حدود یک میلیون رای تقلب شده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۹    ۱۳۹۸/۷/۱۶ کد خبر: 160444 منبع: پرینت

روز نخست انتخابات، کمیسیون به استناد اطلاعات دستگاه‌های بایومتریک، سقف مشارکت رای‌دهنده‌ها را حدود یک و نیم میلیون تعیین کرد.
اما چند روز پس، با رسیدن نتایج ورقی آرا از ولایات، این رقم به چیزی حدود دو میلیون و هفتصد هزار رسید. ولی در همان آغاز، بررسی‌های بخش تخنیکی کمیسیون و ناظران بین‌المللی جمع ناظران داخلی، نشان می‌داد که مجموع رای‌دهندگان روز انتخابات، حدود ۱.۸ میلیون تن است.
در این میان آرای بایومتریک شده‌ به نفع اشرف غنی، حدود شش صد هزار تخمین شد.

وقتی تیم اشرف‌ غنی از باخت فاحش در انتخابات آگاه شدند، مثل انتخابات ۲۰۱۴، به تقلب متوسل شدند، تا یک بار دیگر راه رسیدن به ارگ را از مسیر تقلب بپیمایند.
برای نمونه، در پایان روز انتخابات، از مجموع ۳۲۰ مرکز رای‌دهی از ولایت‌ ننگرهار، ۲۲۸۱۳ رای گزارش شد، اما سپس از ۸۵ مرکز رای‌دهی باقی‌مانده، ۲۳۲۲۳۹ رای گزارش شد. همین طور، در تمام ولایت‌هایی که تسلط داشتند، دست به تقلب‌های خجالت‌آوری زدند.
پس از آن، با عصبیت و تهدید، خواستار معتبر دانستن آرای تقلبی شان (آرای بدون ثبت در سیستم بایومتریک) شدند. اکنون مطرح می‌کنند که دستگاه‌های بایو متریک در روز رای دهی کار نکرده است که این یک دروغ کاملا آشکار است.

کمیسیون برای هر مرکز رای دهی، در تمام مناطق یک دستگاه بایومتریک اضافی فرستاد، تا اگر دستگاهی دچار مشکل می‌شود، از آن استفاده شود.
این روزها، من یکی از ناظران روند شمارش‌آرا و تسلیم‌گیری مواد انتخاباتی در کمیسیون انتخابات هستم. اتفاقا، ما از میان دستگاه‌هایی که از ولایات میایند، مثلا در میان ۳ هزار دستگاه ۴ یا پنج دستگاه خراب داریم. در حالی که در میان ۳ هزار دستگاه، ما چیزی حدود ۵۰ دستگاه اضافی داریم که بدون استفاده از ولایات دوباره به کمیسیون برگشته اند.

اکنون برای غنی و تیمش، ثابت شده است که انتخابات را با همه جعل و تقلبی که کردند، باخته اند و بهانه‌هایی واهی شان دیگر سودی ندارد.
اسنادی که در سرور "درمالوگ" شرکت خدمات رسانی دستگاه‌های بایومتریک، ذخیره شده است، نشان می‌دهد که حدود یک میلیون رای بدون ثبت در دستگاه بایومتریک، استفاده شده است.
نظر به فیصله‌ی کمیسیون، آرای بدون ثبت در دستگاه بایومتریک جعلی و باطل اعلام‌ می‌شود.


آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رای
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   من نمیگویم که بلکه هرکه از طاق ابروی ترامپ وپمبیو افتید گویا از اسمان افتیده اگر انهاخواسته باشندکسی را بدون رای هم در صدرغلامان قرار میدهند ولی اگر نخواهند ارای بدون بایمتریک ویا با بایمتریک ثمر بخش وسودمند نیست هرکه رنگش خلاص شد دور می اندازندش به اخلاص وخدمتگذاری احدی احتیاج ندارند چون امور را مستقیما در اداره وکنترول دارند گرچه بی معنی ترینها وبی احساسترینها باید در راس اهرم دنباله رو ها قرار گیرند ولی ازین دو هیچ کدام نسبت به دیگری نزد ملت ووطن برتری وشایستگی ندارند وبه درد مردم نخواهند خورد چون احساس ووجدان وضمیر انها مرده وجسم بدون روح ومرده های متحرک اند انچه از دهان انها بر می اید سخن خودشان نیست حیثیت لودیسپیکر را دارند وازین اجنت ها بی شمار دارند درصف استادگان بسیار است وکرزی وحکمتیار هم که امدند وبیایند مستقل تر از عین وغین نیستندونبودند بیهوده زحمت تقلب را بخود راه دادند ونیک میدانند فیصله ای نهای را رای از هرنوع انهم که باشد نمیتواند بلکه هرچه راقصر سیاه وسفید بخواهد انخواهد شد
قاضی فضل الله

>>>   شرم ندارین و قتی باختین در پی جور کردن بهانه برای پنهان کردن باخت خود هستین

>>>   تمامش از طرف مغز متفکر صورت گرفته است

>>>   اول اینکه تو خو نام قاضی را در پیشوند نامت اضعافه کردید نه درس قضا را خوانده اید ونه قاضی بودید و یا هستید بتمام معنا ترا میشناسم که از ولایت لوگر هستید و فعلا در خارج زندگیمیکنید و از مدرک خیانت و جاسوسی به بیگانگان و قاچاق مواد مخدر صاحب ملیون دالر هستید که تا دیروز مالک پنجاه هزار افغانی هم نبوید شما یکی از هوا خواهان اشرف غنی دروغگوی عوام فریب بودید و هستید ایا برایت شرم نیست که بخاطر غنی بیشتر خود را رسوا و شرمنده میسازید و این گفته هایت نمی تواند که غنی دیگر در قدرت باقی بماند انهم با تقلبات گسترده و سازمانی شده امروز مردم همه چیز را دک کردند و دسترسی به تکنالوژی دارند دیگرحرف های فریبنده جای گیر حقایق شده نمی تواند فهمیده .

>>>   ع و غ سر چپه حركت كردند اول غ رييس جمهور شد بعدا ع بايد اول ع ميشد بعدا غ. و بعد از غ نوبت ف است ولي كار ها در افغانستان همه اش سرچپه است شايد ق بعد از ع بياييد و ممكن است ل اگر نوبت ل امد خودم رييس جمهور ميشوم .
با احترام
لال اغا لعل پور كانديد دور بعدي رياست جمهوري


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است