر حمایت امریکا از سر پاکستان برداشته شود . پاکستان بدون مقاومت دو باره با هندوستان می پیوندد

>>>   امیدوارم همه روزه جنایات پنهانی امریکای تروریست و مسلمان کش را افشا کنید تا به مزدوران شان ثابت شود که باداران شان بسیار ظالم و سنګدل هستند و یکروز خود شانرا (مزدوران شانرا) را هم بیرحمانه میکشند ویا ذوب خواهند کرد.
یک افغان

>>>   دیگر ما نباید دم از دموکراسی بزنیم دیگر بس است بسیار خود را فریب داده ایم این هم نتیجه دموکراسی کسانی که به این بهانه میخواهند ثروت و مقام داشته باشند و این که ۳۰ میلیون افغانستانی دیگر به چه مشکلاتی بر میخورند برایشان بیتفاوت است. حالا من از شما مقام پرستان و پول دوستان میپرسم چند سال زندگی خواهی کرد ۸۰ سال ۱۰۰۰ ولی بعد از آن خو هم مرک است با چه روی با جلال با عضمت کبریا روبرو میشوی چه جواب داری واقعاْ متاسفم که فریب این دنیا را خورده کمی خود را تکان بده هنوز هم سر وقت است کمی به حال مردمت اطفال و زنان غم کشیده این ملت دل بسوزان شاید فردا زنده نباشی .
منیر از نیویارک

>>>   ع وغ ..... و غلام امریکاهستند وبه زور و پشتیبانی امریکا سر مردم افغانستان حکومت میکنند
واگرحکومت مستقل میبود خودشان هم میفهمندکه حکومتشان فسادپیشه وبیکاره است و مردم هم میداند اما همین حکومت هرچی که است باید باشد چونکه امریکامیخواهد.امریکامیخواهدکه جنگ در کشور افغانستان تمام نشود تاآنها سودببرند آنهابتوانند چپاول وغارت کنند.معدنهای رنگارنگ افغانستان را امریکایهااز
صدسال پیش برسی وعلامتگذاری کرده بودند ووقتی شوروی در افغانستان آمدامریکایهاخون میگریستند که بزرگترین ثروت دنیارا از دست داده بودند ووقتی شوروی از افغانستان برامد زمینه مداخله امریکابیشترشد وبین مردم تفرقه انداخت وبرای خود در افغانستان جای پای بازکرد وبه بهانه نابودسازی القاعده وطالب واردصحنه شدکه در اوایل در همه جبهه هات شرکت میکردند دیدن برایشان که به نفع
شان نیست تلفات زیاد است وبه سرنوشت شوروی دچار میشوند وبه فکر پلان دیگر افتادند که همه مسولیت دفاعی را انداختند به گردن خود نیروهای اردوی ملی افغانستان که کشته و معلول ومعیوب افغانهاشوند همدیگر را بکشند دوطرف ولی منفعت وسود را امریکا و انگلیس ببرد شانزده سال است که امریکادر افغانستان درگیراست مگرطالب چقدر قدرت نظامی دارد از کجا تقویت و اکمالات میشود یک چیز ملومداراست کمکی که به نام مردم افغانستان تخصیص میدهند یک مقدارش را به مردم میدهند یکمقدارش را مزدوران میخورند ویک مقدارش هم ازطریق همین نوکران به طالب رسانیده میشود که جنگ ادامه داشته باشدبه امید روزیکه جنگ خانماسوز
در کشورما تمام شود وجای همه دشمنیهارا صلح ودوستی وبرادری بگیرد...
ش ی

>>>   باسلام امریکایها ومتحدانش به بهانه آموزش نظامی ومشوره دهی به نظامیان افغان لنگرانداخته اند ومعدنهای
افغانستان راپاکسازی کرده روان هستند وطالب هم به بهانه جهاد درمقابل خارجیها معدنهای قیمتی راچپاول میکنند واشرفغنی واشرفغنی وگرو چپاولگرش کمکهای که خارجیهابه مردم افغانستان میدهد چپاول میکنند و
دوباره به خودخارجیهابرمیگردانندجهادیهای هم که یک وقتی داد ازجهاد ومسلمانی میزدند وشعارمیدادندکه درکشورمسلمانی که کفارجای بگیردنمازهمگی باطل است حالابعداز چور وچپاول که کرده اند وبه حساب خودشان خوب(وندشانخورده) چنان خود راآرام گرفته اندکه ازسنگ صدامیبراید ازآنهانه یعنی کاملا درافغانستان زنگ چورکن چورکن نواخته شده هرکی خورد و بردنوشجانش
انهم نه چورهای کوچک وخورد و ریز همگیش ملیاردی
ودراین وسط اولادغریب بخاطر یک پول ناچیزمعاش سربازی قربانی میشود واصل عیش ونوش رادزدان میکنند...
بریالی ح

>>>   پیش از آمدن امریکا کدام اعتبار وعزت را داشتیم که حالا نداریم ، از جمله تاریخ 5000 سال صرف امریکا هژده سال اینجا بوده باقی 4980 سال کدام پیشرفت ودست آوردی داشتیم که حالا نداریم ،
تابوده همین بوده روزی مغول ها آمدند برما حکومت کردند فردایش ازبک ها آمدند حاکم برسرماشدند ، روز دیگر ترکها آمدند ، سال دیگرش هندو ها آمدند وهندوشاهان را ساختند بعد ها هون های آتیلا حاکمیت رابرسرما آزمایش کردند ، بعد ها رومی ها آمدند هرچه خواستند توانستند ،سالدیگرش اعراب ترورست ومفسد آمدند هزاران مردوزن وپیروجوان را کشتند وبرده ساختند وبه نرخ شلغم فروختند ، بعد ترها انگریزها آمدند برماحکومت کردند، حتی همین پغاکستانی ها هم برما حکومتکرده اند
ر

>>>   هجده سال نمیشود! 5 سال شد! قبلا خو کرزی و دزدان شمالی خرگیریها می کرد!

>>>   Yaqob Qurishi
افغانستان در باتلاق نکبت و بدبختی گیر مانده است در حالی که ۱۸سال از حضور نظامی ‎آمریکا و ‎ناتو در ‎افغانستان میگذرد؛ نیروهای که حالا بیش از طالبان آدم میکشند ودر ۲سال گذشته هم رکورد حملات مرگبار هوایی آمریکا و ناتو شکسته شد
نقش جهانی آمریکای ترامپ نه بر مبنای منافع ژئوپولتیک درازمدت، بلکه بر اساس سود و زیان قابل محاسبه است، ترامپ سیاست آمریکا را کوتاه‌مدت طراحی کرده است با طالبان بر سر خروج نیروهایش بدون توجه به طرف افغان ( حکومت)، مذاکره میکند شاید هم سرنوشت کشور را به بازیگران منطقه ای بسپارد همانگونه که سوریه( بخش کرد نشین) را به زمین بازی ترکیه در کنار ایران و روسیه تبدیل کرده است.

>>>   Homaira Omar
در طی یک قرن گذشته فلیپین مرکز ترانزیت, قاچاق و تهیه مواد مخدر و مرکز فحشا برای دزدان امریکایی بود. امریکا همواره حکومت های فاسد ,دزد و خود کامه را جهت حفظ منافع خویش حمایه می نمود . ملت زحمتکش فلیپین اسیر و گروگان مافیایی داخلی و خارجی بودند . سه سال قبل مردی به اسم رودریگو دوترته Rodrigo Duterte توانست با شعار مجادله بر ضد فقر ,مواد مخدر و فساد اداری در انتخابت پیروز گردد .رییس جمهور دوترته مانند رهبران ما سخنان اش را روی یخ ننوشت و در آفتاب نگذاشت بلکه به وعده های خود وفا نمود و برای ملت فلیپین ثبوت نمود که سخنان اش تنها کمپاین برای انتخابات نه بلکه خواهان نابود ساختن مواد مخدر فساد اداری و فقر در کشور اش است. هر چند امریکا ابو سیاف یک گروه تروریستی مشابه طالب ها را در آنجا تقویه نمود تا سبب منهدم ساختن حکومت مردمی فلیپین گردد اما دوترته وطنپرست و هوشیار توانست میکروب های امریکایی را به کمترین وقت نابود سازد و کشور را از شر مفسدین امریکایی نجات دهد . خلاصه اینکه یک رهبر واقعی و وطنپرست میتواند ملت را از چنگال سی آی ای و افراطیون رها سازد و به جهت ترقی و آبادی گام نهد .

>>>   بعضى آدم ها خود شان معاشى دالرى مى گيرند و باز از "اشغال" گپ مى زنند در اين اواخر، نمى دانم كه دالر دل شان را گرفته است يا كدام گپ دِگَست.
فكر مى كنم همى امريكا هم غنيمت است، شوروى ها رفتندگدوودى و بى نظمى شد افغانستان، امريكايى ها كه بروند خدا مى داند چه خواهد آمد بر سر مردم بيچاره و دايم داغديده اين كشور با اين جزاير قدرت و رهبران و غند هاى قومى شان.
ض، بهارى

>>>   اردوغان یک دیکتاتور هست و دولتش محصول و نیتجهً روند رشد و فرایند آزاد و دموکراتیک نیست و لذا در داخل و سوریه راه حل و جایگزین دموکراتیک ندارد و بلکه می خواهد همان فشاری را که به کردها در ترکیه وارد می کند، به کردهای سوریه و در اصل به متحدین پ ک ک هم منتقل و وارد کند، در کل قوه نطامی و لشگر کشی اردوغان دیکتاتور شبیه همان سیاست ایجاد جنگ و به بهانهً آن خفه و قلع و قمع مخالفین بطریق زور سرنیزهً به شیوهً خمینی و خامنه ایی در داخل می باشد که نتیجه اش را در ایران می بینیم. از طرفی دیگر ترکیه اقتصادی قوی و متکی به تولیدات داخل ندارد، برعکس اردوغان برای کسب قدرت با وام و قرضهای کلان، بادی به اقتصاد ترکیه دمید که خیلی وقت هست خالی شدن بادکنهای اقتصاد وامی در ترکیه شروع شده بود و با این عملیات جدید به تهی و خالی کردن باد اقتصادی تشدید و سرعت می بخشد و ترکیه را گریبانگیر مشکلات بی ثباتی سیاسی و اقتصادی فراوانی خواهد نمود. خلاصه کلام دیکتاتورها همواره با صدور بحرانهای داخلی خود به خارج بر سر قدرت غاصبانهً خود تکیه می کنند، ولی این سیاستهای سرکوب و سانسور و مخرب، عاقبت طناب دارشان می گردد. آنکه ناموخت از گذشت روزگار *** هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار.

>>>   نصیبه حسنی
نتیجه حمایت از فحشا زیر نام جشن دمبوره ؛
دو نفر سرباز قطعه 01 که در قضیه تجاوز بالای یک دختر بامیانی باز داشت شده هست که مضنونان در تحقیقات اولی خود گفته که آنها این دختر را بزور نبرده بلکه (طبق روال گذشته ) به رضایت خود با ما رفته .همچنان گفته که در این کار اشخاص دیگری هم از زنان و هم مردان بامیانی دخیل هست که از سالها قبل زمینه سازی این کارها را میکنند .

>>>   غلامحسین جوادی
تناقض !
میگویند غنی مسلمان نیست . نماز یاد ندارد . بجای سجده به رکوع میرود .حسین را نوا سه خدا میخواند . بانوی اول مسیحی است .با اسرا یل و سازمان موساد ارتباط استرا تیژیک دارد و سرانجام دست نشانده امریکا است قرار داد ها را به یهودی ها و مسیحی ها واگذار کرده است

ازطرف دیگر میگویند غنی امسال پشتوانه خارجی ا خصا ا مریکارا ندارد ودر عین حال درداخل کشور هیچ ادم خوار از مجا هلین در کنارش نیست پس این ادم بیخی تنها شده و کسی را ندارد بنا ا شانس پیروزی هم ندارد

اما عبدالله مسلمان و مجاهد پاک باخته و جان برکف در داخل کشور هرا نچه ادم خوار . قاتل . ویرانگر . چور و چپاول گر نیز همرا یش هست ایران و روسیه از متحدین استرا تیژیک دوران کودکی وی وهم چنین هندوستان که خانه ی اولش هست و پاکستان نیز به دلیل مسلمان بودن ازش حمایت میکند و فرانسه و اتحادیه اروپا نیز به دلیل که از همکاران دوران جهاد او ست وامریکا نیز از او حمایت میکند دلیلش نیز امضای توافق نامه خلیل زاد با طالبان در سپیدار از جانب حکومت افغانستان است

حالا من مانده ام که این غنی .موافق و جاسوس امریکا و اسرایل است و یا مخالف ان

ایا امریکا از مهره مورد اعتماد ایران و روسیه حمایت میکند چرا؟ ..

>>>   کی ها باعث شد تا امریکایی ها آمده آنهارا بقدر برساند همین کرزی و ....زی هاست همین ها که به زبان با غیرت و در عمل بیغیرت و پست ترین انسانهای جامعه را تشکیل میدهند امروز میخواهند ذریعه روسها بالای این کشور حکمروایی کنند . به نظر من این کشور هرگز به قوم گرایی تعصب و غلامی خارجی ها آباد نخواهد شد چون ۳۰۰ سال تاریخ کشور ما با وطنفروشان و غلام زاده های فاشیست گره خورده است . خدا کند که یکبار به شکل مسمالمت آمیز قدرت از چنگال فاشیزم سیاه خطا بخورد انشا الله انسان ساختن طالب ِ داعش و فاشیزم نزد ۲۴ میلیون نفوس کشور آسان است.

>>>   حالا چون طالبان در افغانستان ترور و خشونت و خونریزی می کند، مردم باید کشور را بدست طالبان بسپارند بروند؟ شما نعل وارونه زدید چرا که معلوم هست شما از کجا تشریف آوردید، همانهایی که کشورهای همسایه و کل خاورمیانه و مسلمانان را به بهانهً مبارزه و ضدّیت با اشغالگری آمریکا و استکبار به جنگ و خونریز و خشونت و ویرانی هدایت و کشانده اند تشریف آوده اید و این خطوط و افاضات برای کسی هم شبهه بر انگیز نیست.اگر دولت کنونی نتوانسته در افغانستان به صلح و ثبات برسد، مقصر آمریکا و یا فقط خود دولت حاکم نیست، بلکه دستهای شومی هست که بنام خدا و پیغمبر و اسلام از احساسات مذهبی سوء استفاده و خشونت را راهی برای رسیدن به بهشت دانسته و مردم بیدفاع را قربانی و در کشور نا امنی و رعب و وحشت راه می اندازند می باشد، آیا درک و فهم این حقایق و خظوط و برنامه های ویرانگر مخفی و مرعی و نا مرعی خیلی مشکل هست؟

>>>   نورالله وليزاده
در پیوند به آن‌چه بی‌عزت‌سازی وکلا توسط پولیس خوانده می‌شود، من می‌گویم که وکلای مجلس سزاوار هرگونه بی‌عزتی‌اند اما پولیس حق بی‌عزتی کسی را ندارد.
وکلای ما خیلی بی‌عزت هستند و با رفتارهای بی‌عزتانه شان، عزت یک ملت را ضرب صفرکرده‌اند. خالی بودن کرسی‌های مجلس در این شرایط حساس و دشوار سیاسی نشان می‌دهد که وکلای ما اندکی هم نسبت به سرنوشت کشور و ملت احساس مسوولیت ندارند و این اوج و عمق بی‌عزتی یک پارلمان در یک نظام دموکراتیک و اعضای آن است.
اما پولیس طبق قانون حق ندارد که حتا مجرمین مشهود و خطرناک و شناخته شده را هم بی‌عزت بسازد.

>>>   همایون قیومی مشاور اسبق غنی به پاس زحمات اش برای یک انستیتوت آمریکایی در یک سال تا ۲۵۰۰۰۰دالر جایزه گرفته است.
#شاوسین_کچالو_است.

>>>   امریکاییها را مجاهد اورد!
بخاطر ایجاد دولت اسلامی(شر و فساد، ګلبدو، مزاری بدبخت،سیاف شمشیرو طالب وظیفه خور مردم ) و بالاخره امریکا دوست دیرینه ارتجاع سیاه که همه دار و مدار خیرات و مو جود را به زنهای خود برد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است