۲۹ دستگاه بایومتریک سه ولایت قرنطین شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۸/۷/۲۰ کد خبر: 160483 منبع: پرینت

۲۹ دستگاه بایومتریک سه ولایت به دلیل نداشتن کارت حافظه، نداشتن برنامه و شکسته بودن، روشن نشدن و داشتن رمز، قرنطین شد.
در میان این دستگاه‌ها، ۱۵ دستگاه ولایت میدان‌وردک، ۱۱ دستگاه ولایت غور و ۳ دستگاه ولایت زابل پس از تصفیه در حضور ناظران و مشاهدان و به دلیل عوارض تخنیکی، به قرنطین رفت.

از میان ۶۲۲ دستگاه بایومتریک که به ولایت میدان‌وردک فرستاده شده بود، ۴۸۰ دستگاه بررسی شده و ۱۴۲ دستگاه دیگر به دلیل استفاده نشدن در انتخابات ریاست جمهوری برای تصفیه جداگانه فرستاده شده است. از مجموع دستگاه‌هایی که در حضور ناظران و مشاهدان تصفیه شده، ۱۱ دستگاه به دلیل نداشتن کارت حافظه «SD Card»، دو دستگاه به دلیل نداشتن برنامه، دو دستگاه به دلیل شکسته شدن و یک دستگاه به دلیل داشتن رمز قرنطین شده است.

در ادامه، از مجموع ۹۷۹ دستگاه بایومتریک که از کمیسیون مرکزی به ولایت غور فرستاده شده بود، ۵۸۹ دستگاه تصفیه شد و ۳۹۰ دستگاه دیگر به دلیل استفاده نشدن در انتخابات ۶ میزان، برای تصفیه جداگانه فرستاده شده است. هنگام تصفیه مجموع دستگاه‌های بایومتریک استفاده شده در غور، ۶ دستگاه به دلیل نداشتن کارت حافظه، سه دستگاه به دلیل نداشتن برنامه و دو دستگاه به دلیل شکسته بودن قرنطین شده است.

پس از تصفیه ۲۳۱ دستگاه بایومتریک از ۲۵۶ دستگاهی که از دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات به دفتر ولایتی این کمیسیون در زابل فرستاده شده بود، دو دستگاه به دلیل نداشتن کارت حافظه و یک دستگاه به دلیل نداشتن برنامه برچسب قرنطین شده است. هرچند دستگاه‌های بایومتریک ولایت نیمروز نیز بررسی شد، اما مشکلات قابل توجهی در آن دیده نشد.
سه دستگاه‌ بایومتریک در ولایت زابل، دو دستگاه در ولایت غور و یک دستگاه در ولایت نیمروز سیم‌کارت نداشت، اما این دستگاه‌ها به دلیل جدی نبودن مشکلات‌شان، به قرنطین فرستاده نشد.

در جریان تصفیه دستگاه‌های بایومتریک ولایت‌های بدخشان، لغمان، کندز، ارزگان و دایکندی، ۲۲ دستگاه در ولایات بدخشان، لغمان و قندوز به دلیل نداشتن برنامه، کارت حافظه و سایر مشکلات تخنیکی، قرنطین شد. قرار است روند تصفیه دستگاه‌های بایومتریک سایر ولایت‌ها امروز در کمیسیون انتخابات ادامه یابد.

از میان مجموع ۲۹ هزار و ۵۸۶ مرکز، حدود ۱۹هزار و ۴۶۰ فورم ثبت و ۱۸هزار و ۳۳۹ فورم آن اسکن شده است. آمارهای این مرکز نشان می‌دهد که از میان مجموع فورم‌های ثبت شده، ۱۸هزار و ۲۱۰ فورم تصفیه شده، ۵۱۳۳ فورم آرشیف شده و ۲هزار و ۹۸ فورم برای تفتیش و ۱هزار و ۱۲۴ فورم برای تیم اداری ارسال شده است. از این میان اما، ۱۳۰ فورم برای بازشماری فرستاده شده و ۶۲۹ فورم دیگر هنوز دریافت نشده است.

بر اساس آمارهایی که از سوی این مرکز برای ناظران و مشاهدان به نمایش گذاشته می‌شود، از میان ۵ هزار و ۳۷۳ مرکز رای‌دهی، فورم‌های کاغذی نتایج ولایت‌های پنجشیر، بادغیس، ارزگان و دایکندی به صورت کامل دریافت شده و از شماری ولایت‌ها نیز به شکل محدود و با آمار متغیر باقی مانده است. این فورم‌ها در ۳ هزار و ۴۱۹ خریطه دریافت شده و کار روی ثبت، اسکن و تصفیه شماری از فورم‌ها هنوز ادامه دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قرنطین
بایومتریک
نظرات بینندگان:

>>>   سه ولایت که نام شان بد هستند و از بدبخی جانشان برامده است بخاطر اوغانیزم هنوز هم تقلب میکنند خداوند اینهارا لعنت کند این ولایات شامل هلمند ِ پکتیا و خوست میباشد باید تمام صندوق های این سه والایت را به کثافت دانی بیندازند غنی بیناموس در ولایات که اصلآن انسان زنده نمیکند رای چندین هزاری با یک قلم برده است. متقلبین خایین خود شرمسار شده اند با یک قلم و با عین انتخاب اوراق را به نفع غنی فاشیست و غنی متعصب ناموس فروش پر کرده اند ....بر این مردم جاعل و احمق که هنوز هم در خواب اوغانیزم نادر غدار و دیگر فاشیستان تاریخ خود هستند خداوند این مرد جاعل را از این بدتر سازد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است