چرا مسعود اندرابی شب‌ به مجلس فراخوانده شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۳۹۸/۷/۲۱ کد خبر: 160503 منبع: پرینت

شام روز (جمعه، ۱۹میزان) نیروهای امنیتی و اعضای مجلس نمایندگان در جادۀ پلچرخی کابل برای بیش از شش ساعت درگیر شدند و این جاده را به روی رفت و آمد بستند.
به گزارش طلوع، وزارت امور داخله، اعلام کرد که نگهبانان اعضای مجلس نمایندگان در واکنش به پاک کردن شیشه‌های سیاه از موترها، توقف موترهای بی اسناد و حمل جنگ‌افزارهای غیرقانونی با نیروهای امنیتی دست به ماشه شدند.
نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله در اینباره گفت: «تنفیذ قانون و حفظ امن و نظم عامه وظیفۀ اصلی پولیس است. قضیه‌ای که شب گذشته بین پولیس ملی و وکلای محترم اتفاق افتاده بود به‌گونه جدی و عادلانه زیر بررسی قرار دارد.»

پس از این درگیری، ساعت یازدۀ شب، اعضای مجلس نمایندگان مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله را به مجلس نمایندگان فراخواندند و تا ساعت یک شب اورا زیر پرسش گرفتند.

امیرخان یار، معاون نخست مجلس نمایندگان، محمد کریم اتل، دبیر نخست مجلس، عرفان‌الله عرفان، معاون دبیرمجلس، میرداد نجرابی، محمد اکبر سلطان زاده، ضیاالدین اکازی، میرزا کتوازی، محمد عالم ساعی، فدا محمد الفت، گل رحمان همدرد از جملۀ نمایندگانی بودند که در کنار نزدیک به صد نمایندۀ دیگر در این نشست شبانۀ مجلس حضور داشتند.

نرندر سنگ خالصه، یک عضو مجلس که نخستین برخورد را با نیروهای امنیتی داشته‌است، از برخورد نادرست نیروهای امنیتی انتقاد می‌کند: «مرا گفت پایین شو! مرا هم تلاشی کرد. گفتم: او برادر من وکیل مردم استم! گفت: ....ما را وزیر صاحب [داخله] و [خوشحال] سادات صاحب [معین ارشد امنیتی وزارت داخله] گفته.»

در همین حال، گواهان رویداد، می‌گویند که نخست نگهبانان اعضای مجلس نمایندگان به هشدار نیروهای امنیتی در یک ایست بازرسی اعتنایی نکردند و حتی در برابر این نیروها دست به ماشه شدند.
محبوب شاه، گواه رویداد، گفت: «سر پولیس کلاشینکوف‌ها را کشیده بودند. [پولیس] شیشه‌های [موترهای نمایندگان] را پاک می‌کرد، به پولیس اجازه این کار را ندادند.»

با این هم، شماری از اعضای مجلس می‌گویند که برگزاری نشست در شب، خلاف قانون است.
رمضان بشردوست، عضو مجلس بیان داشت: «جلسه دایر کردند که چرا قانون بالای ما تطبیق می‌شود؟ چرا موتر شیشه سیاه ما تلاشی می‌‎شود؟»
منابعی، می‌گویند که اعضای مجلس نمایندگان خواهان برکناری و زیرپیگرد قرار گرفتن مقام‌هایی هستند که دستور توقف و بررسی وسایط اعضای شورای ملی را داده‌اند، اما وزارت امور داخله تأکید می‌ورزد که در برابر زورگویی‌ها و قانون شکنی‌های اعضای مجلس خواهد ایستاد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   اصلا سوال اساسی درین جاست که این قطار وکیل صاحبان درین نصف شب به کدام دعوت سفارت یا کدام قلدر و بد معاش دعوت بودند باید تحقیق شود .
حتما موضوع کمپاین مطرح بوده به نفع این یا ان کاندید که این خود وظیفه یک وکیل نیست .
تلاشی و کنترول و توقف هر نوع واسطه در مواقع ضرورت مطابق هدایت مقامات امنیتی وظیفه پولیس است .و سر زدن و تمرد از باز رسی خود جرم است .
بنا این وکیل صاحبان در نیمه یی شب وزیر داخله را احضار کردند تا سوال کنند که چرا پولیس از ورود انتهاری ها و تروریستان جلو گیری میکنند . هدف شان همین بوده .ورنه در غیر ان وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت از تطبیق قانون است .

>>>   ازدید تمام باشنده گان شهرکابل فعالیت وتطبیق قانون بالای تمام زورگویان ولو هرکه باشد ازجانب پولیس یک عمل کاملاً قانونی ومنصفانه بوده است که هیچگونه کارخلاف قانون درآن وجودندارد.
موقف وزیرصاحب داخله وسایرهمکاران شان درین زمینه مورد پشتیبانی مردم بوده وهمه ازاوحمایت میکنند.
متاسفانه فراقانونی ها که خودرا نماینده مردم میگویند درجامعه ومیان مردم قطعاً جای ندارند وهیچ کس آنها را نماینده خویش نمیدانند بللکه آنها را پدیده شوم ودشمن خویش میدانند زیراآنها جزبه منفعت خویش به هیچ چیزی دیگر نمی اندیشند.
تاسف به این گونه وکلای نامنهاد.
بااحترام
یک نفرازکابل

>>>   نباید در مقابل چند قاچاقبر و لچک نیروهای امنیتی اینقد ضعیف باشد اینها نماینده مردم نیستند بلکه لکه سیاه برای مردم است و جنرال اندرابی و خوشحال سعادت نباید در نیم شب به این طویله خانه میرفت و نباید به حرف این چند دزد گوش می‌کرد اولتر باید قانون بالای اینها تطبیق شود اگر اینها نماینده مردم است پس به موتر شیشه سیاه وسلاح ضرورت ندارد چون همه مردم از اینها است و هیچ خطری برای شان مواجه نیست

>>>   آفرین چرا این مجلس خاب رفته درمقابل این قتل و کوشتار که بالای مردم صورت می گیرچیزی برای گفتن حتا دروز جلسات خود ندارند اون وقت برای خودشان روز رخصتی اونم شب جلسه دایر می کنند خداوند هم شما وهم کسانی که به شما رای دادند رحم کند وبه راه راست هدایتتان کند وگرنه همه ای شما بی مسعولیتهاره نیست ونابود کند
وطن دوست افغان

>>>   چرا درمورد سقوط ولایت ها ومسایل حیاتی مردم جلسه ی اضطراری نمیگیرید - که بخاطر منفعت وپوک گری خود جلسه میگیرن - ....برسر شما مفت خوران وخاینان
اکثراٌ نصاب جلسات پوره نمی باشد وشما درقرغه چکر وقمار میزنید

>>>   اصلاً موضوع در جای دیگر نهفته است.
با اعلان نتیجه انتخابات که معلومدار با تقلب صورت میگیرد،خطر مظاهرات مسلحانه ودغیر مشلحانه و تظاهرات مدنی ودغیر مدنی وجود دارد.
ازین که وزارت داخله سهمیه ریاست اجرایی است،امکانات این که این وزارت طرفداری گزوپ داکتر عبدالله را بعد از اعلان نتیجه انتخابات کند،میرود.
بنأ اشرف غنی میخواهد وزارت داخله را در رویارویی با مجلس نمایندگان قرار دهد و او را استیضا کنند وبر طرف کنند و در عوض نفر خود را مقرر کند.

>>>   جنجال دیشب پلان شده بود!
مریم سلیمان
خواهر زاده اشرف غنی با وکیل نرندرا سنگ در نزدیکی گمرک با یک پولیس درگیر می شوند. مریم چنانچه روند انتخاب رئیس مجلس را به گند کشیده بود اینجا نیز به ناحق پولیس را دشنام میدهد تا یک جنجال ایجاد کند و وکیل سیک و هندو هم همرایش بوده و بعد سربازان هم دشنام میدهند و سنگ می گوید من که سرباز ندارم و اقلیت هستم من را دشنام میدهید و سر و صدا می کند و وکلای دیگر را زنگ می زند و سایر وکلای تیم دولت‌ساز در یک مهمانی و آماده بوده اند و همه میآیند و بخاطر حمایت از وکیل سیک اقلیت صدا بلند می کنند البته این هم یک نمایش بود تا برای خوشحال لافوک که تا دیروز لاف می زد که جنگ را به پیسه می خرم و از بغلان و قندز فرار کرد شخصیت سازی کنند. البته این به دستور اطاق فکر ارگ صورت گرفته است.
شما باید حالا بفهمید که هدف اصلی چیست

>>>   Amin Kawa
کندز سقوط کرد جلسه اضطرار برگزار نشد، غزنی سقوط کرد آب از آب نجنبید، فراه سوخت کسی خبر نشد، میرزا اولنگ نسل‌‌کشی را تجربه کرد، چشم‌پت از کنار آن گذشتند، جنایت علیه بشریت در غور صورت گرفت، صرف یک جنگ قومی پنداشته شد، پل‌خمری ماه‌ها محاصره شد توجه صورت نگرفت، تالقان در چندقدمی سقوط قرار گرفت صدای بلندنشد، ولسوالی‌های کشور یکی پی دیگر بدست دشمن افتاد، تلفات و خسارات هنگفت بر مردم وارد شد، قلب کسی را نیازرد، جنبش روشنایی و رستاخیز تغییر به خاک و خون کشیده شد، صدها جوان شهید و زخمی‌گردید، بیش از ۴۵هزار از رزمندگان و دلیران نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند نه تنها کسی خم به ابرو نیاورد، بل‌که هیچ کدام این جنایت‌ها مساله و دغدغه نشد که اعضای محترم مجلس نمایندگان جلسه اضطراری برگزارکنند، مسوولان درجه اول نیروهای امنیتی و دفاعی را فرا بخوانند، بر آشفته شوند، قهر کنند، عزت و صلابت یک ملت را به خاک برابر بدانند؛ اما شیشه دودی موتر یک نماینده کنده شد، دنیا دگرگون شد، صلابت مجلس زیر سوال رفت، دل‌ها آزرده شد، کشور به بحران رفت، احساس مسوولیت‌‌پذیری به اوج رسید، یک بجه شب جلسه اضطراری برگزارشد و مسوولین توبیخ شدند، بدون شک که این را می‌گویند نمایندگی بهتر از مردم.
پ.ن: نمایندگان پاک‌نفس، دلسوز به مردم و وطن از این قاعده مستثنا است.

>>>   آنان که مشهور اند به قانون شکنی - امروز نماینده قانون شده اند
حکایتی عبرت بار به قانون شکنان مجلس مقننه!
سه‌ سال پیش، در ایام کریسمس شاه سویدن که خود رانندگی می‌کرد برای سفر شخصی به دنمارک آمد. سرعت در بزرگ‌راه‌های دنمارک تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت است. اما شاه ۱۳۷ کیلومتر سرعت گرفت و به چنگ پولیس دنمارک افتاد. پولیس شاه معروف را به سان شهروندان دنمارکی ۱۳۰۰ کرون که معادل ۲۰۰ دالر می‌شود جریمه کرد. شاه در برگشت به سویدن خود را مکلف دانست تا نخست از مردم سویدن و سپس از مردم دنمارک پوزش بطلبد. از مردم سویدن بخاطری پوزش خواست که از آن‌ها در کشور دیگر نمایندگی می‌کرد و از مردم دنمارک بخاطر بی‌احترامی به قوانین کشور هم‌سایه معذرت طلبید.
فلسفه‌ی سیاسی می‌گوید فرهنگ سیاسی وابسته به وجدان سیاست‌مدار است. سیاست‌مداری‌که ضمیرش کثیف باشد، خود را فراقانون می‌خواند. وقتی برای تدویر یک نشست سیاسی در خیمه‌ی لویه جرگه، کودکی به بیمارستان نرسید و مُرد، کرامت انسانی نیز مدفون شد.
دوکتور ملک ستیز

>>>   اینها نمایندگان مردم افغانستان نه بلکه جاسوسان شبکه های جاسوسی کشور های بیگانه هستند به استثنای چند نفر انگشت شمار که مردم باعزت هستند متباقی همه شان جاسوس کمیشنکار غاصب قاتل و قاچاقبر هستند واینها هرگز برای منافع ملی کشور متعهد نیستند بلکه شب وروز در صدد تامین منافع باداران شان هستند
باتور از نیمروز

>>>   از طرف روز مصروف تیل فروشی وکمیشن کاری هستند

>>>   کسانی که درشب جلسه اضطراری برگزارکردند همه شان لوچک های کوچه وبازاری هستند اگر اینها واقعا وکیل مردم هستند وبه خاطر منافع ملی کشور می اندیشند چرا بخاطر دوسیه دوزدی وفساد خوشحال سعادت ازایشان نخواستند که استفا بدهد.

>>>   اینها نمایندگان مردم افغانستان نیستند اینها دلالان آمریکایی و غرب اند مردم تکلیف قانونی دارند تا از نیروهای امنیت حمایت کنند. مرگ بر پارلمان بی خاصیت مرگ بر این حمام زنانه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است