شایعات انتخاباتی (2)
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۹    ۱۳۹۸/۷/۱۸ کد خبر: 160464 منبع: پرینت

بخش دوم شایعات انتخاباتی را اینجا بنوسید
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   نعیم ایوب زاده، رییس اجرایی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان «تیفا» ا از سوی تیم دولت ساز و حاکم در قدرت تهدید به مرگ شده است.

>>>   بصیر سالنگی و شیدا مامد ابدالی
میگویند که بصیر خان سالنگی، معاون کسی بنام شیدا مامد ابدالی شده بوده ولی ابدالی به نفع غلزایی از انتخابات تیر شده و بصیر خان در میدان مانده !
ای خبر ره که شنیدم قصه معاونیت آقای احمد سعیدی در تیم داود سلطانزوی یادم آمد!
وقتی ما به منشا و مبدا مسایل و معضل ها بی توجه باشیم و استبداد را نشناسیم از این هوس ها می کنیم!
کسی از طرف من به بصیر خان بگویید که خدا ده کمرت بزنه قچل!
تو بصیر سالنگی، پول داری، خوب یا بد شناخته شده استی ، روابط سیاسی داری ، پایگاه اجتماعی داری چرا همت نداری چرا داعیه نداری !
تو بصیر خان سالنگی از شیدا مامد ابدالی چه کم داری که به عوض اینکه خودت بروی و کاندیدا شوی منتظر استی که کدام ابدالی و آفریدی و محمد زایی از زیر لحاف و یا از خارجه بیایه و دعوای ریاست و قدرت کند، باز تو بروی معاون او شوی!
خدا از ای کرده هم خوار میکند شما را!
پ.ن : عنوان این نوشته باید بصیر خان سالنگی و سیاست میبود!
احمد بهار چوپان

>>>   تيم اشرف كوچي برنده است چون كميسيون انتخابات از خودش است او را برنده اعلان ميكند. راي هم كمپيوتري است يك تا صفر جلو صد بگذاري هزار ميشود و برعكس يك صفر از صد رقيب را كم كني ده ميشود تقلب اسانتر صورت ميگيرد. با يك صفر علاوه كردن و يا كم كردن بردگي ميبازد باختگي ميبرد.

>>>   قاچاقبری که هوس امارت نموده است
نورالله جلیلی قاچاقبر بزرگ مواد مخدر در مزار شریف و نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، نظام امارت را در افغانستان مستقر میسازد!
یکی دیگر از برنامه های این زنبارهٔ مشهور و قاچاقبر مواد مخدر وضع جرایم سنگین برتابوت مهاجرینی است که از خارج بوطن فرستاده میشوند. بر قول او کسی حق ندارد که در خارج زندگی نماید و جناره اش بوطن برگردد!
اینها برنامه های تبلیغاتی این نوکر طالبان وحشی وجنایتکار قبل از پیروزی انتخابات است!!
این شخص فاسد وجنایتکار که در عالم بیسوادی هوس ریاست جمهوری نموده است ،از قبل آماده است تا با جامه طالبانی وارد کارزار ریاست جمهوری شده وروی سیاه خود را نزد طالبان وحشی وجنایتکار سفید نماید!!
باور کامل دارم که مردمان متمدن وبافرهنگ بلخ این عنصر فاسد ووابسته به آی اس آی پاکستان را تف باران نموده و صندوق انتخابات اش را درگنداب پرتاب خواهند نمود!
توریالی خاوری

>>>   به زودی "محمد شیدا ابدالی" نامزد انتخابات ریاست جمهوری به تیم دولت ساز به رهبری "محمد اشرف غنی" می پیوندد.

>>>   بصیر سالنگی !!! اینها شروپساد هستند هرجای دست می اندازند چیزی بدست شان نمی اید ، بس است سی سال میشود مصروف غارت چور چپاول وغصب وفسادو خیانت هستند

>>>   انشاء الله كه هيچ انتخاباتي نميشود، و عنقريب همه اين كانديدان بشمول تورسن ديوانه از طرف طالبان جهاني و مست در چهار راهي هائي شهر راسته و چپه آويزان ميشوند. باز ببينيم كه كي از ديموكراسي و حقوق حيوان دفاع ميكند،

>>>   مرغ کم پیخالش کمتر جز اعضای فامیلش که انهم در شک است کسی را ندارد مردم قندهار از ان هرگز طرفداری نمیکنند چون انرا پیش کده اشرف غنی و شخص دروغگوی معامله گر میشناسند.

>>>   بهسودی ها (خلیلی و محقق) وقتی که رقیب مشترک ندارند مخالف هم دیگر اند وقتی فردی از منطقه دیگر مانند استاد دانش ایستاد شد. رگ بهسودی شان به حرکت می آید و از یک قوطی نسوار میزنند. خدا هر دو را در غضب خود گرفتار کند مردم هزاره را دربدر کردند.

>>>   اقای احمد بهار چوپان ریاست جمهوری کار هر چوپان و گوچران نیست که بصیر سالنگی خودرا کاندید کند
قومندان بریالی

>>>   قرار صحبت های سر چوک به زودی عبدالله عبدالله به نفع غنی احمدزی کنار می رود و به تیم دولت ساز می پیوندد و غنی هم قول وزارت خارجه به ایشان داده است.

>>>   همین دیگ و همین شلغم ! عجب کشور مسخره عجب دولت بی سروپا و عجب انتخابات مسخره و از همه مسخره تر و بی هویت تر همین کاندیدان . در کشور که روزانه بطور اوسط ۱۰۰ تن کشته می شود بی جدان های در پی کسب قدرت برامده و میان مردم داد و فریاد سر داده اند طی پنجسال چه کرده اید که باز با بی حیایی تمام خود ها را کاندید کرده و وعده خدمت به مردم می دهید. نتیجه باز هم صد ها هزار کشته و بی خانمان ، در بدر و یتیم و بی سرپرست ؟؟؟؟

>>>   بصیر سالنگی دیگه چی هست یک قمار باز یک بچه باز و بد اخلاق و فاسد حیف زبان انسان که نامش را بگوئی تعریف کردن از یک دزد و بد اخلاق بیانگر شخصیت خود انسان است بصیر سالنگی پول ها را از کجا آورده ؟ در سابق چه داشت ؟ از تجارب و تحصیلش یاد آور شوید از کارکرد های خوبش که شکر ندارد پس شخصیت گمنان خود را بباد معرفی نگیرید

>>>   مه متیقن هستم که هیچ یکی از کاندید ها پنجاه جمع یک را پوره نمی کند و انتخابات به دور دوم میرود.
اکثریت رای را سه نفر یعنی اشرف غنی و داکتر عبدالله و گلبدین میگیرند.
این که گلبدین که در جایگاه سوم قرار میگیرد و از نتیجه انتخابات راضی نخواهد بود و انتخابات را به تقلب متهم میکند،به نفع کدام یک از کاندید ها تیر میشود و یا دوباره با طالبان یکجا خواهد شد و به راکت زدن به شهرکابل روی خواهد آورد،معلوم نیست.

>>>   تعدادی از کارمندان محل های رای گیری که قانونی اسناد شان را طی مراحل کرده بودند در سایت های مختلف هرات استخدام می شود ولی شخصی بنام شریفی در یک شب همه انها را از لیست انداخته و اشخاص جدیدی که مشخص نیست کی ها هستند را جایگزین میکند وقتی این اشخاص به شریفی اعتراض میکنند که چرا اینکار را کردی میگوید که مجبور شدم اگه در سر شمامیل تفنگ را بگذارند و بگویند که این کار را انجام بده چکار میکردید شریفی فعلا در یکی سایت های انتخاباتی در هرات فعالیت میکند

>>>   حاجی ظاهر از مقامات خارجی پول گرفته بود تا عبدالله را در جلال اباد حین کمپاین بی ابرو کند و مردم با پرتاب بوتل به صورتش اقدام گردد .

>>>   غنی به مرض سرطان مبتلا است و بی بی گل در فکر تجدید فراش است
این گپ یاد تان باشد

>>>   براستی دوستم چنین گفته است ؟ کدام ازبک اگر معلو مات دهد:
جنرال دوستم گفته بود که حالا ما رهبر خوده پیدا کدیم
حالا به حضور مردم خویش در باره دکترغنی چنین می گویم:
امو رقم كه ده دوره پيش دست هايته بالا كدم ده اي دوره به زور خدا لنــــــگ هايتــــه بالا ميكنم.

>>>   اشرفک با استفاده از اعمال نفوذ قدرت خویش کمپاین خاینانه را براه انداخته است درین وقت از طریق شبکه های مخابراتی با آمدن پیام (به دولت ساز رای دهید) برای مشتریان مخابراتی میاید ومثال دیگر کمپاین دیگری را درمرکز تعلیمی پروان ویا درتمام تلویزیون ها قدرت نمائی مینماید

>>>   عالیه رحمتی
استفاده کمپاینی از تهی دستی
--------------------------------------
چند سال قبل پسر استاد محمد امین احمدی؛ رییس دانشگاه ابن سینا اختطاف شد.
اختطاف چیان در بدل رهایی وی خواهان پرداخت پول شده بود، از اینکه استاد احمدی قادر به آزادی پسرش از راه نظامی نبود و از طرفی دولت هم با او دست گیری نداشت از روی مجبوری به پرداخت پول گردن نهاد.
استاد تمام دارایی خویش را سرهم کرد اما مبلغی را که تقاضا شده بود پوره نکرد، به ناچار دست کمک به سویی تاجران و سیاسیون دراز کرد.
سرور دانش معاون رییس جمهور، مبلغ ۵۰۰۰۰ دالر کمک کرد اما قبل از انتخابات به منظور باج گیری و اخذ رای، از تهی دستی استاد احمدی استفاده نموده و پول خویش را مطالبه نمود.
استاد احمدی که از پرداخت پول عاجز بود به دانش جواب منفی داد؛ دانش فرصت را مغتنم شمرده استاد احمدی را در مذیقه قرار داد تا در انتخابات به او رای جمع کند و ۵۰۰۰۰ دالر را " کمک دانش" به دانشگاه ابن سینا نسبت دهد، استاد احمدی از روی ناگذیری به شرط دوم دانش صحه گذاشت اما از شرط نخست او؛ از اینکه با استبداد و حکومت عبدالرحمن خانی خو نمیگیرد طرفه رفت و تا چندی قبل برای جمع‌ آوری کمک در آسترالیا به سر می برد.
تامل:
۱. دانش منحیث معاون رییس جمهور وظیفه داشت؛ با استفاده از امکانات اوپراتیفی و نظامی موضوع را حل کند که نکرد.
۲. اوج حقارت و درماندگی دانش است؛ که از نقاط ضعف مردمش استفاده سوء می کند.
۳. در پایان وظیفه حکومت است؛ که با قاچاق، اختطاف و زورگویی مبارزه کند اما حکومت بر خلاف شعار خویش زورگویی را به اوج، تک روی را به حد اکثر و اختطاف را به بلندترین حد رشد داده است؛ که نمونه های بارز آن تقویه ملا تره خیل، زرداد فریادی و غیره، همچنان غارت معادن، رشد معتادین و اختطاف ده ها طفل را از کوچه و پس کوچه های کابل می توان نام برد.

>>>   سفارت امریکا در کابل از تقلب در انتخابات ابراز نگرانی کرد و به برگزاری انتخابات شفاف و قابل اعتبار برای مردم افغانستان انگشت گذاشت.

>>>   Bashir Ahmad Qasani
گردهمايى انتخاباتى رييس جمهورغنى در بلخ از سوى عطامحمدنور ترتيب و تنظيم شده است.
تمام چهره هاى وفادار به آقاى نور تصاوير شان را در كنار عكس رييس جمهورغنى نصب كرده اند.
بر بنياد گزارش ها شخص آقاى نور از ترس افكار عامه حمايت اش را علنى اعلام نكرده؛ اما در صورت پيروزى غنى ارگان هاى محل به پسرش خالد نور تعلق خواهد گرفت.
شاه حسين مرتضوى از عطامحمد نور، محمد اسماعيل خان و يونس قانونى به عنوان بازمانده هاى سياسى ياد كرده بود و به گونه كنايه آميز گفته بود كه ايستگاه سياسى اين ها كجاست؟

>>>   در گردهمايى انتخاباتى داكترعبدالله عبدالله در تخار از اثر ازدحام مردم، استيچ در هنگام سخنرانى جنرال دوستم شكست.
اما تلفاتى به همراه نداشت.

>>>   Fahim Fetrat
تیم تقلب «دولت ساز» وارد کمیسیون شد.
منابع در کمیسیون انتخابات می گویند؛ به تازه گی ۱۶ تن به شمول یکی از بسته‌گان حمدالله محب در کمیسیون انتخابات زیر نام‌های مشاور کمیشنر و معاون مشاور کمیشنر از سوی دبیرخانه این نهاد خلاف قانون استخدام شده اند.
یکی از کمیشنران می گوید؛ این افراد به حکم اشرف غنی توسط رییس دبیر خانه استخدام شده اند و ماموریت شان نا روشن است.

>>>   سخنرانی گلبدین حکمتیار خیلی خوش ام آمد و جالب بود. ایشان نیت و قصد درونی خود را بر ملا ساخت . گفت من از سنگر بر گشته ام و تصمیم دارم رئیس جمهور شوم و اگر مردم مانع شوند و نگذارند من به ریاست جمهوری برسم. بر می گردم به سنگر و این بار کل افغانستان را به ویرانه تبدیل می کنم. پس شعار های دفاع از دین ، اسلام، خدا و قرآن همه وسیله برای رسیدن به ریاست جمهوری بوده وبس.

>>>   رحمت اله نبیل در سخنرانی اش در بامیان گفت پول و معاش پولیس و اردو را سران حکومت وحدت ملی خورد وبرای کمپاین انتخابات ذخیره کرد. بنا به توضیح خودش پس پول افراد امنیت ملی را در زمان ریاست خودت شما خوردید و برای مصرف کمپاین ذخیره کردید.

>>>   فقط طالب و حکمتیار می توانند کار «شمال» را یک طرفه کنند
آصف ننگ درفش جهاد و آزمون اسلامیت در لغمان در دست گرفت و به روی اشرف غنی تیغ کشید.
از لغمان اطلاع می رسد که آصف ننگ والی آن ولایت تحت شعار « آزمون اسلامیت وجهاد» مردم را برضد اشرف غنی و سیاستگران جبهه مقاومت ضد طالبان می شوراند.
در خبرآمده است که آصف ننگ بنا به اصرار گلبدین حکمتیار به مقام حکومت داری آن جا مقرر شده و اکنون کمپاین ضد غنی و عبدالله را با بهره وری از امکانات دولتی به راه انداخته است.
در گزارش به نقل از سنگروال رئیس شورای ولایتی لغمان گفته شده است که آصف ننگ با شعار سرنگونی دولت سکولار، بر یک جهاد جدید در افغانستان به میدان آمده است.
آصف ننگ اشرف غنی را فردی سکولار خوانده و او را رئیس جمهور ناکام در برابر « لنده غران شمال» قلمداد کرده است. ننگ، اشرف غنی را متهم به دادن نیم حکومت به سیاستگران شمال کرده است. ننگ مشخص طرح داده است که فقط طالبان و حکمتیار قادر اند کار قدرت مداران شمال را یکسره کنند؛ تجربه اثبات کرد که پشتون های تکنوکرات در مقابل آن ها ایستاده گی کرده نمی توانند.
آصف ننگ از ارتباطی های شناخته شده آی اس آی است. در زمان حامد کرزی امنیت ملی افغانستان او را به اتهام فعالیت به نفع شبکه های آی اس آی گرفتار کرد؛ اما حلقات

>>>   پنج هکر به دستور حمداله محب در هوتل سرینا مستقر شدند
هکرها از هوتل کابل استار به سرینا منتقل شده اند.
بر بنیاد خبر ویژۀ امنیتی، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی پنج تن از هکرهای ورزیده را از یک شرکت خارجی استخدام کرده و به کابل انتقال داده است. دسته پنج نفری هکر ها قرار است سامانۀ فنی کمیسیون انتخابات و دفتریوناما را تحت مدیریت بگیرند. درگزارش گفته شده که مبلغ پنج صد هزار دالر پیشاپیش به گروه هکر ها تادیه شده است. اداره خارجی امنیت ملی برادر زادۀ علومی است و از موضوع آگاهی دارد.
آن ها چند روز در هوتل کابل استار اقامت گزیده و ساعات قبل به هوتل سرینا منتقل شده اند.
هکر ها به زودی دریکی از مهمان خانه های مخفی امنیت ملی در وزیراکبرخان اسکان داده شوند.
گزارشنامه افغانستان

>>>   انتقال مرموز 400 هزار بسته انتخاباتی به ارگ جمهوری
شعبات امنیتی گزارش کرده اند که تقلب گسترده آغاز شده و اشرف غنی در روز اول انتخابات قومانده عمومی نیروهای امنیتی را شخصاً در دست می گیرد.
دو شعبه ناظر نهاد های امنیتی به گزارشنامه افغانستان اطلاع می دهند که یک گروه ویژه ای از متقلبان حرفه ای انتخاباتی در ارگ، عملیات گستردۀ دستکاری بر سامانۀ انتخابات را از اوایل این هفته آغاز کرده و تا ساعات بعد قرار است به تعداد چهار صد هزار بسته مملو از برگه رأی دهی مزین با استیکر در جعبه های رسمی انتخاباتی به ارگ انتقال داده شود.
در خبر قید شده است که طبق پلان، جعبه های ترتیب شده به وسیله هواپیما و خلبانی افراد فوق محرم، ظاهراً تحت نام انتقال به چهار صد سایت در سراسر افغانستان که اصلاً وجود ندارد و خیالی است؛ در اماکن ویژه ای که در نظر گرفته شده، جا به جا گردند.
درخبر مشخص شده است مناطقی که میزان آرای اشرف غنی در آن جا ها ضعیف و نزدیک به صفر است؛ توسط کمیسیون انتخابات در فهرست مناطق نا امن در درجه بالا اعلام شده است.
منابع امنیتی هشدار می دهند که طوری برنامه ریخته اند که به کمیسیون انتخابات هدایت داده شده است که در پایان روز اول انتخابات، فوری نتیجه انتخابات را به نفع اشرف غنی اعلام کرده و همه به خصوص امریکا و اروپا را در برابر یک عمل انجام شده قرار دهد. نکته قرمز درین گزارش آن است که دکترغنی آماده می شود که همزمان قومانده اردو و نیروهای امنیتی را در دست گرفته و هر گروه معترض را سرکوب خواهد کرد. این اقدام خطر چند دسته گی در اردو را به همراه دارد.
گزارشنامه افغانستان

>>>   آمارهای وحشتناکی از تفاوت رای و نفوس در برخی ولایات و ولسوالی ها:
- استالف، ۳۳۰۰۰ نفوس، اما ۱۲۰۰۰ رای دهنده
- خاک جبار، ۱۴۰۰۰ نفوس، اما ۱۸۰۰۰ رایدهنده
- موسهی، ۲۳۱۰۰ نفوس، اما ۲۸۶۰۰ رایدهنده
- پکتیا، ۴۰۰ هزار رایدهنده، اما ۵۳۴ هزار نفوس
بدخشان، ۹۱۹ هزار نفوس، اما ۳۲۵ هزار رایدهنده

>>>   محمد اشرف غنی:
برای داکتر عبدالله و نبیل باید یک محکمه خاص ایجاد شود!
پاسخ رحمت الله نبيل به اشرف غنى:
آقای محمد اشرف غنی، تهدید کرده که در صورت پیروزی اش، من و عبدالله را به دليل قضيه رهايى خليل فيروزى در مقابل پول به محکمه می فرستد ، به همان محکمه یی تروریستان را برائت داده و جاسوس و دزد را با اخاذی برای کمپاینش ، آزاد می کند . من پیشنهاد می کنم، انتخابات یک هفته به تعویق بیفتد و من اسناد میلیون ها دالر اخاذی و خیانت ایشان را در محکمه یی علنی عرضه می کنم. از گرفتن پول از آى اس آى در كمپاين هاى سال ٢٠١٤ گرفته تا به پيشفروش قرار داد ها و روابطش با شبكه تروريستى حقانى. بعدش مردم ما قضاوت كنند كه كيها قابل محاكمه هستند؟! مردم ما قضيه خليل فيروزى و شهرك هوشمند را حتمن به خاطر دارند! اگر اعضاى بلند پايه تيمش در قضيه گرفتن پول از خليل فيروزى دخيل نبودند باز ايشان حق به جانب هستند، در غير آن خود داكتر اشرف غنى بايد جوابگو باشند. خط ديورند و نصب سيم خاردار در خاك افغانستان باشد سر جايش. يالله "دا گز او دا ميدان". اما بهترین محکمه وجدان است ، اگر هنوز ذره یی وجدان در ایشان هست سر در گریبان خود فرو کنند.

>>>   سر زمين من
زمینه سازی برای محاکمه اشرف غنی
اشاره: هرگاه این مساله به درستی طرح و تدوین شود، اشرف غنی نفرین تاریخ می شود.
جنرال مرادعلی مراد معاون رحمت الله نبیل می گوید:
غنی پلان ترور جنرال دوستم معاون خودش را طرح ریزی نموده بود ودوصد تن سربازان بشهادت رسیده، آیا یک تروریست ریس جمهور شده میتواند؟ و غنی باید جواب بقتل رسانیدن دوصد تن افسران و سربازان در حادثه ترور جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور را ارائه بدارد.

>>>   Qasani
عنوانى كميشنران كميسيون هاى انتخاباتى!
تجربه گذشته نبايد تكرار شود.
عامل تمام بدبختى، ناامنى، فقر، بى كارى، كارشكنى، تعصب و... در كشور كميسيون هاى قبلى مى باشند.
اگر كميسيون هاى انتخاباتى در سال ٢٠١٤ به گونه مسوولانه و غيرجانبدارانه عمل مى كردند، اكنون افغانستان داراى يك حكومت قوى و مردم سالار مى بود.

شما كميشنران كنونى به دلايل قومى، سياسى، تنظيمى و سمتى نبايد تجربه ناكام كميسيون هاى قبلى را تكرار كنيد، هرگونه جانبدارى و تقلب سبب خواهد شد كه سلامت افغانستان با خطر رو به رو شود و شما نيز در دادگاه ملت مورد پيگرد قرار گيريد.
گزارش هاى به بيرون درز كرده كه حلقاتى هم در رهبرى و هم در دارالانشاى كميسيون ها تلاش دارند تا تجربه تلخ گذشته را تكرار كنند.
اين ها بايد بدانند كه خير شان در بى طرفى و برگزارى انتخابات شفاف و عالادنه بوده و مسووليت هرگونه تقلب و دست كارى به دوش آنها خواهد بود.
همچنان برگزارى يك انتخابات سالم، شفاف و با اعتبار مردم و كشور را از شر توطيه هاى بي شمار داخلى ر خارجى نجات مى دهد.

>>>   یعنی در این کشور سی وپنج ملیونی بجز این تکراری ها ومعامله گران مانند وکرزی هیچ ادمی یافت نمیشود تا ریس جمهور شود یا این غنی میتواند مزدورخوب باشد وخوب تر اهداف خارجیهارا تامین کند درانصورت مردم قاتل خود. اند ومقصر انتخاب کننده گان

>>>   سفارت آمریکا پلانی را در دست بررسی گرفته است که در آن حکومت جدیدی در راه آینده است و آن اشتراک نامزدان برتر در دولت آینده می باشد.
شیما کابل

>>>   بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) امروز (پنج‌شنبه، ۴میزان) در یک نشست خبری، یافته‌هایش را دربارۀ تخطی‌ها در دوران پیکارهای انتخاباتی، عدم ارایۀ گزارش دربارۀ مصارف در پیکارهای انتخاباتی از سوی نامزدان و مداخله‌های مسؤولان دولتی در انتخابات ارایه کرد.

نعیم ایوب‌زاده، رییس تیفا گفت که بربنیاد یافته‌های آنان، به شماری از والی‌ها دستور داده شده که برای تیم مشخصی در انتخابات کار کنند و حتا برای آنان گفته شده‌است که چه مقدار رأی را برای نامزد مشخص جمع کنند.

>>>   پرداخته های میلیونی به فرمان غنی از کُد91

ماهانه مبلغ 350 هزار افغانی دسترخوان پولی فضل فضلی.
8 میلیون افغانی محافظت از اکرم خپلواک
ماهانه 270 هزار افغانی کرایه خانه و دسترخوان پولی یوسف نورستانی
26 میلیون افغانی برای محافظت از مهندس داود والی کابل نشین بلخ
9 میلیون افغانی برای محافظت از محمد نادر نادری رئیس کمیسیون اصلاحات اداری.
14 میلیون افغانی برای 40 محافظ یکی از معاونان اداره امور ریاست جمهوری.
167 میلیون افغانی مصرف خانه و دفتر حکمتیار
2 میلیون افغانی تداوی دانش در ترکیه
اجرای 199 هزار دالر هزینه سفر هیئت "سازمان اجتماعی مراقبت افغان"
1 میلیون افغانی مصارف حاجی الماس زاهد.
13 هزار دالر سفر خرج های همایون قیومی
120 میلیون معاش اضافی ( امتیازی) به کارمندان دفتر رولا غنی بانوی اول، و بخش های از اداره امور ریاست جمهوری.
اختصاص بیش از 2 میلیون افغانی برای کرایه موتر زرهی مشاور بانکداری رئیس جمهور غنی.
85 میلیون افغانی معاش امتیازی (بخششی) به کارمندان دفاتر مشاورین رئیس جمهور
100 میلیون افغانی برای سفرهای غنی پرداخته شده است.

>>>   در خوست ، پکتیا و پکتیکا به جای رأی دهی صندوق ها از رأی پر می شود !
همایون همایون ادعا کرده است که یک روز قبل از انتخابات در ولایات خوست ، پکتیا و پکتیکا پرکردن صندوق ها از رأی شروع شده است ، قوماندان های امنیه ، ولسوال ها و مدیران امنیت متحدانه در پرکردن صندوق ها از رأی به نفع یک تیم خاص همکاری می کنند .
اکنون سوال این است که کاندیدا های ریاست جمهوری مگر نمی توانند به کمک همایون همایون در آن مناطق افراد بیطرف را بفرستند تا از چگونگی این ادعا گذارش تهیه کنند .
جالب این است که در ولایات هرات بلخ و اکثر مناطق شمال حوزه های انتخاباتی بسته مانده است و در ولایات جنوب که اصلاً زمینه کمپین وجود نداشت تمام حوزه های انتخاباتی باز است .

>>>   بسم الله محمدی برای نخستین بار فاش کرده است که من تمام وزارت دفاع را برخلاف قانون ومقررات در انتخابات گذشته به خدمت این آدم گذاشتم؛ قطعات اردوی ملی برایش به حد کافی تقلب کردند؛ هیلی کوپترها در خدمتش قرار گرفته بود. اکثر جاها منسوبین اردوی ملی با کمپاینران اشرف غنی درگیر شدند؛ حتی در ساحاتی که نفوذ غنی بیشتر بود، مواد انتخاباتی را انتقال ندادیم؛ «ناظرین آنها را در طیاره نماندیم». تمام امکانات وزارت دفاع مخصوصا هیلی کوپترها در خدمت دکتر عبدالله بودند.
« ولی این نامرد وقتی که کونش به چوکی چسپید اولین بار مرا تخریب کرد.»
منبع: گزارش نامه افغانستان

>>>   روایتی از درون:
پس از اعلام پیروزی داکتر عبدالله، تیم دولت ساز با وارخطایی تشکیل جلسه داد. در جریان مجلس اشرف غنی که به شدت مایوس و نگران بود، متوجه شد که داوودزی انگشتش رنگ نشده؛ با عصبانیت تمام به وی گفت: « تو خودت رییس ستاد رای ندادی، پس از دگه مردم چه انتظار باید داشت».
داوودزی از جایش بلند شد، خواست چیزی بگوید، غنی برش اجازه حرف زدن را نداد و اشاره کرد به جایت بنشین.
#ف_فطرت

>>>   نمونه‌ای از آرای ۴ ولسوالی پکتیا بر بنیاد گزارش منابع امنیتی .
- در ولسوالی جانی خیل ۲۶۹ رای استفاده شده، رییس ارکان یک کندک ارتش، مانع تقلب شده است.
- در ولسوالی جاجی ۳۳۸۵۱ رای به صندوق‌ها پر شده است.
- در ولسوالی لج احمد خیل ۳۰ رای استفاده شده است. یک سناتور نگذاشته تقلب شود.
- در ولسوالی چمکنی ۱۰۷۸۱ رای استفاده شده است. درین ولسوالی اصلن انتخاباتی برگزار نشده است.
نوت: گزارش کامل را فردا شریک خواهم ساخت.
#ف_فطرت

>>>   بسم الله محمدی حتمن این شایعه را در گوش عیالداری شما زمزمه کرده۰

>>>   دستور اشرف غنی به راه اندازی تظاهرات اعتراضی درکابل
به فرمان رئیس جمهور قرار است دادگاه عالی احتمالاً به حمایت از تیم دولت ساز به صحنه بیاید!
آخرین گزارش از کشاکش های پشت پردۀ انتخاباتی حاکی است که اشرف غنی به تمام والیان دستور داده که از هر ولایت دو الی شش صد نفر را به کابل اعزام کنند. هدف این است که یک اجتماع اعتراضی در حمایت از شمارش رأی غیر بایمتریک تیم دولت ساز در پایتخت به راه بیفتد.
تظاهرات کوردینه شده ظاهراً علیه تصمیم کمیسیون های انتخاباتی به راه می افتد؛ اما دراصل، ایجاد نوعی عامل بازدارنده گی یا عقب گرداندن پروسه کنونی است که تیم دولت ساز را سخت نومید کرده است.
هم چنان دکترغنی به دادگاه عالی نیز دستور داده تا در مورد آرای غیر بایمتریک به نفع تیم دولت ساز حکم صادر کند.
در صورت تبدیل شدن دادگاه عالی به بازوی حمایتی تیم دولت ساز، بحران چاق تر خواهد شد.
در گزارش آمده است که تیم ثبات و همگرایی به زودی درین رابطه اعلامیه ای نشر خواهد کرد که باید استقلال کمیسیون های انتخاباتی رعایت شود و نهادهای دولتی حق مداخله را نداشته باشند

>>>   فهرست احتمالی اعضای کابینه در حکومت داکتر عبدالله
شورای عالی رهبری با حضور تمام رهبران سیاسی به ریاست عبدرب الرسول سیاف نیز تشیکل خواهد شد.
بربنیاد اطلاع اولیه، بین تیم ثبات و همگرایی و دیگر جریان های سیاسی و شخصیت های مطرح، در خصوص ترکیب دولت آینده توافقاتی حاصل شده است.
قرار است در کابینه حکومت ثبات و همگرایی، وزیر دفاع، معارف - داخله و رئیس امنیت ملی در مقام های شان باقی بمانند.

سایر پست ها به صورت ذیل فهرست شده است:

1. صلاح الدین ربانی به حیث مشاور شورای امنیت ملی
2. محمد عمر داوودزی درمقام وزیر امور خارجه
3. دکترحمدالله محب وزیرمالیه
4. عبدالستار سیاف وزیرفوایدعامه
5. حبیب الرحمن حکمتیار والی ننگرهار
6. همایون جریر رئیس اداره امور
7. حاجی محمد محقق وزیرتجارت
8. دکترسپنتا وزیرتحصیلات عالی
9. تاج محمد مجاهد وزیر حج و اوقاف
10. فرامرز تمنا والی هرات
11. رحمت الله نبیل سفیر دایمی افغانستان در ملل متحد
12. انجنیر ضراراحمد شهردار کابل
13. حاجی ظاهر قدیر معین ارشد امنیتی وزارت داخله
14. جنرال بابه جان لوی درستیز
15. صفی الله قریشی والی کابل
16. داوود کلکانی معاون اول وزارت دفاع
17. سالم وحدت معین سیاسی وزارت امور خارجه
18. نجیب آقا فهیم رئیس کمیسیون اصلاحات اداری
19. دین محمد جرات معین اداری وزارت داخله
20. تادین خان قومندان امنیه قندهار
21. حاجی دین محمد وزیر اقوام و قبایل
22. وحیدالله سباوون مشاور ارشد رئیس جمهور در امور امنیتی
23. سرور دانش وزیر عدلیه
24. خالد پشتون والی قندهار
25. شاه ولی کرزی رئیس تنظیمه لوی قندهار
26. استاد عطا محمد نور والی بلخ
27. امیر اسماعیل خان رئیس تنظیمه ولایات هرات، غور، بادغیس، فراه و نیمروز(جنوب غرب)

گزارش می گوید کابینه دولت آینده تا هنوز کامل نشده و احتمال تغییرات درین فهرست نیز وجود دارد.

همچنان گفته شده در جنب حکومت ثبات و همگرایی، یک شورای رهبری تشکیل می شود که تمام رهبران سیاسی افغانستان در آن عضویت دارند و ریاست شورای رهبری دولت را عبدرب الرسول سیاف و ریاست شورای صلح را مهندس گلبدین حکمتیار عهده دار خواهند بود.

>>>   فرشته حسینی
همسایه ها یاری کنید، تا ما شوهرداری/دولت‌داری کنیم!
چشم و دل‌مان روشن که انجنیران آلمانی به کابل رسیدند تا مشکلات اولیه انتخابات خیلی شفاف به شدت بیومتریک شده‌مان را حل و فصل کنند. چهار دوره است تمام دنیا دورهم جمع می‌شوند تا ما افغان‌ها یک دولت نیم‌بند تشکیل بدهیم و به قرون وسطا برنگردیم. هر چند فرمایش شما را هم که می‌فرمایید همه وحشی‌بازی‌های ما زیر سر امریکای جهان‌خوار و اروپای فاسد است را روی چشم می‌گذارم و به این همه وسعت دیدتان درود می‌فرستم.

>>>   گرفتاری طرفداران دکترعبدالله در تخار تحت نام مبارزه با دشمن
عبادالله عباد معاون ولایتی امنیت ملی و یاسین ضیاء به جای جنگ با طالبان، به جان طرفداران عبدالله افتاده اند.
منابع ناظر از شمال افغانستان گزارش می دهند که عبادالله عباد معاون ولایتی ریاست عمومی امنیت ( سابق رئیس امنیت بلخ) همراه با دکتر یاسین ضیاء معاون وزارت دفاع به جای اجرای وظیفه در ولایت تخار و سرکوب باند گروپ های طالبان، به تهدید، بازداشت و شکنجۀ مجریان انتخاباتی دکترعبدالله روی آروده اند.
ضیاء و عبادالله عباد دو روز پیش ظاهراً تحت نام جنگ و مبارزه با طالبان به ولایت تخار رسیده اند، فرماندهان و متتفدان محلی را که بخشی از بستر انتخاباتی تیم ثبات و همگرایی بوده اند؛ زیرفشار و شکنجه گرفته اند.
مقامات ثبات و همگرایی از قضیه مطلع شده اند اما ادامه سکوت آنان درین باره ممکن است دنبالۀ همان «مصلحت» باوری هایی باشد که اقتدار افغانستان را در سی سال اخیر از شیمه انداخته است.
پیوست به همین گزارش خبر دیگری رسیده است که خبر کشته شدن مولوی فصیح الدین والی طالبان برای ولایت بدخشان که قبلاً با شدّ و مد تبلیغ شده بود؛ هنوز زنده در میدان جنگ است و درعوض، معاون شعبه الفرقانی وابسته به اتباع خارجی طالبان بدخشان به نام ابوفتحه که هم چهرۀ مولوی فصیح الدین بوده؛ کشته شده است.
گزارشنامه افغانستان
>>>   اشرف غنی شب گذشته معصوم استانکزی و حمدالله محب را به خانه خلیلی و محقق روان کرده تا همرایش کمک کنند تا انتخابات به دور دوم برود.

حمدالله محب و معصوم استانکزی به گونه جداگانه با این دو بزرگوار ملاقات کردند و به آنها گفتند ما از جنرال دوستم که نا امید شده ایم حالا نزد شما آمده ایم. شما بگوئید باید آرای بدون بایومتریک و تقلبی هم قبول باشد تا انتخابات به دور دو برود و هرچی بخواهید از نقده تا نسیه در خدمتیم.

خلیلی گفته من آدم دو روی نیستم. تا زمانی با اشرف غنی بودم صادقانه همرایش کار کردم و برایش رای جمع کردم حالا که با عبدالله هستم تا آخرین لحظه با او هستم.
محقق در پاسخ گفته شما به کدام روی این حرف را می زنید؛ شما چگونه جرات می کنید که به من می گویید من خیانت کنم و تیم پیروز خود را ناکام و خود را رو سیاه سازم. شما خود قضاوت کنید آیا این خواست شما منطقی است. و آنها آخر با سرهای پایین افتاده نزد غنی رفته اند.

حقایق افغانستان

>>>   زلمی یونسی: با وجود دالرها، به عبدالله رأی دادم
به حواله اطلاع رسیده به گزارشنامه افغانستان، اخیراً نسل جوان جمعیتی های بلخ که همه ای شان با تیم ثبات و همگرایی همکاری کرده بودند، در یک مجلس حضور یافتند. پس از انتقاد های شدید از عملکرد استاد عطا محمد نور توسط چند حضار جوان، زلمی یونسی از حواریون والی پیشین بلخ پرده از روی اسرار برگرفت و گفت: تیم دولت ساز میلیون ها دالر به والی صاحب داد و وعده کرد که خالد جان نور را رئیس ارگان های محل مقرر می کنند و اضافه برآن، حکم بازگشت استاد عطا به کرسی ولایت بلخ دو باره ابلاغ شدنی است.
یونسی اظهار داشت کارتن های دالراز سوی اشرف غنی دراختیار « والی صاحب» قرار داده شد. به همه ما دستور داد تا بر علیه دکتر عبدالله کمپاین را شروع کنیم و به غنی رای بدهیم. « اما به والله قسم در وقت رای دادن وجدان من اجازه نداد به غنی کافر رای بدهم؛ بلکه به دکتر صاحب عبدالله رأی دادم. با وصف آن والی صاحب همه ما را زن طلاقی قسم داده بود؛ ولی من نخواستم از وی پیروی کنم

>>>   همایون‌همایون‌_معاون‌پیشین‌مجلس‌نمایندگان:
"دو روز پیش در یک جلسه داخلی تیم‌دولت‌ساز محمد عمر داوودزی و امرالله صالح با هم درگیر شده اند. داوودزی به صالح گفته که تو میلیونها دالر را مصرف کردی ولی هیچ رای نیاوردی و امرالله صالح در پاسخ گفته درست است که تاجیک ها کم رای داده اند ولی آرای پشتونها هم اکثراً بدون بایو متریک است"
پ‌ن: از وضعیت هویدا است که اشرف غنی و تیم اش بخاطر مصرف 180 میلیون دالر از بیت المال و آخر هم ناکامی خیلی آشفته اند و قبل از آنکه ملت به حساب شان برسد، خود یکدیگر خود را خواهند خورد.

>>>   داود زی در خانه دچار مشکل شده
خانمش که خواهر دینی من است بر وی اعتراض کرده که دینش را به دنیا فروخته و اهل و عیال را از پول حرام تغذیه میکند.

>>>   کسیکه خود در نتیجه تقلب و خیانت های انتخاباتی در راس قدرت رسیده باشد چگونه زمینه یک انتخابات شفاف و بدون تقلب و بدون خیانت را مهیا خواهد کرد؟
غنی کوچی هیچگاهی نمیخواست کمیسیون های سالم انتخاباتی را ایجاد کند و هیچ زمانی نمیخواهد انتخابات بدون تقلب و بدون خیانت عملی گردد، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود ونه هم این مخکش های احمقش.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است