تظاهرات در لغمان علیه عملیات سازمان سیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۸/۷/۲۰ کد خبر: 160487 منبع: پرینت

شماری از ساکنین ولایت «لغمان» پس از کشته و زخمی شدن چند غیرنظامی در حمله نیروهای وابسته به سازمان «سیا» دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

پس از کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی شدن سه تن دیگر در پی یورش نیروهای «قطعه 02» امنیت ملی افغانستان در ولایت «لغمان» شماری از ساکنین این ولایت تظاهرات کردند.
به گزارش «طلوع نیوز»، معترضان می‌گویند که این حمله در منطقه «قلعه تک» ولسوالی «الینگار» توسط نیروهای قطعه 02 رخ داد و غیرنظامیان قربانی این عملیات شدند.
فرماندهی این نیروها اما مدعی است که این حمله توسط آن‌ها صورت نگرفته است.

واحد نیروهای ویژه افغان موسوم به «قطعه 02» پیش از تشکیل ارتش افغانستان توسط سازمان سیا تاسیس شد، کاملاً توسط این سازمان اداره می‌شود و به هدف قرار دادن غیرنظامیان، کشتار آن‌ها و نیز جنایات جنگی مشهور است.
کشتار غیرنظامیان در عملیات نیروهای قطعه 02 در حالی افزایش یافته است که چندی پیش مشاوران ارشد کاخ سفید پیشنهاد افزایش حضور نیروهای سازمان سیا در صورت خروج نیروهای بین‌المللی را مطرح کرده بودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات
لغمان
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ حمله سیاه یا نیروها امنیت ملی بی هدف نیست مردم آن ولایات تنها کسی که پشتو حرف زد اورا آدم حساب میکنند فکر میکنند اوغان که بودی از همه خیانت و جنایت معاف هستی و دوم این مردم روز مردم ملکی و شب تروریست هستند خوب شان نمود هیچ یک از این حملات بی هدف نیست باید حملات شبانه علیه تروریستان و وحشی های قرن ادامه پیدا کند اگر اعضای خانواده تروریست کشته میشود او هم شامل حال ترور است.

>>>   حنیف اتمر را باید فرستاد که تحقیق کند.

>>>   درجریان سی سال آی اس آی هزارها افغان وازجمله لغمانی ننگرهاری کنری را کشت یک مراتبه اعتراض نکردند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است