منافع دیگران در حمله ترکیه بر كردهای سوريه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۸/۷/۱۹ کد خبر: 160477 منبع: پرینت

كردها كه جنگجويان ورزيده هستند در ميان مرزهاي چهار كشور تركيه، عراق، سوريه، ايران محصور هستند و با هر چهار كشور سالها شده به نحوي براي استقلال در كوه و كوير در زمستان تابستان مي جنگند اما همه اين كشورها مخالف سر سخت جدايي و حتي خود مختاري مناطق كرد نشين هستند در همجوار كشورهاي يك ديگر هستند، اعلام جداي موصل و حمله ارتش بغداد به آن و حمايت آنكارا، تهران، دمشق از ارتش عراق گواه اين مساله است.

حمله تركيه به منطقه كرد نشين سوريه در پي خروج نيروهاي آمريكايي از آنجا هرچند در ظاهر با مخالفت كشورهاي همجوار روبرو است ولي منافع مشترك شان در تغيیر بافت جمعيتي آن منطقه را به نفع آنها دارد.

ما يك چيز را به ياد داشته باشيم" منطقه خاورميانه فرهنگ، دين، و آداب رسوم مشترك در عين حال با اقوام و اقليت هاي مذهبي دارد بجاي سنگر گرفتن و كشتار همديگر ضمن احترام به يك ديگر يك زندگي مسالمت آميز را سپري كنيم" استعمار گران تخم كينه و نفرت را مي كارند ما درو مي كنيم.

در اينجا نمي شود قضاوت كرد حق با تركيه است يا كردهاي سوريه بلكه هر يك در دفاع از خود دلايل كافي براي جنگ دارند ولي اگر اين جنگ صورت نمي گرفت مردم آواره نمي شد، زنان، كودكان، سالخوردگان و سربازان تركيه كشته نمي شد براي مردم مسلمان تركيه و كردها خيلي خوشايند بود.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
کردها
سوریه
نظرات بینندگان:

>>>   اگر ﻣُﺮﺩﻡ به خاک بگویید: بس است و پیکر کورد دیگری را در آغوش نگیرد! به آب بگویید: موج غم را بسوی هیچ آبادانی در کوردستان گسیل نکند! به باد بگویید: وزش سوزناک مرگ، جگر مادران کورد را نسوزاند! به خورشید بگویید: خشم آتشین را از کوردستان دور کند! به شب بگویید: پنجره امید خدا را روی دستان هیچ پدر کوردی نبندد! و برای آخرین بار به خدا بگویید: برای چند لحظه به زمین بیاید و کورد شود!
شیرکو_بیکس

>>>   البته حس وطن پرستی و تعهد به ایران بین کردهای ایران برخلاف کردهای عراق و سوریه و ترکیه بدلیل اشتراکات ملی و فرهنگی بسیار وجود دارد

>>>   کُردهاوخیلی از اقوام منطقه نژاد ایرانی دارن و این ایرانه که باید برای دفاع ازاونها دست بکار بشه

>>>   دولت داعش پرور ترکیه بعد از گرفتن اجازه ی رییس جمهور امریکا بداخل سوریه نیرو های عظیمی بمقصد قلع و قمع کرد ها فرستاده است. آنان در اولین روز صد نفر کرد را به خاک و خون کشیدند. این کشتار ادامه دارد. آنان کرد های اسیر شده را محاکمه ی صحرایی میکنند. امریکاییها و بویژه سربازان امریکا در سوریه میگویند که ما در حق کرد ها خیانت کرده ایم. تازگیها ترمپ متوجه اشتباهش شده و ترکیه را تهدید به اعمال تحریم اقتصادی کرده است. مگر متاسفانه این تهدید نا وقت خواهد بود. چون ترک ها بشدت تمام جوانان کرد را بقتل میرسانند. جوانان کردی که پدر داعش را در آورده بودند. جوانان کردی که برای اعاده ی حقوق شان میرزمیدند.
امیدوارم بمن گوشزد نکنید که ما را چی به کرد ها و ما در مملکت خویش صد ها مشکل اینچنینی با طالب ها داریم. پاسخ پیش از موقع من اینست که جنایت جنایت است. مهم نیست که در کجا رخ میدهد.
سید احمد بانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است