کمیسیون شمارش آرا را بر روی کارمندان محدود کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۷    ۱۳۹۸/۷/۱۸ کد خبر: 160458 منبع: پرینت

داوود علی نجفی، رییس پیشین دبیرخانه کمیسیون انتخابات کشور می‌گوید که مسوولان کمیسیون انتخابات در جریان ثبت نتایج انتخابات ریاست جمهوری، طرزالعمل تفتیش و شمارش آرا را تغییر داده اند.
آقای نجفی به بخدی گفت که گزینه‌هایی مانند (بایومتریک، تفتیش و باز شماری آرا) که برای شفافیت آرا در سیستم مرکز ملی جمع بندی نتایج طراحی شده بود اکنون بر روی کارمندان این مرکز محدود شده است.

به گفته آقای نجفی، مطابق به قانون کمیسیون انتخابات حق ندارد طرزالعمل را در جریان ثبت نتایج انتخابات تغییر دهد.
این عضو پیشین کمیسیون انتخابات می گوید، کارمندانی که می‌خواهند در زمان درج آرا در مرکز جمع بندی نتایح از طرزالعمل برای جداسازی آرای پاک و ناپاک استفاده کنند تحت فشار مقامات این کمیسیون قرار می گیرند.
او تاکید کرد که ناظران نامزدان ریاست جمهوری و ناظران سازمان‌های نظارتی باید دراین مورد توجه کنند.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات این‌روزها مصروف درج آرا از برگه های نتایج به مرکز جمع آوری نتایج است و گفته شده که تاکنون آرای بیش از ۱۰ ولایت درج سیستم شده است.

کمیسیون انتخابات اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری شش میزان حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رای داده اند. از این میان قرار است آرای بایومتریک ناشده باطل شود و میزان اشتراک رای دهندگان نیز پایین خواهدآمد.

شمارش و یا عدم شمارش آرای بایومتریک ناشده از سوی کمیسیون انتخابات موضوع جنجالی این روزها است. تمامی نامزدان ریاست جمهوری به جز تیم انتخاباتی دولت ساز تاکید دارند که آرای بایومتریک ناشده باید ابطال شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون
انتخابات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است